Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 60371 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1103
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 07, 2012, 04:17:59 pm »
Nie wiem zwinięta na rurce plastikowej niecałe pół metra kwadratowego tkaniny 220 gr jak dobrze pamiętam. Obawiałem się o łączenia z metalem ale nic nie puściło tylko ponacinałem lekko brzeszczotem metal przed laminowaniem. To rurka biegnąca od suportu do kierownicy w czerwonym rowerze  http://www.bikestats.pl/rowery/poziomy_4012_9477.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2012, 04:24:01 pm wysłana przez tomek70 »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2137
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 27, 2012, 12:41:03 pm »
P9 został zbudowany, objeżdżony ale hamulec przedni był zepsuty (shimano brm495), i nie hamował. Jeżdżenie bez głównego hamulca to zły pomysł, więc w oczekiwaniu na nowy najpierw przetestowałem chiński pożyczony od Maćka70 - działał 15 km w drodze na WMK we wrześniu, potem nawet nie zatrzymywał koła. Na szczęście przed startem WMK, założyliśmy ze  Stormem, jego zapasowe tektro - przez tydzień jakoś spowalniał rower, potem przestał. W końcu dotarł do mnie nowy Avid BB7 z tarczą 203mm. Po drobnych poprawkach widelca (bo tarcza nie mieściła się pod krzywizną golenia) i mocowania (bo trochę było krzywe) uruchomiłem tego potwora. I się zacząłem bać o widelec. Użytkowane do tej pory hamulce spowalniały rower, nie generując dużych sił na mocowanie golenia do amortyzatora, niestety Avid przy gwałtowniejszym naciśnięciu klamki zrzucał z fotela, bo rower stawał w miejscu.
No i się doigrałem: na WMK w październiku, przy gwałtowniejszym hamowaniu widelec się połamał:
Link do albumu: https://picasaweb.google.com/105277250576881179178/PoAmanaGolenWidelcaNaWMK20121026?authuser=0&feat=directlink
a dokładnie rozerwało obejmę mocującą goleń do amortyzatora.





Kikut amortyzatora:

Qrwa i znowu jestem uziemiony.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1103
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 27, 2012, 02:49:26 pm »
Ta końcówka na którą mocujesz widelec jakaś krótka mi się zdaje.
 Ale teraz z innej beczki. Wpadłem teraz na pomysł wykonywania takich ram z kompozytu. Wydaje mi się że taka ramę można by bardzo szybko zrobić za rdzeń posłużyła by giętka rura elektrycy nazywają to peszlem takimi rurami prowadzi się przewody np w ścianach sa też grubsze jest ona leciutka jak piórko.
Taka rurę ponieważ jest karbowana trzeba by było owinąć na początku taką  folią jak w markecie pakują wędliny, nie wiem jak ona się nazywa.
 Potem tą rurę owinąć przesączoną tkaniną od razu żądaną ilością tkaniny  obracając na płaskiej powierzchni usunie się nadmiar żywicy następnie znowu owinąć folią i wygiąć do pożądanego kształtu. W ten sposób można by też wykonywać inne mniejsze elementy typu kierownice Ubar itp

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1075
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 27, 2012, 04:55:45 pm »
Wydaje mi się że taka ramę można by bardzo szybko zrobić za rdzeń posłużyła by giętka rura elektrycy nazywają to peszlem takimi rurami prowadzi się przewody np w ścianach sa też grubsze jest ona leciutka jak piórko.
Peszle są wiotkie a ich usztywnienie dość kłopotliwe, więc raczej nie będą wygodnym materiałem do wykonania rdzenia. Myślę, że lepiej sprawdziły by się w tej roli rury z polietylenu. Są w mirę elastyczne i można je formować na gorąco do porządnego kształtu - wystarczy taka "suszara" do opalania starej farby z okien.

