Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P8  (Przeczytany 93471 razy)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 11, 2012, 02:16:59 pm »
Ode mnie kilka uwag pochodzacych z mojego niewielkiego doswiadczenia w laminowaniu i laczeniu tego z metalem:
0) uwaga ogolna - wlokno szklane (weglowe z reszta tez) nie lubi malych promieni lukow. Bardzo nie lubi i bedzie robic wszystko co w jego mocy, zeby takich nie bylo. Albo pozaokraglaj co sie da albo bedziesz musial byc mocniejszy od wlokna;)

etam, chlopaki, przesadzacie z tymi zalamaniami, jak sie kanciki odpowiednio zalaminuje to wszystko przetrzymają, sprawdzone i przetestowane, pare tysków zrobione na takmi kwadratowym profilu :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 01, 2012, 09:53:52 pm »
Dobra, jutro w [reklama = on] Surfpol'u [reklama = off] składam zamówienie na żywicę i tkaninę szklaną.
Rama ma ~0.8m2, więc kupuję 2m2 tkaniny szklanej o gramaturze 80g/m2 na warstwę zerową, 16m2 tkaniny szklanej o gramaturze 220g/m2 na ramę i wzmocnienia oraz 15m (0.75m2) taśmy szklanej o szerokości 50mm i gramaturze 220g/m2 na wzmocnienia szczególne, do tego 3500g żywicy LG385 (ponoć zamiennik L285) i 1400g utwardzacza HG386.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 01, 2012, 10:03:11 pm »
Dobra, jutro w [reklama = on] Surfpol'u [reklama = off] składam zamówienie na żywicę i tkaninę szklaną.
Rama ma ~0.8m2, więc kupuję 2m2 tkaniny szklanej o gramaturze 80g/m2 na warstwę zerową, 16m2 tkaniny szklanej o gramaturze 220g/m2 na ramę i wzmocnienia oraz 15m (0.75m2) taśmy szklanej o szerokości 50mm i gramaturze 220g/m2 na wzmocnienia szczególne, do tego 3500g żywicy LG385 (ponoć zamiennik L285) i 1400g utwardzacza HG386.

jeśli to wszystko uzyjesz to twoja rama bedzie ważyła ponad 8kg ( wliczam, mufe, haki, główke)

na kobre zużyłem (http://roweremnadmorze.pl/index.php?d=1&news=124)
- ~4 metry kwadratowe płótna szklanego o gramaturze 200 g / m2
- 1,3 kg żywicy epoksydowej


na K3 (http://roweremnadmorze.pl/index.php?d=1&news=109)
2,5 mkw płótna i jakieś 2,5 kg epidianu 61.

waga końcowa była mniejsza niż suma zużytych materiałów, ze względu na szlifowanie

ale jak ci tkaniny zostanie to chętnie odkupie, bo katamaran :)


Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 02, 2012, 06:20:00 am »
Noszqrwa. policzyłem po twojemu - powierzchnia ramy (0.8m2) x 16 warstw + 20%  :-[
To ile ma być warstw?

I jeszcze muszę kupić 1L szpachlówki SE700 + utwardzacz.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2012, 06:34:33 am wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 02, 2012, 09:25:02 am »
Noszqrwa. policzyłem po twojemu - powierzchnia ramy (0.8m2) x 16 warstw + 20%  :-[
To ile ma być warstw?

I jeszcze muszę kupić 1L szpachlówki SE700 + utwardzacz.

Liczenie, liczeniem, praktyka, praktyką. Jak będziesz gotowy do laminowania, to daj znak, zrobimy wspólnie ze dwie wartstwy.
Ja tam mojej nie policzyłem i wyszło tak jak napisałem. A może pomyliłeś się w liczeniu powierzchni ? Aczkolwiek brzmi sensownie. Może to jeden z paradoksów życia ? ;)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 02, 2012, 09:59:03 am »
Będzie się chłodzić ;D
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:01:34 am »
Dobra, jutro w [reklama = on] Surfpol'u [reklama = off] składam zamówienie na żywicę i tkaninę szklaną.
Rama ma ~0.8m2, więc kupuję 2m2 tkaniny szklanej o gramaturze 80g/m2 na warstwę zerową, 16m2 tkaniny szklanej o gramaturze 220g/m2 na ramę i wzmocnienia oraz 15m (0.75m2) taśmy szklanej o szerokości 50mm i gramaturze 220g/m2 na wzmocnienia szczególne, do tego 3500g żywicy LG385 (ponoć zamiennik L285) i 1400g utwardzacza HG386.

Robiłem na tym swojego ulepka, przyjemna żywica i w ogóle jej nie czuć.
Pytanie techniczne jak zamierzasz zrobić top coat skoro lecisz na rdzeniu?
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 02, 2012, 11:35:48 am »
Nie będzie top-coat czyli żelkotu, będzie lakier.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 02, 2012, 04:47:07 pm »
W obu przypadkach ( poziom i katamaran) będzie fajnie jak przy tworzeniu będzie fotorelacja ( wiem, przy żywicach może być ciężko - może 2 para rąk do do obsługi aparatu?)).

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 02, 2012, 09:57:26 pm »
W obu przypadkach ( poziom i katamaran) będzie fajnie jak przy tworzeniu będzie fotorelacja ( wiem, przy żywicach może być ciężko - może 2 para rąk do do obsługi aparatu?)).

Katamaran jest (bedzie) drewniany
https://picasaweb.google.com/101715855278530749546/Katamaran#5732835772411851170

Opis, cz1 : http://www.port21.pl/2012/05/operacja-starlight-czesc-1/

Do pozostalych częsci odnosniki w powyzszym linku ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2012, 10:00:38 pm wysłana przez gemsi »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 03, 2012, 04:05:37 pm »
Wygląda miodzio choć akcja chwilami widzę dramatyczna :) Żeby nie było całkiem off topic: czemu nie z laminatu? Można by zrobić kopytko z xps czy czegoś podobnego a na koniec rozpuścić..

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 03, 2012, 06:04:12 pm »
Wygląda miodzio choć akcja chwilami widzę dramatyczna :) Żeby nie było całkiem off topic: czemu nie z laminatu? Można by zrobić kopytko z xps czy czegoś podobnego a na koniec rozpuścić..

projekt przewidywal tylk otaka technologie

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 06, 2012, 09:12:55 am »
Antonowitch, BartekZ, Pizmak: ile warstw szkła dawaliście na wasze ramy? Gramatura tkaniny będzie 220g/m2
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 06, 2012, 06:41:20 pm »
Kurcze może jestem laikiem bo zrobiłem z kompozytu kilka elementów pierwszym była rura przednia do cruzika podtrzymująca bom działały na nią bardzo duże siły mimo to że to pierwsza konstrukcja z kompozytu nic sie z nią nie działo zaskoczyła mnie jej lekkość i wytrzymałość aluminium nie może sie z tym równać. Panowie ale jak czytam o rowerze z kompozytu na aluminiowym osprzęcie że waży 20 kg to krew mnie zalewa :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P8
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 07, 2012, 01:02:17 pm »
Tomek70: ile warstw dałeś na ten wysięgnik?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800