Autor Wątek: Cab Trike  (Przeczytany 9411 razy)

Bulabla

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 17, 2020, 12:50:04 am »
Witam , mam kilka pytań :
1.   Co to za materiał stosuje się do tworzenia ?pierwotnej formy ? przed laminowaniem ? tutaj chodzi mi o tą piankę czy ?szteropian ?
2.   Jeżeli dobrze zrozumiałem to szpachla natryskowa idzie po całości na piankę . Co stosuje się jako ?separator ? miedzy ?formą pierwotną ? a formą z laminatu (można powiedzieć negatyw ?)
3.   Czy po rozformowaniu ?forma pierwotna ? się uszkodziła ? 
4.   Czy można spodziewać się ,  że właściwości aerodynamiczne takiego ?pół cabbike ? będą ?dużo lepsze? niż zwykłej trajki .
5.   Gdzie można w Polsce dostać rury CRmo ? na 1 stronie jest napisane że są użyte w tyle : jaka pełnią tam role ? 
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 492
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 17, 2020, 09:55:07 am »
Szczęście mnie rozpiera.
Wczoraj do wieczora nie zdzierżyłem i po wygrzaniu na słońcu (grzało nieźle) ok. 14 tej rozformowywanie zacząłem.
Do 14.35 było skończone i formy wyszły mocne i niemal idealne.

Ażeby nikczemne sugestie "dziewiątki", że niby interesownym i nieużytym parchem jestem obalić,
Bulabli odpowiadam.

Bądź odkażony.
1. Pojęcia "pierwotnej formy" nie znam. Najpierw buduje się lub bierze jakiś gotowy produkt jako model.
Materiał dowolny.
Ja kiedyś styropianu używałem. Te modele z pianki poliuretanowej są.

2. Piankę szpachluję szpachlówką tworząc to co stworzyć w danym momencie pragnę.
Nierówności papierami ściernymi zdzieram. Najczęściej od 40 ki zaczynam, a na setce lub 150 ce kończę.
Ponieważ dodawanie utwardzacza "na oko" się odbywa, więc i różne stopnie twardości powierzchni występują.
Dlatego potem przychodzi natrysk szpachlówką natryskową, która całość ujednolica i na precyzyjniejsze
szlifowanie pozwala.
Klapy przednie trajki tej 3 razy szpachlówką tryskałem.
Nadaje ona jednolity kolor, twardość powierzchni  i wtedy błędy wyłażą.
W klapach znajdowałem ich wciąż sporo czy wręcz bardzo dużo.
Szlif modeli na 600 ce (na mokro skończyłem).  Jaka to żmudna i niezwykłej cierpliwości wymagająca praca
mogą powiedzieć ci, którzy jej próbowali.
Na tym forum jest takich kilku.
Jako separatora specjalnego wosku (10 warstw kładzionych w ciągu 3 dni) i alkoholu poliwinylowego użyłem.
Forma to negatyw.
Po latach modelowania (od wiosny 1987 - pierwsza owiewka) wiem, że im dłużej modelem się zajmujesz tym więcej o nim wiesz. Podobnie jak z partnerkami.(Choć z tym różnie bywa)
Najczęściej przy rozstaniu (rozformowaniu) dowiadujesz z jakim "aniołem"  byłeś.

3. Modele zostały dość mocno uszkodzone (Polska_świnia zdjęcia zrobił), ale mam to gdzieś.
Ważne są formy.

4. To chyba oczywiste i żadnej dyskusji podlegać nie powinno.
W razie wątpliwości zawsze testy porównawcze zrobić można.

5. Ja mam trochę, ale nie do sprzedania. Z tych rurek zawieszenie tyłu zrobiłem i dalsze robić pragnę.
Są bardzo lekkie.

P.S.Na jutrzejszą sobotę GALILEO (ja odbieram na Polsat 4) temat rowerów zapowiada. (o 19 tej)
W zapowiedzi ciekawy Velomobil pokazali.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2020, 10:10:47 am wysłana przez Maciej K »

polska_swinia

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 21, 2020, 01:01:06 pm »
Fotki modeli tuż przed rozpoczęciem budowy formy:



Oraz po wydaleniu (rozformowaniu):



Muszę przyznać, że proces wydalania przebiegł bardzo łatwo ku mojemu i Maćka zdziwieniu.
Pozdrawiam

Bulabla

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 29, 2020, 02:26:18 pm »
Witam ? dziękuje za odpowiedzi . 
1  : Ciekawi mnie jedna rzecz , zapewne głupia   - czy tworząc ?coś? np. owiewkę  mógł bym pominąć etap tworzenia negatywu-formy a od razu na modelu ( tu nazwałem to formą pierwotną )  stworzyć   gotową rzecz ?  Wiem że zewnętrzna widoczna powłoka nie będzie idealna ? ale oszczędzę na materiale i czasie ? oczywiście będzie brzydkie .   Jak jest wytrzymałością  takiego negatywu względem gotowego produktu w normalny sposób wykonanym ?   
@. Czy te zielone mazidło to nie jest z teflonem ?  Kolor może mnie myli .
Pozdrawiam

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 492
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 01, 2020, 09:36:22 am »
Niech będzie odkażony...

O pomyśle z pkt 1. radzę zapomnieć.
Tak moją pierwszą owiewkę w 86 zrobiłem. Ok. 5 kg ważyła.
Ówczesny, wielki propagator poziomów Marek U. wykpił ja.
Potem zrobiłem formę i w niej owiewkę wylaminowałem.
Na mistrzostwach w 1987 za 200 DM (Ja wtedy 17 DM na miesiąc zarabiałem) poszła i ok. 1,2 ważyła.
W 89 w tej samej formie dla teamu Vectora carbonową zrobiłem, Ok.700 g. Albo mniej (nie pamiętam).

