Autor Wątek: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów  (Przeczytany 42775 razy)

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #30 dnia: Września 13, 2011, 09:15:53 pm »
@Makenzen - a widzisz... A w ASS masz wszystko "normalnie", jak na pionowcu ;) czy na SLRze u mnie, wszystko widzisz, wszystkim sterujesz normalnie, bez wyginania i przekręcania nadgarstków tak, jak zazwyczaj nie działają lub mają "wbudowane" opory przed takowym ;)
Ale ja nie namawiam i nie naciskam. Przyjdzie czas, że sama zdecydujesz o zmianie.

A zamiast klucza do chaty - może warto się zaopatrzyć w jakiś "scyzoryk" z imbusami, krzyżakiem, itd?

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #31 dnia: Września 13, 2011, 09:23:46 pm »
może warto się zaopatrzyć w jakiś "scyzoryk" z imbusami, krzyżakiem, itd?

Zdecydowanie warto - tylko że na razie brak $ :(
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #32 dnia: Września 13, 2011, 09:24:00 pm »
Co do prowadzenia roweru z USS, to powiem tyle, że mi się prowadził bardzo dobrze a i chyba Asi się dobrze prowadzi. Asiu, pozwól chłopakom majstrować przy twoim rowerze, coś z tego na pewno będzie. Podoba mi się pomusł z kierownicą pośrednią.

Co do moich strachów...
Raz zahamowałem* i lekko sie dziabnałem kierownicą w klatę. Bolało kilka dni. Ale to było raz. Trudno powiedzieć co sie dokładnie stanie w momencie wypadku. Gemsi rozwalił rower a sam wyszedł bez szwanku. Gdzieś też czytałem, że ktoś wyleciał poza rower (chodzi o poziomkę z kierą na chomika) a kierownicę jakimś cudem minął.
W Raptobiku kiera na chomika jest super, bo rower jest wąski, ręce nie wystają poza rower. Może składana by była lepsza, łatwej by się wsiadało.  

* Teraz też czasami hamuję, ale uważam na to, aby nie były to gwałtowne manewry.

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #33 dnia: Września 13, 2011, 09:34:58 pm »
Czytam sobie, czytam i widzę, że... na dwoje babka wróżyła ;) Każda kierownica ma swoje zady i walety.
Oczywiście, że tak.
Cały skecz polega na tym, aby dobrać najwygodniejsze rozwiązanie do swoich potrzeb.

Co to jest sterowanie pośrednie?
Bezpośrednie, gdy kierownica bezpośrednio jest połączona z rurą sterową widelca, lub za pomocą mostka. Tak jak w moim rowerze, storma, gromanika, czy w twoim.
Pośrednie, czyli połączenie kierownicy z widelcem, przy pomocy elementów pośrednich.
Mogą to być: łańcuch, przegub kardana, cięgieła lub popychacze. To taki układ, jaki jest na przykład u raffiego.

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #34 dnia: Września 13, 2011, 09:39:45 pm »
Aha, dzięki. To coś u Raffiego pracuje dobrze, za to u paaja co chwila odpada...
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #35 dnia: Września 13, 2011, 09:48:15 pm »
Hm, Tomku, za to jak wsiadłam na rower Yina, mało się nie zabiłam ;)
Grzesiek zdaje mi się, że kierownica Saurusa składa się z tej czarnej części oraz reszty, która to reszta to nie tylko poprzeczka kierownicy, ale i sztycka, którą się nabija w tę czarną część... Saurus? Jak to z tym jest?
PS: Takie rozwiązanie, jak w rowerze Trajkocyklisty, nie podoba mi się ;)

Tak, ale w sumie to jak pomyślę to tam nie trzeba dorabiać tej drugiej części. Można tam wsadzić wspornik kierownicy typu "fajka" jak do sterów klasycznych 1" ( http://www.simpsoncycles.co.uk/shopimages/products/normal/EST240multi.jpg ) bo ma odpowiednią średnicę, a w ten wspornik jakąkolwiek kierownicę rowerową (np. tę co masz lub skróconą).
Jakub Sałata

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #36 dnia: Września 13, 2011, 10:01:18 pm »
"Gdzieś też czytałem, że ktoś wyleciał poza rower (chodzi o poziomkę z kierą na chomika) a kierownicę jakimś cudem minął."

