Autor Wątek: Jeżdżę VM...  (Przeczytany 207534 razy)

kamilrozanski

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 208
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #570 dnia: Września 24, 2024, 09:47:51 am »
Zdjęcia już z mojej wizyty zostały wstawione więc wrzucam tylko moją recenzję:
Odwiedziny u Pana Macieja Kaczmarka to doświadczenie, które porównać można tylko do wizyty u króla  rowerów  poziomych. Przybyłem na miejsce, podekscytowany jak dziecko w sklepie z zabawkami, gotowy na oglądanie najnowszej nakładki na wydłużony tył cabbike. I cóż mogę powiedzieć... Moje życie dzieli się teraz na czas przed tą wizytą i po niej.

Pan Maciej powitał mnie z uśmiechem, guru tuningu rowerowego, a w jego oczach widziałem błysk geniusza i pasję do tworzenia. Po krótkiej wymianie uprzejmości, przeszedł do meritum. "Oto ona" ? powiedział, wskazując na majestatycznie wyglądającą nakładkę. Tak jakby przedstawił mi nowe dzieło sztuki Picassa, tylko bardziej praktyczne i zdecydowanie bardziej aerodynamiczne.

Cóż za innowacja! Oto ona, nie tylko wydłuża twój rower, ale i twoje życie ? przynajmniej w teorii. Pan Maciej z dumą demonstrował, jak nakładka doskonale pasuje, prezentując mi jej liczne funkcje, których istnienia nawet nie podejrzewałem. "A tutaj", mówił z powagą, "mieści się cała paczka chipsów". Absolutna rewolucja w świecie logistyki przekąskowej!

Czując, że moje życie osiągnęło szczyt rowerowej ergonomii, z trudem ukrywałem zachwyt. Nakładka nie tylko wydłuża tył cabbike, ale i mój uśmiech, który nie schodził mi z twarzy do końca wizyty.

Podsumowując: wizyta u Pana Macieja była czymś więcej niż tylko demonstracją nowego produktu. To było odkrycie nowego wymiaru rowerowego życia. A nakładka? Jest piękna, kanty ostre jak w szwajcarski scyzoryk, zachwyca i imponuje!
« Ostatnia zmiana: Września 24, 2024, 10:07:43 am wysłana przez kamilrozanski »

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1003
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #571 dnia: Września 27, 2024, 07:27:28 pm »
Grono zawistników pewnie z żalu skona.
Maska Caba-sporta z formy wywleczona.
Szesnasta piętnaście dziś to nastąpiło
i niejedno ludzkie zachwyciło ryło.
Wyszła całkiem nieźle. Mój synek oniemiał!!!
Kamil się zachwycił, ale nie zzieleniał.
Zdjęcia zrobił cudnie i wkleić obiecał.
Ostrzegł jednak abym... zbyt się nie podniecał.

I jak w piśmie napisano, to słowo kotletem się stało.
Babranina laminatowa (wg. Jacka) skończona.
Czas na montaż.

roroch

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 203
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #572 dnia: Września 27, 2024, 08:42:16 pm »
 Wreszcie, bo już myslalem, że "błękitna mydelnica" zostanie bez "miski" tzn. maski. :-) Czy zdjęcia całosci będą wrzucone dzi

roroch

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 203
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #573 dnia: Września 27, 2024, 08:44:03 pm »
...dzisiaj, czy jutro. Mamy wszak późną porę i nie wiem, czy isć spać, czy czekać? :-)

kamilrozanski

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 208
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #574 dnia: Września 28, 2024, 07:36:28 pm »










« Ostatnia zmiana: Września 28, 2024, 07:40:32 pm wysłana przez kamilrozanski »

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #575 dnia: Września 28, 2024, 08:01:02 pm »
Macie dobrzy ludzie jeszcze raz, tak żeby bez serwisu zewnętrznego można było oglądać.
Dobry wybór koloru moim zdaniem.
Na końcu moje pytanie.











Co jeszcze zostało do zrobienia?
Czy można opisać konfigurację jaka będzie finalnie ?

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

roroch

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 203
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #576 dnia: Września 28, 2024, 10:35:29 pm »
Fajny dywan! Kowary, czy oryginalny turecki? Słabo widać, bo co

roroch

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 203
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #577 dnia: Września 28, 2024, 10:37:16 pm »
... bo cos niebieskiego na pierwszym planie mi zasłania. :-) A ten stos siedzeń z lewej, to specjalnie dla mnie? :-)

roroch

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 203
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #578 dnia: Września 28, 2024, 10:42:40 pm »
A na poważnie, to zbieram kasę! Co do koloru, to szlifierka była inspiracją? :-)

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1003
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #579 dnia: Września 29, 2024, 09:22:02 am »

Co jeszcze zostało do zrobienia?
Czy można opisać konfigurację jaka będzie finalnie ?

