Autor Wątek: optima rider - tuning ;)  (Przeczytany 2089 razy)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 875
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 01, 2017, 05:10:43 pm »
standardowy rozstaw otworów IS dla mocowania zacisku hamulca tarczowego to włąsnie 51mm +/- 0,1
50,8mm

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 01, 2017, 05:43:53 pm »
standardowy rozstaw otworów IS dla mocowania zacisku hamulca tarczowego to włąsnie 51mm +/- 0,1
50,8mm
bede jednak polemizować

« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2017, 05:45:52 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 340
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 02, 2017, 03:24:26 pm »
Plik do cięcia wysłałem. Pozdrawiam.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 04, 2017, 07:35:07 pm »
chciałem dziś  jeszcze nacieszyć sie pogoda i nawinąć pare kilometrów  na koła ale po przejechaniu ledwie 2km przy hamowaniu omal nie wjechałem pod samochód bo jedno koło nie zahamowało co spowodowało gwałtowny skręt :/ powrót  i od razu inspekcja i przyczyna - wyciek oleju z zacisku na klocki zdiagnozowany

Pytanie za 100pkt gdzie można kupić uszczelki do zacisku hamulca hydraulicznego tektro auriga lub może ktoś polecić speca od takich rzeczy ??
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 11, 2017, 01:00:03 pm »
Problem rozwiązany przyczyna wycieku usunięta - to tak w skrócie  ,a cała story wyglądała następująco : po skontaktowaniu się z GGTrading ( firma która dorabia uszczelniacze wszelkiej maści )celem dorobienia uszczelniacza ,miałem rozebrać, i wyczyścić, zacisk , tłoczek i sama uszczelkę , następnie dostarczyć go w częściach do pomiarów , w trakcie rozbiórki po wyjęciu tłoczka z korpusu zauważyłem włos długości około 1cm leżący w poprzek na uszczelce ( taki  jak z pędzla takiego za 5pln w castoramie musiał tam dostać się w procesie produkcji innej opcji nie widzę bo od nowości nie był rozbierany)  postanowiłem sprawdzić czy on jest winowajca i czy usuniecie go zakończy temat wycieku, wiec odtłuszczaczem wypłukałem go z korpusu po czym osuszyłem korpus sprężonym powietrzem zasmarowałem tłoczek i uszczelkę olejem i poskładałem zacisk do kupy z reszta układu hamulcowego ( zalany świeżym olejem i odpowietrzony wedle prawideł sztuki) za pomocą uszczelki od weka na klamce poddałem go 24h działaniu ciśnienia roboczego i jak się okazało to był strzał w dychę zacisk się nie spocił ani odrobinę w okolicy tłoczka i nigdzie nie popuścił ani kropelki niestety zatłuszczone klocki raczej będą do wymiany mimo potraktowania kilkukrotnie odtłuszczaczem klocków i starannego odtłuszczenia kilkukrotnie tarczy siła hamowania pozostawia do życzenia co nieco choć daje im jeszcze ostatnią szanse w słoiczku zalałem je benzyna ekstrakcyjna może to wypłuka olej z okładziny jesli nie nowy komplecik będzie niezbędny.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 25, 2017, 04:52:08 pm »
Tak wyglądają nowe uchwyty zacisków hamulcowych zgodne z standardem mocowania IS , wycięte woda z płaskownika ze stopu aluminium 2017 PA 6  według mojego rysunku przekonwertowanego do "pliku CAD" przez Lowridera za co ślicznie dziękuje  :) Następna przeróbka będzie dotyczyć rolki prowadzącej łańcuch która jest mocno "zjedzona" przez łańcuch oraz przy maksymalnym wychyleniu kierownica wchodzi z nią w kolizje dodatkowo nie podoba mi się ( nie wiem czy słusznie) to że jest zamocowana kilka cm od ramy tworząc w lini łańcucha miedzy blatem a kasetą wygięcie w prawa stronę( przy niskich przełożeniach  jest ono spore i nawet przy najwyższych przełożeniach jest nie małe) będę dążyć aby wszystkie te mankamenty usunąć lub zminimalizować .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.