Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 48681 razy)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 408
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #225 dnia: Luty 05, 2019, 10:01:24 am »
Fakt, ja na próbę zamontowałem u siebie odwrotnie i o mało co nie połamałem się o krawężnik za 3 metry :D

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 299
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #226 dnia: Luty 05, 2019, 02:12:09 pm »
Prawą. Jak w czołgu, z prawej do siebie, więc w prawo skręcasz.

Jak zrobisz odwrotnie to mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś niepowołany zbyt szybko odjedzie.
w muzeum rowerów w Gołębiu pod Puławami miałem okazję próbować prowadzić małe kółko rower z odwrotnym skrętem kierownicy - udało mi się pół kółka i była wywrotka, a właściciel usiadł i pojechał :) - bardzo ciekwe doświadczenie jak mózg programuje się przez lata i potem ciężko go zmusić do zmiany odruchów
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2019, 10:17:55 pm wysłana przez lechulysy »
Leszek

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1968
  • Zduńska Wola
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #227 dnia: Luty 05, 2019, 06:32:15 pm »
Znam kilku, którzy na zwykłym poziomym nie ujadą.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 44
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #228 dnia: Luty 28, 2019, 01:19:25 pm »
Kolejne pytanie. Dla sterowania trajki a'la czołg manetkę hamulca i zmiany biegów (na kciuk i wskazujący) umieszczacie jak na kierownicy (jakoś wydaje się nieergonomiczne), czy na szczycie drążka?
Bartosz.

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 296
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #229 dnia: Luty 28, 2019, 01:30:38 pm »
Ja miałem tak:

Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 44
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #230 dnia: Marzec 29, 2019, 07:30:18 am »
Jak pchacie trajkę z kierownicą podsiodłową? Jakieś blokady?
Bartosz.

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 296
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #231 dnia: Marzec 29, 2019, 08:49:05 am »
Ja pcham za bagażnik. Układ kierowniczy mam tak zrobiony, że sam układa mi koła do jazdy na wprost. Dodatkowo, naciskając bagażnik z boku, koła skręcają w przeciwną stronę...
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2133
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #232 dnia: Kwiecień 15, 2019, 11:52:02 pm »
qźwa mam już sobie piastę (-y) do przedniego (-ch) koła (-ół) do P14 (nr1 i nr2), na 32 otwory a teraz się okazało, że sprzedawca nie ma już takich obręczy. Fuck. Inni maja tylko obręcze na 36 otwory. Zastanawiam się więc jak powinien wyglądać schemat takiego zaplotu: piasta 32otw i obręcz 36. Ktoś? Coś?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #233 dnia: Kwiecień 16, 2019, 07:43:29 am »
Popatrz na zaplot "three leading three trailing" możesz zrobić taki oparty na czterech sekcjach zostawiając jeden otwór pomiędzy każdą.  u ciebie byloby 8 szprych na sekcję (cztery na stronę więc two leading two trailing)  Efekt wizualny będzie może mniej widoczny ale opuszczenie otworu na feldze będzie wyglądało na zamierzone.


http://www.baldurdash.org/OtherStuff/3leading3trailing.html
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #234 dnia: Kwiecień 16, 2019, 10:55:10 am »
Sam popełniłem, nawet trzy razy zaplot piast 32h w obręcze 36h.

Bardzo prosto się zaplata na 24 szprychy w takim układzie - Na obręczy pomijasz dwie szprychy po każdych 4, na piaście - jedną po każdych 4.

Tak wygląda przykładowe koło w ten sposób zaplecione 1X 20" 406 etrto
Myślę, że jakby pokombinować, to i 2X dało by się zrobić.


lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 299
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #235 dnia: Kwiecień 20, 2019, 05:51:32 pm »
wymieniając klocki hamulca zauważyłem w tylnym kole brak rowka na obręczy tak więc czeka mnie wymiana tylnego koła, przy czym chyba chcę zamienić V'ki na tarczę bo mam mocowanie w widelcu; koło 26" pod oponę 1.1 - 1.5, kaseta 9r; to mój podstawowy rower: dojazdy do pracy, maratony, wyjazdy z sakwami więc zależy mi na niezawodności i trwałości

i teraz pytanie co radzicie:
1. mam jakieś dwie piasty pod tarcze (ale nie kojarzę skąd je mam): Shimano FH-M475 (32 otwory) i Shimano FH-M765 (32 otwory) - warto kupić obręcz i dać do zaplecenia? jeśli tak to jaką obręcz i jaka powinna być rozsądna cena zaplecenia?

2. jeśli te piasty to jakieś badziewie to myślę o kupnie gotowego koła; coś możecie polecieć?

3. hamulca nie mam:  myślałem o jakimś używanym BB5 lub BB7, ale nie mam doświadczenie bo tylko w jednym rowerze mam tarcze; coś możecie polecić?

z góry dziekuję za pomoc
Leszek

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #236 dnia: Kwiecień 20, 2019, 06:11:37 pm »
Piasta Shimano FH-M765 jest dobra, nawet bardzo.
Obręcz wybrałbym Alexrims lub DT, hamulce BB7.
Nie wiem ile kosztuje zaplecenie, bo sam sobie (i nie tylko sobie) koła zaplatam.

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 299
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #237 dnia: Kwiecień 24, 2019, 02:49:44 pm »
dzięki Marek :)
dałem piastę do zaplecenia, a po namyśle hamulce/tarczę jednak kupię takie jak mam w drugim rowerze czyli podstawowy zacisk shimano BR375; szału nie ma, ale przejechały ze mną zeszłoroczny wyjazd na Korsyke i w Alpy a wokół Wawy górek nie ma więc na razie BB7 sobie odpuszczam

mam natomiast pytanie do tych BR375 - czy warto kupować jakieś "lepsze" okładziny czy to jednak iluzja, że czymś się różnią od takich podstawowych np.  B01S za ok 22 zł? a jeśli wydać kilkanaście zł więcej to na co konkretnie?
Leszek

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #238 dnia: Kwiecień 24, 2019, 03:14:42 pm »
Lepsze klocki - półmetaliczne - nie będą hamować lepiej od żywicznych - na początku, zanim się dotrą, mogą nawet hamować słabiej. Po dotarciu jednak siła hamowania będzie podobna, ale na dużo dłużej starczą. Jedno hamowanie z 90+km/h do zera zużyło mi 1/3 żywicznych klocków shimano w moim starym FWD.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 252
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #239 dnia: Kwiecień 24, 2019, 08:08:04 pm »
jeśli tarcza nie ma ograniczeń co do rodzaju klocków tylko do żywicznych/organicznych  bierz ceramiki -najwyższa skuteczność na sucho i na mokro  jesli uskuteczniasz długie zjazdy z wciśniętym hamulcem to metaliczne będą najodpowiedniejsze ze względu na odporność na wysoka temperaturę
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.