Miałem dwa takie przypadki w tym jeden w zderzeniu z samochodem (swb ASS 24"x26"). Nie wiem jak i kiedy znalazłem się poza rowerem tylko z zadrapaniami na piszczeli.
Mimo różnych upadków nigdy żadnego poważniejszego urazu o kierownicę.
Prawdę mówiąc mi się USS nawet bardziej podoba i sądzę, że dobrze by mi się jeździło. Ale przy geometrii mojego roweru ASS jest prostszym rozwiązaniem i nie ma ograniczeń przy skręcie.
Poza tym rzeczywiście zastosowanie ASS w rowerze Makenzen pozwoliłoby na obniżenie fotela.




Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 535
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #37 dnia: Września 13, 2011, 10:19:07 pm »
...
No a i że układ taki przypomina fotel ginekologiczny to Makenzen już słyszała ;D
...

Tak a'propo spolszczeń różnych nazw, tu dostrzegam zajefajne określenie: typu na ginekologa :)
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #38 dnia: Września 13, 2011, 10:24:22 pm »
W razie potrzeby, mam do ewentualnego zhandlowania kierownicę pośrednią USS wraz z drążkiem kierowniczym, osią obrotu i sterami 1 1/8" ahead (trzeba tylko dokupić przeguby kuliste M6) - mocuje się przykręcając do wsporników ramy. Zrobiłem ją do mojego IMK P7 ale wyszła trochę za nisko i mi nie pasuje. Jest składana, tzn ma stały docinek środkowy i rączki które można złożyć wzdłuż zacisku.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #39 dnia: Września 13, 2011, 10:26:46 pm »
Poza tym, pisząc o tym, że rozwiązanie Trajkocyklisty mi się nie podoba, bardziej miałam na myśli względy praktyczne - ta kierownica też jest dość szeroka, poza tym pewnie zawadzałabym o nią kolanami.

To czy będziesz zawadzała kolanami czy nie, to zależy od tego jak się ustawi ;)
A ustawia się tak że się nie zawadza ;) Problem z tym powstaje tylko jak inna osoba chce się przejechać
a ma dłuższe nogi, a kiera i suport ustawiona jest na krótsze.
Jak się przejechałem na Poziomci, to zauważyłem że suport jest ciut za daleko jak na mnie,
więc jeśli nogi zawadzały Ci na moim, lub biły blisko kiery, to przez to że suport był za blisko.

Takie kierownicy bywają różnych szerokości.
Moja konkretnie jest 52cm, czyli jak przeciętna kiera na góralu lub rowerze miejskim.
Wygląda ona bardziej szeroko niż w rzeczywistości jest ;)
Są też takie, a tej samej szerokości na końcach, ale z przodu węższe, które wyglądają nico mniejsze/węższe niż jak gięta jest pod 90 stopni jak u mnie.

W każdym razie nie mówię że masz taką zamontować, tak jak pisałem - jeśli wąska, to taka jak na SLR-rze.
Inna sprawa jest jak ona, i czy wpływa na charakterystyki sterowania.
Więc musisz po prostu spróbować i zobaczyć czy Ci pasuje :)


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #40 dnia: Września 14, 2011, 06:12:06 am »
Jeśli chodzi o wylatywanie przez rower... na klasyku pionowym da się podczas hamowania nawet z 15 km/h do zera. Wystarczy się trzymać jedną ręką i zahamować. A na poziomie? Miałem zderzenie z Yariską z 15 km/h - nie wyleciałem. Miałem na tym samym rowerze zderzenie z krawężnikiem z prędkości 25 km/h - też nie wyleciałem. Tzn ianczej - wyleciałem na bok, ale dopiero jak upadłem ;)

@Makenzen - u mnie w garażu lezy kierownica od pierwszej wersji VG3. Stała, nieskładana, wsadzana bezpośrednio w rurę sterową i widelec (o ile to jest widelec na stery klasyczne) - powinno pasować. To jest rura w kształcie "T" produkcji Mariusza Łuczaka, czyli z charakterystycznym profilem więc lusterka nie da się włożyć do środka rączek, tzreba przykręcać na. No i się nie składa, ale może się nada :)

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #41 dnia: Września 14, 2011, 06:43:18 am »
Cosik czuję, że rymuję ;)
Przymierzymy, zobaczymy.
Zatem kiedy, mości panie,
najbliższe poziomkowanie?
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

gromanik

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 198
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #42 dnia: Września 14, 2011, 07:23:19 am »
@SAC - to co piszesz o możliwych uszkodzeniach ciała w przypadku stosowania kierownicy ASS jest dla mnie dosyć dziwne... Sam mam za sobą wielokrotne ostreeee hamowania, nadziewanie się na krawężniki, wertepy etc i mimo, że czasami kierownice miałem prawie przy.... wiadomo gdzie... to jednak nic mi się nie stało. Ba. Swego czasu zaliczyłem gwałtowne zatrzymanie z 15 km/h na Yarisie, właśnie na tym rowerze z bliską kierownicą - i też nic mi się nie stało, nic nie poczułem.
Pozostaje tylko pytanie, czy składana kierownica, taka jak u Saurusa nie złoży się przy uderzeniu - blokady tam chyba nie ma, ale możliwość złożenia może zależeć od kąta pod jakim jest ustawiona ???


Natomiast właśnie na kierownicy USS, bo i z taką jeździłem na Jamniku SWB, zdarzało mi się odczuwać brak możliwości zaparcia o coś z przodu. Warto też spojrzeć na to, że z przodu SWB mamy bom i na nim rurę pod przerzutkę przednią. Nie chcę wiedzieć, jak kończy się gwałtowne hamowanie z wyrzuceniem kierującego do przodu siłą bezwładności trafiającego głową (twarzą!!!) prosto w ten niekoniecznie ostry element stały roweru. Sądzę jednak, że aluminium/stal/laminat będzie na pewno wytrzymalsze niz kości czaszki, czy zęby.

Makenzen ma chyba jednak dłuższe nogi niż tułów z głową, a z fotelika rzadko kogo podrywa przy uderzeniu w przeszkodę, szczególnie przy uderzeniu bomem (początkiem ramy nad przednim kołem) - trudno mi sobie wyobrazić, żeby ktoś się zgiął w scyzoryk przy uderzeniu, bo nie może mieć wyprostowanych obydwu nóg na raz - chyba, że założył by obie korby w tą samą stronę, ale wtedy na rowerze nie dałoby się jechać. Moim zdaniem tułów lecąc do przodu musiałby trafić na zgiętą nogę, co by go wyhamowało/przesunęło w bok - jeśli by w ogóle doleciał do nóg ze względu na reakcję mięśni ???

O "jaja" osobiście bym się nie martwił bo w chwili zetkniecia się z kierownicą one... schowają się do naszego ciała. (pod nimi jest wnęka w jamie brzusznej gdzie da się upchać całe męskie narządy).

Ten problem Asi raczej nie dotyczy  :D

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #43 dnia: Września 14, 2011, 01:34:02 pm »
Mogę też wypożyczyć tą swoją kierownicę USS do testów. Choć patrząc na rower Makenzen - to przy wymianie kierownicy na pośrednią USS, zamocowaną pod ramą, warto by było też obniżyć fotel.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #44 dnia: Września 14, 2011, 07:27:15 pm »
Aha, dzięki. To coś u Raffiego pracuje dobrze, za to u paaja co chwila odpada...
Nie wiem Asiu co według Ciebie co chwila u mnie odpada, chyba że miałaś na myśli moje włosy na głowie ;).
Układ kierowniczy jest testowy i wymaga skasowania małych luzów ( wymiana główek cięgieł ), ale na pewno nic nie odpada bo inaczej nie przeżyłbym zlotu, więc chyba generalnie nie jest to MASAKRA jak napisałeś kilka postów wyżej.
Niektórzy po prostu na niego wsiedli i pojechali jak chociażby Zulus czy Gemsi, chociaż przyznaję że trzeba się trochę przestawić przy sterowaniu i wymaga to większej koncentracji, przynajmniej na początku.
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/ZLOTOPOLE2011#5651409061701045058
Co do tematu przewodniego radzę kierownicę taką jaką ma chociażby Krzysiek ( ZADYMA ).
Ja chciałem koniecznie dla siebie USS i dlatego by nie mieć takich problemów jak Ty zrobiłem system ciągnij-pchaj, który przy małym ruchu kierownicą w przód lub tył pozwala swobodnie się zmieścić nawet w ciasnym zakręcie.