Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 63285 razy)

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #150 dnia: Sierpień 19, 2017, 09:56:54 pm »
@Franc... Aż mi się przypomniał pewien kawał ;)
Cytuj
Pilot Alitalia, któremu piorun wyłączył pół kokpitu:
"Skoro wszystko wysiadło, nic już nie działa, wysokościomierz nic nie pokazuje...."
Po pieciu minutach nadawania odzywa sie pilot innego samolotu:
"Zamknij się, umieraj jak mężczyzna"
;)
A tak poważnie - co z P-X? I przypominam równiez, że w moim garazu jest kilka ram, które da się wykorzystać. :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #151 dnia: Sierpień 19, 2017, 10:38:18 pm »
P-X to osobny problem w którym nie mogę dojść do ładu z przełożeniami.....

Muszę zbudować następcę P8 czyli normalnego roweru.... 2sztuki.

Nie będę kupował roweru, który mogę sobie zrobić sam. Tylko Thysa nie umiem, więc kupiłem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #152 dnia: Sierpień 20, 2017, 07:32:25 pm »
Ośka przedniego koła jednak jest połamana - zdjąłem koło, wyklepałem ośkę młotkiem, założyłem ponownie koło i było dobrze z dużym zapasem, po czym wsiadłem i być dobrze przestało zupełnie.
Shit, qrwa i mać.
Trzeba zacząć myśleć poważnie o następcy.

Storm - jestem za długi na twoje rowerki - jak przytniesz bom, żeby tobie pasowało, to już się tak nie wyciągnie, żeby na mnie był dobry.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #153 dnia: Sierpień 20, 2017, 08:52:04 pm »
Spoko spoko, przycinałem bez rozmachu, tylko tyle ile musiałem więc zapasu bomu jest na pewno tyle ile trzeba. No chyba, ze masz 2 metry? ;)
A FWD w ogóle nie przycinałem :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1160
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #154 dnia: Wrzesień 01, 2017, 09:02:26 am »
Mam wrażenie że lubisz majsterkować. Umarł król. Niech żyje król. ;) 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #155 dnia: Wrzesień 29, 2017, 11:34:42 pm »
Udało się zrobić zintegrowane klamki hamulcowe (znaczy były już zrobione latem, ale nie chciało mi się robić zdjęć):






Jutro montuję :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #156 dnia: Październik 02, 2017, 09:36:34 am »
Zamontowałem :D teraz muszę się przyzwyczaić i poprawić ustawienia kierownicy (niepotrzebnie podnosiłem i do tego jest skręcona). Zaobserwowałem, że hamulec przedni i tylna przerzutka działają jakby lepiej - tu jednak nakładają się 2 rzeczy: nowe klamki wyeliminowały załamania pancerza i trochę może być krótszy ale przy okazji rozbierania nalałem do pancerza oliwki.









Pierwsze wnioski:
  • Łopatki muszą być krótsze! Tak z 10~15mm i mocniej zaokrąglone na końcach
  • Można też skrócić trochę ramię - siła jest aż nadto (tak z 10~20mm)
  • Przydałoby się wydłużenie w następnych sztukach promienia zaczepienia linki o 4mm (do pełnej szerokości płaskownika)
  • Obowiązkowo, też trzeba poprawić średnicę gniazda na linkę
  • [Dodano] Podnieść mocowania oporów pancerzy linek od przerzutek [/dodano]
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2017, 10:02:08 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #157 dnia: Październik 02, 2017, 12:51:26 pm »
Hmmm, nie widzę "Like" a fajnie by było tu zaznaczyć, że to lubię ;)

@Franc - czyli co? Masz rowerek sprawny już czy jeszcze nie?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #158 dnia: Październik 02, 2017, 12:55:18 pm »
Rower sprawny - dziś popedałowałem do roboty.
Stąd wiem co muszę jeszcze poprawić :D
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 762
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #159 dnia: Październik 03, 2017, 08:57:36 am »
Hej Franc miło widzieć że działasz ;)
Nieźle wygląda, jak pracuje, zrzuca jak niegdyś?

To z tyłu pod ścianą niebieskie to od Słowaków?
Coś takiego pokazywali w ub. roku na Spezi..
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #160 dnia: Październik 03, 2017, 02:05:48 pm »
Hamulec działa bardzo dobrze i lekko, potrzeba mało siły, wydaje się, że precyzja będzie do opanowania.
Przerzutki też działają lepiej, ale to może wynikać z faktu przesmarowania i skrócenia pancerzy.

To niebieskie pod ścianą to mój Thyss222 http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3673.0 od rowingbike.com
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #161 dnia: Październik 07, 2018, 01:07:43 pm »
Shit, teraz to już koniec zupełny - wczoraj, jak pojechałem do Piaseczna po zakupy, to wpadłem w dziurę obok zapadniętej studzienki, choć w zasadzie bardziej pasuje jeb..m w dziurę. Na pierwszy rzut okiem, wyglądało, że zgięło ośkę w widelcu ale dziś po demontażu koła, wyszło że puściły spawy trzymające tulejkę w którą wbijana jest ośka. Tak, że widelec poszedł w piz... Qrwa!
Oznacza to definitywny koniec projektu IMK P8, bo już mi się nie chce reanimować trupa. :(
Statystyki - rok budowy roweru 2012, przebieg ponad 35kkm, rok budowy widelca 2006 z modyfikacjami (nowa korona w 2013, nowa ośka d15>d12 zamiast d12 w 2018), przebieg więcej jak 70kkm.
Pora zagęścić ruchy przy P14.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 280
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #162 dnia: Październik 08, 2018, 09:10:40 am »
Do tej powyższej "radosnej" informacji o widelcu pozwolę sobie dorzucić kolejną.
Napisałeś ; "Maciej biorę kufer...itd" Czekałem kilka dni na jakieś info, a tu cisza.
Wczoraj kufer sprzedałem.
A jeśli idzie o widelec.
Już chyba Chińczycy mówili, że łatwiej złamać jedną gałąź niż dwie.

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 251
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #163 dnia: Październik 08, 2018, 09:46:24 am »
Shit, teraz to już koniec zupełny - wczoraj, jak pojechałem do Piaseczna po zakupy, to wpadłem w dziurę obok zapadniętej studzienki, choć w zasadzie bardziej pasuje jeb..m w dziurę. Na pierwszy rzut okiem, wyglądało, że zgięło ośkę w widelcu ale dziś po demontażu koła, wyszło że puściły spawy trzymające tulejkę w którą wbijana jest ośka. Tak, że widelec poszedł w piz... Qrwa!
Oznacza to definitywny koniec projektu IMK P8, bo już mi się nie chce reanimować trupa. :(

Fotografia dziury, widelca, peknięć i do zarządcy drogi po odszkodowanie. Niech Ci ktoś robiący rzeczy CNC wystawi fakturę na ten widelec, najlepiej taką czterocyfrową ( cnc, alu, jedna goleń, na zamówienie).

Ubezpieczyciel na tej podstawie powinien Ci wypłacić odkszodowanie za uszkodzony na dziurze rower.
A przy okazji zobaczysz jak szybko urząd potrafi te dziury łatać :D