Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 61544 razy)

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 12, 2016, 09:03:39 pm »
Proszę nie przeklinać i to jeszcze przez duże Q.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1315
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 18, 2016, 09:46:13 pm »
LowRider, jakby Ci padła uszczelka na powietrzniaku.. Uwierz, też będziesz kląć (nawet przez Q2). Jak mi zaśpiewali za naprawę 600zł, to biedny amorek leży i kwiczy na półeczce..

Franc, a było nie pompować go tak mocno? Miej nadzieję, że to jednak zaworek (i że w Twoim modelu jednak jest wymienny) :)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 18, 2016, 09:49:07 pm »
Qrwa, wyprowadzam dzisiaj rano rower z garażu, żeby pojechać do roboty i czuję, że coś obciera z tyłu. Nic nie powinno obcierać, bo wczoraj wszystko umyłem.
To jest kolejny dowód na to,  że mycie roweru powoduje kłopoty.

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 420
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 18, 2016, 10:32:32 pm »
LowRider, jakby Ci padła uszczelka na powietrzniaku.. Uwierz, też będziesz kląć (nawet przez Q2). Jak mi zaśpiewali za naprawę 600zł, to biedny amorek leży i kwiczy na półece
Mam gościa co robi dobrze i tanio ( ale zabrzmiało :) ) mi monarcha r zrobił za 200 wszystkie uszczelki +azot + olej, mogę dać namiar ( robi każdy rodzaj damperow i amorków) można kurierem wysłać jak kto chce i kurierem wraca
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 06:02:18 am wysłana przez aligatorpoczta »
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2148
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 18, 2016, 10:48:49 pm »
Jak na razie, wychodzi, że tylko chyba jakiś syfek musiał przyblokować zaworek, bo jeszcze tego samego dnia (znaczy jak wróciłem z pracy) wieczorem, dał się bez problemu napompować.
W razie czego, zaworek jest wymienny - Suntour Epicon.
Nie pompowałem dużo, tylko do 10barów.
Wiem, że mycie powoduje kłopoty, ale był tak usyfiony, że nie tylne hamulce stanowiły dużą grudkę błota (nie było widać kształtu ramion, tylko ich zarys) a przerzutka i kaseta - małą grudkę (znaczy było widać kształt). Łańcuch myłem na 3 razy ze szczotkowaniem pomiędzy 2 i 3 płukaniem (znaczy zdjąć łańcuch, wrzucić do butelki z benzyną ekstrakcyjną i potrząsać, wyjąc z butelki, włożyć do czystej z nową benzyną i dalej trząsać, potem wyjąć łańcuch, nowa butelka, świeża benzyna i trzęsiemy, gdzie normalnie wystarcza 2 kursy).
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 420
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 19, 2016, 09:30:09 am »
Do czyszczenia tylko szmatka żadne wynalazki do czyszczenia bo mają w skladzie rozpuszczalnik i wypłukuje smary i oleje oraz uszczelki dostają po d...e . W damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1986
  • Zduńska Wola
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 19, 2016, 05:44:02 pm »
W damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój

To np. na takim BBT musiałbym wymienić olej w połowie trasy, albo się bardziej sprężyć?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 420
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 19, 2016, 07:17:09 pm »
W damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój

To np. na takim BBT musiałbym wymienić olej w połowie trasy, albo się bardziej sprężyć?
no bez przesady ale tak zalecają , mój serwisant mówi czym częściej tym lepiej ale bez przesady ja robię co 700 -1000 km i nic sie nie dzieje a na serwis daje raz do roku profilaktycznie
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 420
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 19, 2016, 07:20:33 pm »
W damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój

To np. na takim BBT musiałbym wymienić olej w połowie trasy, albo się bardziej sprężyć?
no bez przesady ale tak zalecają , mój serwisant mówi czym częściej tym lepiej ale bez przesady ja robię co 700 -1000 km i nic sie nie dzieje a na serwis daje raz do roku profilaktycznie ps. używać dobrego oleju
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2148
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 19, 2016, 09:00:18 pm »
Znowu, wracamy do tego, że Hans' musiałby wymieniać olej w połowie trasy :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 420
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 19, 2016, 09:45:47 pm »
Znowu, wracamy do tego, że Hans' musiałby wymieniać olej w połowie trasy :)
15 minut i jedzie dalej :)
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 20, 2016, 07:42:43 pm »
O ile wiezie ze sobą pół warsztatu ;)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1315
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 26, 2016, 02:59:24 pm »
A ja zaliczyłem kilka "500" na Jamniczku.. I teraz wiem, czemu się amorek zepsuł.. W połowie każdej trasy powinienem zmienić olej :D

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 420
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 26, 2016, 06:35:46 pm »
O ile wiezie ze sobą pół warsztatu ;)
Do wymiany oleju potrzeba olej , szmatę imbus i dwie rece :)
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2148
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #149 dnia: Sierpień 19, 2017, 02:30:03 pm »
P8 umiera :(
Na wycieczce na rozlewiska Narwi umarła rolka od łańcucha - z 2 łożysk 608 zostało 4 pierścienie luzem, 6 kulek i 2 pogięte blaszki :( Wymieniłem tymczasowo na rolkę z IMK P6 (rower Najukochańszej) więc sprawa ucichła. Ale i tak nową rolkę muszę zrobić - będzie z POM i zębata.
To że mój rower był już dwuśladem, to się przyzwyczaiłem, ale pod koniec wycieczki zaczęła obcierać tarcza o goleń. Teraz jak pojechałem po zakupy do Piaseczna, to obcieranie było już bardzo uciążliwe. Shit. Oś jest tak wygięta, że już pół szerokości koła widać z boku ramy (mam nadzieję, że to tylko wygięcie osi a nie, że pęka). Będę musiał zdjąć koło i sprawdzić, a to wcale nie jest proste, bo nie wiem, gdzie mam ściągacz do łożysk. Tak czy siak, prędzej czy później, widelec jest do wymiany.
Amortyzator przedni już dawno stanął.
Tylny wahacz łapie luzy.
Tylny hamulec również stanął od syfu na ramionach i od syfu w długim pancerzu.
Qrwa, nie jest dobrze, mam nadzieję, żeby chociaż do zimy wytrzymał.
Trzeba będzie się zabrać za projekt czegoś nowego......
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F