Cyt; Mając spore doświadczenie, w temacie, powiedz mi proszę dlaczego velo Axela podoba mi się bardziej? Z pochodzeniem nie ma to nic wspólnego.
Odp. De gustibus non disputandum est. Wspomniane velo Axela czyli Go-one Evo czy Evolution jest europejskim rozwinięciem amerykańskiego Vectora z lat pierwszego kryzysu paliwowego po wojnie.
Cyt; Natomiast podobnie jak Ty ja również nie kupiłbym (na pewno nie byłby wysoko na liście) go pomimo, że stylistycznie bardzo do mnie przemawia.
Odp. Pisząc po niemiecku, że nie chciałbym żadnego europejskiego VM nawet za darmo wszystkie VMy na myśli miałem. Poza tym większość pojazdów do jazdy w nocnikach nagłownych na głowach umieszczonych zmusza, a przynajmniej zdjęcia to pokazują.
Szacun dla tych co nocniki na głowach targać lubią. Ja nie.
I dlatego pojazdy z daszkami buduję, a tych bez daszków się brzydzę.
Cyt; Teraz to napiszę i to dużymi literami SZANOWNY PANIE MACIEJU, kiedy takie cuda z laminatu wyczarować potrafisz to dlaczego, naprawdę dlaczego, jeśli sam nie masz nawet takiej koncepcji, nie znalazł cię jakiś fascynat i nie zlecił zrobienia czegoś epickiego.
Odp. Rzeźbiłem różne Velo dla 6 zachodnich firm robiąc je na bazie przywiezionych do mnie koszmarnych samoróbek. Sunrider1 (karoseria) zbudowany w ilości 107 sztuk przez wiele lat za najładniejszy VM był uznawany. Ten na stronie alligt.nl prezentowany to Sun 2 (z dwoma "oczodołami" na światła). Także mojej roboty.
Cyt; Jeśli pisał tylko o evo- to jestem w szoku, że ponad 30 sztuk rocznie tego schodzi. Nie uwierzyłbym. Żyjemy w czasach dużych zmian, temu i nowym szybkim modelom jako alternatywie bym to przypisał ale znowu co ja wiem o całym rynku niemieckim, kiedy się określonymi typami velo interesuje.
Odp. Axel poza produkcją Go-one także handluje I najróżniejsze VMy sprzedaje.
Cytat: Maciej K w Listopad 03, 2023, 04:33:45 pm
"Aufgrund meiner Erfahrung kann ich mit Sicherheit sagen, dass ich kein Model der auf dem europäischen Markt gibts für meinen eigenen Gebrauch haben möchte.
Jacekddd; Trochę to mnie martwi. Kiedy się odrzuci wszystko (konstrukcyjnie) a jest to efektem lat pracy, iteracyjnych zmian w modelach to wygląda jak świat bez alternatywy.
Odp. Jako, że samochodu nie posiadam, więc Velo jest dla mnie jego substytutem. Wielokrotnie tu na Forum o tym pisałem, że interesują mnie VMy (po polsku ORPy) użyteczne, praktyczne i przy okazji na tyle szybkie, abym pomimo 70+ mógł na trasie napakowanemu, niedzielnemu kolarzowi (jak ja) tyłek złoić. I jak na razie moje Caby w tej materii spełniają się.
Ubolewam, że Ty z troską o iteracyjnych zmianach pisząc podczas dwukrotnego spotkania z Kubą do jego Caba wsiąść nie raczyłeś. Różne meetingi mają zazwyczaj to do siebie, że ludzie podczas tych spotkań doświadczeniami wymieniają się. A jeśli o pojazdy idzie, to także dosiadaniem cudzych i próbnymi jazdami zajmują się.
A tego na Waszych spotkaniach nie było.
Gdy mnie w Firmie (2017) Arjen Haayman odwiedził Questem ( poczytaj tu;
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3739.0), to on moim pierwszym, niedorobionym Cabem przejażdżkę popełnił.
Ja niestety jego Questa nie dosiadłem, bo w ciasny kokpit, w jesiennej kurtce (czy bez niej) wcisnąć się nie mogłem. Poza tym pojazd był wypełniony na maxa ściśniętymi ciuchami i dość brzydko tam było.
Cyt; Cóż mogę powiedzieć biję się w pierś: Zuerst die Geschwindigkeit, dann Komfort aber das ist schon mit dem Velo sichergestellt. Billig ... tja was kann ich dazu sagen, wohl nicht mehr, oder?
Odp. Zamiłowanie do szybkości popieram i wierzę, że o jakichś rekordach usłyszymy. Przypomnę, że moja "SweetSurprise", NIE kolarzem napędzana, w 1988 94,8km/h na 200m osiągnęła.
Cytat: Maciej K w Listopad 03, 2023, 04:33:45 pm
Dodałem także, że; "Wahrscheinlich Zeit für die " grosse sportliche Limousine" (Dildos) ist vorbei. Ich glaube auch und optymistisch vermute das die Leute brauchen Fahrzeuge die klein, fein, wendig, leicht, BILLIG!!! und nicht langsam aber sportlich sind. Und solche VMs sollen wir anbieten. Und die habe ich".
