Autor Wątek: Trajka czyli zielony ludzik ma milion pytań za to jasny cel :)  (Przeczytany 7672 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3896
Odp: Trajka czyli zielony ludzik ma milion pytań za to jasny cel :)
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 19, 2020, 02:43:39 pm »
Progi ładowania są zależne od chemii baterii - dla li-ion widać poprawę ilości cykli już przy progu 4.10v. Jednak nawet przy ładowaniu do 4.2v na ogniwo te kilkaset cykli dla poprawnie zbudowanego pakietu to jest taka żywotność ze nie wymienia się aku ze względu na zużycie w praktyce aku zostaje sprzedane razem z rowerem bo mamy ochotę na nowy/inny sprzęt lub wymieniona na większą bo chcę się większego zasięgu. Gorzej kiedy coś jest zbudowane na styk albo z zaplanowaną nieprzydatnością. Do ładowania na niższych progach są programowalne bms - fajna sprawa tylko jeszcze dosyć droga, choć przy całości kosztów szczególnie w mocnej konstrukcji różnica cenowa między bms z możliwością programowania a bez to już '' kasa na waciki" :)  Te firmowe aku bez bms widywałem w wkrętarkach, imho jest to spowodowane tym ze producent celowo planuje żeby aku wytrzymało 3 lata gwarancji, padło zaraz po i abyśmy kupili następne. No ni oszczędności paru "groszy" na bms w masowej produkcji też robi różnicę. Przykład z aku kwasowym jest raczej nietrafiony - nie ta chemia i nie na konstrukcja. Druga sprawa, o przypadkach zapłonów aku kwasowych raczej się nie słyszy a o pożarach li-po i li ion już tak.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1113
Odp: Trajka czyli zielony ludzik ma milion pytań za to jasny cel :)
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 21, 2020, 07:04:34 pm »
O wypadkach z kwasowymi się nie słyszy tak jak nie słyszy się o pożarach spalinowych samochodów natomiast jak spali się tesla cały świat trąbi. A z kwasiakiem nie o chemie chodzi a o bezpieczeństwo i jest tak samo niebezpieczny o wybuchu akumulatora kwasowego nikt nie mówi ale ze ktoś ładował hulajnogę i się zapaliła już tak bo hulajnogi są na topie. Akumulatory bez bmsa widziałem w rowerach, o wkrętarkach bym nie pisał to inna liga  Bms nie jest w stanie wyrównać ogniw ponieważ nie jest w stanie naprawić pojemności ogniwa bms tylko wyrównuje napięcia tak że po następnym cyklu różnice wracają rozjazdów na ogniwach nic nie naprawi tylko wymiana akmulatora:) ponieważ napięcie na ogniwie nie ma nic wspólnego z jego pijemnością. Tylko użytkownik poprawi sobie samopoczucie jak zmierzy miernikiem po procesie ładowania wszystkie równiutkie cele a jak rozładuje znowu to samo, bo cele nie są równe tylko napięcia. :( nie ma cudów we wsi.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3896
Odp: Trajka czyli zielony ludzik ma milion pytań za to jasny cel :)
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 22, 2020, 02:24:21 pm »
W prawidłowo zbudowanym akumulatorze pojemność cel spada jednocześnie. Po to się dobiera cele jednego typu, podobnej rw a ostatnio nawet rocznika bo leżakowanie wpływa na rw.  Stwierdzenie ze bms nie jest w stanie wyrównać ogniw jest po prostu nieprawdziwe - patrz tysiące rowerów które jeżdżą z bms w samej polsce. Jedynie mocno zajechany / uszkodzony aku ma takie rozjazdy ze bms może tego nie ogarnąć. No może jeszcze przy nieprawidłowej eksploatacji polegającej na nie ładowaniu do pełna roweru z prostym bms - bms działa zwykle od pewnego progu napiec na aku, jeśli ktoś stwierdzi że będzie ładował rower do np 4v na ogniwo a bms balansuje od 4.10v lub balansuje '' w dół'' po przekroczeniu 4.2v to bms nie ma szans zadziałać i rozjazd się pogłębia.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)