Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 50292 razy)

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 303
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #240 dnia: Kwiecień 29, 2019, 12:54:22 pm »
w rowerze żony mam widelec przedni 26" na 1 1/8" pod tarczę ale z trochę za krótką rurą sterową. Pytanie: próbował ktoś dospawać przedłużenie czy nie bawić się i kupić nowy? jeśli nowy/używany to coś polecacie czy po taniości rozwiązać temat?
Leszek

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 777
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #241 dnia: Kwiecień 29, 2019, 04:40:05 pm »
Można spawać. Trzeba tylko mieć krótki odcinek rurki, która ciasno wejdzie jednocześnie w rurę widelca i w jej przedłużenie. Zostawić jakiś milimetr odstępu pomiędzy rurkami i pospawać po obwodzie pilnując dobrego przetopu. Dodatkowo w obu rurach wywiercić otwory i pospawać punktowo. Zeszlifować na gładko i można jeździć.

Leopold

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #242 dnia: Kwiecień 29, 2019, 10:12:28 pm »
Koniecznie weź pod uwagę czy to jest ahed czy też zwykły, by nie popełnić błędu. Ta rurka jako wkład by nie robić problemów, może być z dawcy przedłużenia, wystarczy wyciąć gumówką odpowiednią ilość wkładu wzdłuż i w imadle dopasować średnicę, nie koniecznie ją zespawywać. Reszta jak proponuje przedmówca.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1052
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #243 dnia: Kwiecień 29, 2019, 10:37:51 pm »
W niektórych widelcach alu rura jest stalowa. Można na prasie wypchnąć starą i wpracować nową.
W innym wypadku można przedłużyć, jak wspomniano wcześniej z mufą w środku.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1052
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #244 dnia: Maj 17, 2019, 06:28:25 pm »
qźwa mam już sobie piastę (-y) do przedniego (-ch) koła (-ół) do P14 (nr1 i nr2), na 32 otwory a teraz się okazało, że sprzedawca nie ma już takich obręczy. Fuck. Inni maja tylko obręcze na 36 otwory. Zastanawiam się więc jak powinien wyglądać schemat takiego zaplotu: piasta 32otw i obręcz 36. Ktoś? Coś?
Dla potomnych - obręcze 36h, piasty 32h.
Na fotografii szprychy nie naciągnięte jeszcze.



Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #245 dnia: Dzisiaj o 07:31:29 am »
Jak wygląda sprawa długości szprych? Przy zaplataniu 1:1 centrowanie to formalność - wszystkie dociągnięte do nacięcia na śrubokręt i dalej o tyle samo obrotów (albo miałem szczęście).
Bartosz.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1052
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #246 dnia: Dzisiaj o 10:27:51 am »
Najpierw nakręcam wszystkie nyple tak samo - powiedzmy na 50% gwintu.
Następnie, dokręcam po kolei wszystki po np. 0,5 obrotu do momentu, aż poczuję delikatny opór.
Wówczas część szprych jest luźna, część nie; luźne szprychy dokręcam palcami i dalej centruje standardowo.
Nie zmienia to faktu, że centrowanie takiego kola jest dużo bardziej upierdliwe, niż przy standardowym zaplocie, z tego prostego powodu, że szprychy wychodzą pod nieco różniącymi się kątami.
Teoretycznie można użyć 2-3 długości szprych, różniących się o 1-2mm, ale dopasowanie gdzie idzie krótsza, gdzie dłuższa bez gotowej rozpiski będziezdecydowanie bardziej męczące.