Autor Wątek: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.  (Przeczytany 350364 razy)


toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #451 dnia: Października 21, 2010, 05:46:04 pm »
Ale bajer:)! Kiedyś chciałem urala, takiego z przyczepką... Teraz chcę TO:)!

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #452 dnia: Października 21, 2010, 08:35:16 pm »
EEee Słąwek chyba wydumałeś trochę ten problem... Jak ktoś ni umi to wsiądzie na motorower/skuter i też się zabije... zresztą jako użytkownik E roweru ze stażem tylko na pedałach rzędu 50 000 km mogę potwierdzić obserwację że to nie ja jestem winien łamania przepisów  zajeżdżanie drogi wyprzedanie z prawej i skręt w lewo) tylko panowie samochodowcy (tak też jestem panem kierowcą)... Po prostu większość ludzi się nie  spodziewa, że rower może jechać +30... Kiedyś jak byłem młody zgrabny i powabny to +30 robiłem na pedałach (i miałem pare wypadków przykrych gdzie sprawca zajechał drogę a potem uciekł a co gorsza stanął i prawie że obił), teraz mam do tego odpowiedni sprzęt:)... ale zasady są te same....

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #453 dnia: Października 22, 2010, 08:49:43 am »
Firmy robiące silniki do rowerów to nie tylko chińszczyzna Crystalyte czy "tajwańszczyzna" Hedaline Motor i setki innych ale również... Panasonic, Sanyo - czyli renomowane firmy! Bezszczotkowe silniki elektryczne firmy Panasonic (300W) używane są np. przez niemieckie firmy produkujące e-rowery: "Flyer", "Kalkhoff".

Niemiecka firma "Bosch" - specjalizująca się w narzędziach elektrycznych - ma oczy otwarte i stwierdziła że Dalekowschodnie firmy zabierają spory kawałek biznesowego tortu. No i jest odzew, firma Bosch zaprojektowała i już produkuje silniki elektryczne do rowerów, są to silniki w układzie "mid-drive":

http://www.bosch-ebike.de/en/index.php     ----> tu się reklamują



Amerykańska firma Cannondale będzie używać niemieckich silników elektrycznych Bosch w swoich e-rowerach:

« Ostatnia zmiana: Października 22, 2010, 08:53:11 am wysłana przez Maciej Długosz »

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #454 dnia: Października 27, 2010, 05:25:04 pm »
Kopiuję wątek z "Ciekawostek" - bo jest wart szczegółowego omówienia:

http://www.youtube.com/watch?v=U3SAFnheRJo

Zamiast napędu mechanicznego - napęd elektryczny. Ale wcale nie trzeba ładować energii do akumulatora w domu... bo... wystarczy pedałować... bo ... i napędzać prądnicę/alternator!!! Całkowicie oryginalne podejście do tematu! Całkowite straty energii (szacuję) są porównywalne do mechanizmu łańcuchowego.

Zalety:
- króciutki łańcuch napędowy - bo tuż za korbami mamy prądnicę/alternator a dalej już tylko grube przewody elektryczne
- niepotrzebny (nawet) akumulator - wystarczą same kondensatory które ładują się alternatorem/ prądnicą w trakcie pedałowania (choć nikt nie broni żeby mieć akumulator jako np. zasilanie świateł albo jako dodatkowa energia do silnika elektrycznego)
- możliwość "dokręcenia energii" na postoju i wystartowanie jak z procy (albo ... palenie gumy)
- niepotrzebna żadna przekładnia mechaniczna (przerzutki/ przekładnia planetarna) bo całość reguluje się sterownikiem prądowym
- bardzo łatwa realizacja biegu wstecznego gdy silnik jest w piaście
- możliwość bardzo łatwego odzyskiwania energii gdy silnik jest w piaście - a ... najlepszym odbiornikiem energii są kondensatory ... które już są w układzie





http://www.youtube.com/watch?v=k5y127kWtCY     ----> tutaj jest wideo jak zaadoptować alternator do roweru. Za alternatorem mamy 12 rzędów po (8 sztuk każdy) kondensatorów wraz z diodami. Czyli w sumie wyszło 96 kondensatorów i 96 diód. Energia czerpana jest z kondensatorów. Akumulator jest w sumie niepotrzebny - choć oczywiście można go dołożyć żeby dodatkowo zwiększyć osiągi. 



