Wnoszę wniosek o uzupełnienie/ korektę błędnych/ niepełnych informacji podawanych na tutejszym forum:YIN: [...] mają wejść w życie poprawki do ustawy o ruchu drogowym:
http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/5a10798ed1053abb#Gdzie
maksymalną mocą silnika dopuszczonego do ruchu będzie 250W, tzn bardzo mało
[ORYGINAŁ]- [...] ma wejść w życie prawny zapis uściślający że rower z silnikiem elektrycznym do mocy 250W pozostaje rowerem (nie jest to jeszcze motorower) i nie podlega ani obowiązkowi rejestracji, ani nie potrzeba wykupywać mu ubezpieczenia choć jest zmotoryzowany. Jedynym wymaganiem do tego roweru z silnikiem o mocy do 250W jest system PAS (Pedal Assist System) - silnik musi być uruchamiany automatycznie i tylko wtedy gdy pedałujemy oraz działanie silnika powinno zaniknąć przy prędkości powyżej 25 km/h
[WERSJA PO ZREWIDOWANIU FAKTÓW]KACZOR1: [...]
podetną skrzydła [elektryfikacji] zanim te się na dobre rozwiną
[ORYGINAŁ]- nie ma podcinania skrzydeł, gdyż w przypadku rowerów z silnikiem o mocy 250-4000 jest nałożony obowiązek rejestracji takiego roweru jako moto-roweru oraz wykupienie ubezpieczenia OC. Żeby zarejestrować rower z silnikiem o mocy ponad 250W trzeba spełnić kilka warunków
[WERSJA PO ZREWIDOWANIU FAKTÓW]SŁAWEK: [...] przy fascynacji wspomaganiem rowerów silnikiem czy to elektrycznym czy spalinowym zapominamy o jednym- że
król w to wkroczy i zakaże [ORYGINAŁ]- [...] jeżeli komuś strasznie podoba się idea silnika elektrycznego czy spalinowego w rowerze to powinien od razu wiedzieć że król wprowadzi dokładne regulacje i obowiązki w tej kwestii. Wymagane jest oświetlenie, kierunkowskazy, światło STOP, klakson, rejestracja, ubezpieczenie. Moto-rowerzysta winien ubierać hełm. Maksymalna prędkość 45 km/h
[WERSJA PO ZREWIDOWANIU FAKTÓW]Opór napotykany przez nową ideę rośnie wraz z kwadratem jej ważności - Bertrand RussellVelomobil z Polski gotowy do elektryfikacji (ma światła, kierunkowskazy, światło STOP, klakson) - nie sugerować się obudową, bo obudowa jest zrobiona w celu ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Na pierwszym zdjęciu jest widoczny mikrostycznik od światła STOP. Rower był prezentowany na SPEZI 2010 w Niemczech:



A tu drugi przykład (ciekawostką jest fakt że obydwa rowery - zarówno czerwony jak i ten biały mają nadwozie robione w Polsce). Nie sugerować się obudową. Ważne jest to, że rowery mają światła, kierunkowskazy, światło STOP oraz klakson. I można wtedy - po rejestracji - używać rower nawet z silnikiem 4kW (4000W):



Są też rowery bez owiewek - i cały czas chodzi o owe wymogi: światła, kierunkowskazy, światło STOP oraz klakson. Można zarejestrować taki rower jako moto-rower i poruszać się w pełni legalnie po drogach publicznych:
