Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 169289 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwiec 14, 2018, 07:00:02 pm »
Zawsze mi się wydawało, że lewe szprychy z tyłu są dłuższe niż prawe, a w przednim kole z tarczą jest odwrotnie - lewe krótsze, prawe dłuższe.
Znalazłem sprzedawce: ma szprychy Sapim 180, 182 i 184. Może wziąć 20 (18+2) o długości 184 i 60 (54+6) o długości 180?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwiec 14, 2018, 07:25:24 pm »
Masz rację - kalkulator DT zrobił mnie w konia - piasta ma podane odległości kołnierza od haka, ale w kalkulatorze wpisuje sie "flange distance", czyli odległość kołnierza od środka piasty.

Dla wymiarów Flange distance: left 34.5 mm / right 20.5 mm długość szprych to 179/180mm, więc wychodzi na to, że można brać wszystkie 180mm.


fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwiec 14, 2018, 10:18:09 pm »
jak roznica jedgego milimetra to i tak mozna brac takie same.  kwestia dlugosci nypla.  zeby gwint chwycil.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

Piotrek333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 94
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwiec 14, 2018, 10:35:36 pm »
Osobiście radziłbym wyniki z kalkulatora zawsze zaokrąglać w dół. Jak zaokrąglałem o 1mm w górę to już nie dawało się naciągnąć...
Biorę szprychy krótsze o 1-2mm i jest OK.
Evil dobrze radzi - trzy krzyże w 20" to zły pomysł.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2018, 06:05:02 am wysłana przez Piotrek333 »

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwiec 15, 2018, 12:04:14 am »
Dodam, że można zastosować szprychy 2.30 mm zamiast 2.00 mm.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwiec 15, 2018, 08:48:02 am »
Moje dane:
Przód: piasta D041SB, średnica mocowania szprych 58/58, OLD: 100, FTF: 62, offset 7.2mm co daje odległość osi koła (między hakami) do kołnierza - 25.8L i 38.2P. Po podstawieniu do kalkulatora DT - lewa szprycha obliczeniowo 180mm a sugerowana 179, prawa szprycha obliczeniowo 182.3mm a sugerowana 181.
Tył: piasta D042SB, średnica mocowania szprych 58/58, OLD: 135, FTF: 58.4, offset 6.8mm co daje odległość osi koła (między hakami) do kołnierza - 36L i 22.4P. Po podstawieniu do kalkulatora DT - lewa szprycha obliczeniowo 181.8mm a sugerowana 181, prawa szprycha obliczeniowo 179.6mm a sugerowana 179.
DT ma szprychy o nieparzystych długościach. Sapim ma parzyste. Więc kupię 72x180mm
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwiec 15, 2018, 01:57:25 pm »
Jest firma, która dorabia szprychy co 1mm długości. DT też mają.

szprycha.com.pl

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 254
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwiec 17, 2018, 02:52:05 pm »
Dodam, że można zastosować szprychy 2.30 mm zamiast 2.00 mm.

Pytanie brzmi PO CO? Zwłaszcza do koła 20". Osobiście mam w przednim kole w SWB 36 szprych DT 2,0mm i następny mój zestaw kół będzie miał 32 albo jeszcze mniej, też 2,0mm.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwiec 17, 2018, 03:25:58 pm »
Franc robi tandem.

Tehen

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Kolejarz forumowy
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwiec 17, 2018, 06:09:02 pm »
Franc robi tandem.

Taaa.
Widziałem się z nim ostatnio na światłach w Piasecznie.

Fajnie.
Będzie czym na zlocie jeździć.
Albo poziom i wygoda albo wydasz w cholerę kasy na różne kierownice i siodełka tylko po to żeby w końcu i tak kupić sobie rower poziomy.

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 254
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwiec 18, 2018, 07:42:42 am »
Franc robi tandem.

