Autor Wątek: Jak skomplikować to co może być proste  (Przeczytany 150939 razy)

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #165 dnia: Września 26, 2010, 11:14:43 pm »
jak dla mnie wyłącznik rużnicowo prądowy to ochrona życia ludzkiego, człowiekowi wystarczy 65mA znikomy prąd ( nie pamiętam dokładnie)

a "ES" to ochrona urządzenia
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #166 dnia: Września 27, 2010, 05:05:12 pm »
i różnicówka nie ma tu nic do rzeczy.

To spróbuj coś podziałać (pospawać) w warsztacie jak "za małą" różnicówkę elektryk zainstaluje.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #167 dnia: Września 27, 2010, 09:23:22 pm »
W "różnicówkach" istotne są 2 sprawy - jaka jest maksymalna obciążalność styków oraz czułość.
O który parametr Ci chodzi hansglopke?
Istnieją również "różnicówki" z członem nadprądowym - może taką miałeś?
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #168 dnia: Lipca 29, 2011, 08:31:58 pm »
Nie mając giętarki sprawy się komplikują. W poniższym linku bardzo ładnie sobie poradzono metodą cięcia i spawania.

http://www.expeditionportal.com/forum/threads/39674-Rent-a-Tube-Bender/page2
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #169 dnia: Stycznia 01, 2012, 05:25:48 pm »
Chyba w tym miejscu będzie najlepiej - czyli jak skomplikować to co może być proste.

http://ibikekrakow.com/2011/12/30/ministerstwo-transportu-uderza-w-nowotarskiego-extrawheela-ograniczajac-rynek-i-konkurencje/
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #170 dnia: Stycznia 01, 2012, 10:25:27 pm »
Co jeszcze ? Rowery poziome może skreślić ?  Przecież to niebezpieczny sprzęt !
Nie mówiąc już o tych robionych w domu ! Żadnych tam certyfikatów i takich tam !
Anarchia no! ;D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #171 dnia: Stycznia 01, 2012, 10:47:21 pm »
co tam  poziomki robione w domu, rowery pionowe skręcane w domu ;d. To jest niebezpieczeństwo

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #172 dnia: Stycznia 02, 2012, 06:05:26 am »
Łykneliście rybkę. Nic więcej.
To z przyczepką jest ewidentną niekompetencją urzędnika, szybka do wyprostowania.
Faktem jest , że lobbing producentów rowerów wprowadził do projektu obowiązek mania 2 sprawnych hamulców. To jest zabieg ala kaski, kamizelki z tym , że korzystny finansowo dla lobbystów. Już widzę łapanki SM, policji ; albo wciskanie na siłę do każdej konstrukcji ... a 150 lat był spokój

Będziemy to zmieniać :D. Jako , że jesteście (jesteśmy? adoptujecie mnie?  :D) środowiskiem  troszeczkę bardziej zorientowanym w konstrukcjach rowerowych, więc proponuje zrobić listę zmian prorowerowych. Tak, aby nie krzywdzić konstrukcji rowerów innych niż jedynie słusznych. Najlepiej z uzasadnieniem np. dana fabryczka konstrukcja, homologowana, z producentem europejskim będzie wykluczona z rynku itd.