Co do zrobienia?
Najtrudniejsze, czyli montaż i dopracowywanie detali.
Już sama myśl o tym ile jest pracy sprawia, że ze zmęczenia padam.
Ci co mnie znają wiedzą, że perfekcjonistą jestem.
A to szybkiemu dokończeniu projektu nie sprzyja.
Będę szczęśliwy, gdy do końca tego roku nim wyjadę.

Pytania o konfigurację nie kleję

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #580 dnia: Listopada 09, 2024, 06:08:11 pm »

Cyt by przywołać osobę.
Macieju, takie coś znalazłem w moich poszukiwaniach za rozkładem oporów toczenia w funkcji prędkości.

Cyt:
"Dodatni kąt wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy powoduje powsta-
nie momentu stabilizacyjnego od reakcji
podłoża, co powoduje stabilizację przed-
nich kół, szczególnie przy wysokich
prędkościach. Innym aspektem takiego
ustawienia jest dążenie kół do powrotu
do położenia ?na wprost?. Popra-
wia to stabilność na nierównościach
oraz podczas wychodzenia z zakrętów."

Zasoby nis.com.pl

Wrzucam to tutaj bo nie wiem gdzie najlepiej, jest z velo związane pośrednio ale dotyczy Twojego poziomu z kołem przed korbą, który miałem okazję u Ciebie próbować.
Kilkukrotnie pisałeś coś na temat tego rozwiązania, twierdząc, że Twoim zdaniem przyczynia się to do zmniejszenie oporów ruchu. Nie wiedziałem co o tym myśleć ale uważam, że jak ktoś twierdzi, że ma "nosa" to trzeba być ostrożnym. Z jednej strony bo nie wiadomo czy to prawda i czy można na to liczyć a z drugiej, bo jeśli ma "nosa" to można dzięki temu mnóstwo pracy na testy i obliczenia zaoszczędzić.

No to wygląda na to, że faktycznie miałeś nosa.

W skrócie chodzi o to, że nierówności wywołują odchylenia kierunkowe, które zwiększają opory ruchu w tym rozwiązaniu co jest niekorzystne ale w zamian powrót na kierunek ruchu koła jest szybszy co przywraca normalne warunki ruchu i w rezultacie zmniejsza opory ruchu w bilansie ogólnym.

Poniżej informacje o referencjach -
Na ten konkretny temat powinno się coś znaleźć:
[1] Arczyński S.: Mechanika ruchu samochodu. Wydawnictwa
Naukowo-Techniczne, Warszawa 1993.
[2] Reimpell J., Betzer J.: Podwozia samochodów. Podstawy kon-
strukcji. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004.
[3] Gabrylewicz M.: Podwozia i nadwozia pojazdów samochodo-
wych. Podstawy budowy, diagnozowania i naprawy. Wydawnic-
twa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2015.
[4] Prochowski L.: Mechanika ruchu. Pojazdy samochodowe.
Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2008.

Ponieważ nie chciałem opierać się na jednej pozycji znalazłem tego więcej:
"The inclination of king pin axis in front"

https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2022SPIE12454E..1JF/abstract
https://testbook.com/question-answer/the-angle-between-the-king-pin-centre-line-and-the--628f2459e603dc98fa9e7920

Falco, D. D. ,    G. D. Massa , and    S. Pagano . "On the castor dynamic behavior." Journal of
the Franklin Institute 347.1(2010):116-129.

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1003
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #581 dnia: Listopada 10, 2024, 10:40:42 am »
No widzisz Jacku.
Ty mojego "nosa" chwalisz i jego istnienie fachowymi źródłami potwierdzasz,
a ileś lat temu różni forumowi mędrcy i znawcy  z tego mojego "nosa" kpili.
Moją wiedzę i doświadczenie w temacie poziomów dość agresywnej krytyce poddając.

Zresztą współczesne działania poziomych zapaleńców także udowadniają,
że miesiąc czy dwa niektórym  forumowym specom dużo więcej wiedzy w poziomej branży daje,
niż te moje marne 46 lat.
O porady pytają, a gdy je dostaną, to i tak po swojemu robią.
Trochę to wkurza i do wszelkiej pomocy zniechęca.
Na szczęście mam odskocznię w postaci nowego VMa.

