Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 39821 razy)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 383
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 30, 2018, 02:48:16 pm »
kierownicy do ramy. Nie dodałem, że mam zawieszenie na wahaczach z przodu i drążki od kół odpadają, bo zegarek zgubię na nierównościach :D
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2018, 03:38:41 pm wysłana przez oblivion »

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 227
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 30, 2018, 04:53:54 pm »
Musisz zrobić jak w samochodach. drążki od kół do "przekładni kierowniczej", która już jest na stałe do ramy, nie rusza się razem z zawieszeniem. A potem od niej do kierownicy to już prosto :-)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 383
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #107 dnia: Czerwiec 10, 2018, 08:59:45 pm »
Nie zrozumieliśmy ale już sobie poradziłem :)
A teraz - różnica w amortyzatorze sprężynowym 100lbs będzie wyraźna? Chcę zmienić 750 na bardziej miękki i myślę o 650 lbs

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 772
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #108 dnia: Czerwiec 11, 2018, 05:38:38 am »
Pewnie będzie.
Mam 750 i raz na ruski miesiąc zdarza mi się go ścisnąć do końca, a jak raz założyłem sprężynę 850, to prawie się nie uginała.

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 383
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #109 dnia: Czerwiec 11, 2018, 07:17:47 am »
Ok. Thx :)
Na początek pojeżdżę z miesiąc na 750 i zobaczę jak pracują (trzy, w trajce)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2018, 07:19:18 am wysłana przez oblivion »

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #110 dnia: Czerwiec 11, 2018, 04:11:57 pm »
Hej! Robię powoli plany projektowe na zimę. Chciałbym złożyć coś do lekkiego mtb, bez spiny jeśli chodzi o osiągi - zależy mi głównie na wygodzie.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2108
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #111 dnia: Czerwiec 13, 2018, 09:31:07 pm »
Jaka jest wewnętrzna średnica obręczy Dartmoor Forteress 20" (406Etrto)?
Jaka są wymiary i położenie kołnierzy w piastach Novatec: NT-D041SB i NT-142SBT?
Potrzebuję długość szprych wyliczyć dla 3 krzyży.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 429
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwiec 13, 2018, 10:06:26 pm »
wszystko jest w necie, trzeba tylko sobie przeliczyć.

Tu jest strona z wymiarami "twojej" obręczy:
http://dartmoor-bikes.com/hardware/rims/fortress-v2

tutaj wszystkie wymiary piast Novatec`a (pomijasz literki NT, bo to litery pochodzące od nazwy NovaTec):
https://issuu.com/novatectaiwan/docs/novatec_hub_dimensions

a tu kalkulator szprych:
http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych

ja tak wyliczałem dla siebie.

powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2018, 11:00:41 pm wysłana przez LowRider »

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 14, 2018, 12:11:34 am »
Jaka jest wewnętrzna średnica obręczy Dartmoor Forteress 20" (406Etrto)?
Jaka są wymiary i położenie kołnierzy w piastach Novatec: NT-D041SB i NT-142SBT?
Potrzebuję długość szprych wyliczyć dla 3 krzyży.
ERD do wyliczenia dlugości szprych to nie jest wewnętrzna średnica obręczy. Jest to śednica osadzenia nypli, czyli wewnętrzna średnica + podwojona grubość ścianki/grubość kapsla.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2108
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 14, 2018, 11:58:27 am »
Skorygowałem piasty: D041SB i D042SB (bo ma 4 łożyska).
Szprychy wyszły mi: przód 181mm i 184mm, tył 179mm i 180mm (w zaokrągleniu), więc wydaje mi się, że jak kupię wszystkie 182mm to będzie dobrze.
Czy ktoś może mi to sprawdzić? 3 krzyże, tylne koło symetrycznie względem haków.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 14, 2018, 12:48:54 pm »
Skorygowałem piasty: D041SB i D042SB
Prżód 182/182 tył 187/180 (3x, 36h).
W piaście D042SB ukręciłem w piaście gwint, do którego wkręcony jest "ratchet ring" podczas ruszania na skrzyzowaniu. Więcej Novateca nie kupię.

BTW wpisując w google "dartmoor fortress 20 "erd"" w pierwszym wyniku jest ERD (effective rim diameter) obręczy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2018, 12:53:27 pm wysłana przez live_evil »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2108
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 14, 2018, 12:50:58 pm »
Zobaczymy, może mi wytrzymają. A czy dobrze kombinuję z długością szprych?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwiec 14, 2018, 12:57:02 pm »
Skorygowałem obliczenia.
Zeby zastosować tą samą długość szprych, tylne koło mozna zapleść 2x po lewej i 3x po prawej, wówczas z kalkulatora wychodzi 179/180mm.

Dodam, ze 3x w kole 20" to przesada i powoduje dzikie kąty szprycha/obręcz.

Przy zaplocie (L/P) przód 2x/2x, tył 1x/2x wychodzą długości szprych 174/174 i 173/172mm.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2108
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwiec 14, 2018, 01:57:26 pm »
To muszą być podwójnie mocne koła, bo rower będzie podwójnie cięzki :) 3 krzyże.
ERD dla D.F. jest 384mm,
Przeliczyłem na działającym w końcu innym kalkulatorze: 181/183 przód i 183/181 tył. Wygląda lepiej. Ciekawe czy dałoby się zaokrąglić do 182? Albo wszędzie użyć 181 lub 183
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwiec 14, 2018, 02:19:37 pm »
Przeliczyłem jeszcze raz ;-) tym razem sprawdzając dokładniej wymiary piast i wynik zamieszczam niżej. Wydaje się, że 182mm będzie ok.