Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 45584 razy)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 403
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 22, 2019, 09:41:20 am »
Ja mam tak jak na zdjęciu nr 2 (greenspeed), też mam piasty z wózka, tyle że nieco mniejsze - większe będę zakładał na wiosnę, już kupiłem.
Hamuje dobrze, tylko mniejsze piszczą jak lokomotywa po kilkugodzinnym postoju :D (przez pierwsze trzy hamowania, później ok.)

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 43
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 22, 2019, 12:31:44 pm »
Dziękuję za odpowiedź. Przy okazji, masz sterowanie wspólne na oba hamulce, czy osobno każde koło na innej klamce.
Bartosz.

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 403
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #212 dnia: Styczeń 22, 2019, 01:14:09 pm »
Z jednej klamki na lewy i prawy, inaczej pozamiatałoby mnie na ulicy :D
https://www.rowerystylowe.pl/p-2963/klamka-hamulcowa-na-dwie-linki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2019, 01:15:49 pm wysłana przez oblivion »

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 43
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #213 dnia: Styczeń 22, 2019, 01:31:14 pm »
Też mi się tak wydaje, ale podlinkowane rowery mają rozdzielone hamulce osobno na lewe i prawe koło. Wg opisu producenta ustawienie kół jest takie, że niemal niweluje odczucie ściągania. Nie mniej dzięki za link z klamką. Trudno to wyregulować?
Bartosz.

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 403
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #214 dnia: Styczeń 22, 2019, 01:32:46 pm »
Stosunkowo łatwo :)
Drugą klamkę mam na tył.

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 293
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #215 dnia: Styczeń 22, 2019, 02:11:17 pm »
Bart, też się kiedyś głowiłem nad małą skutecznością hamowania. Kolega comandor77 pisał o tym w swoim wątku: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2959.0
Poniżej bezpośredni cytat:


......Na drodze spisuje się dobrze, przetestowany przed demontażem do malowania. Waga - bez pierdów typu oświetlenie, bagażnik sakwa, błotniki itp. 25 kg. Furę rozpędziłem na prostej drodze odcinek ok. 300m do 38 km/h po równym, ale pójdzie chyba więcej, tylko jak na pierwsze jazdy było trochę krępująco - przechodnie i kierowcy gapili się na mnie tak, jakbym przybył z Marsa.
Hamulce są z wózka - hamują bardzo dobrze, brakuje ABS-u  :D bo wlecze koła. Z tymi hamulcami to jest tak, że wszystko zależy od tego gdzie na obwodzie znajduje się rozpierak szczęk. Powinien być u góry i rozpierać szczęki przeciwnie do kierunku obrotu bębna (bęben w lewo - rozpierak obrót wokół własnej osi w prawo - jeżeli jest mechaniczny a nie hydrauliczny jak w autach).
Skomplikowane, ale zrozumiesz jak popatrzysz na hamulce bębnowe auta - cylinderek u góry, szczeki z "przodu i tyłu". U mnie nie do końca jest dobrze bo szczęki patrzą góra- dół i rozpierak jest z przodu (z przodu lepiej niż od tyłu).
Średnica bębna do średnicy koła ma oczywiście też znaczenie.
U mnie hamowane 3 koła, przednie koła razem przez rozdzielacz, tylne koło jako spowalniacz - no tak jak w motocyklach i autach.



Ja każde koło mam hamowane oddzielnie - koło tylne na "kontrze". Taka kombinacja daje mnóstwo frajdy na śniegu =)
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2123
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #216 dnia: Styczeń 22, 2019, 02:31:16 pm »
Ja każde koło mam hamowane oddzielnie - koło tylne na "kontrze". Taka kombinacja daje mnóstwo frajdy na śniegu =)
Mój Potwór Duży lubi to (znaczy ma tak w swojej trajce IMK P9)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 43
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #217 dnia: Styczeń 28, 2019, 06:06:41 pm »
Pewnie zrobię jak piszecie.

Teraz inne pytanie:
Jak przyjąć środek ciężkości fotela? Wariant wygodny. Nogi -10stopni, oparcie +130stopni. Kąt fotela 120 stopni.
Potrzebuje określić odległość przednich kół.
Bartosz.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2123
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #218 dnia: Styczeń 28, 2019, 09:15:24 pm »
Przednie koła robi się mniej więcej tak, żeby kończyły się na linii fotela albo trochę do przodu. Rozstaw przednich kół - dobrze by było mniej jak 90cm (żeby pozostać rowerem), im mniej, tym łatwiej się przeciskać, im szerzej tym stabilniej. Rozstaw kół + wielkość kół ograniczają kąt skręcenia (bo nie powinieneś obcierać o nogi).
Fotel - im niżej tym lepiej, ale trudniej wsiadać. Kąt oparcia do linii nóg ~135o - taka kiedyś była teoria. Kąt oparcia >40o spokojna, rekreacyjna jazda, 35~40o - kąt fotela taki uniwersalny, <35o zaczyna się robić sportowo, <30o super sportowe x-low.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 43
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #219 dnia: Styczeń 28, 2019, 11:18:20 pm »
To wszystko wiem. Zakładany kąt oparcia wg Twojego sposobu pomiaru to 50 stopni. 120 stopni ma być najwydajniejsze (wg pewnego opracowania chyba , jakiegoś periodyku HPV). Chcę osiągnąć obciążenie 70 do 30 przy możliwie krótkiej ramie. Jestem właśnie na etapie spawania przednich rozpórek i chcę je prawidłowo ustawić.
Bartosz.

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 43
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #220 dnia: Luty 04, 2019, 08:29:23 am »
Spawanie powoli do przodu. Za chwilę kolejne decyzję.
Sterowanie kierownicą podsiodłową, czy drągami ala czołg?
Bartosz.

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 403
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #221 dnia: Luty 04, 2019, 12:04:16 pm »
Łatwiej zrobić jest jak czołg, no chyba że robisz przednie zawieszenie amortyzowane na wahaczach to podsiodłowe będzie git.

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 43
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #222 dnia: Luty 04, 2019, 01:57:03 pm »
Kolejne głupie pytanie. Przy sterowanie a'la czołg - Jak ciągnę drążek z prawej (pcham z lewej) to mam skręcić w stronę...?
Bartosz.

tom0jo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #223 dnia: Luty 04, 2019, 02:16:33 pm »
Prawą. Jak w czołgu, z prawej do siebie, więc w prawo skręcasz.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1963
  • Zduńska Wola
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #224 dnia: Luty 04, 2019, 06:36:39 pm »
Prawą. Jak w czołgu, z prawej do siebie, więc w prawo skręcasz.

Jak zrobisz odwrotnie to mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś niepowołany zbyt szybko odjedzie.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp