Autor Wątek: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów  (Przeczytany 42778 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #45 dnia: Września 14, 2011, 08:04:48 pm »
Aha, dzięki. To coś u Raffiego pracuje dobrze, za to u paaja co chwila odpada...
Nie wiem Asiu co według Ciebie co chwila u mnie odpada, chyba że miałaś na myśli moje włosy na głowie ;).
Układ kierowniczy jest testowy i wymaga skasowania małych luzów ( wymiana główek cięgieł ), ale na pewno nic nie odpada bo inaczej nie przeżyłbym zlotu, więc chyba generalnie nie jest to MASAKRA jak napisałeś kilka postów wyżej.
Niektórzy po prostu na niego wsiedli i pojechali jak chociażby Zulus czy Gemsi, chociaż przyznaję że trzeba się trochę przestawić przy sterowaniu i wymaga to większej koncentracji, przynajmniej na początku.
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/ZLOTOPOLE2011#5651409061701045058
Co do tematu przewodniego radzę kierownicę taką jaką ma chociażby Krzysiek ( ZADYMA ).
Ja chciałem koniecznie dla siebie USS i dlatego by nie mieć takich problemów jak Ty zrobiłem system ciągnij-pchaj, który przy małym ruchu kierownicą w
przód lub tył pozwala swobodnie się zmieścić nawet w ciasnym zakręcie.



sorki zapomniałem ze od kiedy jest Google wszystkie pytania są głupie :) już znalazłem

« Ostatnia zmiana: Września 14, 2011, 08:12:41 pm wysłana przez tomek70 »


Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #47 dnia: Września 14, 2011, 09:44:42 pm »
Nie wiem Asiu co według Ciebie co chwila u mnie odpada, chyba że miałaś na myśli moje włosy na głowie ;).

Włosy to Ci raczej WYpadają ;)
Masakrą była moja próba okiełznania Twojego rumaka - system ciągnij-pchaj okazał się sporym wyzwaniem ;)
Wolałabym jednak kierownicę dolną...
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #48 dnia: Września 14, 2011, 10:17:02 pm »
Tef: cholera, dlaczego ja tego sprzedawcy nie znalazłem wcześniej?? Ja za swoje PGAKL6 płaciłem po 50pln/szt. Qurwa, dlaczego się pytam? >:(
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 535
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #49 dnia: Września 14, 2011, 10:34:44 pm »
O kurcze Franz mnie się wydaje, że te główki cięgieł na Alegroszu znalazłem właśnie dzięki forum. A swoją drogą przydałby się jakiś bank co gdzie można nabyć z puli nietypowych czyli poziomo potrzebnych szpejów.
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #50 dnia: Września 15, 2011, 10:23:00 am »
Nie wiem Asiu co według Ciebie co chwila u mnie odpada, chyba że miałaś na myśli moje włosy na głowie ;).

Włosy to Ci raczej WYpadają ;)
Masakrą była moja próba okiełznania Twojego rumaka - system ciągnij-pchaj okazał się sporym wyzwaniem ;)
Wolałabym jednak kierownicę dolną...
Oczywiście że WYpadają a nie odpadają  - to miał być dowcip, ale widzę że wyszedł mi marnie.
A właściwie to one wychodzą - choć nie mają nóżek :).
Na temat sterowania twoim rowerkiem. Może jeżeli wolisz sterowanie pod siodłowe skłonisz się do pomysłu jak na zdjęciu:
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/PrzykAdy#5652507841581802450
Oczywiście główki cięgieł powinny być przelotowe, takie na jakie ja będę wymieniał u siebie ( Tef podał namiary na alledrogo ). Ja kupiłem w sklepie z łożyskami ( niestety dwa ostatnie, a potrzebuje cztery ) po 6,50 za szt.
Zaletą pomysłu jest prostota konstrukcji i efekt o który chodzi, czyli: w miarę odsuwania mocowania cięgna na kierownicy od osi ramy potrzeba mniejszego ruchu kierownicą aby uzyskać głębszy skręt koła.
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2011, 10:25:40 am wysłana przez paaj »

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #51 dnia: Września 15, 2011, 10:31:41 am »
Hm... a czy tam jest normalne sterowanie, czy "ciągnij - pchaj"? Bo jeśli to drugie, to nie bardzo by mi pasowało...
A, i chyba wolałabym drążek bez rogów, żeby rozwiązać również problem przyginania się manetki do zmiany biegów przy ewentualnym upadku. Wczoraj przewrócił mi się rower i znowu musiałam z nią walczyć... jak tak dalej pójdzie, to się to po prostu złamie.
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2011, 10:33:43 am wysłana przez Makenzen »
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #52 dnia: Września 15, 2011, 10:35:24 am »
Żaden ciągnij -pchaj, najuczciwszy obrotowy :D.