 Ja na tamtym
http://forum.gazeta.pl/forum/w,501,131975615,131975615,rozporzadzenie_o_warunkach_technicznych_pojazdow.html
forum będę się bawił z propozycjami. Jakby co to piszcie tam, przynajmniej zrobi się wyższa frekwencja. Będzie ostro przy różnicach zdań :D
Później się to zgłosi do naszych lobbystów.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #173 dnia: Stycznia 02, 2012, 10:59:13 am »
Tak, aby nie krzywdzić konstrukcji rowerów innych niż jedynie słusznych.
Czyli krzywdzenie rowerów ''niesłusznych'' było by ok? Nie jesteśmy UCI by bawić się w podziały - KAŻDY rower jest ''słuszny" i wymagania jakie powinien spełniać powinny być czysto zdroworozsądkowe.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #174 dnia: Stycznia 02, 2012, 01:12:05 pm »
Tak, aby nie krzywdzić konstrukcji rowerów innych niż jedynie słusznych.
Czyli krzywdzenie rowerów ''niesłusznych'' było by ok? Nie jesteśmy UCI by bawić się w podziały - KAŻDY rower jest ''słuszny" i wymagania jakie powinien spełniać powinny być czysto zdroworozsądkowe.
My nie jesteśmy UCI, ale ministerialne biurwy zobaczyły 1 przyczepkę dziecięcą, 3 rowery górskie i rikszę rowerową na rynku.
Zauważ , że wyszedł projekt zmian. I co tam czytamy? Wypisz, wymaluj pod powyższe konstrukcje.
Ba sami rowerzyści nie wiedzą zbytnio o konstrukcjach rowerów, przyczepek innych niż widzą w sklepie za rogiem. Zdajesz sobie sprawę, że przeglądnięcie tego forum sprawi wypieki na twarzy sporej większości. Dlatego powinniśmy, jako ci bardziej opatrzeni też się wypowiedzieć. Problemem może być sportowo-rekreacyjny profil, czyli spaczenie poglądów ;).
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Kuba2

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 72
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #175 dnia: Stycznia 02, 2012, 05:44:36 pm »
Ja osobiście nie wyobrażam sobie jak dyszel uczepiony na lince będzie w stanie skutecznie kontrolować przyczepkę, tak aby nie wkręciła się w szprychy. Rozumiem że ktoś chciałby się zabezpieczyć przed skutkami odczepienia przyczepki ale przecież dużo większe naczepy TIRów nie mają podwójnych mocowań, może jedynie automatycznie hamują....   Może więc lepiej stosować jeden porządny zaczep a nie dwa byle jakie???

Ijateż

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • vel marudaXL
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #176 dnia: Stycznia 04, 2012, 09:41:07 am »
Skoro o dziwnych przepisach tu mowa... Chyba mało kto zwrócił uwagę, że przy okazji ostatniej nowelizacji kodeksu drogowego (tak, wiem, dość dawnej) w definicji roweru prócz wprowadzenia dziwnego opisu napędu elektrycznego (to tez temat - rzeka) zdelegalizowano tandemy. :( Jak? Stara wersja definicji roweru: "pojazd napędzany siła mięśni jadącej osoby lub osób", nowa "siłą mięśni jadącej osoby" już bez liczby mnogiej. Czyli na tandemie może deptać (celowo nie używam słowa "pedałować", bo przecież urzędowo zatwierdzono niedawno zakaz pedałowania ;)) tylko jeden. Nieistotne? Może. Ale co było z "i/lub czasopism"? Temat mnie dręczy, bo co prawda tandemu już dawno nie posiadam, ale sporo na takowym onegdaj przejechałem z moją ślubną i pe... przepraszam, kręciliśmy ;) oboje. Podsumowując: konstruktor może i potrafi coś skomplikować, ale przy urzędniku to pikuś.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2012, 10:30:23 am wysłana przez Ijatez »

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #177 dnia: Stycznia 04, 2012, 11:36:52 am »
Brawo za wnikliwość! Niby nic, a jednak... Ciekawe skąd wzięła się ta zmiana - czy to tylko przeoczenie?

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #178 dnia: Stycznia 04, 2012, 06:56:58 pm »
Jeżeli dwie (lub więcej) osoby napędzają pojazd tzn., że pojazd nie jest rowerem.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Ijateż

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • vel marudaXL
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #179 dnia: Stycznia 04, 2012, 11:13:38 pm »
Jeżeli dwie (lub więcej) osoby napędzają pojazd tzn., że pojazd nie jest rowerem.
O kurczę, trzeba sprostować
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tandem
i nie tylko tam!   :o Poza tym pozostaje drobny szczegół: co to za pojazdy?  ??? Nie samochody, nie motocykle, traktory chyba też nie... Jak widać prosta do tej pory rzecz naprawdę się komplikuje. Najlepiej chyba będzie zakazać, to załatwi wszystko.  :(
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2012, 11:24:06 pm wysłana przez Ijatez »