Autor Wątek: Dziś pytanie - dziś odpowiedź  (Przeczytany 168256 razy)

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 08, 2017, 04:58:55 pm »
Trochę z d$py pytanie, ale szukałem i nie znalazłem:
Do nowego projektu potrzeba mi kawałka rurki:
- koniecznie mosiądz
- średnica wewnętrzna 28mm
- grubość ścianki 1- 3 mm
- długość- w granicach 50- 100 mm.
Ktoś, coś?

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 08, 2017, 05:57:17 pm »
łatwo dostać na alledrogo rurę mosiądz 30x1,5 trzeba ja zanieść do tokarza i będzie mieć  wewnętrzną fi 28mm albo jesli precyzja nie jest priorytetem samodzielnie ja wyszlifować do porzadanej średnicy czymś takim zapodanym w wiertarke
http://allegro.pl/sciernica-na-trzpieniu-pferd-30x30-gr-80-10sztuk-i7033319818.html
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 05, 2018, 12:38:41 pm »
Coś ze mną nie tak, że cały czas o rury pytam.
Chodzi za mną nowy projekt poziomki. W obecnym miejscu zamieszkania niestety nie mam możliwości wylaminować całej ramy. Zastanawiam się nad rurami alu i węzłami z laminatu. Okrągłych i kwadratowych profili nie chcę. Szukam rur płaskoowalnych- sęk w tym, że znajduję tylko jakieś mikre rozmiary- typu 40x20 mm. Potrzeba mi co najmniej 60x40mm z możliwością wysyłki. Ktoś coś widział?

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 06, 2018, 03:20:05 pm »
Zrobią pewnie jakie chcesz, ale ilość minimalna na pewno minimalna nie będzie. do tego czas oczekiwania na produkcję i transport...

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 06, 2018, 03:39:14 pm »
A może kupić rurę okrągła i spłaszczyć na dużej prasie?

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 06, 2018, 06:06:25 pm »
to może wypalić ale tylko na gorąco bo na zimno powstaną mikropęknięcia  i o ile wybrany przez ciebie stop sie nadaje do takiego formowania trzeba by zasięgnąć jezyka u materiałoznawcy a myślałeś żeby te  rame zmajstrować z rur okrągłych zespawanych ze sobą za pośrednictwem odpowiedniego kształtu kawałkiem blachy  otrzymasz w ten sposób przekrój owalny o lepszej wytrzymałosci niz ze zwykłej rury owalnej a dodatkowo masz możliwość tak zaprojektować rame żeby tam gdzie przewidujesz najwieksze obciazenie miała adekwatnie wiekszy przekrój a gdzie nie trzeba mniejszy
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 07, 2018, 07:44:31 am »
Też pomyślałem czy nie lepiej użyć dwóch okrągłych zamiast jednej owalnej jeśli nie da się znaleźć odpowiedniej.

Kiedyś miałem pomysł użyć stare rurki namiotowe (mam cały worek po jakimś starym wielkim namiocie) jako stelaża i całość zalaminować płótnem szklanym (czy w bogatej wersji węglowym) i żywicą.

Niedawno natrafiłem na spaceframe - ludki z n55.dk robią rowery cargo z aluminiowych profili skręcanych bez spawania. Temat mnie zaciekawił i niby wiedziałem jak się robi różne konstrukcje ale  nigdy nie drążyłem tematu jakoś bardziej.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 07, 2018, 09:36:39 am »
IMHO pomysł składania z 2 okrągłych rurek jest do bani - rama aby była wystarczająco sztywna poprzecznie powinna mieć co najmniej szerokość 40mm a 45 jest lepiej. Przy 2 rurkach daje to co najmniej 80mm wysokości profilu a to zaczyna wyglądać dziwnie. Szczególnie, że już 50mmx2 ścianki jest w zasadzie wystarczające aby zapewnić sztywność wzdłużną.
Kiedyś budując IMK P4 zrobiłem ramę z korytek giętych z blachy i spawanych w zamknięte profile. Rama miała przekrój 45mm szerokości na 45~60mm wysokości (najwięcej przy główce ramy, potem się zwężało, grubość blachy 2mm). Może i byłoby to dobre, gdyby to była blacha z EN-AW 2017A (dawne Pa6), niestety było to jakieś gównolinum pewnie EN-AW 5251 czyli Pa2 i rower wytrzymał 400km, przy czym po 250km trzeba było ramę prostować i przespawać jeszcze raz. Później zbudowałem Nr5 dokładnie na takiej samej geometrii, tylko użyłem przycinanych profili prostokątnych z EN-AW6061 (Pa38) i rower wytrzymał 5lat i ~35kkm.
Ale dalej to były profile prostokątne dające szerokość ramy 45mm, następne rowery już nie były tak kombinowane.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Adrian Socho

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 07, 2018, 12:54:04 pm »
Pytanie. Jak wykonać drążek kierowniczy? Główki cięgieł pod śruby M8 (najlepiej), i teraz muszę kupić taką rurę o takiej grubości ścianki, żeby dało się to nagwintować (albo pręt, ale przy metrowej długości...). Jest na to jakiś inny prostszy sposób?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 07, 2018, 02:25:44 pm »
A po co takie duże M8? Nie lepiej M6? No chyba, że jakiś ekstremalny offroad chcesz. Można wziąć rurę d10x1 i dospawać na końcach po 10mm pręta d10 z otworem M6. Można wziąć rurę d12x1 i wbić na końcach kawałki pręta d10 z otworami M6 i zaspawać. Jak się będziesz upierał na M8, odpowiednio większą rurę i grubsze pręty.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Adrian Socho

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 07, 2018, 02:42:35 pm »
A taki jeden tutaj mówił mi, że jego zdaniem M6 to za cienkie, a jak pęknie, to rower leci w dowolnie wybranym kierunku.... To wbijanie pręta wydaje sie dobre, tylko jak go potem tam unieruchomić? Czy wystarczy "na klej"?

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 07, 2018, 02:58:44 pm »
tylko jak go potem tam unieruchomić? Czy wystarczy "na klej"?

i zaspawać.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

Adrian Socho

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 07, 2018, 03:54:15 pm »
Ma macie jakiś sposób bez spawania? Bo gdybym chciał spawać, to mógłbym to zrobić w o niebo bardziej elegancki sposób niż jakieś wbijanie.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 07, 2018, 04:46:16 pm »
Dobry klej do aluminium trzyma tak mocno że raz sklejonej ramy drzwi aluminiowych po 24h nie można rozbić nie niszcząc jej wiec nie widzę powodu żeby nie wytrzymał w cięgnie poziomki musisz tylko mu zapewnić miejsce do zaistnienia miedzy prętem a wewnętrzna stroną rurki ( wystarczy delikatnie opiłować pilnikiem żeby było nieco luzu 0,1-02mm wystarczy), tu nie występują jakieś mega siły ale jeśli masz wątpliwości to dodatkowo zrób zabezpieczenie np dziurka na wylot przez pręt z dziurka m6 i rurke i w to nit oczywiście w miejscu nie kolidującym z główką cięgna
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2018, 04:51:21 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.