Wrzucam obrazki pierwszej wersji ZPW
Miała mieć 9 biegów głównych + 3 podbiegi i 3 nadbiegi, 548% zakresu, układ 28-20-13 x kaseta 9s 11-28 plus wyjście 46x14.
W trakcie rysowania doszedłem do wniosku, że ruch względny, czyli przesuw dodatkowy przednich blatów musi być na krzywce a nie tak jak zrobiłem. Potem, stwierdziłem, że nie chce mi się wariantu mk2 (z krzywką) rysować - brak czasu, wbuduję przekładnię bezpośrednio w bom - blaty pomiędzy łożyskami suportu, kaseta pomiędzy łożyskami przy główce ramy, dołem zwykła przerzutka, na zewnątrz duży blat wyjściowy. Teraz po wnikliwej analizie przełożeń i ocenie komplikacji dochodzę, do wniosku, że zrobię ZWP-3 tylko 10biegową w oparciu o układ dwukasetowy - "kaseta przednia" 25-11 i "tylna" 11-23 - zakres 475% albo 11-21 - zakres 434% ale tu "tylna kaseta" musi być DuraAce a to boli..
W układzie 25-11 => 11-21 + wyjście 42 =>14 i koło 20" o średnicy 478mm będzie się przedstawiała sytuacja następująco:
* 25 => 11 x 42 => 14, przełożenie 6.82, 10.24m/obrót, 49.15km/h przy 80rpm, 61.43km/h przy 100RPM
- skok 9->10: 15.7
* 23 => 12 x 42 => 14, przełożenie 5.75, 8.63m/obrót, 41.45km/h przy 80rpm, 51.81km/h przy 100RPM
- skok 8->9: 15.7
* 21 => 13 x 42 => 14, przełożenie 4.85, 7.28m/obrót, 34.93km/h przy 80rpm, 43.66km/h przy 100RPM
- skok 7->8: 16.0
* 19 => 14 x 42 => 14, przełożenie 4.07, 6.11m/obrót, 29.35km/h przy 80rpm, 36.68km/h przy 100RPM
- skok 6->7: 16.5
* 17 => 15 x 42 => 14, przełożenie 3.40, 5.11m/obrót, 24.51km/h przy 80rpm, 30.63km/h przy 100RPM
- skok 5->6: 17.3 - tu jest duży, mało fajny skok
* 15 => 16 x 42 => 14 , przełożenie 2.81, 4.22m/obrót, 20.27km/h przy 80rpm, 25.34km/h przy 100RPM
- skok 4->5: 12.2
* 14 => 17 x 42 => 14, przełożenie 2.47, 3.71m/obrót, 17.81km/h przy 80rpm, 22.26km/h przy 100RPM
- skok 3->4: 16.9
* 13 => 19 x 42 => 14, przełożenie 2.05, 3.08m/obrót, 14.80km/h przy 80rpm, 18.49km/h przy 100RPM
- skok 2->3: 16.5
* 12 => 21 x 42 => 14, przełożenie 1.71, 2.57m/obrót, 12.36km/h przy 80rpm, 15.45km/h przy 100RPM
- skok 1->2: 16.3
* 11 => 23 x 42 => 14 przełożenie 1.43, 2.15m/obrót, 10.34km/h przy 80rpm, 12.93km/h przy 100RPM
Jak będzie za wolno, to zmienię blat wyjściowy na 50 co zwiększy Vmin do 12.31km/h przy 80rpm i Vmax do 73.13km/h przy 100RPM.