Cześć Maciej!

Jak się masz?   

AKTUALNY:
  :o  LOWRACER HYBRID SPEEDBIKE
http://www.youtube.com/watch?v=U3SAFnheRJo

AKTUALNY:
  :o  LOWRACER BATTERY
http://www.youtube.com/watch?v=Zl9ACAbocZ0


Do zobaczenia wkrótce,

LOWRACER


cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #455 dnia: Października 27, 2010, 06:02:36 pm »
Troszkę się spóźniłeś Chris

Maciej opuścił nasze forum co nie oznacza że nie odpowiada na maile i nie dodaje nowych fotek w swoim albumie na Picassa ( bardzo pożyteczna rzecz, kawał dobrej roboty)

Troszkę nas zaskoczyłeś pierwszy 100% obcokrajowiec nie znający prawdopodobnie Polskiego :)

Witamy Serdecznie
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #456 dnia: Października 27, 2010, 07:17:32 pm »
Troszkę się spóźniłeś Chris
Maciej opuścił nasze forum co nie oznacza że nie odpowiada na maile i nie dodaje nowych fotek w swoim albumie na Picassa ( bardzo pożyteczna rzecz, kawał dobrej roboty)
Troszkę nas zaskoczyłeś pierwszy 100% obcokrajowiec nie znający prawdopodobnie Polskiego :)

Patrząc na posty i sposób zamieszczania w pierwszej chwili skojarzyło mi się że to reinkarnacja MD pod innym nikiem, ale mail jest Chrisa (zakładam że ten sam który jest podany w profilu służy jednocześnie do rejestracji na forum).

Co do języków domyślam się że Chris zna niemiecki, francuski, angielski i trochę portugalski / hiszpański. Jeśli będzie wpadać częściej to najłatwiej będzie się komunikować po angielsku + tłumaczenie na polski dla reszty czytających.

Hi Chris, welcome to Polish recumbent forum. We now many bikes that's you made from ChrisLuxembourg youtube channel.
Cześć Chris, witaj na Polskim forum poziomym. Znamy wiele rowerów które zrobiłeś z twojego kanału youtube.

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #457 dnia: Października 27, 2010, 07:21:03 pm »
Troszkę się spóźniłeś Chris

Maciej opuścił nasze forum co nie oznacza że nie odpowiada na maile i nie dodaje nowych fotek w swoim albumie na Picassa ( bardzo pożyteczna rzecz, kawał dobrej roboty)

Troszkę nas zaskoczyłeś pierwszy 100% obcokrajowiec nie znający prawdopodobnie Polskiego :)

Witamy Serdecznie
A mnie się zdaje, że MD wcale nie opuścił naszego forum. Śledzi nas z ukrycia. Mam też podejrzenia, że użytkownik LOWRACER jest jego duchem zemsty  ::) Czas pokaże.
A propos języka polskiego - LOWRACER - bardzo dobrze mówisz po Polsku jak na daltonistę :D

Aaaaa, żeby nie było offtopu - potwór
Przerwa

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #458 dnia: Października 27, 2010, 08:32:32 pm »
A mnie się zdaje, że MD wcale nie opuścił naszego forum. Śledzi nas z ukrycia. Mam też podejrzenia, że użytkownik LOWRACER jest jego duchem zemsty  ::) Czas pokaże.
A propos języka polskiego - LOWRACER - bardzo dobrze mówisz po Polsku jak na daltonistę :D

 Lowracer jest cudzoziemcem i nie zna języka polskiego? To może i lepiej, bo nie będzie pisał sążnistych propagandowych komentarzy ::).
 Policjanci znają termin "modus operacyjny" czyli że sposób popełniania przestępstwa,czy wykonywania jakiejś czynności jest charakterystyczny dla danej osoby.
  Śmiałe wejście na forum i stworzenie 7 postów w ciągu jednego dnia (w tym założenie ze dwóch wątków) wskazują że chris i MD to ta sama osoba.
  To nawet dobrze, bo ciekawostki wyszperane przez Macieja zawsze z przyjemnością oglądałem, tylko przy tekstach propagandowych "ziemniaki mi w piwnicy gniły" :P
Sławek

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #459 dnia: Października 27, 2010, 09:05:13 pm »
  Śmiałe wejście na forum i stworzenie 7 postów w ciągu jednego dnia (w tym założenie ze dwóch wątków) wskazują że chris i MD to ta sama osoba.