Mimo wszystko. Moje koło na Dartmoor Fortress 36 szp., szprychach DT Champion 2,0 i Novatecu ma taki zapas wytrzymałości, że nigdy się nie rozcentrowało przez 4 lata używania, jeżdżenia po dziurach, krawężnikach, w terenie itp. A trochę wycierpiało, bo np. wpadłem w sporą dziurę przy >50km/h (myślałem, że będzie snake), krawężniki traktuję  rozpędu (koła przecież nie podbiję), zdarzyło mi się jechać na feldze bez powietrza w dętce (i to nie 100 czy 200m, ale ładne 2km) czyli w zasadzie felgą po asfalcie i robiłem inne rzeczy, które bardzo szkodzą kołom. Nie sądzę by Franc potrzebował mocniejszego koła i szprych nawet do tandemu.

Zresztą, podobne do moich kół ma Bartek w swoim tandemie, z pierwszej ręki może powiedzieć czy dają radę ;-)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwiec 18, 2018, 08:35:44 am »
Napisałem "można", nie "nalezy".
Franc - z cały dla niego szacunkiem - ma lekką paranoję co do wytrzymałości [czyżby wspomnienia złamanego widelca?  ;) ], więc  napisałem jak można wytrzymałość koła zwiększyć.

Ja sam zaplatam koła, często jest to zaplot mocno nietypowy (bo np mając zapas kilkuset szprych zdarza mi się dobierać zaplot do posiadanej długości szprych zamiast na odwrót) i wg znawców moje koła powinny się rozcentrowywać, a szprychy pekać.
W zaplecionym niedawno przednim kole 24" 507 ETRTO 32h pod hamulec tarczowy z lewej strony mam 2x a z prawej słoneczko. Tylne koło, też pod tarczę, 36h zaplecione z obu stron na 2x. I wiem, że się nie rozcentruje. Dodam, że raczej do lekkich nie należę ;-)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwiec 18, 2018, 09:59:45 am »
Ja, paranoję? Żadnej!!!!
Zaplotę koła na 3krzyże, szprychami 2mm grubości. Szprychy w drodze.
Zostaje jeszcze problem przedniego widelca, bo chcę Spinner Gringe Air 20", 1 1/8", pod tarcze. Czy może ktoś ma pożyczyć na próby?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 391
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwiec 18, 2018, 10:04:20 am »
Szukam ZWIJANEJ opony 26" x 1.5 możecie polecić coś w sprawdzonego? w sobotę daleko do cywilizacji pękła mi schwalbe maraton plus - do tej pory miałem o nich bardzo dobre zdanie ale na wszelki wypadek wolę mieć ze sobą jakiś zapas

Jak założyłeś nową, to masz na parę lat (lub 10000km) spokój. Zapas zbędny.

no to nowa po 50km wybrzuszyła się z jednej strony na długości 20cm :) pech chodzi parami? :)
Leszek

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 254
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwiec 18, 2018, 11:10:45 am »
Ja, paranoję? Żadnej!!!!
Zaplotę koła na 3krzyże, szprychami 2mm grubości. Szprychy w drodze.
Zostaje jeszcze problem przedniego widelca, bo chcę Spinner Gringe Air 20", 1 1/8", pod tarcze. Czy może ktoś ma pożyczyć na próby?

Mm Spinera, ale inny model (olej+sprężyna). Niestety okazał się być za miękki. Ale w air będziesz mógł dopompować sobie sprężynę i utwardzić amor, powinno być ok.
Tylko do tandemu pewnie będziesz musiał pompować sporo, po prostu żywotność (szczelność) uszczelek w cartridżu powietrznym nie wyniesie 6 lat, a np 5 ;)
Dbaj o uszczelki, nie taplaj w błotku, wycieraj po jeździe, czasem nasmaruj lekko czymś golenie co nie łapie syfu. I będzie ok.


no to nowa po 50km wybrzuszyła się z jednej strony na długości 20cm :) pech chodzi parami? :)


LOL. Nie wiem czy masz dziwne obręcze, czy coś przy montażu partaczysz, czy kupujesz jakieś magazynowe leżaki gdzieś gdzie taniej i od ręki mają, czy po prostu masz taki fart i udało Ci się pozyskać wszystkie obie złe sztuki jakie opuściły fabrykę w ciągu np. miesiąca czy roku. Ale tak czy siak - rozważ opony z lanej gumy, bo limit pecha ze Schwalbe wyrabiasz chyba za pół Polski :D