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #53 dnia: Września 15, 2011, 10:37:47 am »
Uf. ;)
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #54 dnia: Września 15, 2011, 11:59:13 am »
Aha, dzięki. To coś u Raffiego pracuje dobrze, za to u paaja co chwila odpada...
więc chyba generalnie nie jest to MASAKRA jak napisałeś kilka postów wyżej.
Niektórzy po prostu na niego wsiedli i pojechali jak chociażby Zulus czy Gemsi, chociaż przyznaję że trzeba się trochę przestawić przy sterowaniu i wymaga to większej koncentracji, przynajmniej na początku.


rower PAAJa to perełka, +5 za wykonanie i 5 za własiwosci jezdne, dla mnie bomba i rewelacja, luzy mozna skasować, ale nie sa one krytyczne. Wystarczy usiąść i jechać, nauka zajmuje 23.5 sekundy :)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #55 dnia: Września 15, 2011, 12:00:06 pm »
a rogi "do góry" są bardzo wygodne (czytaj ergonomiczne). Jak masz spawaną kierownicę to pomyśl o "crash-padach" na końcówkach (pod 22mm są bezproblemowo dostępne, np do skuterów)
Warto jedynie zainwestować w manetki "bar-end" (inaczej "manetki triatlonowe", bo często montowane na lemondkach na końcu). Np. tu na Speedmachine z USS:

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #56 dnia: Września 15, 2011, 12:51:09 pm »
@Makenzen - ale przecież próbowałaś jazdy na rowerze z ASS? na przykład na moim - i co? Nie podoba się, czy też obawa przed zmianami na coś innego niż masz?

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #57 dnia: Września 15, 2011, 01:08:53 pm »
Nie, tylko czuję, że jakoś wygodniej mi trzymać ręce w miarę swobodnie wzdłuż ciała, niż zadzierać do góry, sięgając do kierownicy... no i po prostu przyzwyczaiłam się do dolnego sterowania. Jest mi tak fajnie i wygodnie.
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #58 dnia: Września 15, 2011, 06:15:50 pm »
Nie, tylko czuję, że jakoś wygodniej mi trzymać ręce w miarę swobodnie wzdłuż ciała, niż zadzierać do góry, sięgając do kierownicy... no i po prostu przyzwyczaiłam się do dolnego sterowania. Jest mi tak fajnie i wygodnie.

Kiedyś też tak myślałem. Teraz jest mi wszystko jedno na którym rowerze jadę.

Sterowanie czołgowe próbowałem i po przejechaniu symb. 300km pewnie bym  kombinował w swoim założyć. 
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #59 dnia: Września 15, 2011, 07:06:02 pm »
Aha, dzięki. To coś u Raffiego pracuje dobrze, za to u paaja co chwila odpada...
więc chyba generalnie nie jest to MASAKRA jak napisałeś kilka postów wyżej.
Niektórzy po prostu na niego wsiedli i pojechali jak chociażby Zulus czy Gemsi, chociaż przyznaję że trzeba się trochę przestawić przy sterowaniu i wymaga to większej koncentracji, przynajmniej na początku.


rower PAAJa to perełka, +5 za wykonanie i 5 za własiwosci jezdne, dla mnie bomba i rewelacja, luzy mozna skasować, ale nie sa one krytyczne. Wystarczy usiąść i jechać, nauka zajmuje 23.5 sekundy :)
NO NO bez przesady ( ale dzięki ) ;D. A nauka zajmuje 24,5 sekundy ;) -chyba że jest ktoś tak uniwersalny jak wspomniani  wyżej, wtedy 0,5 sekundy.  
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2011, 07:48:21 pm wysłana przez paaj »