Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 39672 razy)

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 772
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #150 dnia: Lipiec 20, 2018, 04:01:29 pm »
szukam manuala do zmiany zębatki w piaście Alfine 11. Hilfe...

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1102
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #151 dnia: Lipiec 20, 2018, 04:11:48 pm »
Warto by wiedzieć na początek jakie masz koło z tyłu nie mogę doczytać tej informacji. Poza tym biorąc pod uwagę nie tylko przyspieszenie ziemskie ale również wpływ grawitacyjny Marsa Jowisza i pływy morskie, tajemnicze promieniowanie piramid egipskich, trójkąta bermudzkiego. Dalej wynik jest do .....y. Załóż silnik elektryczny bez przekładniowy a jak zewrzesz fazy masz hamulec postojowy gratis. Wiem co mówię robiłem takie cuda, to kawiarenka  wykonana prze zemnie jeszcze silnik nie podłączony był. https://photos.app.goo.gl/jYh7mNqQW4srD91G7

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #152 dnia: Lipiec 20, 2018, 04:17:18 pm »
Jeszcze nie ściągałem w swojej, ale wygląda podobnie jak w nexusach - ściągasz linkę, plastikową blokadę na osi, ramię wybieraka i masz już dostęp do zębatki... Chyba  ;)
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #153 dnia: Lipiec 20, 2018, 05:02:41 pm »
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Aplikacja albo kalkulator nic mi nie mówi, tzn mówi ale ja nic nie rozumiem:)
odnosnie piasty z tyłu:
https://rowerplus.pl/piasty-tylne-z-ham-bebnowym/3829-sturmey-archer-piasta-tylna-z-hamulcem-bebnowym-pod-wolnobieg.html?search_query=piasta+archer&results=29?s=0

mam tą, była w oryginalnym wyposażeniu kawiarni wiec narazie nie zmieniałem.
Do tego był jakiś wolnobieg o max ilości zębów 28   ale ciężko sie jechało to zminiłem na 34 i jest lepiej ale może być jeszcze lepiej.
wersja piasty pod kasete
https://rowerplus.pl/piasty-tylne-z-ham-bebnowym/3828-sturmey-archer-piasta-tylna-z-hamulcem-bebnowym-pod-kasete.html?search_query=piasta+archer&results=29?s=0


odnośnie silnika,myślał o tym, ale za mało mam wiedzy o silnikach, koło z tyłu 26 cali .
jak to wygląda technicznie?cenowo?

wybaczcie linke ale nie moge dodac fotki.

https://pl.aliexpress.com/item/Rower-peda-wersja-trzy-ko-a-kom-rka-kawy-ywno-ci-ci-ar-wka-na-sprzeda/32864070327.html?spm=a2g17.search0104.3.7.a80d48ac8VpOMV&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10696_10084_10083_10618_10304_10307_10820_10821_10301_10843_10059_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620%2Csearchweb201603_6%2CppcSwitch_5&algo_expid=f2daf2cc-a2b4-473e-a2f8-07ff614895fb-1&algo_pvid=f2daf2cc-a2b4-473e-a2f8-07ff614895fb&priceBeautifyAB=0

mój kawowóz wyglądał dokładnie tak ale zrobiłem mu większę-wyższą zabudowę drewnianą.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1102
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #154 dnia: Lipiec 20, 2018, 09:02:15 pm »
Jak wszystko zrobisz sam, włącznie z akumulatorem, silnik kupisz używkę na olx. Silniki bezprzekładniowe sa praktycznie wieczne.  Sterownik manetkę na ebay to masz szanse zejść poniżej  1000zł

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #155 dnia: Lipiec 20, 2018, 09:19:37 pm »
Obecnie masz - prawdpopodobnie - wolnobieg 14-34t, dający zakres przełożeń 243%.
Stosując wolnobieg 11-34t można uzyskać zakres 309%.

I w takiej sytuacji, stosując blat 19t najszybszy bieg będzie tak samo szybki jak dla blatu 24t (1,71 vs 1,73), za to najwolniejszy będzie 0,56 zamiast 0,71.


kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #156 dnia: Lipiec 20, 2018, 09:58:11 pm »
Obecnie jeżdżę na ustawieniu 24 przód 34 tył, i to jest ok, przy wygodnym tempie pedałowania to dobra prędkość , szybciej nie chce jeździć bo to nie wyścigi a do tego musze być w stanie zatrzymać kawiarnie na sensownym dystansie.
Chodzi o to by przy podobnej kadencji i podobnym nacisku na pedały móc wjechać na podjazd , górkę itp. na jaką teraz nie mogę się wtarabanić.
Więc zakres 14-34 dający 243 % albo 11-34 dający 309%  nie jest ważny bo korzystam tylko z największej zębatki.
Na prostej i na lekkich podjazdach mogę jeździć na pedałach ,chodzi o to by chwilowo włączyć silnik na podjeździe i jechać powoli ale do przodu ( obroty koła tylnego powinny być około 15-20 na minutę albo i wolniej .