2. To "zielone mazidło", to żelkot formowy.
Od tego na produkty używanego jest twardszy i można go pięknie wypolerować.

p.s. W poniedziałek (27.04.br.) klapy przednie już jako produkty z form wyjąłem.
Wyszły bosko i tak piękne są, że zeświniony Polak ze zdumienia japy zamknąć nie mógł.
Kamil (Aventybike), gdy je zobaczył, to gacie zapaskudził.
Waga dwóch sztuk 418 g.
Obydwaj zdjęcia porobili i obiecali wkleić.

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 92
  • AVENTYbike - producent velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 01, 2020, 06:49:07 pm »
Na wstępie miały się pojawić zdjęcia męskich gaci, czystych :P Ale dbając o merytoryczną wartość treści na forum stwierdzam, iż klapy w połysku wyglądają przezajebiście i w zachwyt wprawiają. Ze swojej prywaty dodam, że tempo prac p. Kaczmarka do prac nad moim pojazdem mobilizacji dodaje.
Poniżej fotki:














roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 89
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 03, 2020, 01:13:05 pm »
Myslałem, że zanosi się na wielkie lenistwo a tym czasem prace postępują. :-)
Przy okazji dobrze wiedzieć, kto ma formę całkiem ładnego kufra.

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 492
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 06, 2020, 08:53:39 am »
Myslałem, że zanosi się na wielkie lenistwo a tym czasem prace postępują. :-)
Przy okazji dobrze wiedzieć, kto ma formę całkiem ładnego kufra.

Lenistwo jest - moim zdaniem - integralnym składnikiem głupoty.
Ja staram się głupcem nie być i w zasadzie od 52 lat nie wiem jak się  lenistwo uprawia.
Prace nad Trajką postępują bardzo źle, albowiem miłość zachodniego ludu do moich kufrów i siodeł jest wielka
i wciąż  nowe zamawiają.
Zaś ja miast Trajkę kończyć do szarej produkcji zmuszony jestem.
Wczoraj właśnie do jednej niemieckiej firmy, ten "całkiem ładny kufer" (RAL 7015) wysłałem.

Dawno dawno temu, od mojego niemieckiego importera formę tego "całkiem ładnego" kufra - przez jakiegoś niemieckiego "speca" wykonaną - dostałem. To był koszmar.
Wykonałem więc w niej model, felerne miejsca wyrównałem i coś co standardom kufrów mojej firmy odpowiadałoby próbowałem zrobić.
Ponieważ wtedy duże parcie na te kufry było,  więc na precyzyjne wykonanie czasu brakło.
Formę nową zrobiłem.
Forma przez ostatnie chyba 8 albo 10 lat była nie wykorzystywana i gdy po latach kufer obejrzałem to zdębiałem.
Jest wg. mnie niesymetryczny (choć moi znajomi tego nie widzą), ogromny ale i mało praktyczny.
Puszka piwa, gdy w część środkową, na wys. osi tylnego koła wpadnie, ulegnie zmiażdżeniu.
Jest tam po obu stronach bardzo wąsko.
Kufer ten nazywa się Mega Tour i na stronie novosport.de jest.

Model jaki wówczas wykonałem jest prawie tak lekki jak sztuka.
Można go więc za niewielki grosz łyknąć.
Oczywiście wymaga lakierowania.

 

« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 09:00:32 am wysłana przez Maciej K »

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 89
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 09, 2020, 08:59:49 pm »
Sporo kufrów mają na novosporcie. Przekażę znajomemu, że co

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 89
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 09, 2020, 09:01:05 pm »
... cos u ciebie znajdzie. Ja już mam kufer twojej produkcji.

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 492
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 19, 2020, 08:02:47 am »
Mimo zamówień dolna część Trajki dopieszczona została.
Wczoraj przy pełnej poświęcenia pomocy Mateusza (ma lepszy wzrok i wyszukiwał ew. błędy)
dolna część pojazdu szpachlówką natryskową tryśnięta została.
Czas na szlifowanie, polerowanie, woski i ściąganie form.
Części górne - jak wiemy - są już ogarnięte.




staskiewicz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 01, 2020, 11:55:59 pm »
Sporo kufrów mają na novosporcie. Przekażę znajomemu, że co

Jaaaa pindoleeee!?!? Cóż za prymitywny sklep. Takiego to trudno na uzbeckich stronach znaleźć. Ruski by tego nie wymyślił... Muszę zapisać, bo jeszcze usuną ten przykład niemieckiego postępu. 

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 492
Odp: Cab Trike
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 02, 2020, 09:56:00 am »
Sporo kufrów mają na novosporcie. Przekażę znajomemu, że co

Jaaaa pindoleeee!?!? Cóż za prymitywny sklep. Takiego to trudno na uzbeckich stronach znaleźć. Ruski by tego nie wymyślił... Muszę zapisać, bo jeszcze usuną ten przykład niemieckiego postępu.

Od lat Uli obiecuje stronę zmienić.
Jeśli Remigiuszu pozwolisz, to Twoje porównanie do uzbeckich możliwości stronowych mu prześlę.
Może to go zmobilizuje.

Ale z mojej strony na to patrząc wolę aby tak pozostało jak jest, bo mimo prymitywnej strony zamówienia wciąż płyną.
Gdyby strona bardziej nowoczesną i chwytliwą była, to musiałbym w firmie zamieszkać
i na okrągło pracować.
A tego z powodu nadmiernej zamożności emeryta nie chcę.