Autor Wątek: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski  (Przeczytany 35835 razy)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • AVENTYbike - producent velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« dnia: Sierpień 11, 2015, 10:44:10 pm »
Dwa lata temu zaczęła się historia AVENTYbike ? innowacyjnego, hybrydowego pojazdu, napędzanego energią elektryczną i siłą nóg kierowcy.
Twórcą elektrycznego roweru, wzorowanego na samochodach sportowych jest Kamil Różański.
AVENTYbike ma swój początek w miłości do szybkich aut i dobrych rowerów, a dzięki swojej wyjątkowości i unikalności nie wpisuje się w żadną kategorię motoryzacyjną.
Mimo to, projekt zyskał akceptację i zainteresował organizatorów targów Motorshow Poznań, na których, wedle wszelkich przewidywań, będzie miał swoją premierę, w marcu 2016.
Karoserie do tego typu pojazdów były już produkowane w Polsce, ale zamawiającym były zagraniczne firmy. Warto zauważyć, że AVENTYbike jest polskim projektem, powstającym przy udziale krajowych producentów. Na obecnym etapie wykańczany jest lakier na karoserii, a już niedługo AVENTYbike ma stanąć na trzech kołach. Aby to się udało konieczne jest wsparcie sponsorów, których usilne poszukiwania wciąż trwają. Patronat dla projektu pozwoli na ukończenie prototypu i rozpoczęcie produkcji na większą skalę.
Szczegóły produkcji, oraz najświeższe wiadomości zza kulis AVENTYbike znajdziecie na Facebooku:
https://www.facebook.com/aventybike

Lisciasty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 131
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2015, 06:07:50 am »
Czy ta miłość do aut nie rzutuje aby za mocno na aerodynamikę pojazdu? :>

Mociumpel

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 395
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2015, 08:08:57 am »
bez badania w tunelu nikt na to wiążąco nie odpowie - przykładowo Aventador (lamborgini) jest kanciaste ale uzyskane efekty - docisk do drogi, ssanie od dołu) pozwalają stwierdzić, że droga do "opływowych" rozwiązań nie jest jednoznaczna - kierunek ogólny - kropla przód (jako gładkie natarcie i rozchylanie strugi powietrza) i długi płaskawy "ogón" (aby wyrównać rozpływ i brak turbulencji przy ich zrywaniu na nierównościach "dupek')
Estetyka natomiast - podoba mnie się ;)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • AVENTYbike - producent velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2015, 01:23:19 pm »
Na świecie produkowanych jest kilkanaście mniej lub bardziej aerodynamicznych pojazdów typu velomobil. Jedne są lepiej wykonane inne gorzej. Nawet te aerodynamiczne nie zawsze szybko jeżdżą. W tym pojeździe, w prototypowej wersji prędkość na samym silniku elektrycznym wyniosła 55km/h i zabrakło przekładni do pedałowania. Zważywszy że masa pojazdu docelowego (w normalnej produkcji) będzie około 70% mniejsza myślę, że z aerodynamiką i prędkością maksymalną nie powinno być problemu. Ale chętnie przeczytam wypowiedzi ludzi którzy posiadają velomobila, może coś doradzą. To prototyp, można dużo zmienić.
A tak wygląda foto poglądowe z boku:


Pzdr
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2015, 01:27:00 pm wysłana przez kamilrozanski »

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 721
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 13, 2015, 05:34:04 am »
super :-) zaczyna nabierać rumieńców 8)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3714
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 13, 2015, 09:53:16 am »
Trzymam kciuki za powodzenie - świetnie by było zobaczyć krajowe velo na Polskich ulicach.

Co mi się podoba w tym projekcie:
- Wielka szyba z przodu - czyli widoczność przed pojazdem.
- Dostęp do kół - zarówno przód i tył pozwala na łatwą wymianę dętki.
- Jakość wykonania prototypu.
- Niski support.

Mieszane uczucia mam co do kanciastości karoserii. Jest to coś nowego i nawet miłego dla oka ale myślę że w velo jednak powinno być możliwe jak najbardziej aerodynamiczne - myślę że kształt typu quest, rotovelo lub trident  to jest to.

Co mi się nie podoba:
- Przednie boczne okna - słupki bym wywalił lub zmniejszył dla zwiększenia widoczności.
- Przestrzeń bagażowa z tyłu wygląda na małą, bagażnik raczej nie otwierany czyli zakupy pakujemy raczej za fotelem?
- Przód jest za nisko, przy podjeżdżaniu na krawężniki może być problem.
-Lusterka można by wyprowadzić bezpośrednio z karoserii dla zwiększenia aerodynamiki lub nad kierowcą zastosować lusterko peryskopowe.


Nie wiem czy dla zmniejszenia kosztów produkcji nie było by warto pójść w ślady rotovelo i robić karoserię z udaroodpornego plastiku -kwestia dogadania się z jakąś firmą która zajmuje się produkcją wielkogabarytowych detali plastikowych.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 565
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 13, 2015, 10:16:45 am »
Zastanawiam sie czy daloby sie zrobic tak zeby rowerzysta napedzal prądnice - pedalujac stalym okreslonym tempem z odpowiednio dobranym do mozliwosci rowerzysty przelozeniem , pradnica ta ladowalaby akumulatory i napedzala silniki elektryczne. wtedy rowerzysta moglby pedalowac nawet podczas postoju ladujac akumulatory caly czas a w razie ich wyczerpania przełączyc sie na naped bezposredni z pedalow na kolo.

