Co trapi ?
......
A jeżdzę głównie po małopolskich przedgórzach, górach czy na Jurze. Sam jestem lekki i waga dla mnie jest kluczowym czynnikiem wyboru bo przy kolarstwie długodystansowym zwłaszcza w samowystarczalnej formule bierze się też ze sobą bagaż. Przy takim Azub waga poszła by łatwo powyżej 20kg - i to już nie przejdzie bo to prawie 1/3 mojej wagi.
....
Co do jeszcze preferencji to nie wystartował bym na dłuższy dystans w jakimś modelu z innymi kołami niż 2x 700/28 cali. Niestandardowe rozwiązania to jest twoim wrogiem w takim przypadku. Modele z 2 rozmiarami kół odpada - na jakiś długich wyrypach trzeba by wozić 2 zapasowe opony i wiadro dętek w 2 standardach. Wiec tylko high racer moim zdaniem się nadaje. Zawsze kolega może ci pożyczyć dętkę w razie wpadki czy oponę (jeśli regulamin tego nie zabrania) a na Punktach kontrolnych dużych imprez są mechanicy którzy mają wszystko pod takie standardy lub tez można kupić cześci.
Te lokalizacje są nieodległe od Krakowa. Może się kiedyś ustawimy na jakieś wspólne kręcenie ? Rozumiem, że temperatura nie jest dla Ciebie zabójcza i jesień nie oznacza końca jazdy. Jak to wygląda z przebiegiem od kiedy kupiłeś rower poziomy ? Czy możesz coś napisać jak Ci się jeździ ?
Z tymi różnymi kołami to jest pewien problem ale nie dramat.
Wożę łatki i po dwie pary dętek. W oponach mam pewien zapas ochrony w postaci wkładki przeciw przebiciom. Znam już odporność tych opon na przebicia. W praktyce mając z przodu dość nietypowy rozmiar 20 cali wożę zapasową przednią oponkę szt 1. Tył 26" x 2" jest tak odporny, że nie ma sensu go wozić. Miałem go tylko na pierwszej trasie >1000 km. Potem już nie wodziłem. Ostatnio sprawdziłem wpływ TPU na prędkość i dał średnio 0,4km maks 1,2km/h + przy 36km/h. Ale toczenie w velo jest większym problemem niż na poziomym 2o. Na stromych podjazdach jestem bardzo wolny w porównaniu z szoskami tracę 1min /10m dH ale na długim podjeździe ta różnica do średnich się nieco zmniejsza. Zwykle luzie mocno cisną górki ale jak jest długa to już muszą trochę odpuścić i średnia im spada. Niemniej masa i pełne zawieszenie robi swoje.
Ciebie interesuje prędkość, dobre podjazdy czy ogólnie wszystko w tym długie trasy?
Ostatnio jak się chce dobrze wyjeździć, ale w jeden dzień, to jadę z Krakowa po WTR na wschód do końca w równym rytmie.