Jacwekddd; Bardzo chętnie zapoznam się z krzywą zapotrzebowania na moc. Jeśli są z tym problemy techniczne to gdzieś to już chyba pisałem. Mogę wyznaczyć krzywą zapotrzebowania na moc.
Odp. Jako, że kolarz ze mnie cienki i stary, więc w tej materii (o krzywych zapotrzebowaniach na moc) żadne informacje z Kalisza nie popłyną. Wyjście? Jeśli swoim chęciom poznania krzywej zapotrzebowania na moc pofolgować pragniesz, to przyjedź z Kubą (lub sam. Gości nie jadam) i istniejące Caby przetestujcie. Co do rozwoju ORPów iteracyjnie, niewątpliwie przyczyni się.
Cytat: Maciej K w Listopad 03, 2023, 04:33:45 pm
" Hallo Maciej, wow....das grüne Mini sieht klasse aus. Gefällt mir sehr gut. Was soll es kosten? Ich freue mich auch schon auf dein Alien".
Jacekddd; No właśnie, skoro optyka jest tak wysoko to może to wystarczy i niech się przede wszystkim podoba. Technika niech będzie drugorzędna. Gotówka głosuje najsilniej.
Odp. Jako esteta czymś miłym dla oka, SYMETRYCZNYM i skutecznym w jeździe, tudzież DOPRACOWANYM technicznie pojazdem poruszać się wolę. Do fajnego pojazdu przyjemniej się też wsiada. A wytrzeszczone ślepia gapiów humor poprawiają.
Cytat: Maciej K w Listopad 03, 2023, 04:33:45 pm
Dowodzi to, że te osławione i tu na Forum wyszydzane kaliskie "mydelniczki" CHYBA TAKIE ZŁE nie są.
Jacekddd; Właśnie nie wiem wcale tak wiele o nich. Najwięcej się dowiedziałem od Jakuba. Sporo mi dały obserwacje ze wspólnej jazdy z nim na trasie łącznie 90km.
Podobna rodzina sprzętowa. Mogę tylko te informacje ekstrapolować. Może jest ktoś kto mógłby pojeździć velo i coś napisać, zrobić foto, może filmik nakręcić. Tak się dzieli z innymi wrażeniami i wymienia doświadczenia. Tak można lepiej dopracować każdy rower.
Odp. To, że niewiele o "mydelniczkach" wiesz, to chyba Twoja wina.
Ekstrapolowanie informacjami, pisaninę, foto, filmiki i inne pierdoły politykom zostawmy.
Tu trzeba testów i dyskusji.
Aby wiedzę o VMach pogłębić polecam chronologicznie ustawione tematy tu na Forum.
11.08.2015 Aventybike
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2980.0Ten poniższy temat długi nie jest, a wiele ważnych spraw dla rozwoju VMów opisuje.
No i ta reakcja forumowiczów. Bezcenna!!! Warto poznać.
02.11.2015 Sprzedam velomobile DUO..
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3061.1512.01.2016 Velomobile
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3114.0Tu poniżej właściciel Porsche 911 na Aventy się napalił.
09.01.2017 Jaki Velomobil
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3495.0Tu poniżej o moich Cabach mini.
02.11.2017 Jeżdżę VM
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3741.0Tu poniżej była mała pyskówka, ale Admin (Jarek es) miał chyba problemy gastryczne i wiele fajnych tekstów wyciął.
21.12.2017 Velomobile w Polsce.
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3774.010.11.2019 Cieszyński Cabbike
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2980.024.12.2019 Będę kopał w VM
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4163.023.01.2020 Cab-Trike
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4171.0Poniżej o Zielonce co się podoba.
26.09.2021 Nev from Kalisz
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4350.0Poniżęj Cabbike oryginal w kaliskim wydaniu (nie jak ten z PIMA) dla ludzi do 2 m.
27.01.2022 Cab-bike sport
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4370.013.06.2022 Velomobile by Velogic
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4398.024.12.2022 Inne Velomobile
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4434.0Podsumowanie. Stare przysłowie mówi; "Im dalej w las tym więcej drzew".
Z Twoich opisów wnioskuję, że Questa kupiłeś, wsiadłeś i do Polski przyjechałeś.
Doświadczeń z innymi nie masz, a jednak dość autorytatywnie wypowiadasz się.
Podobnie większość forumowych konstruktorów pierwszego pozioma postępuje.
Przypomina mi to różnych tatusiów, co to jedną kobietę (żonę) w życiu mieli,
ale pełni buty i męskiej "wiedzy" na temat kobiet synów swoich pouczają.
Kilkanaście VMów zbudowałem i jeszcze więcej objeździłem i wciąż nie mam pewności,
że wszystko w tym temacie wiem. Dużo owszem.