@bzaborow ...
Początek cytatu
"Franc, bardzo mi sie podoba idea i sam bym chetnie z niej skorzystal zamiast planetarki, ale moim zdaniem o zebatkach na osi suportu mniejszych niz 20t mozna zapomniec. Lancuchy rowerowe zrywaja sie pod obciazeniem 900-1100kG. Przy korbach 170mm i zebatce 11t mamy dzwignie okolo 8x, a to daje zerwanie lancucha przy nacisnieciu na pedal sila 125kG. To jest bardzo malo - w akcie desperacji (np lapanie rownowagi czy jakas dziurwa) nawet bez SPD przecietny "wytrenowany turysta" bezproblemowo szarpnie >100kG. A to oczywiscie dotyczy jednorazowego szarpniecia, po paruset metrach jazdy mozna zerwac lancuch i na typowo MTB-owym przelozeniu 22-11.
Zeby nie byc goloslownym:
http://www.cantitoeroad.com/assets/images/products/docs/connex_by_wippermann/Connex_Breaking_Load_Test_Results.pdfOczywiscie to, co podlinkowales na zdjeciach - dwukasetowa skrzynka w trike - moze dzialac, ale w nieco innych warunkach niz maratony - u emeryta jezdzacego rekreacyjnie po plaskim parku.
Z podobnego powodu proponowane przez kogos powyzej bezposrednie uzycie bebechow piasty wielobiegowej jako przekladni posredniej tez jest slabe. Dla wiekszosci piast minimalne dopuszczalne przelozenie miedzy korbami a zebatka piasty jest rzedu 2.0 (
http://www.rideyourbike.com/Internal%20Gear%20Hub%20Ratio%20Chart.xls).
Pozwolę sobie poddać, częściowo w wątpliwość, dywagacje @bzaborow... "
Koniec cytatu.
Dlaczego?
W podanych przez ciebie linkach, ładnie podano, siły rozrywające łańcuchy poszczególnych marek...
Uwidocznione też było urządzenie, badające wielkość tej siły ...
Wszysko fajnie, tylko, że ...
... aby badania podały wyniki, jak najbardziej wiarygodne, MUSZĄ być przeprowadzone, w warunkach jak najbardziej zbliżonych do "naturalnych". Więc należałoby je przeprowadzić, pod obciążeniem dynamicznym, a nie statycznym. Tak jak, przeprowadza to urządzenie, widoczne na zdjęciu.
Musiałoby to być, coś w rodzaju dwóch kół zębatych, takich jak w rowerze. Koła te, powinny pracować, jak pracują w rowerze. Łańcuch musiałby, pracować w zamkniętej pętli. Jedno koło zębate, musiałoby stawiać, co raz większy opór, aż do momentu, zerwania łańcucha.
Założę się, że wartości, przy których nastąpi zerwanie łańcucha...
Będą większe...
Wytrzymałość materii, na obciążenia statyczne, jest zdecydowanie niższa, niż na te dynamiczne...
Podczas obciążenia statycznego, badana materia, jest obciążona siłą przez cały czas trwania testu.
Zmęczenie materiału, następuje szybciej.
Natomiast, podczas obciążeń dynamicznych, krótko trwałych, dana materia, jest w stanie przenieść, dużo większe siły...
Na przykład:
Weź na plecy 50kg worek z ...mąką.
Ile tak postoisz?
5 ,może 10 minut... I co?
Ile uniosłeś?
50 kg..,
A teraz, ten sam worek, na plecach przenoś z punktu A do punktu B, i znów z powrotem, przez te 5 czy 10 minut...
Ile worków przeniesiesz? Też tylko jeden?
A niech tam... Przenosiłeś po jednym worku na minutę...
Ile worków przeniosłeś?
Suma, tych worków, da ci obciążenie jakie wytrzymasz...
Oczywiście, tego przykładu nie można, odnosić bezpośrednio do w/w łańcuchów ale daje pewne zrozumienie,dzialania chwilowych obciążeń, które możesz pokonać, bez uszczerbku dla siebie...
Inny przykład...
Ciężarowcy, w kategorii do 95 kg, podnoszą ponad 175 kg, a w dwuboju ponad 380kg...
Podnoszą?
Podnoszą. Nie utrzymują tych ciężarów dłużej , niż 3 sekundy ale...
Dają radę?
Dają.
Tak samo ma się sprawa z tymi łańcuchami, w jeździe, wytrzymują więcej , niż w ... zwisie ;-)
Tak że, Frac.
Nie przejmuj się , że niby te twoje przekładnie z bebechami roweru są do bani...
Ktoś,podobne już zbudował i na tych skrzynkach, poziomki pomykają...
Owszem, rozpatruj inne rozwiązania ale tego, powyżej, nie porzucaj ...