Rower z silnikiem powyżej mocy 250W będzie po prostu motorowerem. Będzie musiał spełniać normy. Oświetlenie, hamulce, itp. itd. Trzeba będzie zrobić mu rejestrację w urzędzie, zrobić przegląd i pokonać leniwych urzędników jeśli się na takich trafi. Na tej zasadzie ludzie przerabiają auta na auta z silnikiem elektrycznym.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1360.htmCzęść rzeczy może nie być aktualna względem prawa (prawo się zmienia) - ale w skrócie:
1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:
1) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:
a) w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:
- maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,
b) w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:
- maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;
OPIS TECHNICZNY DO CELU HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU(a)
Wszelkie dokumenty informacyjne wymagane przez niniejsze rozporządzenie mogą składać się wyłącznie z informacji podanych poniżej, z zachowaniem przedstawionych zasad numerowania zagadnień.
Poniższe dane dotyczące pojazdu, który ma uzyskać homologację typu, oraz dotyczące wyposażenia i części, które mają uzyskać homologację typu, należy złożyć w trzech egzemplarzach i dołączyć spis treści. Rysunki powinny być sporządzone w odpowiedniej skali i stopniu szczegółowości na papierze o formacie A4 lub złożonym do tego formatu. Fotografie powinny być wystarczająco szczegółowe.
Jeżeli wyposażenie i części pojazdu mają sterowanie mikroprocesorami, należy podać charakterystykę tego sterowania. Dokument informacyjny powinien być oznaczony numerem wyróżniającym przez podmiot występujący o homologację.
Ale... ale... ale...:§ 7. 1. Decyzja zwalniająca z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu może być wydana na wniosek producenta lub importera, w odniesieniu do:
1) pojazdów z małej serii - po przeprowadzeniu badań homologacyjnych;
2) pojazdów z końcowej partii produkcji, których homologacja utraciła ważność;
3) pojazdów, w których zastosowano nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne lub technologie, które przez swoje właściwości nie pozwalają na spełnienie wymagań określonych w przepisach dotyczących homologacji.