Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 93119 razy)

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 24, 2014, 03:28:30 pm »
Spoko, ładne kolorki wyszły :D

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 24, 2014, 03:43:41 pm »
Zdjęcia robione telefonem, z czego kufer w kotłowni (wyniesiony, żeby niebieskim nie zachlapać) więc jakość kiepska. Wyszlifuje się p800 i zobaczymy, najwyżej dokupię p1000 i będzie lustro.

Zacieki to pikuś (pan pikuś) - okazało się, że jeszcze zrobiła się cytrynowa skórka (a właściwie pomarańczowa), tak, piękna, że aż chce się wycisnąć pokrywę kufra do herbaty. Ewentualnie taka, że może zawstydzić powierzchnie przeciwpoślizgowe na jachtach. QRWA MAĆ, kolejne szlifowanie. Kiedy to się skończy?
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2014, 09:13:45 am wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 25, 2014, 12:45:09 pm »
Franc, tydzien szlifowania w ta czy w tamta - potraktuj to jako forme medytacji ;) Pamietasz jak uczen Miyagi z Karate Kid malowal plot? Jeszcze zbierzesz plon nabytych odruchow kolistych.

Moze warto zastosowac tradycyjna farbe, bo ta skorka swiadczy dobitnie o slabej przywieralnosci i szkoda, zebys sie denerwowal jak kolor zacznie zlazic zanim sie nim w ogole zdazysz nacieszyc. O warunki schniecia nie pytam, bo domyslam sie, ze dzialasz wedlug instrukcji, a nie wychodzi mimo to. Powodzenia i cierpliwosci.



Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 25, 2014, 03:17:26 pm »
Mam chłodno i wilgotno w garażu :( , na pewno nie ~22oC
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 25, 2014, 11:18:36 pm »
Zeszlifować i wstrzymać się z malowaniem na parę dni - ma się ocieplić, a w malowaniu i laminowaniu temperatura potrafi zrobić sporą różnicę.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 31, 2014, 09:06:56 am »
Prace się posuwają naprzód. Szlifowanie p1000, p1500 i p2000 po gładkim idzie w miarę szybko co nie zmienia postaci, że NIENAWIDZĘ SZLIFOWAĆ i nie umiem malować :(.


Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 01, 2014, 11:32:49 pm »
Prace posuwają się do przodu: założyłem łańcuch, ustawiłem przerzutki i przedni hamulec, napompowałem w Decathlonie amortyzator (wymontowany, bo tak prościej) i jak usiadłem na rower (po zamontowaniu) to amortyzator zrobił pfffffffffsiiiiiiiii i rower siadł. Qrwa mać.
Tak, był używany, ale sprzedający twierdził, że jest dobry.

Okazało się też (już trochę wcześniej), że tylne v-ki są mocno zatarte i mają połamane plastiki przy sprężynkach - pewnie będę zamawiał nowe na na razie komuś muszę wykręcić. Albo Żonie z IMK P6 albo Juniorowi z BMX'a (z przodu nie używa, bo krzywo ma wspawane piwoty). Co nie zmienia faktu, że amortyzator nie działa.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 09, 2016, 11:15:08 pm »
I chuj  >:( znowu uziemniony.
P8 ma regulację długości w połowie ramy - taki puzon. Składa się z 3 gwintowanych wewnętrznie M6 prętów wklejonych w żebra fotela i 2 blach obejmujących poziomą rurę przedniej części roweru. 6 małych śrub M6 (po 3 na stronę) trzyma blachy do fotelo-ramy i 3 długie śruby spinają je pod ramą. Wszystko jest fajnie i cacy i działało sobie spokojnie, aż któregoś dnia postanowiłem odkręcić to ustrojstwo by rozczepić połówki ramy do różnych tam takich prac. Wtedy urwała mi się pierwsza z 6 małych śrub a jej pozostałość została w gwintowanym pręcie. Jako, że nie ma dojścia na wprost, to zignorowałem, wszakże jeszcze 5 śrub było całych. Kilka dni później pękła (znaczy również przerdzewiała) mała śruba M6 będąca naprzeciwko. Ciągłe nie było podejścia by usunąć resztki, a że trzymały jeszcze 4 śruby to jeździłem. A dziś w drodze do pracy urwała się kolejna zostały więc 3 a tak naprawdę to 2 bo tylko para śrub na jednym pręcie coś trzyma. Po powrocie do domu, zacząłem więc rozbierać rower, żeby wyciąć z fotela te 2 pręty z urwanymi śrubami i wkleić nowe. Rozbiórka jest prawie skończona, jeszcze się trochę wahacz trzyma bo śruby trzymające amortyzator nie chcą puścić. Jutro będę dorabiał pręty i kontynuowała rozbiórkę, w tym wycinanie starych. Potem będę musiał wkleić nowe. Przy okazji wyczyszczę rower, odblokuję przedni amortyzator, wymienię linki i przerobię gripy, żeby linki wychodziły prostopadle do kierownicy a nie wzdłuż.
Tak czy siak jestem uziemniony co najmniej do końca tygodnia. A km się same na kółka nie nakręcą.