Teraz mamy sytuację jak w brazylijskim serialu. Akcja kilkuset odcinków skupia się wokół bohatera, który pokazał się w pierwszych dwóch odsłonach. W ostatnim odcinku okazuję się, Tootsi jest facetem. ;D ;D .

Macjej. M5 już po wstępnych przeróbkach - odchylana kierownica i przestawiony fotelik do przodu.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #460 dnia: Października 27, 2010, 10:49:27 pm »
Troszkę się spóźniłeś Chris
Maciej opuścił nasze forum co nie oznacza że nie odpowiada na maile i nie dodaje nowych fotek w swoim albumie na Picassa ( bardzo pożyteczna rzecz, kawał dobrej roboty)
Troszkę nas zaskoczyłeś pierwszy 100% obcokrajowiec nie znający prawdopodobnie Polskiego :)

Patrząc na posty i sposób zamieszczania w pierwszej chwili skojarzyło mi się że to reinkarnacja MD pod innym nikiem, ale mail jest Chrisa (zakładam że ten sam który jest podany w profilu służy jednocześnie do rejestracji na forum).

Co do języków domyślam się że Chris zna niemiecki, francuski, angielski i trochę portugalski / hiszpański. Jeśli będzie wpadać częściej to najłatwiej będzie się komunikować po angielsku + tłumaczenie na polski dla reszty czytających.

Hi Chris, welcome to Polish recumbent forum. We now many bikes that's you made from ChrisLuxembourg youtube channel.
Cześć Chris, witaj na Polskim forum poziomym. Znamy wiele rowerów które zrobiłeś z twojego kanału youtube.

 :o
OK! Kliknij Google-Translator-Bar! Mój polski nie jest niesamowite, więc postanowiłem napisać w bardzo prosty angielski! Tak, w głównych językach masz rację, luksemburski, niemiecki, francuski, angielski. Dodatkowa są trochę nieco portugalski, hiszpański, włoski i taj (moja była żona jest stamtąd) ... Ale polski, że bardzo różnych rzeczy! I hope you enjoy moje filmy! Szukałem bardzo dużo w poziome forum, tutaj znalazłem krytyki, dobre pomysły, a czasem moje filmy jeszcze raz! Mam w forum "techno" mój ostatni trike Lowracer "Supersonic". Ja stwarzam nowe głębokie przechylania trike z dachem, ale nie elektrycznym!
-------
OK! Click the Google-Translator-Bar! My polish is not amazing, so I decide to write in very easy english!!! Yes, with the main languages you are right, luxembourgish, german, french, english. Additonal are a little bit portuguese, spanish, italian and thai(my ex-wife is from there)... But polish, that a very different thing!!! I hope you enjoy my videos! I looked very much in forum poziome, here I found criticism, good ideas and sometimes my videos again! I have posted in the forum "techno" my last trike the Lowracer "SuperSonic". I am creating a new very deep tilting trike with roof, but not electric!  ::)   For all who cannot speak english, I hope the computer translation is correct!


LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #461 dnia: Października 27, 2010, 10:58:22 pm »
Troszkę się spóźniłeś Chris

Maciej opuścił nasze forum co nie oznacza że nie odpowiada na maile i nie dodaje nowych fotek w swoim albumie na Picassa ( bardzo pożyteczna rzecz, kawał dobrej roboty)

Troszkę nas zaskoczyłeś pierwszy 100% obcokrajowiec nie znający prawdopodobnie Polskiego :)

Witamy Serdecznie



 ;) Here is Maciej:  http://www.youtube.com/user/MaciejDlugosz


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #462 dnia: Października 27, 2010, 11:11:16 pm »
Translator is far from perfect but we understand :) Many users forum poziome speek in english, for non - english add some translations is useful. Maciej was very controversial person on this forum, (a bit of troll in behavior) but occasionally did a good work in founding recumbent stuff on the internet.

