Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 93683 razy)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1244
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #90 dnia: Marca 20, 2016, 02:00:34 am »

Tylny hamulec też już działa - bo podczas czyszczenia okazało się, że jedno ramię stoi - z brudu, rdzy i ch.. go wie czego jeszcze.

Dasz się nawrócić na tarczę z tyłu?
Ja założyłem, że będzie tarczowy, wobec czego mogłem zastosować obręcz przewidzianą tylko pod tarcze.

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #91 dnia: Marca 20, 2016, 09:35:20 am »
Wnioski:
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.

Widzę, że dochodzisz do podobnego wniosku co ja doszedłem parę lat temu. Brawo. :)))

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2336
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #92 dnia: Marca 20, 2016, 11:35:29 am »
Live': tarcza z tyłu niedasię, bo tylny hak jest bez mocowania do zacisku. Musiałbym wycinać go z ramy i wklejać nowy - a to w zasadzie prawie, że robienie nowego wahacza, a że idea mojego wahacza się nie sprawdziła to i powinienem zrobić nową fotelo-ramę. A będąc już w tym miejscu to w zasadzie przydałoby się zrobić nowy, lżejszy przód. Znaczy nowy rower :)

Storm: To ja wiem, że trzeba, ale nie ma czasu projektować, robić itd.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2336
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #93 dnia: Marca 24, 2016, 08:53:27 pm »
Zrobiłem pierwszy etap porządków na kierownicy:






A) Nowe funkcjonalności konta Google są do dupy, stary system był lepszy!!!!
B) Porządki dotyczyły prowadzenia linek - teraz zrobiłem nowe wyjścia linek z gripów - takie bardziej do przodu - widać na drugim zdjęciu, dzięki temu linki przerzutek są mniej poprzeginane i działają lepiej.
C) Będzie drugi etap - nowe klamki hamulcowe, bo te się nie mieszczą na kierownicy, nowe będą na mostku. Jest to druga wersja projektu prezentowanego wcześniej (IMK PX), ale ta już jest "produkcyjna". Rysunki są zrobione i po Świętach niosę do wykonania. Szacowana waga ~260g. Po zamontowaniu przejmą też regulację przerzutek, dzięki czemu wszystkie linki będą szły wzdłuż mostka, bez żadnych pętelek.






Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #94 dnia: Marca 24, 2016, 09:12:46 pm »
piknie, a w czym rysujesz?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2336
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #95 dnia: Marca 24, 2016, 09:16:37 pm »
Jak zawsze: SolidWorks (2010)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #96 dnia: Marca 24, 2016, 09:21:07 pm »
@Franc - szacun. Wymiatasz z tymi projektami jakie wykonujesz :D

A jakiś rysunek jak ten mostek chcesz zamontować?
BTW: jeśli dobrze pamiętam to masz hamulce Avid BB7? One raczej wymagają pewnej siły do zaciśnięcia - czy mostek i mocowanie klamki, sposób sięgania do nich - zapewni ją?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2336
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #97 dnia: Marca 24, 2016, 09:32:19 pm »
Normalnie - założę na mostek jak mocował swego czasu M5 swoje klamki.

Dźwignie mają długość ramienia jak V-brake'i, więc siła i uciąg linki będzie taki sam. A Avida BB7 mam tylko z przodu, z tyłu mam SingleDigit (w których jedno ramię stanęło i musiałem rozbierać młotkiem).
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #98 dnia: Marca 27, 2016, 02:17:50 pm »
Pod oba misie ta klamka ;) 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2336
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #99 dnia: Października 10, 2016, 10:14:07 pm »
Drugi dzień testów kabiny - dziś coś koło 10km, do Piaseczna i z powrotem. W zasadzie działa, ale na szybę MUSI iść szuwaks przyspieszający spływ wody albo wycieraczka albo jedno i drugie; światełka przednie muszą być przy samej szybie, bo odblaski są takie, że czasem nic nie widać; kabina musi być trochę szersza, żeby lepiej osłaniała i przód musi być głębszy (nie do suportu, tylko dalej). I OBOWIĄZKOWO MUSI BYĆ BŁOTNIK na przednim kole, MUSI BYĆ!!
Konstrukcja - rurki PCV o grubości 16mm i 25mm, klejone szarą taśmą oraz szyby z PC nitowane lub klejone glutem + poszycie z karimaty klejonej glutem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #100 dnia: Października 11, 2016, 06:33:13 am »
Wosk samochodowy na szybe. Poka jakieś foto :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2336
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #101 dnia: Października 11, 2016, 07:27:03 am »
W łykęd zrobię, bo teraz wieczorami za ciemno.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

storm

  • Gość
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #102 dnia: Października 11, 2016, 01:09:44 pm »
Zdjęcia or doesn't exists! ;)

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1620
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #103 dnia: Października 11, 2016, 08:49:00 pm »
na szybę MUSI iść szuwaks przyspieszający spływ wody albo wycieraczka
Niewidzialna wycieraczka - wygrałem kiedyś w lokalnej gazecie, usługę na nałożenie takiego czegoś na szybę do auta. Działało całkiem fajnie.

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #104 dnia: Października 12, 2016, 08:01:08 am »
Wosk samochodowy na szybe. Poka jakieś foto :)


Nie mam pod ręką, żeby wstawić fotkę, ale na wszystkich woskach jakich używałem, jest/było wyraźnie napisane, aby NIE NAKŁADAĆ NA SZYBY.

@Franc
Jeśli taki pomysł będziesz chciał wypróbować, to sprawdź etykietę lub nałóż tylko na mały fragment, bo nie łatwo od razu usunąć tą warstwę.