Autor Wątek: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów  (Przeczytany 42802 razy)

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 535
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #60 dnia: Września 15, 2011, 08:01:53 pm »
... no i po prostu przyzwyczaiłam się do dolnego sterowania. Jest mi tak fajnie i wygodnie.

Storm - takie stwierdzenie zamyka dyskusję: dlaczego tak. Nie to dobre co dobre tylko co komu pasuje. I basta.  :)
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #61 dnia: Września 15, 2011, 08:55:03 pm »
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #62 dnia: Września 16, 2011, 06:41:55 am »
@Tef - mój pierwszy normalny rower, Goldi Mk.I jeszcze też mi bardzo pasował. Był idealny ;)
Dopiero po jakimś czasie zauważałem pewne braki, pewne rzeczy jakie warto pomodyfikować. Ale na początku człowiek pewnych rzeczy nie widzi bo... nie chce widzieć.
Tak czy inaczej na pewno powinna (a co zrobi to jej problem) skrócić kierę. Szerokość roweru w PL to 90cm a nie 1m 20cm ;)

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #63 dnia: Września 16, 2011, 06:51:45 am »
NO NO bez przesady

Ależ to żadna przesada. Nie wiem, czy oglądałeś moje zdjęcia ze zlotu, ale...

https://picasaweb.google.com/112396955162874988428/ZlotPoziomych911092011?authkey=Gv1sRgCL37kIyL5MeiugE#5651597453082208834

Przesada przesada żaden majstersztyk, można było parę rzeczy zrobić lepiej i dokładniej.
Zdjęcia oglądałem, ale tego faceta opierającego się o rower trzeba było odchudzić o jakieś 20 kg w fotoshopie i dopiero wstawić fotkę  :D.
A co myślisz o mojej propozycji na sterowanie Twoim rowerkiem ?.

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #64 dnia: Września 16, 2011, 07:05:58 am »
Bardzo spoko pomysł :)
Pomyślałam jeszcze o zamianie kierownic - tę z Poziomci dać do pionowca i vice versja...
Się zobaczy.
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #65 dnia: Września 16, 2011, 07:14:43 am »
Trzymam kciuki za realizację jak nie mojej propozycji to może innej, ważne żeby było wygodnie i co najważniejsze bezpiecznie :)

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #66 dnia: Września 16, 2011, 06:16:01 pm »
A może tak:
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/PrzykAdy#5653005365463062210
lub tak:
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/PrzykAdy#5653005656617219394
a bardziej szczegółowo:
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/PrzykAdy#5653005760224748498
 bo z tego co pamiętam, u Ciebie odległość pod spodem od fotelika do ramy jest wystarczająca by zmieścić tam kierownicę.

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #67 dnia: Września 16, 2011, 06:57:08 pm »
@Paaj - głupie pytanie, ale ;) A co się dzieje jak skręcisz za mocno koło mając (tylko jedną!) tuleję prowadzącą kierę z lewej strony? Jak ustawi się koło wtedy? ;)

Nikomu nie polecam prób podczas jazdy!!! Tylko na postoju!!!

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #68 dnia: Września 16, 2011, 07:52:32 pm »
@Paaj - głupie pytanie, ale ;) A co się dzieje jak skręcisz za mocno koło mając (tylko jedną!) tuleję prowadzącą kierę z lewej strony? Jak ustawi się koło wtedy? ;)

Nikomu nie polecam prób podczas jazdy!!! Tylko na postoju!!!


