Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 101028 razy)

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #120 dnia: Października 15, 2016, 12:43:16 pm »
Może jak ogon będzie skończony będzie lepiej, bo tak się tam może brzydkie oderwanie robić.

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #121 dnia: Października 15, 2016, 02:31:36 pm »
A powiedz jeszcze jak jest ze sztywnością całości?
Bo też myślałem żeby robić na rurkach PCV tylko bardziej prymitywne - bez dachu i szyby (tylko taka coroplastowa częsciowa osłona).

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2353
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #122 dnia: Października 15, 2016, 03:15:33 pm »
Sztywność wystarczająca
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1289
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #123 dnia: Października 17, 2016, 01:10:14 pm »
Pod wiatr czuć powierzchnię.
Czołowe wiatry to pikuś, owiewkę dopiero czuć przy mocnych bocznych podmuchach ;-)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #124 dnia: Października 17, 2016, 04:24:57 pm »
Całkiem zgrabne jak na prototyp :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2353
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #125 dnia: Października 22, 2016, 12:47:59 pm »
Shit - montaż przodu na 2 nitonakrętkach M6 wpuszczonych od dołu w bom, to jednak zły pomysł. Słabo się trzymają laminatu i dziś się jedna wyszła z dziury, 2 śruba się odkręciła na wibracjach (mimo podkładki sprężystej) i cała osłona spadła na ziemię. Zanim zdążyłem zareagować, to wjechałem w nią przednim kołem łamiąc rurki, element szyby i rozrywając poszycie.

Dolna część poszycia do naprawy, rurki do sklejenia taśmą i nowe mocowanie do bomu do zrobienia - musi być jednak obejma i śruby działające na ścinanie.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #126 dnia: Października 22, 2016, 07:45:03 pm »
Uważaj nakrętek samo kontrujących są lepsze
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #127 dnia: Października 22, 2016, 09:13:44 pm »
@Franc co ma Ci zabezpieczyć ta dziwnie wyglądająca zabudowa?
Kombinezon przeciwdeszczowy i błotniki  to wszystko, przecież to nie samochód.

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 680
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #128 dnia: Października 22, 2016, 09:27:11 pm »
Kombinezon jest skuteczny, ale gdybym miał możliwość to wolałbym żeby na łeb bezpośrednio mi nie padało. W takiej zabudowie odpada chyba przebieranie kombinezonu przy dojazdach np. do pracy.
Ja, nie wiem, co to jest sen.
Przeglądam forum, przez całą noc i dzień
Bo gdy admin wpadnie szał
Skasuje mi to com przeczytać bym chciał...

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1685
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #129 dnia: Października 22, 2016, 09:40:50 pm »
Dodam od siebie - jeśli pada to na rowerze zawsze będziesz mokry. Jak nie od błota to od potu. Sorry ktoś musiał powiedzieć to jako pierwszy. Choć z drugiej strony trzmiel nie wie że nie może latać...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2353
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #130 dnia: Października 22, 2016, 10:42:01 pm »
Szydziu - ja prawie zawsze jestem mniej lub bardziej mokry (od potu), tak mam. Jednak, jesienno-zimowe deszcze są zimne i powodują nadmierne wychłodzenie, większe niż "mokrość" od potu.

Andrej: zabudowa ma mnie ochronić od deszczu i nadmiernego zimna. Kombinezon nie jest skuteczny, bo pod nim się bardzo bym pocił. Po prostu mam zamiar dojeżdżać do pracy tylko mokry od potu, a nie mokry od deszczu i usyfiony błotem spod kół.

Aligatorpoczta: nie da się osadzić wewnątrz, gotowego zamkniętego profilu nakrętek samohamownych, można tylko zrobić dziurkę w ramie i od zewnątrz osadzić w niej (ramie) nitonakrętkę, do której można coś od zewnątrz przymocować śrubą.
« Ostatnia zmiana: Października 23, 2016, 04:24:08 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #131 dnia: Października 23, 2016, 07:26:39 am »
To może  pestę używaj żeby się nie odkręcało tubka około 6 zeta tylko jedna jest niebieska a druga czerwona i jak kupisz nie tą to już w życiu nie odkręcisz:)
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1289
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #132 dnia: Października 23, 2016, 11:30:07 am »
Shit - montaż przodu na 2 nitonakrętkach M6 wpuszczonych od dołu w bom, to jednak zły pomysł. Słabo się trzymają laminatu i dziś się jedna wyszła z dziury,
A czy użyłeś nitonakrętek przdłużanych czy standardowych? Bo jeśli tych drugich, to nit rozprężył się w laminacie zamiast za nim, dlatego moim zdaniem tak lekko wyszedł.

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #133 dnia: Października 27, 2016, 09:29:02 pm »
Franc, oglądałem zdjęcia.
Na łączenia i na krawędzie polecam zbrojenie taśmą szklaną 3x250g i epoksydówa.
Szkło ładnie przenosi naprężenia na całą konstrukcję. wszystkie krawędzie boczne i to łączenie z przodu plexi czy co tam masz.
W sumie to karbon byłby lepszy a jeszcze lepszy byłby aramid no ale wiadomo...
Inaczej będzie się rozpadać bo to trzeba po prostu pokleić..
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2353
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #134 dnia: Grudnia 12, 2016, 09:26:00 am »
Qrwa, wyprowadzam dzisiaj rano rower z garażu, żeby pojechać do roboty i czuję, że coś obciera z tyłu. Nic nie powinno obcierać, bo wczoraj wszystko umyłem. Siadam, ale coś nisko, dziwne, bo przy okazji mycia dopompowałem amortyzator z tyłu i nie powinno być nisko. Wstaję, nic nie odbija a powinno. Siadam znowu, nisko, i nie obserwuję drobnego przysiadu. Wstaję, podnoszę za kufer - tył lata luźno - zeszło powietrze z amortyzatora. Musiałem się przebrać i stać w korku samochodem.
Więc tak jak napisałem na początku qrwa i do tego mać. po powrocie, będę musiał znowu rozbierać rower i patrzeć co się dzieje. :( >:(
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800