Autor Wątek: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)  (Przeczytany 24143 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 07, 2018, 08:33:34 pm »
Ładny, a może coś jeszcze bardziej po bandzie?
https://www.youtube.com/watch?v=lo_zXe2UWKw

egonszef

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 08, 2018, 11:09:49 am »
A czy tą trajkę  zbudowaną przez Pana Kaczmarka dałoby się jakoś racjonalnie unowocześnić bez cięcia?! Poprzekładać lepsze koła, przerzutki, hamulce, bez ingerowania w konstrukcję pojazdu tak aby można było wrócić do oryginału?! Czy jednak archaizmy konstrukcyjne nie współgrają z dzisiejszą technologią i trzeba by było ciąć i przespawać gdzieniegdzie?

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 318
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 08, 2018, 11:47:29 pm »
https://www.kupbilecik.pl/impreza-26687-procol.harum.lodz.html#
W listopadzie  w Łodzi wystąpi legenda. Dlaczego do tej pory nie pocięli i nie wypieprzyli organów Hammonda?

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 318
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 08, 2018, 11:49:20 pm »
I nikomu nie cukruję. Nowe jest wrogiem...

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 730
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 09, 2018, 08:01:36 am »
A czy tą trajkę  zbudowaną przez Pana Kaczmarka dałoby się jakoś racjonalnie unowocześnić bez cięcia?! Poprzekładać lepsze koła, przerzutki, hamulce, bez ingerowania w konstrukcję pojazdu tak aby można było wrócić do oryginału?! Czy jednak archaizmy konstrukcyjne nie współgrają z dzisiejszą technologią i trzeba by było ciąć i przespawać gdzieniegdzie?

Egonie...Zwracaj się do mnie. Jestem i czuwam i zaraz odpowiem.
Panowie...Cieszę się, że moją drugą trajkę do Oldmobili przyrównujecie, ale ta ilość zdjęć zaczyna
sugerować, iż umiejętnością wklejania zdjęć się chwalicie i zbytnich jaj - mam nadzieję - z mojej konstrukcji sobie nie robicie.
Przypominam, że budując tę trajkę (jak i pierwszą 2x16 i 24 z torpedem), żadnych wzorów nie miałem. Tak jak sobie przypominam, to kiedyś jako kilkulatek autko dziecięce w Lublinie na pedały widziałem i to mi tak we łbie zostało.
Ta trajka (tak przez Egona podziwiana) ma (miała) aż 5 biegów!!!!!! Co w tamtych czasach było hitem.
Hamulce były szczękowe, stalowe, dźwignie hamulców po obu stronach siedziska, albowiem kierowanie okrągłą kierownicą za pomocą linki się odbywało. Przód hamulców nie miał.
Egonie pytasz czy można wymienić części. Naturalnie i to bez zmiany konstrukcji.
Tylko wtedy ta chyba jedyna z tamtych lat, istniejąca konstrukcja swój historyczny charakter by straciła. Z tyłu namniejszy tryb miał 14 zębów, ale dzięki potęgującemu przełożeniu pośredniemu
spisywała się tak jak dzisiejsze 11 ki. Przy 52 z przodu.

Jedynym większym kłopotem byłoby dopasowanie do wzrostu.
Ja mam 185 (choć wg. niektórych olbrzymów z tego forum kurduplem jestem) i zrobiłem go pod siebie, ale Grzegorz (obecny właściciel) jest wyższy i dawał radę. Nie pamiętam jak tam siodło było mocowane, ale jeśli kurduplem nie jesteś i masz wzrost do mojego zbliżony, to kupiłbym tę trajkę, pojeździł, udokumentował, odwiedził Kalisz (moją firmę), a zaś potem przez zimę unowocześniał.
Chętnie w tym pomogę, o ile w tym sens znajdziesz.

Panowie elektrycy...Nie chwalcie się zbytnio osiągami, bo wstyd.
Mateusz mając silnik (taki czorny ode mnie) na 36 V z opisem RPM 420 (nie wiem co to znaczy, ale brzmi groźnie) zrobił aku, dopasował sterowniki i pruł tą moją mydelniczką ponad 50.
Mając jeszcze silnik (a on spore opory podczas pedałowania stawia), ale bez aku na tej samej trasie co św. pamięci chris próbował miesiąc temu 55 osiągnął.
Aerodynamika to potęga.
Pojazd z Poznania do Żyrardowa (via Kalisz) dojechał. Kalisz-Żyrardów na jednym ładowaniu.
Pojazd obciążony akumulatorami i załadowany na maxa trudy podróży wytrzymał  i  nawet ani jedna szprycha nie popuściła. (sorry. tylne koło, oryginalnie przez firmę zaplecione i nacentrowane dało ciała)

Dwa tygodnie temu na Eko konkursie (w Ząbkach k.Wa-wy), to moje pudło na mydło (wg.Doncia) 3 miejsce zajęło i Mateusz całkiem sympatyczną sumę pieniędzy przytulił.
Miał sam o tym napisać, ale wrodzona skromność lub obowiązki rodzinne go przystopowały.