Najważniejsze, że kosmetyka karoserii Caba-sport niemal skończona (zostało malowanie wnętrza).
Printing carbonowy na masce widoczny (podobno modny), moje obrzydzenie - podobnie jak niewieści cellulit -
budził.
Został przeszlifowany i spolerowany. Jest nieźle.
Części zawieszenia pomalowane a inne skompletowane.
Wyjazd próbny może nastąpić wcześniej niż przypuszczałem.
Potem pozostanie tylko czekanie, aż Kamil czas znajdzie, aby elektrykę zrobić.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2024, 10:55:10 am wysłana przez Maciej K »

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #582 dnia: Listopada 10, 2024, 04:30:37 pm »
Macieju,
nie wiem, ile można zyskać na przeróbkach ogona Cabba. Gdyby Jakub miał więcej czasu i dokończył ogon w Cabbie to coś bym więcej wiedział.
Ale właśnie ostatnio liczę wzajemne proporcje pomiędzy naszymi wynikami pomiarów mocy z podziałem na aerodynamiczne i toczenia. Niestety wychodzą mi w kilku przypadkach testowanych sprzętów wyniki, które stawiają pod znakiem zapytania dokładność części pomiarów. Kopię ostatnio w literaturze na temat rozkładu oporów toczenia w funkcji prędkości i dokopuję się publikacji, które potrafią na jednej stronie pokazywać rozkład liniowy zapotrzebowania na moc toczenia i nieliniowy na drugiej (sprzeczność). Niestety najbardziej obszerne źródła dotyczą testów opon samochodowych i bazują na jednej docelowej prędkości.
Ciężko będzie ale jedno jest pewne: jeśli Twoje velo będzie lżejsze to będzie przy tej samej prędkości proporcjonalnie mniej zużywać energii na toczenie. A toczenie to większość oporów każdego velo (chyba, że ktoś jest mutantem i jeździ po 60km/h cały czas, są tacy).

Czyli będzie szybsze to wiemy.
Ile będzie szybsze? Wydajniejsze ?

Innych pewnie zżera pytanie o optykę, styl i cenę.
Mnie akurat mniej.
Czy wiesz, że aktualnie w Polsce u poddostawcy uruchomiono produkcję (częściową ?) najszybszego velo w seryjnej produkcji ?
Ciekawe kto to by mógł być, może wiesz ?

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

masterbike

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 97
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #583 dnia: Listopada 10, 2024, 05:32:34 pm »
No widzisz Jacku.
Ty mojego "nosa" chwalisz i jego istnienie fachowymi źródłami potwierdzasz,
a ileś lat temu różni forumowi mędrcy i znawcy  z tego mojego "nosa" kpili.
...miesiąc czy dwa niektórym  forumowym specom dużo więcej wiedzy w poziomej branży daje,
niż te moje marne 46 lat.

Nic w tym dziwnego, że kpili. Twe metody mają nawet swoją nazwę i były popularne za PRL jak fachowych źródeł brakowało.
Była to tzw. metoda na Macajewa.
I tu trzeba przyznać , że Maciej trafnie zauważył, że często
miesiąc czy dwa z fachowymi źródłami dużo więcej wiedzy daje , niż 46 lat Macajewa.

Wywodów Jacka komentować nie będę - onieśmielają mnie
Ale trzeba przyznać , że progres widać.
Z metody na macajewa na fachowe źródła przesiąść się, które to już od X lat są dostępne, to jak z hulajnogi do VM-a. Tak trzymać.

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1003
Odp: Jeżdżę VM...
« Odpowiedź #584 dnia: Listopada 11, 2024, 10:15:45 am »
Macieju,... jeśli Twoje velo będzie lżejsze to będzie przy tej samej prędkości proporcjonalnie mniej zużywać energii na toczenie
Czyli będzie szybsze to wiemy.
Ile będzie szybsze? Wydajniejsze ?

Innych pewnie zżera pytanie o optykę, styl i cenę.
Mnie akurat mniej.
Czy wiesz, że aktualnie w Polsce u poddostawcy uruchomiono produkcję (częściową ?) najszybszego velo w seryjnej produkcji ?
Ciekawe kto to by mógł być, może wiesz ?

Ten Cab-sport od Caba Kuby będzie sporo lżejszy, ale niestety od Caba Green już nie.
Wydłużenie o 17cm musi ważyć.
Jak już pisałem, to porównywanie tego Caba z Cabem Kuby sensu nie ma, bo to inna liga.
Choć biorąc pod uwagę masę, to przy próbach swobodnego toczenia z górki może być ciekawie.
Sensowne porównania mogą być między Green a tym Blue.

Optyka będzie (już jest) po staremu. Czyli peerelowsko-wsiowa.
Nie wiem jakie Velo najszybsze jest i kto tę pod produkcję uruchomił.



masterbiku...W tym co powyżej napisałeś 100% racji zawarłeś.
Ja ubolewam, że pisząc to zdanie ; "Trochę to wkurza i do wszelkiej pomocy zniechęca". nie dodałem,
że "dumny jestem iż ruch rowerów poziomych w Polsce tylu i tak zdolnych ludzi posiada".

p.s. Macajew był wybitnym radzieckim uczonym i jego metody to "metody Macajewa".
A nie NA Macajewa.
Za zwrot "masterbiku" przepraszam.
Powinno być "proszę księdza"