Ja widzę to w swoim trójkołowym rowerze następująco: wydajny akumulator prądowy np. LiOn, 24V, 10Ah, szybka ładowarka, agregat. Bateria się wyczerpuje poniżej 30% pojemności (wiadomo - nie można rozładować do spodu) - to wtedy doładować nawet w trakcie jazdy. Jedynie będąc w domu ładować aku z gniazdka.
tyle,że nadal nie ma informacji o cenie agregatu... jeśli ma być precyzyjny i w miarę niezawodny -będzie drogi. droższy niż duże aku.
jeśli ma być tani -będzie awaryjny.
jak są projektowane generatory -zwłaszcza małe ? ano -do zasilania awaryjnego...
kiedy prąd wyłącza odpalasz generator i masz zasilanie dla kilku żarówek -pompy obiegowej pieca CO i telewizora.
stabilność zasilania... super..
większość pompek centralnego ogrzewania toleruje 180-250V. żarówki świecą jako tako od 140 do 240V. a współczesne telewizory... cóż mają impulsowe zasilacze dopasowujące się zarówno do 110V w USA jak i 240V u nas. spora tolerancja...
ponadto... prąd wyłączają średnio 2-4 razy w roku na 2 godziny... a jak mieszkasz na zachodzie... to 5minut raz na 20 lat. i do tego jest dostosowana niezawodność agregatów. gwarancja... do pierwszego uruchomienia. zazwyczaj wszystkie wyjdą z gwarancji zanim będą potrzebne. producent niczym nie ryzykuje.
nie piszę tu o profesjonalnych generatorach produkowanych jako źródło zasilania np do jachtów lub na budowy gdzie jeszcze prąd niedociągnięty. ale takie są i dużo cięższe i drogie. chcesz mieć spalinowego smrodziucha -jeździj samochodem. w rowerze ni ma to sensu.
niezależność od gniazdka -jak generator zdechnie 100km od domu -to jest co pchać... a gwarancja -jak już dopchasz trajkę z 5kg aku i 5kg beznyny i 20kg generatora do domu... to bierzesz samochod i wieziesz generator do sklepu gdzie kupiłeś.. i za miesiąc Ci naprawią. może odpłatnie -bo powiedzą, że użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem. może gwarancyjne... ale miesiąc jesteś bez prądu na pokładzie. potem znowu kilka jazd -i kolejna naprawa...
hybryda -ma sens jak w samochodzie ważącym tonę zamiast 400kg aku dajesz tylko 100kg -i generator ważący 50kg. przy cenie samochodu -i generator i aku mogą być profesjonalne i dobrze wykonane. a zysk na wadze będzie. i hybryda wcale nie udaje elektrycznego.
w rowerze - nawet trajce -chcesz mieć smrodziucha -daj normalny napęd na koła. będzie większy sens.