Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 54959 razy)

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 315
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #240 dnia: Kwiecień 29, 2019, 12:54:22 pm »
w rowerze żony mam widelec przedni 26" na 1 1/8" pod tarczę ale z trochę za krótką rurą sterową. Pytanie: próbował ktoś dospawać przedłużenie czy nie bawić się i kupić nowy? jeśli nowy/używany to coś polecacie czy po taniości rozwiązać temat?
Leszek

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 783
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #241 dnia: Kwiecień 29, 2019, 04:40:05 pm »
Można spawać. Trzeba tylko mieć krótki odcinek rurki, która ciasno wejdzie jednocześnie w rurę widelca i w jej przedłużenie. Zostawić jakiś milimetr odstępu pomiędzy rurkami i pospawać po obwodzie pilnując dobrego przetopu. Dodatkowo w obu rurach wywiercić otwory i pospawać punktowo. Zeszlifować na gładko i można jeździć.

Leopold

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #242 dnia: Kwiecień 29, 2019, 10:12:28 pm »
Koniecznie weź pod uwagę czy to jest ahed czy też zwykły, by nie popełnić błędu. Ta rurka jako wkład by nie robić problemów, może być z dawcy przedłużenia, wystarczy wyciąć gumówką odpowiednią ilość wkładu wzdłuż i w imadle dopasować średnicę, nie koniecznie ją zespawywać. Reszta jak proponuje przedmówca.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #243 dnia: Kwiecień 29, 2019, 10:37:51 pm »
W niektórych widelcach alu rura jest stalowa. Można na prasie wypchnąć starą i wpracować nową.
W innym wypadku można przedłużyć, jak wspomniano wcześniej z mufą w środku.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #244 dnia: Maj 17, 2019, 06:28:25 pm »
qźwa mam już sobie piastę (-y) do przedniego (-ch) koła (-ół) do P14 (nr1 i nr2), na 32 otwory a teraz się okazało, że sprzedawca nie ma już takich obręczy. Fuck. Inni maja tylko obręcze na 36 otwory. Zastanawiam się więc jak powinien wyglądać schemat takiego zaplotu: piasta 32otw i obręcz 36. Ktoś? Coś?
Dla potomnych - obręcze 36h, piasty 32h.
Na fotografii szprychy nie naciągnięte jeszcze.



Bart07

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #245 dnia: Maj 20, 2019, 07:31:29 am »
Jak wygląda sprawa długości szprych? Przy zaplataniu 1:1 centrowanie to formalność - wszystkie dociągnięte do nacięcia na śrubokręt i dalej o tyle samo obrotów (albo miałem szczęście).
Bartosz.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #246 dnia: Maj 20, 2019, 10:27:51 am »
Najpierw nakręcam wszystkie nyple tak samo - powiedzmy na 50% gwintu.
Następnie, dokręcam po kolei wszystki po np. 0,5 obrotu do momentu, aż poczuję delikatny opór.
Wówczas część szprych jest luźna, część nie; luźne szprychy dokręcam palcami i dalej centruje standardowo.
Nie zmienia to faktu, że centrowanie takiego kola jest dużo bardziej upierdliwe, niż przy standardowym zaplocie, z tego prostego powodu, że szprychy wychodzą pod nieco różniącymi się kątami.
Teoretycznie można użyć 2-3 długości szprych, różniących się o 1-2mm, ale dopasowanie gdzie idzie krótsza, gdzie dłuższa bez gotowej rozpiski będziezdecydowanie bardziej męczące.

Bart07

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #247 dnia: Maj 27, 2019, 04:28:58 pm »
No i miałem, a nie mam...

Moja trajka (prawie street fox v1 z galerii) rozpadła się podczas pierwszego przejazdu testowego. Przednie mocowanie (w kształcie V, z profili 40x40x1,5) uległo skręceniu w miejscu styku z belką wzdłużną i się profile załamały. Było umieszczone pod belką nośną, a nie nad. Belka wzdłużna bez strat.

25 kg (rower) 120kg (jeździec) i test na dziurach pokazał słaby punkt.

Następna wersja dostanie wzmocnienia węzła w postaci zewnętrznych żeber, chyba, że macie jakieś sprawdzone rozwiązania.
Bartosz.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 258
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #248 dnia: Maj 27, 2019, 08:00:27 pm »
jedno foto jest warte 1000 słów wklej fotki  wtedy można radzić
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3835
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #249 dnia: Maj 27, 2019, 08:48:52 pm »
+1 za fotką, na takich profilach i przy takiej ściance powinno być pancerne. Czym były spawane?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 417
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #250 dnia: Maj 28, 2019, 09:46:57 am »
Dawaj foto, też jeździłem street foxem ;) tyle że ważę 70kg.

Bart07

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #251 dnia: Maj 28, 2019, 10:41:40 am »
Szlifierka poszła w ruch, wiec wiele nie mogę pokazać...

https://drive.google.com/open?id=1ZfPsKKCQLqcHs3Z4FVZCD2fQE-Gv9fV5

widać jak belka środkowa odcisnęła się na poprzeczce. Po drugiej stronie spawy rozerwały profil - przerwana stal jak kartka papieru na długości prawie 1 cm. Chyba znam też część odpowiedzi. Poprzeczka była przestawiana, najpierw przyspawałem ją za bardzo z przodu, zajęcie miejsca było bardzo trudne. Potem zamocowałem ją tymczasowo - tylko po bokach, aby się przymierzyć. Pewnie też troszkę za mocno obszlifowałem po pierwszym mocowaniu. Niestety złapało mnie w tym czasie choróbsko na 2 tyg. Zaległości spowodowały przerwę w pracach i o prowizorce zapomniałem...
Nie zmienia to faktu, że w tym miejscu są bardzo duże siły. Nowe mocowanie będzie z wstawkami trójkątnymi stabilizującymi poprzeczkę.
Spawam TIG (poprzeczka - moje pierwsze spawy...)

A wcześniej wyglądał tak: https://drive.google.com/open?id=1-2riakmi7jrID1W1Tkbufrs-TkezeBhP
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2019, 11:06:01 am wysłana przez Bart07 »
Bartosz.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3835
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #252 dnia: Maj 28, 2019, 02:37:37 pm »
No i tu jest problem - za bardzo zeszlifowane ścianki. Nie przejmuj się kiedyś tak sobie załatwiłem wahacz (choć mino tego przetrzymał chyba z 3k km niezbyt delikatnej jazdy :) ). Jesteś bogatszy o doświadczenie :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 417
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #253 dnia: Maj 28, 2019, 03:09:11 pm »
Gdzie te 120kg, coś kłamiesz ;)

Bart07

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #254 dnia: Maj 28, 2019, 04:28:58 pm »
Gdzie te 120kg, coś kłamiesz ;)
Po drugiej stronie kamery ;p
Bartosz.