Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 52199 razy)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 415
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 30, 2018, 03:48:16 pm »
kierownicy do ramy. Nie dodałem, że mam zawieszenie na wahaczach z przodu i drążki od kół odpadają, bo zegarek zgubię na nierównościach :D
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2018, 04:38:41 pm wysłana przez oblivion »

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 246
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 30, 2018, 05:53:54 pm »
Musisz zrobić jak w samochodach. drążki od kół do "przekładni kierowniczej", która już jest na stałe do ramy, nie rusza się razem z zawieszeniem. A potem od niej do kierownicy to już prosto :-)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 415
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #107 dnia: Czerwiec 10, 2018, 09:59:45 pm »
Nie zrozumieliśmy ale już sobie poradziłem :)
A teraz - różnica w amortyzatorze sprężynowym 100lbs będzie wyraźna? Chcę zmienić 750 na bardziej miękki i myślę o 650 lbs

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 783
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #108 dnia: Czerwiec 11, 2018, 06:38:38 am »
Pewnie będzie.
Mam 750 i raz na ruski miesiąc zdarza mi się go ścisnąć do końca, a jak raz założyłem sprężynę 850, to prawie się nie uginała.

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 415
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #109 dnia: Czerwiec 11, 2018, 08:17:47 am »
Ok. Thx :)
Na początek pojeżdżę z miesiąc na 750 i zobaczę jak pracują (trzy, w trajce)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2018, 08:19:18 am wysłana przez oblivion »

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 297
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #110 dnia: Czerwiec 11, 2018, 05:11:57 pm »
Hej! Robię powoli plany projektowe na zimę. Chciałbym złożyć coś do lekkiego mtb, bez spiny jeśli chodzi o osiągi - zależy mi głównie na wygodzie.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2144
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #111 dnia: Czerwiec 13, 2018, 10:31:07 pm »
Jaka jest wewnętrzna średnica obręczy Dartmoor Forteress 20" (406Etrto)?
Jaka są wymiary i położenie kołnierzy w piastach Novatec: NT-D041SB i NT-142SBT?
Potrzebuję długość szprych wyliczyć dla 3 krzyży.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwiec 13, 2018, 11:06:26 pm »
wszystko jest w necie, trzeba tylko sobie przeliczyć.

Tu jest strona z wymiarami "twojej" obręczy:
http://dartmoor-bikes.com/hardware/rims/fortress-v2

tutaj wszystkie wymiary piast Novatec`a (pomijasz literki NT, bo to litery pochodzące od nazwy NovaTec):
https://issuu.com/novatectaiwan/docs/novatec_hub_dimensions

a tu kalkulator szprych:
http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych

ja tak wyliczałem dla siebie.

powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2018, 12:00:41 am wysłana przez LowRider »

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1055
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 14, 2018, 01:11:34 am »
Jaka jest wewnętrzna średnica obręczy Dartmoor Forteress 20" (406Etrto)?
Jaka są wymiary i położenie kołnierzy w piastach Novatec: NT-D041SB i NT-142SBT?
Potrzebuję długość szprych wyliczyć dla 3 krzyży.
ERD do wyliczenia dlugości szprych to nie jest wewnętrzna średnica obręczy. Jest to śednica osadzenia nypli, czyli wewnętrzna średnica + podwojona grubość ścianki/grubość kapsla.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2144
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 14, 2018, 12:58:27 pm »
Skorygowałem piasty: D041SB i D042SB (bo ma 4 łożyska).
Szprychy wyszły mi: przód 181mm i 184mm, tył 179mm i 180mm (w zaokrągleniu), więc wydaje mi się, że jak kupię wszystkie 182mm to będzie dobrze.
Czy ktoś może mi to sprawdzić? 3 krzyże, tylne koło symetrycznie względem haków.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1055
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 14, 2018, 01:48:54 pm »
Skorygowałem piasty: D041SB i D042SB
Prżód 182/182 tył 187/180 (3x, 36h).
W piaście D042SB ukręciłem w piaście gwint, do którego wkręcony jest "ratchet ring" podczas ruszania na skrzyzowaniu. Więcej Novateca nie kupię.

BTW wpisując w google "dartmoor fortress 20 "erd"" w pierwszym wyniku jest ERD (effective rim diameter) obręczy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2018, 01:53:27 pm wysłana przez live_evil »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2144
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 14, 2018, 01:50:58 pm »
Zobaczymy, może mi wytrzymają. A czy dobrze kombinuję z długością szprych?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1055
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwiec 14, 2018, 01:57:02 pm »
Skorygowałem obliczenia.
Zeby zastosować tą samą długość szprych, tylne koło mozna zapleść 2x po lewej i 3x po prawej, wówczas z kalkulatora wychodzi 179/180mm.

Dodam, ze 3x w kole 20" to przesada i powoduje dzikie kąty szprycha/obręcz.

Przy zaplocie (L/P) przód 2x/2x, tył 1x/2x wychodzą długości szprych 174/174 i 173/172mm.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2144
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwiec 14, 2018, 02:57:26 pm »
To muszą być podwójnie mocne koła, bo rower będzie podwójnie cięzki :) 3 krzyże.
ERD dla D.F. jest 384mm,
Przeliczyłem na działającym w końcu innym kalkulatorze: 181/183 przód i 183/181 tył. Wygląda lepiej. Ciekawe czy dałoby się zaokrąglić do 182? Albo wszędzie użyć 181 lub 183
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1055
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwiec 14, 2018, 03:19:37 pm »
Przeliczyłem jeszcze raz ;-) tym razem sprawdzając dokładniej wymiary piast i wynik zamieszczam niżej. Wydaje się, że 182mm będzie ok.