Zapewne daloby sie wyliczyc ile i jak intensywnie musialby rowerzysta pedalowac zeby na bierzaco ladowac akumulatory...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2037
  • Rowery Poziome Rule
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 13, 2015, 10:46:10 am »
FDX: Takie rowery (velomobile) istnieją - 1 prototyp zbudował na pewno Kamil Manecki z Velokraft, na Forum też się przewinął już dość dawno link do czarnego trójkołowca (włoskiego?) z rozbudowanym oświetleniem, alarmem i właśnie napędem na prądnicę. Use The Google, Luke.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej
Thyss 222
grafitowa Viki "C" Caravan z 19DTH zwana Czołgiem, do sprzedania, tanio
szary Modus z D4F

Lisciasty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 131
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2015, 11:39:18 am »
Zastanawiam sie czy daloby sie zrobic tak zeby rowerzysta napedzal prądnice - pedalujac stalym okreslonym tempem z odpowiednio dobranym do mozliwosci rowerzysty przelozeniem , pradnica ta ladowalaby akumulatory i napedzala silniki elektryczne.
Jeżeli chcesz tracić 30% mocy na straty ładowania/rozładowania i sterowania, to dlaczego nie?

Mociumpel

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 395
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2015, 03:14:06 pm »
taki napęd nosiłby miano NAPĘDU hybrydowego - mięśniowo-elektrycznego - ;) słowo klucz to NAPĘD sugerujący jednoznacznie skąd pochodzi moc elektryczna ;)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3714
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2015, 11:34:38 pm »
Jak napisał Franc da się, takie konstrukcje są, problem w tym że służą tylko do generowania prądu nogami. Jak coś się rozłączy w instalacji to stoimy. Napęd standardowy jest naprawę znacznie bardziej praktyczny. Z drugiej strony ma to olbrzymi plus w tym że nie trzeba się martwić linią łańcucha, rolkami, drogą wymianą napędu etc.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1347
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 14, 2015, 08:44:03 am »
Z drugiej strony ma to olbrzymi plus w tym że nie trzeba się martwić linią łańcucha, rolkami, drogą wymianą napędu etc.
Z trzeciej strony martwisz się o akumulator, łożyska na prądnicy, drogą wymianą pasków klinowych etc. ;)
Wiosła sprzedaje! Wiosła kajakowe całkiem nowe!  Wiosła sprzedaję! www.kajak.pro

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • AVENTYbike - producent velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2015, 09:31:01 am »
 Yin - dzięki za tak obszerną wypowiedź, życzę sobie by więcej ludzi właśnie tak podchodziło do sprawy. Pozytywy i negatywy.

Odp na to co Ci się nie podoba :)
"- Przednie boczne okna - słupki bym wywalił lub zmniejszył dla zwiększenia widoczności." - Bedą zmniejszone, tak jak na projekcie 3d, zostały pogrubione po to by zachować jak największą sztywność prototypu przed ściągnieniem formy


"- Przestrzeń bagażowa z tyłu wygląda na małą, bagażnik raczej nie otwierany czyli zakupy pakujemy raczej za fotelem? "
bagażnik docelowo ma być otwierany z tyłu jednak by zaoszczędzić czasu i tak jak w poprzednim zwiększyć sztywność do ściągnięcia form został w prototypie on zaślepiony, docelowo będzie otwierany

"- Przód jest za nisko, przy podjeżdżaniu na krawężniki może być problem. " - jak w każdym nisko osadzonym pojeździe, są wady są zalety, przedni spojler ma być od spodu wzmocniony aluminium by ułatwiać wślizgiwanie się na krawężniki

"-Lusterka można by wyprowadzić bezpośrednio z karoserii dla zwiększenia aerodynamiki lub nad kierowcą zastosować lusterko peryskopowe."
lusterka są pomniejszoną wersją lusterek od aventadora, czy się sprawdzą? zobaczymy w praktyce

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1347
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2015, 12:38:11 pm »
Może zamiast lusterka dać kamery?  Wyświetlacze są już w przystępnej cenie :)
Wiosła sprzedaje! Wiosła kajakowe całkiem nowe!  Wiosła sprzedaję! www.kajak.pro

Lisciasty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 131
Odp: AVENTYbike - nowy velomobil z Polski
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 14, 2015, 02:48:56 pm »
Każda dodatkowa duperela zwiększa masę i koszt, a także stanowi potencjalne ryzyko awarii.
Według mnie żadne nowoczesne wymysły nie powinny tam mieć miejsca, prostota i minimalizm, wtedy jest szansa
że to będzie w miarę przystępne cenowo, lekkie i użyteczne.
Jest już jakiś wstępny kosztorys, ile za to trzeba będzie wyciągnąć z kieszeni? ;)