Translator jest daleki od doskonałości ale rozumiemy :). Wielu urzytkowników forum poziome mówi po angielsku, dla niemówiących dodatkowe tłumaczenie na pewno się przyda. Maciej był bardzo kontrowersyjną osoba na tym forum  (trochę troll ) ale okazyjnie robił dobrą robotę wygrzebując poziome ciekawostki z netu.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #463 dnia: Października 28, 2010, 11:25:26 pm »
W moim odczuciu były duże problemy, aby amator zdobył superkondensatory. Jedyne z ogólno dostępnych to były opakowane, ze świecidełkami kondensatory do samochodowego nagłośnienia audio. A tu proszę, w sklepie "za rogiem" są dostępne. http://www.dartelektronik.com.pl/podstr/podtrzym.html. Jeszcze nie na moją kieszeń, ale widać światełko w tunelu.

Producent: Elna
Kondensator o wyjątkowo dużej pojemności (50F),
przystosowany do dużego poboru prądu.   

Nr artykułu    Nazwa    Pojemność    Esr    Rozstaw    Cena/szt.
67-588-25    Kond.elektrolit. 1F/2,5V    1 F    1 ? @ 1 kHz    3.5 mm    13,10
67-588-41    Kond.elektrolit. 4,7F/2,5V    4.7 F    0.2 ? @ 1 kHz    5 mm    22,60
67-588-66    Kond.elektrolit. 10F/2,5V    10 F    10 ? @ 1 kHz    7.5 mm    30,40
67-588-09    Kond.elektrolit. 50F/2,5V    50 F    0.08 ? @ 1 kHz    10 mm    73,30
Minimalne zamówienie 5 szt. Realizacja zamówienia w ciągu 7-14 dni. Ceny NETTO.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Była elektryfikacja wsi. Czas na elektryfikacje roweru.
« Odpowiedź #464 dnia: Października 29, 2010, 12:11:25 am »
Szerokość silnika 125mm to nie wejdzie w żaden amortyzowany widelec.

A nie lepiej dorobić uchwyty (wygięte płaskowniki, potem nawiercone) którymi "rozszerzysz" dotychczasowy widelec? Firma Cruzbike robi tak z widelcami na 100mm i bez problemu np. otrzymujemy przednie amortyzowane widelce z "oryginalnych" 100mm na 135mm bez rozginania ramion widelca, ani bez kupowania nowego widelca. W Cruzbkie'u wciskają tylne koło (135mm) do przodu. Wystarczyłyby same nawiercone rozgięte płaskowniki (skręcić je w hakach widelca śrubami a potem zablokować ich obrót wokół osi mocując je dodatkowo do widelca króciutkim "wspornikiem" czy jakimś innym "dżinksem"):





A jak zablokować obrót krótkich uchwytów rozszerzających? Najłatwiej jakimś "dżinksem" można np. zrobić to mniej więcej tak - na zdjęciu jest uchwyt hamulca tarczowego w tandemie - ale chodzi mi głównie o sposób zablokowania obrotu - ramię blokujące obrót nie musiałoby być nawet aż tak wysoko zamontowane:



P.S. Nie rób zbyt wielkiego "wyprzedzenia", ani nie obkręcaj zbyt nisko tej przejściówki na dół bo "wysunięte koło" czy "obniżone koło" może sprawić że "zabraknie" zasięgu do regulacji klocków hamulcowych względem przestawionej obręczy i nie zmieścisz się w zakresie regulacji klocków V-brake'a. Hamulce trzeba będzie ustawić "na nowo" - bo obręcz będzie nieznacznie przestawiona.

 ;)
HYDRAULIC DISC BRAKE - MAGURA GUSTAV M 210mm
http://www.youtube.com/watch?v=iYvzdP3r2A8
Excellent quality & low price 280EUR