Wnioski:
1. Nie wolno oszczędzać na śrubach i warto pakować nierdzewne.
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.
3. QRWA MAĆ!
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 10, 2016, 12:22:50 am »
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.
Dobrze gada polać mu :) Choć magiczną liczbą jest imho 3: w jednym grzebiemy drugim jeździmy trzeci jest jako awaryjny / zimówka.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2016, 12:24:23 am wysłana przez Yin »

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1591
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 10, 2016, 05:50:34 am »

Wnioski:
1. Nie wolno oszczędzać na śrubach i warto pakować nierdzewne.
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.
3. QRWA MAĆ!
4. Trzeba mieć gdzie trzymać więcej niż 2 rowery. QWA MAĆ !

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 10, 2016, 04:49:28 pm »
Dobrze, że mam 3 rowery i garaż mi się zaczyna kurczyć ;)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 10, 2016, 07:35:15 pm »
Ja mam 4 czasami nie wiem którym jechać, teraz robię nastepny na zamuwienie, nie wiem jak wy, ja się z każdym moim rowerem zwiazuje  się emocjonalnie i cięzko mi się z nim rozstać :(

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 14, 2016, 08:54:42 pm »
Dalsze wnioski:
1. Wydaje się, że żywica lat 4 (prawie) jest jeszcze dobra - stała w zamkniętych pojemnikach, w miarę ciepłym pomieszczeniu.
2. Jak producent podaje, że ma być ciepło podczas laminowania, TO MA RACJĘ, MA BYĆ CIEPŁO!!!!!!
3. Stare śruby z supermarketu oznaczone 4.8 to gufno a nie śruby!
4. Docisk maty przy użyciu reklamówki z supermarketu wypełnionej piaskiem to słaby pomysł - reklamówka się przykleja. MUSI być folia strech.
Zobaczymy co wyjdzie - teraz poszła druga partia szkła i żywicy - zrobiłem wszystko w kotłowni. Pierwsza partia mimo obaw wynikłych z glutów i słabego przylegania (laminowałem w zimnym garażu), zżelowała poprawnie stojąc w kotłowni.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 16, 2016, 08:19:29 am »
Wyszło nieźle - po drobnym wyrównaniu laminatu, rama znowu jest w jednym kawałku. Pomyłem też przerzutki i hamulce, został tylko łańcuch i przedni amortyzator do czyszczenia i smarowania. Dziś też mam zamiar kupić nowe pancerze do linek.

Już niedługo......
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 19, 2016, 11:52:30 pm »
Rowerek znowu jeździ :D :D
Zmodyfikowane gripy działają - co prawda nie wiem, czy linki lepiej chodzą niż przed przeróbką, bo stare chodził ciężko z brudu, rdzy i starości, więc nie mam porównania. Wydaję mi się, że powinno być lepiej. Na pewno ładniej wygląda ułożenie linek.
Tylny hamulec też już działa - bo podczas czyszczenia okazało się, że jedno ramię stoi - z brudu, rdzy i ch.. go wie czego jeszcze.
Chciałem w przerzutce tylnej wymienić rolki - zakupiłem nowe teoretycznie do mojej przerzutki a po rozebraniu okazał się zonk - nowe są na tulejkach ślizgowych a ja mam w przerzutce kółka na łożyskach :( Zostały stare. Będę myślał co dalej.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800