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #157 dnia: Lipiec 21, 2018, 08:08:10 am »
Obecnie jeżdżę na ustawieniu 24 przód 34 tył, i to jest ok, przy wygodnym tempie pedałowania to dobra prędkość ,
(...)
Więc zakres 14-34 dający 243 % albo 11-34 dający 309%  nie jest ważny bo korzystam tylko z największej zębatki.


Moim zdaniem w powyższym cytacie jest sedno sprawy. Potrzebujesz takie przełożenie, aby prędkość podróżna była w okolicy 4, 5 biegu z tyłu. Zmień blat na najmniejszy jaki znajdziesz. Niewykluczone, że będziesz potrzebował coś mini - samoróbkę.
Bartosz.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 237
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #158 dnia: Lipiec 22, 2018, 08:25:58 pm »
....
Na prostej i na lekkich podjazdach mogę jeździć na pedałach ,chodzi o to by chwilowo włączyć silnik na podjeździe i jechać powoli ale do przodu ( obroty koła tylnego powinny być około 15-20 na minutę albo i wolniej .
...przy takim założeniu silnik tylko przekładniowy hub lub middrive/ pod korbowy ( tego nie polecam zbyt gorąco bo przyspiesza zużycie napędu roweru)bo bez przekładniowy spalisz jadąc  zbyt wolno długi czas  przy małej prędkości będzie sie grzać niemiłosiernie z uwagi na niska sprawność na niskich obrotach   większość energii pójdzie w ciepło a nie w ruch dla takiego silnika optymalny zakres prędkości to 20-25km/h silniki przekładniowe posiadaja wewnętrzna przekładnie która zapewnia wyższe obroty silnika przy tej samej predkosci przez co efektywnośc silnika przy małej prędkości jest wyzsza i mniej sie grzeje niz silnik bezprzekłądniowy
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #159 dnia: Lipiec 22, 2018, 11:46:59 pm »
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Bart: cała zabawa polega na tym że teraz mam z przodu blat 24, mogę kupić 22T , 20 T   albo i 18T
ale : 18T Tylko  jakieś zębatki bmx-owe , z tego co mi podpowiedzieli znajomi to nie będzie kompatybilne -  łańcuch pasujący do wolnobiegu nie pasuje do takiej zębatki i na odwrót.
zębatka 20- są do kupienia ale musi być korba z pająkiem, z niezrozumiałych względów taki pająk z korbą kosztuje krocie.
zębatka 22 -bez problemu , ale jak mam kupić korbę 22 za okolice 140zl to już lepiej kupić za okolice 260zł korbe 22T ale 10 rzędową -w domyśle pod kasete46T
Tyle że kaseta 10 rzędowa 46T, piasta Archera z hamulcem , przerzutka , itp. kosztować będzie około 1tys.
A zaczynam się zastanawiać intensywnie nad tym silnikiem.

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #160 dnia: Lipiec 23, 2018, 08:48:55 am »
Qrcze, faktycznie to nie wychodzi... Pozostaje Ci zamontowanie piasty wielobiegowej i wtedy dowolnie duża zębatka (DIY). Piasta 3 biegowa jest tania i daje przełożenia + - 30%

Zanim przerobisz napęd na więcej niż 8 biegów to popatrz na ceny...
Bartosz.

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #161 dnia: Lipiec 24, 2018, 09:20:51 am »
no a o czym ja piszę:)  napęd  10 rzędowy :korba, kaseta do 46T , łańcuch, przeżutka, piasta z hamulcem bębnowym albo jakakolwiek inna solidna, całość około1 tys. dlatego najpierw kombinuje i pytam.

Inc0 jakie to silniki?
Możesz podrzucić namiar? Bo nic nie mogę znaleźć.

Wykombinowałem że można by zastosować akumulator 24V żelowy, jakiś duży rzędu 100ah , tak czy inaczej ten akumulator jaki mam 120Ah  12V jest  mniej więcej wystarczający  do średniego ruchu-ilości kaw wydanych-  w razie potrzeby miałbym zapas prądu w dodatkowym akumulatorze, wystarczyło by przełożyć klemy przetwornicy.