Masz rację Jacku pisząc; "Żeby traktować trajkę jako zamiennik samochodu naprawdę warto dołożyć parę złotych i kupować rzeczy markowe, wyprodukowane przez firmy z doświadczeniem i tradycją. Wtedy rower nie psuje się na każdym wyboju, konstrukcja jest wytrzymała i przemyślana, jazda wygodna. Nie muszą to być od razu nówki za kilka tysięcy euro, ale rynek używek też oferuje to i owo..." Święte słowa. Trochę doświadczenia mam i moje konstrukcje wiele wytrzymać potrafią.

Mam nadzieję, że Mat trochę czasu w końcu znajdzie i swoje wrażenia z podróży, jak  i elektryczne doświadczenia  fachowo opisze.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2018, 08:14:55 am wysłana przez Maciej K »

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 09, 2018, 10:26:20 am »
Tyle opcji i każda wymagająca finansowo a i tak może się okazać, że coś mi nie podejdzie.. w trochę kiepskiej sytuacji jestem pod względem tego, że mobilnie jestem ograniczony do roweru i podjechać nie mogę aby sobie coś pooglądać.
Dochodzę do wniosku, że na początek zakupię po taniości coś, jest jeden klasyk do wzięcia, konstrukcyjnie porównując do tych taniości w olx wypada o wiele lepiej, bardziej przemyślany i ma to coś w porównaniu do tych tanich kanciakó ale to rower zbudowany w latach 80", za amortyzację robi rama, coś trzeba będzie usprawnić, wymienić siedzenie na wygodniejsze pewnie, hamulce są prehistoryczne, przerzutki póki co zostaną. Zastanawiam się, czy jak zapłacę trochę poniżej 3000 zł to go sprzedam w podobnej cenie?!


Klasyków zwłaszcza o tak długiej historii nie unowocześniałbym co najwyżej zużyte elementy/części wymieniłbym na nowe/sprawne ale takie same jakie zastosował konstruktor pierwotnie  ..jeśli do takiego "staruszka " wsadzisz koło na tarczy  z kaseta 10rz lub nexusem to straci to coś ... 20lat temu była moda na ciecie ram i przerabianie junaków na mode a'la HD co wtedy mi się już nie podobało wiele tych maszyn zniszczono bezpowrotnie . Dzisiaj wielu z tych którzy okaleczyli w tamtym czasie swoje junaki szczerze żałuje tego kroku . Tak wiec abstrahując "sympatie" jaka do siebie z konstruktorem tego roweru pałamy ( moim prywatnym zdaniem  jako konstruktor reprezentuje duża wiedze i umiejętności czego już o wielu aspektach jego "osobliwej osobowości" nie mogę powiedzieć nic dobrego)   , jeśli ci się podoba i chcesz mieć coś osobliwego kup ja odnów ale zostaw ja w "originale" wtedy to coś co cie w niej urzekło zachowasz co prawda lokata kapitału to raczej nie będzie  ale satysfakcja z posiadania czegoś osobliwego jak najbardziej  . jeśli potrzebujesz niezawodności to trzeba się rozglądnąć za markowymi konstrukcjami nowszej generacji .
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2018, 09:42:31 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

