Autor Wątek: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów  (Przeczytany 42776 razy)

gromanik

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 198
    • Białołęka dla rowerów
Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« dnia: Września 13, 2011, 12:35:03 pm »
Na razie jest tak, że jak Asia potrzebuje ostrzej skręcić, to przenosi rower, a jednak jeździ sporo po mieście, gdzie możliwość ostrzejszego skrętu się przydaje  ;)

Moje pomysły to:
1. Wymiana wspornika kierownicy na taki o większym kącie (sztywny lub regulowany), co dałoby obniżenie całej kierownicy nawet o kilka cm.
2. Obrót kierownicy w mocowaniu, tak aby rogi były bardziej pochylone do przodu i dzięki temu mogły głębiej wejść pod fotelik.
3. Ewentualnie wymiana kierownicy - jeśli tak, to na jaką ???
4. Jeszcze bardziej ewentualnie przerobienie sterowania bezpośredniego na pośrednie.

Zacznijmy od możliwie najprostszych i najmniej ingerujących w konstrukcję i portfel rozwiązań  ;)


Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #1 dnia: Września 13, 2011, 12:41:17 pm »
Wersja dla Storma: wziąć brzeszczot i urezać.
Widzę, że ktoś tu obgaduje mój rower, hihi ;) dobrze czułam, bo coś go dzisiaj kierownica swędziała ;)
Myślałam i ja o tym, co by tu zrobić przede wszystkim z tym, by ten kierownik nie był taki szeroki. I myślę, czy by go nie wymienić na taki krótki drążek, jak ma np. Raffi...
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

gromanik

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 198
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #2 dnia: Września 13, 2011, 12:58:05 pm »
Widzę, że ktoś tu obgaduje mój rower, hihi ;) dobrze czułam, bo coś go dzisiaj kierownica swędziała ;)
Myślałam i ja o tym, co by tu zrobić przede wszystkim z tym, by ten kierownik nie był taki szeroki. I myślę, czy by go nie wymienić na taki krótki drążek, jak ma np. Raffi...

Asiu, czy te rogi są elementem kierownicy - spawane do niej (tak mi się wydaje), czy są do niej przykręcone ???

Od prostszego drążka lepsza mogłaby się okazać taka kierownica w połączeniu z dłuższym wspornikiem kierownicy, którego kąt powinien być taki, aby koniec z kierownicą przechodził około 1 cm nad ramą:

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #3 dnia: Września 13, 2011, 01:11:36 pm »
@Makenzen - ja mówię serio serio... Ale przerobiłbym go na ASS... Nie wiem czy Ty to widzisz, ale własnie ta kiera powoduje, że nie możesz dotknąć ziemi kiedy stajesz w miejscu rowerem. Jeszcze Ci się to nie udało, ale trafisz jakąś dziurę/wyrwę z boku na której będziesz musiała oprzeć stopę (palcami oczywiście) i.... albo się wyrąbiesz na bok, albo rozwalisz Ścięgno Achillesa - tak jak ja. Czego ZA NIC nikomu a zwłaszcza Tobie nie życzę, ale... Podmuchaj na zimne. Zanim coś sobie zrobisz. :]

[pokrakałem jak kruk i wrona, wybaczcie to czarnowidztwo...]

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #4 dnia: Września 13, 2011, 01:15:23 pm »
Rozumiem że ograniczenie skrętu wynika z zawadzania rogów o fotelik?
W takim przypadku sprawdzi się szersza kierownica, dłuższy mostek też nie był by złym rozwiązaniem bo wygodniej by się wsiadało.
Co do kierownicy szukał bym tu:
 http://www.rowerystylowe.pl/kierownice-kierownice-c-24_138_367.html
Szczególnie modele:
http://www.rowerystylowe.pl/kierownica-sparta-transport-bh226-p-5014.html
http://www.rowerystylowe.pl/kierownica-sparta-transport-bh226-p-5722.html

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #5 dnia: Września 13, 2011, 01:31:03 pm »
Rogi sa intergralną częścią kierownicy, przyspawane. I to nie w rogach jest problem, ale to fotelik ogranicza skręt kiery, a tym całego roweru. A fotelik jest potrzebny, że...
Kiera ASS by była dobra, zwłaszcza w tej poziomce, ale ja już to ta dla supermena, czy jak tam ją zwał: U Bar? Taka co Trajkocyklista poleca.
A Asiu, zostajesz przy amorku, czy bedziesz szła w sztywny widelec?

Pozdrawiam
Tomek

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #6 dnia: Września 13, 2011, 01:33:09 pm »
Jeśli chodzi o kierownicę nadsiodłową to mam na zbyciu dolną (czarną) część widocznej tutaj http://www.saurus.net.pl/midracer/02.jpg , górną sobie zostawiam bo przyda mi się do roweru, który jeszcze istnieje tylko na papierze (monitorze). Pasuje do zwykłego mostka, ma regulację kątów odchylenia w obie strony, górną część możesz dokupić u Mariusza Łuczaka. Jak coś to pisz na priv, dogadamy się co do ceny.
Jakub Sałata

