cyqlopLaminowanie rury sterowej:
1. przygotowanie elementów
1.1. przygotowanie rury sterowej
- wyciąć rurę z ramy,
- usunąć farbę, zmatowić,
- za laminować owijając tkaninę szklaną gr.220 długość około 80cm
1.2. przygotowanie ramy pod stery
- wywiercić w ramie otwór otwornicą
- jeżeli taka potrzeba powiększyć otwór papierem ściernym np.120
2. zestawienie i laminowanie
2.1. oszlifować papierem rurę sterową (zmatowienie laminatu)
2.2. osadzić rurę w ramie, za pomocą zapałek unieruchomić (pomiędzy krawędzią ramy a rurę)
2.3. przygotować paski 4x3/6x4 lub większe tkaniny szklanej gr.160 twill (świetnie się przesącza)
2.4.
vacum w warunkach domowych
- za laminować miejsce łączenia rozkładając paski od najmniejszych
- owinąć laminat folią scretch szer 5/7cm,
- porobić dziurki w folii szpilką a odpłynie nadmiar żywicy
gotowe jakbym coś opisał niejasno pytaj na prv.
Co do korodowania to jeżeli na rurze przed laminowaniem nie ma wilgoci ani tłuszczu
to laminat będzie go izolował wystarczająca, od środka smary załatwią sprawę i farba na zewnątrz.
Nie obawiał bym się o korozję.
Koledzy,
wydaje mi się że stabilność roweru zależy od czynników które zaznaczyłem na zdjęciu:
A - rozstaw osi
B - odległość naszego siedzenia od mocowania sterów
C - odległość siedzenia od piasty tylnego koła
D - wysokość czyli odległość siedzenia od piast (powinno być od ziemi nie piast)
E - kąt widelca wpływa bardzo na sterowność, wielkość koła (odległość piasty od ziemi)
F - odległość oparcia od piasty tylnej
Wiadomo że jeżeli D będzie ujemny czyli poniżej osi kół jak w niektórych low racerach to łatwiej będzie nam utrzymać równowagę, im wyżej/ dalej tym trudniej.
W przypadku hamowania, podjazdu pod krawężniki warto mieć duże koło i większą odległość od siedzenia B wtedy dźwignia będzie wymagała większej siły aby nas podnieść

W przypadku szybkiego i mocnego natarcia na pedały odległość F jest ważna.
Dla porównania spróbujcie sprawdzić jakie rozmiary ma AZUB z tego co podają A jest 1040 trochę więcej, dużo więcej natomiast ma B i jest chyba niżej.
Aby zachować równowagę należy dobrać odpowiednie wartości dźwigni do sił jakie będą na nią działały.
Nie uważam że wszystkie wymiary/dźwignie są w moim projekcie idealnie dobrane,
trudno mi zwizualizować sobie dokładnie zachowanie każdej z nich w różnych sytuacjach.
Jednak jak sami widzicie po własnych obserwacjach wiele z dźwigni/odległości ma większe lub mniejsze znaczenie i wywiera wpływ na stabilność i zwrotność pojazdu.
Tutaj wrzuciłem dla porównania 3 konstrukcje SWBków, wg. mnie wiodących firm.

To co się rzuca w oczy to większe B i mniejsze D czyli bardziej stabilnie

Warto korzystać z rozwiązań opracowanych przez te firmy,
bo pewnie trochę wydali kasy na badania jakie proporcje zapewniają stabilność i zwrotność.
Jak będzie gotowy wrzucę filmik z jazdy