Piasta wielobiegowa  odpada, to jeszcze cięższe przelożenia więc gorze by się jechało.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2018, 09:22:22 am wysłana przez kuń »

Bart07

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #162 dnia: Lipiec 24, 2018, 01:03:09 pm »

(...)
Piasta wielobiegowa  odpada, to jeszcze cięższe przelożenia więc gorze by się jechało.

Jak dasz na piastę dużą zębatkę to będziesz miał to co chcesz.
np tak:
https://electricbike.com/forum/forum/main-forum/general-discussions/25539-shimano-nexus-3-speed-hub-w-offset-sprocket?p=28959#post28959

ale moim zdaniem można zaryzykować wycięcie całej płaskiej zębatki nawet 44 zębowej.  Miałbyś wtedy przełożenie 34, 44 i 57 zębów.

Ile w ogóle waży twój kram? Może się okazać, że silnik elektryczny będzie miał tez problemy. Jest robiony pod określoną prędkość, której nie osiągasz. Osoby doradzające takie silniki (na koła, nie na suport) muszą to uwzględniać.
Twoja prędkość minimalna na setupie o którym piszę to ca 1,5 km/h (22 x 57 x 40 rpm), a maksymalna to około 5,5 km/h (22 x 34 x 90rpm).
Bartosz.

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 669
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #163 dnia: Lipiec 24, 2018, 05:10:49 pm »
Dokładnie jak wspomniane wyżej silnik w piaście nie sprawdzi się przy nieduzych prędkościach.
Lepiej byłoby zamontować osobny silnik napędzający koło przez swoją przekładnię (jak np. w starych motocyklach gdzie do koła była montowana obręcz napędowa z lewej strony (motocykl nadal miał normalną zębatkę i pedały z prawej).
wystarczyłby pasek klinowy żeby to napędzać. przy odpowiednim dobraniu silnika mógłby on też służyć jako prądnica - podczas zjazdów z górki - jednocześnie by cię on hamował lub np. podczas postoju -  podnosisz tylne koło (tutaj musiałaby być porządna podpórka) i pedałując ładujesz sobie baterie. Zresztą kto chętny z klientów mógłby sobie popedałować czekając na kawę. A Ty mając nadmiar prądu możesz dorzucić do swojej oferty kawę z prądem (tzn ładowaniem np. telefonu)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2018, 05:21:36 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #164 dnia: Lipiec 30, 2018, 12:18:36 am »
O Kawie z prądem własnie w podobnej wersji myslałem :)

chyba dzięki podpowiedziom wykombinowałem:

na tył dałbym nową piastę, już pod kasetę. np

https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-tyl/prod/novatec-t-do-42-sb
ale z tym systemem  mocowania tarczy hamulcowej na "pająku"na śruby.
do tego kaseta ale bez wariactw ,34-36T wystarczy bo na takiej ilości zębów obecnie mam i jest ok na prostej.

zamiast tarczy hamulcowej dać tam zębatkę np 34 albo i większą, kwestia zamocowania

nad piastą, w skrzynce tylnej mojego pojazdu zamontować akumulator 12V żelówka
a na rame roweru z tyłu przykręcić
https://allegro.pl/silnik-24v-350w-do-rowera-elektrycznego-1016z-i6559760252.html?reco_id=5a71ed8d-9381-11e8-8321-b8ca3a6b9c60

widziałem wersje 300W na 12V

ilośc obrotów cos koło 353 obr /min

Jesli liczymy żę na zębatce 9t  po przekładni jest 353 obroty a napędza zębatkę np 46T to:
 1 obrót zębatki na przekładni daje 0,195 obrotu zębatki dużej na kole.
jeśli obroty silnika to 353 po przekładni to w 1 sekundę zębatka 9t obraca się 5,8 raza dokoła osi , jeśli 1 obrót dookoła osi daje na  kole obrót o 0,195 to mnożymy i mamy 1,14 obrotu tylnego koła na sekundę -już po napędzaniu silnikiem.
liczymy ze obwód koła 26cali z opona to około 2,07m czyli 2,07 X1,14 = 2,35 m  to droga w 1 sekunde , czyli przez 1h ( 3600 sekund ) mamy 8500 - zaokrągleniu - przejechanych metrów .
czyli 8,5km/h
dobrze rozumuje?

czy tego rodzaju silnik umożliwia jazdę przy użyciu pedałów  czy nie za bardzo i trzeba coś szukać z wolnobiegiem ?