W zasadzie nie skręci się "za mocno". Kierownica na to nie pozwoli. Drążek powinien być na tyle sztywny, co by go nie wygięło.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #69 dnia: Września 16, 2011, 08:00:09 pm »
@hansglopke - nie, nie chodzi o wygięcie drążka :D Próbuj dalej :)

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #70 dnia: Września 16, 2011, 08:25:44 pm »
storm, ale zrozumiałeś fragment o ograniczonym ruchu kierownicy? Koło się nie obróci do tyłu, bo kierownica nie ma takiego zakresu ruchu, musiałaby przekroczyć 90* a nawet gdyby był taki układ to łatwo się przed tym zabezpieczyć.
Jakub Sałata

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #71 dnia: Września 17, 2011, 12:26:57 am »
@Saurus - i co z tego? Możesz mieć i ruch kierownicy ograniczony do 30^ a i tak przy odpowiednim przełożeniu przez drążek jesteś w stanie to spowodować - a przynajmniej ja byłem na SWB Jamniku :) . Już wiesz co? ;)

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #72 dnia: Września 17, 2011, 08:15:11 am »
@Paaj - głupie pytanie, ale ;) A co się dzieje jak skręcisz za mocno koło mając (tylko jedną!) tuleję prowadzącą kierę z lewej strony? Jak ustawi się koło wtedy? ;)

Nikomu nie polecam prób podczas jazdy!!! Tylko na postoju!!!

Pytanie nie jest głupie, doceniam je ja ale bardziej chyba Asia o której to zdrowie a może i życie chodzi :).
Myślę że Hansglopke, Saurus i moja skromna osoba wiemy o co Ci chodzi, chociaż nie byłem świadkiem twojej jazdy na jamniku ale czując się wywołanym do tablicy wyjaśniam.
W moim rowerze są dwa cięgna i sprawa jest o tyle prosta, że to one zapierają się przy skręcie o amortyzator uniemożliwiając za duży skręt czyli nieszczęście. Wymieniłem główki cięgien uniemożliwiając przypadkowe wypięcie, a tak mogło się zdarzyć  i nie ma luzów ;D.
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/PrzykAdy
Podana przeze mnie propozycja cięgna jednostronnego nie jest niczym niebezpiecznym i jest wykorzystywana w wielu poziomkach nie tylko własnego wykonu, ale jak widać na moich fotach także firmowych. To że cięgno tylko z jednej strony może się blokować a przy skręcie w drugą nie niczego nie zmienia.
Zabezpieczeń może być wiele w zależności od kreatywności konstruktora, od najprostszych: odbojów przyspawanych do ramy zatrzymujących kierownicę w odpowiednim bezpiecznym miejscu, na bardziej zaawansowanych umieszczonych wewnątrz mechanizmu skręcania kierownicy.
 Np tak na szybko: dwa pierścienie, jeden przyspawany do ramy, drugi w części przez którą przechodzi kierownica. W jednym wycinamy przykładowo jego połowę a w drugim pozostawiamy tylko małą część tak by po ich złączeniu mogły się względem siebie przesuwać w potrzebnym nam zakresie.
https://picasaweb.google.com/105566904692652998315/PrzykAdy#5653219619237032402
Sorka za szybki szkic, ale chyba widać o co mi chodzi.
Nie wiem czy ta szybka odpowiedź Cię satysfakcjonuje, a może chodziło o coś innego ?.
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2011, 08:21:44 am wysłana przez paaj »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #73 dnia: Września 17, 2011, 08:23:41 am »
Blokada "na pierscienie" byla stosowana w motorowerach produkowanych przez Romet ;)

storm

  • Gość
Odp: Jak zmniejszyć promień skrętu w rowerze Makenzen - burza mózgów
« Odpowiedź #74 dnia: Września 17, 2011, 09:46:21 am »
@Paaj - właśnie. U Ciebie są 2 cięgna pchające i ciągnące. W przypadku tych zdjęć - było na nim 1, tylko z jednej strony. A to umozliwia obrócenie się widelca z kołem na tym 1 cięgle nieco bardziej - ot 90^ w prawo lub w lewo, pomimo, że samo cięgło będzie odchylone o powiedzmy ^15 czy 30. W moim przypadku OIDP, mając cięgło z lewej strony, koło potrafiło się tak skręcać w prawo. Istotną rzeczą jest też to, że przynajmniej w moim przypadku, odpowiednie ustawienie koła, wymagało ręcznego przestawienia ;)