Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P14  (Przeczytany 5164 razy)

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 755
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2019, 07:39:10 pm »
Franc przy takiej pozycji leżącej podjajnik jest zbędny. Chyba że masz się na nim zatrzymać waląc orzeszkami podczas gwałtownego składania przedniego widelca ;)))
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 21, 2019, 08:30:26 pm »
Prace się posuwają powolutku do przodu - żywica z tkaniną kupiona, części się robią i tu mam dylemat.
Sztyca widelca będzie stalowa, 1.2 do 1.5mm ścianki w zależności od miejsca (na alu, nawet Pa9 czyli EN-AW 7075 to wydaje się mało), planuję w niej wykonać 4 kanałki na wpusty, żeby się sztyca skoku nie kręciła. Takie wewnętrzne kanałki się kiedyś dłutowało i szło to nawet szybko czyli było dość tanie oraz było wystarczająco precyzyjne. Niestety mało kto ma teraz dłutownicę a nawet jeżeli ma, to ma obłożenie 24/7 na najbliższe miesiące. Poza tym nie znam nikogo kto by taką miał, najlepiej w wAw i okolicy. Zostaje więc w zasadzie elektrodrążenie, ale po pierwsze to jest wolna operacja więc bardzo droga a po drugie 4 długie na 93mm kanałki to już i trudno dobrze wypalić. Nawet 2 kanałki to byłby koszt i kłopot a ja ciągle potrzebuję 2 sztyc, bo 2 rowery buduję. I tak sobie myślę co by było, żeby w sztycy widelca zamiast kanałków wewnętrznych (zamkniętych od strony walca) wykonać 2 krótkie, otwarte fasolki - szerokie na 4h7 i długie na jakieś 20mm. Czy by się sztyca nie połamała? Czy ktoś kiedyś miał otwory w sztycy widelca, poza tym Panem z żółtym kompozytowym SWB pędzonym schowanym w ramie wałkiem?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 755
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 10, 2019, 10:01:39 pm »
Wiem że nie to forum ale znalazłem w sieci i stwierdziłem że pasuje do wątku ;)
Jeden Franc ;)))

Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 21, 2019, 10:02:01 am »
Nienawidzę szlifować
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 755
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 22, 2019, 09:03:51 pm »
Papierek 150 i jedziesz ;)))
Ciesz się że tylko te zgrubienia masz do przeszlifowania a nie całość ;)
Polecam zainwestować w szlifierkę mimośrodową, robi robotę dosyć dobrze i nie pyli za bardzo ;)
Coś takiego

http://www.metabo.info.pl/30661-SXE-3125-Szlifierka-mimosrodowa-karton.html
I dawaj jakieś zdjęcia bo znowu wrzucę kilka Franców ;)

« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2019, 09:07:59 pm wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 23, 2019, 06:49:12 pm »

740g - kompletne żebro do fotela (z punktami montażowymi do ramy)
Po wstępnym przyklejeniu i szpachlowaniu:

1600g ale dojdzie jeszcze laminat
A to są elementy trzymające wszystko razem:
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2019, 08:26:23 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 755
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 26, 2019, 08:37:39 am »
Hej, z fotelem dojdziesz do 2kg ale musi trzymać ;) Daj zdjęcia z tyłu fotela, jestem ciekawy wykonania przejścia pomiędzy płaszczyzną fotela a żebra.
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 07, 2019, 05:53:17 pm »
Aerosil to zajebisty wynalazek, tylko pyli strasznie: ~2% wagowo do żywicy + szczypta sieczki szklano-weglowej i powstaje maź klejąca doskonała wypełniająca przestrzeń pomiędzy insertami a rdzeniami z XPS stanowiącymi kształt.
Ale szlifować i tak nienawidzę.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 10, 2019, 08:04:20 pm »
Qrwa mać!
Jebnąłem się w szacowaniu miejsca na tarczę i nie mieści się w wahaczu, nie sprawdziłem na początku jak kleiłem mój i wyszło na drugim dla Juniora. A mój był już skończony  >:( A teraz kupę laminatu i rdzenia do wycięcia.
Wahacz Juniora dopiero zaczynam, więc poprawka jest malutka, za to w 3 miejscach bo dodatkowo źle się ułożyły ramiona wahacza przy słupku centralnym.
Qrwa jeszcze więcej pie..... szlifowania.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Leopold

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 10, 2019, 08:39:58 pm »
Serdecznie współczuję, znam ten ból!

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 11, 2019, 11:24:32 am »
Jakiel wielkości tarczę chcesz zamontować? Z tyłu spokojnie starcza 160mm, ew. 180mm jesli waży się więcej.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 11, 2019, 12:14:30 pm »
Ma być 160mm ale tam nie ma miejsca nawet na 120mm jak by była
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 776
  • SWB DIY
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 11, 2019, 08:36:58 pm »
Znając Franca zamiłowanie do dużych tarcz polecam coś takiego ;D