A teraz woda na młyn dla tych którzy widzą teorię spiskową:
Kosztuje 5877 euro (24.500 zł). Chora cena. Może w Niemczech jakiś snob to kupi.
http://www.wrower.pl/wiadomosci/?news=1121&title=Grace_-_pierwszy_e-motorower_dopuszczony_do_ruchu_ulicznego
Przepisy EU:
"From a legal point of view (in the EU), e-bikes have up to 250 Watts,
pedelcs up to 500 Watts and what we call e-motorbikes (the old Kleinkraftrad) up to 4000 Watts. E-Motorcycles are unlimited in their power. Legally e-motorbikes require certiified electric engines, E1 proofed headlights, backlight, brakelight and horn. Certified brakes and tires and the driver must wear a helmet. Also the frame has to have the physical stability to endure higher speeds. For e-motorbikes many more legal
requirements have to be matched then for e-bikes. That is probably what prevented bike
manufacturers to venture into this market. Well, now we did it."
Z legalnego (legislacyjnego??) punktu widzenia (w Unii Europejskiej), elektryczne rowery mają maksymalnie do 250 Wat mocy, mopedy maksymalnie do 500 Wat [EDIT] ŻADNE TAM MOPEDY, tylko ROWERY Z SYSTEMEM PAS (PEDAL ASSIST SYSTEM - silnik działa tylko i wyłącznie wtedy gdy pedałujemy) - dziękuję za poprawne tłumaczenie słowa ""pedelcs" Wit'owi [EDIT], a to co określamy mianem elektrycznych-motorowerów to pojazdy o mocy silnika maksymalnie do 4000 Wat. Elektryczne motocykle nie mają ograniczenia co do mocy. W pełni legalne elektryczne-motorowery potrzebują mieć:
- certyfikowane silniki elektryczne,
- światła przednie E1 "proofed"

,
- światło tylne,
- światło "stop",
- sygnalizator dźwiękowy.
- certyfikowane hamulce i opony
- kierowca musi zakładać kask.
Ponadto rama musi mieć na tyle wysoką stabilność fizyczną by znieść wyższe prędkości. Dla elektrycznych-motorowerów musi być spełnionych znacznie więcej wymogów niż dla elektrycznych rowerów. To prawdopodobnie powstrzymywało producentów by wejść z nimi na rynek. Tak więc, myśmy to teraz zrobili".
Acha - i oficjalna maksymalna prędkość da elektrycznego-motoroweru wynosi 45 km/h. I w kasku. Jeżeli silnik elektryczny jest powyżej 500 W to otrzymujemy elektryczny motorower (między 250W a 500W jest z kolei moped i on chyba jeszcze obędzie się bez kasku) i trzeba zakładać hełmofon na ten elektryczny-motorower to jeszcze jestem ciekaw jak się ma sprawa w przypadku trójkołowców - tzn. ciekaw jestem czy w elektrycznym trójkołowcu (moc powyżej 500W) też trzeba nosić "kaszkiet"??