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #7 dnia: Września 13, 2011, 01:42:55 pm »
Jak się przejechałem, to pierwsze wrażenie przekazane gromanikowi
"nie skręca" "za wysoko fotel - nie można postawić pewnie stopy na ziemi"  "za daleko kierownica, co przy pełnym skręcie jest to kłopotliwe"
Oprócz promienia skrętu, to nie są wady, rower po prostu był prawdopodobnie robiony dla wysokiej osoby.
Pierwszy pomysł.
Sterowanie pośrednie, ale to może również wymagać zmiany sposobu prowadzenia łańcucha.
Na początek również proponował bym zmianę mostka na długi i regulowany, oraz pokombinować z kształtem kierownicy, oraz zastanowić się nad zmianą mocowania fotela, aby go trochę obniżyć. Również można wymienić z przodu oponę, nie spowoduje to może jakiegoś kolosalnego obniżenia roweru, ale zawsze coś.  
Tylko podstawowe pytanie. Czy Makenzen chce jakiekolwiek zmiany wprowadzać, bo jeśli jej jest z tym dobrze, to zbędna dyskusja.
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2011, 02:21:21 pm wysłana przez kaczor1 »

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #8 dnia: Września 13, 2011, 01:51:11 pm »
Etam, uszczęsliwimy ją na silę.  ;)
Ja bym dał sztywny widelec - to obniży rower, można jeszcze opone 1,75 wymienić na 1,5 albo 1,3.
Kierka ASS by umożliwiła wyprostowanie linii łańcucha.
   

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #9 dnia: Września 13, 2011, 01:52:50 pm »
Taka co Trajkocyklista poleca.

Hmm... Trajkocyklista się tu nie wypowiadał, może chodziło Ci o Yina?

A Asiu, zostajesz przy amorku, czy bedziesz szła w sztywny widelec?
Ponieważ amorek nie jest wadą, to nie widzę potrzeby "iścia" w sztywny widelec, zwłaszcza że mimo zmiany pracy na lepiej płatną nadal oszczędzam ;)
Wymiana kierownicy na górną oznaczałaby dla mnie chyba konieczność uczenia się od nowa jazdy na tym rowerze, dlatego to rozwiązanie byłoby raczej ostatecznością, jeśli nie dałoby się wymyślić czegoś z dolną. Saurus, dzięki za propozycję, ku zastanowieniu :)

PS: Kaczor, prośba: Makenzen, nie makenzen ;) ale rozumiem, że to pewnie niechcący było.
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2011, 02:24:35 pm wysłana przez Makenzen »
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #10 dnia: Września 13, 2011, 01:54:23 pm »
Kurde. Do skasowania. ;)
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

gromanik

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 198
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #11 dnia: Września 13, 2011, 02:05:31 pm »
Jeśli chodzi o kierownicę nadsiodłową to mam na zbyciu dolną (czarną) część widocznej tutaj http://www.saurus.net.pl/midracer/02.jpg , górną sobie zostawiam bo przyda mi się do roweru, który jeszcze istnieje tylko na papierze (monitorze). Pasuje do zwykłego mostka, ma regulację kątów odchylenia w obie strony, górną część możesz dokupić u Mariusza Łuczaka. Jak coś to pisz na priv, dogadamy się co do ceny.

Jeśli kierownica którą obecnie ma Makenzen pasowałaby średnicą do dolnej części kierownicy Saurusa, to po obcięciu rogów/ewentualnie skróceniu samej kierownicy mogłoby to się okazać jedyną potrzebną zmianą - potem tylko przełożyć osprzęt i ewentualnie wymienić linki i pancerze na dłuższe  :)
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2011, 02:07:17 pm wysłana przez gromanik »

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #12 dnia: Września 13, 2011, 02:08:57 pm »
Ok.
Trajkocyklista kiedyś niedawno pisał o takiej kierownicy:

Nie myślę, żebyś potrzebowała się od nowa uczyć, zwłaszcza po tym jak widziałem twój start. Wsiadłaś, pojechałaś, po 5 minutach robiłaś kółka miedzy ludźmi.

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #13 dnia: Września 13, 2011, 02:10:47 pm »
Hm, Tomku, za to jak wsiadłam na rower Yina, mało się nie zabiłam ;)
Grzesiek zdaje mi się, że kierownica Saurusa składa się z tej czarnej części oraz reszty, która to reszta to nie tylko poprzeczka kierownicy, ale i sztycka, którą się nabija w tę czarną część... Saurus? Jak to z tym jest?
PS: Takie rozwiązanie, jak w rowerze Trajkocyklisty, nie podoba mi się ;)
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #14 dnia: Września 13, 2011, 02:18:12 pm »
Hmmm, pojeździłem tym rowerkiem i skręcał on bardzo dobrze ? Czy to był inny z podsiodłową, myślę że nie.
Ale siadanie/zsiadanie to po prostu straszne przeżycie, a o dotknięciu ziemi stopami nawet nie wspomnę - problem każdej poziomki z USS jeśli człowiek nie jest bardzo wysoki.
No a i że układ taki przypomina fotel ginekologiczny to Makenzen już słyszała ;D

Jak najbardziej polecam zmianę na kierownicę nad fotelikiem.
Dla wygody polecam U-bar, ale w zależności od szerokości, z manewrowaniem różnie bywa,
a tu tiller jest dużo lepszy.
Odchylany tiller jaki proponuje Saurus może być bardzo dobrym rozwiązaniem na ten rower.
Fotelik też wydaje mi się można obniżyć o parę centymetrów modyfikując przednie mocowanie.

Ja bym amorek raczej zostawił.

W każdym razie jeśli miałaś problemy z rowerem Yina, to nie znaczy że to jest źle ;)
Starczy chwila by się przyzwyczaić, jak do każdego roweru. Ważne że nauczyłaś jeździć ;) a na drobne zmiany się człowiek przyzwyczaja dosyć szybko.

Pozzz
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2011, 02:22:19 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------