egonszef

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 09, 2018, 11:20:48 am »
Zmieniać jej kształtów nie chcę bo przestałaby mi się podobać, myślałem o wymianie łożysk, opon, felg? jeśli to znacząco wpłynęłoby na poprawę jakości jazdy, przerzutki nie wiem.. niekoniecznie bo do dzisiaj przyjemnie mi się jeździ wigry3 :), hamulce z pewnością, albo przy okazji wymiany przednich kół od razu domontować przednie tarczowe.. i też z zastrzeżeniem aby to to po przeróbkach nie  wyglądało przykro a stylowo i obowiązkowo z możliwością powrotu do oryginału. Na przykład siedzisko pewnie byłbym zmuszony przestawiać ponieważ mam 176 wzrostu, albo wymyślić dodatkowe mocowanie współpracujące ze starym i wsadzić fajniejsze siedzenie. Nie mam też bardziej precyzyjnych zdjęć i sam nie wiem co można a co nie. Ale wiem, że się można bawić ponieważ w sieci dużo jest inspiracji, na przykład rowerami retro modern.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 09, 2018, 11:44:34 am »
Nie no bez przesady po pierwsze moja opinia jest przecież nie wiążąca ze swoim rowerem zrobisz co zechcesz nawet szybowiec czy katamaran ;) opony, łożyska, obręcze , itp to tzw materiały eksploatacyjne wiec o takich rzeczach nie ma co dyskutować z heblami tarczowymi już bym polemizował ale jeśli da się je zamontować bez trwałej ingerencji w oryginał to ujdzie .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 730
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 10, 2018, 06:37:13 pm »
Zmieniać jej kształtów nie chcę bo przestałaby mi się podobać, myślałem o wymianie łożysk, opon, felg? jeśli to znacząco wpłynęłoby na poprawę jakości jazdy, przerzutki nie wiem.. niekoniecznie bo do dzisiaj przyjemnie mi się jeździ wigry3 :), hamulce z pewnością, albo przy okazji wymiany przednich kół od razu domontować przednie tarczowe.. i też z zastrzeżeniem aby to to po przeróbkach nie  wyglądało przykro a stylowo i obowiązkowo z możliwością powrotu do oryginału. Na przykład siedzisko pewnie byłbym zmuszony przestawiać ponieważ mam 176 wzrostu, albo wymyślić dodatkowe mocowanie współpracujące ze starym i wsadzić fajniejsze siedzenie. Nie mam też bardziej precyzyjnych zdjęć i sam nie wiem co można a co nie. Ale wiem, że się można bawić ponieważ w sieci dużo jest inspiracji, na przykład rowerami retro modern.

Egonie...Umieściłeś zdjęcie wiszącej pod sufitem trajki.
Coś mi mówi, że w pomieszczeniu gdzie wisi byłeś.
Za cholerę nie chce mi się wierzyć, że Grzegorz chcąc sprzedać ten pojazd takie zdjęcie w ofercie zamieścił.
Proponuję jeszcze raz podjechać do niego, postawić pojazd na podłodze, przymierzyć się, pooglądać i ew. przesunięcie lub wymianę fotela przemyśleć (choć ten jest b. wygodny) itd. itp.
No chyba, że z tą chęcią zakupu trajki coś kręcisz.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 10, 2018, 07:48:29 pm »
Mam duży szacunek do eksponatów muzealnych* i przechowywania materialnej historii więc moim zdaniem ta trajeczka ma miejsce w muzeum albo u kolekcjonera, do jeżdżenia może warto zwymiarować i zrobić kopię na nowoczesnym osprzęcie i częściach?

*Na wypadek opacznego zrozumienia - piszę poważnie bez chęci dokuczenia.

egonszef

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 20, 2018, 05:15:02 pm »
Wznowię temat ponieważ nie opuszcza mnie myśl o poziomcu ale na pierwszy taki pojazd nie chcę wywalać dużo kasy.
Zastanawiam się teraz nad kupnem ramy do dwukołowca, mam rower DiamondBlack z 95 roku, sprawne shimanochy, koła, hamulce, nowa korba więc bym poprzekręcał i potestował.

Rama do low racera, aby z przodu i z tyłu weszły koła 26', do tego bagażnik na torby, wygodne siedzenie i potrzebny osprzęt z kierownicą. Ktoś coś takiego ma, lub robi? Jakie to pieniądze?

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 20, 2018, 08:00:55 pm »
Mnie pierwszy na próbę wyszedł około 200zł. Rower na dawcę części i profil stalowy oraz troszkę pracy i po tygodniu już jeździłem w poziomie :)
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

egonszef

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 21, 2018, 09:48:08 am »
Nie mam chęci, czasu, doświadczenia, narzędzi i nastawiania na spawanie, gięcie i tworzenie ramy. Wolałbym gotowca do którego wystarczyłoby podokręcać części i wyregulować jak należy.

Mało odpowiedzi.. wszyscy korzystają z wakacji  ;D

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 21, 2018, 04:39:47 pm »
sugeruje monitorowanie olx i aledrogo pojawiają się tam używane perełki od czasu do czasu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 254
Odp: Kupię trajkę, oczywiście poziomca :)
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 23, 2018, 08:47:11 am »
Rama do low racera, aby z przodu i z tyłu weszły koła 26', do tego bagażnik na torby, wygodne siedzenie i potrzebny osprzęt z kierownicą. Ktoś coś takiego ma, lub robi? Jakie to pieniądze?

Pewnie około 3000zł jak chcesz nową gdzieś zamówić.
Także jak chcesz tanio, to raczej szukaj używki, albo znajdź czas i dłub sam.