Taka rurę ponieważ jest karbowana trzeba by było owinąć na początku taką  folią jak w markecie pakują wędliny, nie wiem jak ona się nazywa.
Stretch

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2137
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 27, 2012, 05:42:52 pm »
Tomek70: ta końcówka amortyzatora jest D22.5 na 25mm długości - mniej więcej tyle, ile mają korony w zwykłych widelcach.
A co do peszli - nie są gładkie, tylko karbowane, wiec dochodzi bardzo dużo roboty, żeby je wygładzić. Lepiej /łatwiej /szybciej z zrobić rdzeń z XPS (polistyren ekstrudowany) albo tak jak zrobił BartekZ (bzabarow) przestrzenna kratownica z rurek z PCV.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1075
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 27, 2012, 06:12:10 pm »
...albo tak jak zrobił BartekZ (bzabarow) przestrzenna kratownica z rurek z PCV.
Rury z Polichlorku winylu (PCW) mają bardzo duże promienie gięcia - pękają. Do zrobienia kratownicy się nadają, ale kiepsko się je formuje.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1158
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 27, 2012, 07:23:11 pm »
Franc, to teraz już wiesz dlaczego na pionowych stosuję się dwie takie obejmy ;) (i towarzyszące podwójne golenie)
Przedłóż rurę sterową w dól, i daj dwie obejmy, i będzie git.

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2137
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 27, 2012, 07:35:25 pm »
Nie mogę przedłużyć rury sterowej (tego kikuta), bo musiałbym zrobić cały nowy amortyzator, 2 obejmy więc też nie wejdą. Jedyne chyba co da się w tej chwili zrobić, to zrobić obejmę o grubszej ściance i z innym kątem przecięcia dzięki czemu będzie więcej "mięsa" przy śrubach. Będzie też musiała być na 4 śruby (po obu stronach) bo wtedy łatwiej będzie wkręcić helicoile. Rysunek się robi.
Mogę jedynie wyciągnąć wnioski na przyszłość i w nowej konstrukcji dać obejmę o powiększonej do 30mm wysokości - ale to przyszłość.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 757
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 27, 2012, 08:49:16 pm »
Aleś urwał Franc....
Naprawdę wyglądało to dramatycznie..
Może z kompozytu coś sobie trzaśniesz na przód?
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1103
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 27, 2012, 10:58:21 pm »
Najbardziej winne są te śruby. zrób takie wypusty a zamiast śrub przechodzących przez obejmę zrób zacisk na dwu śrubach. Dwie blachy z czterema otworami,  coś takiego jak byś ścisnął imadłem wtedy śruby nie będą przechodzić przez obejmę i jej nie osłabią

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2137
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 27, 2012, 11:14:33 pm »
No właśnie te śruby zaciskają obejmę - nie można ich usunąć bo nie byłoby zacisku. Czyli w obejmie muszą być otwory, żeby przez nie przeszły śruby, które się wkręcą w drugą część korpusu obejmy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3828
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 28, 2012, 09:46:33 am »
Aleś urwał Franc....
Dobre :)

Franc może jak już będziesz grzebał przy widelcu to obcykasz bebechy i wstawisz do tematu w którym padło pytanie o jego konstrukcje? Obejma była dorabiana czy adoptowana z czegoś?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 934
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 28, 2012, 10:32:38 am »
jak zamontowałeś tarcze 203 to sie nie dziwie się pękło. Taką dużą tarcze można mocować do NIEKTÓRYCH widelców mtb i to tylko do tych do FR i DH, widelce np foxa, magury do XC o skoku do 120mm, a goleniach górnych 32mm za 1200-1800zł najzwyczajniej pękają tarcza 185mm to jest max jaką można wsadzić, a do Twojego widelca o małym kółku to myślę że 160mm tarcza starczy, i nie mów mi że taka mała tarcza "spowalnia" rower. Miałem bb7 i 160mm w pionie i często podnosiło mi tylne koło do góry

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1103
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 28, 2012, 10:58:39 am »
No właśnie te śruby zaciskają obejmę - nie można ich usunąć bo nie byłoby zacisku. Czyli w obejmie muszą być otwory, żeby przez nie przeszły śruby, które się wkręcą w drugą część korpusu obejmy.

Nie, zrób obejmy z takimi wypustami  jak miałeś na śruby tylko dwa wypusty  z lekkim wyżłobieniem na grubość blachy cztery otwory po dwie na blachę i ściśnij

http://www.flickr.com/photos/74415787@N07/8130390983/in/photostream

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2137
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 28, 2012, 03:17:48 pm »
Yin: rysunki amortyzatora wrzuciłem - bo są "uniwersalne", rysunków golenia nie wrzucałem, bo one są bardzo "dedykowane", ale wygeneruję obrazki* i dokleję do wątku o headskock'u.
Danielasty: wrzucę rysunki całości* i zrozumiesz jak to było zrobione i dlaczego nie ma sensu robić tak jak proponujesz.


* zajmę się tym po obiedzie, bo zaraz mnie zawołają :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14 (SWB ASS) Under construction
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F