Autor Wątek: optima rider - tuning ;)  (Przeczytany 7893 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3793
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 26, 2018, 03:06:23 pm »
przerwy spowodowanej awaria silnika i procesem jego serwisowania
Strzelam,- śruby tarczy przetarły kabelek od jakiegoś hala? :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 26, 2018, 04:37:40 pm »
Nie  nie to ;)  jakaś usterka około łożyskowa chyba zaczął brzydko trzeszczeć/skrzypieć  https://www.youtube.com/watch?v=tPkqi5-b4-s  a że na gwarancji to odesłałem do serwisu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 419
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 26, 2018, 06:19:00 pm »
Kumpel tak miał jakiś magnes się odkleił, dali nowy silnik
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 03, 2018, 10:01:41 pm »
Tymczasem przybił do portu statek z zabawkami z odległego kraju i co nieco pozmieniałem przerobiłem.  Zrezygnowałem z manetko-satcyjko-indykatora baterii 3 led na rzecz zwykłej manetki i osobno stacyjki na kluczyk z dwóch powodów pierwszy mało istotny , przy zawracaniu zdarzyło mi się kilku krotnie wyłączyć stacyjne a raczej wcisnąć/docisnąć do siebie przycisk i w ten sposób pozbawić sie "wsparcia" drugi ważniejszy to mój mały trajkocyklista zachęcony  biernym korzystaniem z uroków przejażdżek rowerowych i postanowił aktywnie sie zabawić pojazdem,  zwłaszcza przypadło mu do gustu wciskanie przycisku stacyjki bo to uruchamia indykator napięcia  w postaci 3 świecących kolorowych diod co mu sprawia wielka frajdę a że to 3w 1 wiec manetka jest o centymetr od stacyjki i obawa że mógłby ja wychylić  i sobie coś zrobić wymusiła te zmianę. tak wiec stacyjka wylądowała w pojemniku na sterownik rozmiar mid wraz z przetwornica dc/dc 12V 10A która zasila dwie lampy led mocy 6W każda ...dają po oczach nie kiepsko cdn...
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

zbiegusek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • http://www.zbychewka.pl
    • Pracownia ceramiki ZBYCHEWKA
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 04, 2018, 06:31:41 am »
Tymczasem przybił do portu statek z zabawkami z odległego kraju i co nieco pozmieniałem przerobiłem.  [...]przetwornica dc/dc 12V 10A która zasila dwie lampy led mocy 6W każda ...dają po oczach nie kiepsko
No i kul :) - widać, że dbasz o bezpieczeństwo. Głównie przez unikanie ryzykownych sytuacji/zachowań.
Chciałbym tylko prosić, by nie nadużywać "zajebistych" świateł wtedy, gdy nie jest to niezbędne. Zwłaszcza, że w zdecydowanej większości światła te nie mają wyraźnej granicy światła i jednak sieją po oczach nadjeżdżających z przeciwka.
Przepraszam, że w twoim wątku...
--
Pozdrrrawiam serrrdecznie!
zbYszek

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1015
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 04, 2018, 07:06:36 am »
Zwłaszcza, że w zdecydowanej większości światła te nie mają wyraźnej granicy światła i jednak sieją po oczach nadjeżdżających z przeciwka..
Rencami i nogami podpisuję się pod powyższym apelem - nie świecić po oczach.
Można zastosować reflektory z wyraźnym odcięciem, można zrobić osłony na okrągłe walące w każdym kierunku reflektory. Albo mocno w dół zkierować strumień światła.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 04, 2018, 08:22:48 am »
Zgadzam się z wami w 100% nieraz ciśnie mi się to i owo niecenzuralnego gdy mijam z naprzeciwka samochody z "wyregulowanymi" światłami mijania na pobudkę gołębiom na słupach przydrożnych dlatego światełka zamawiając wybrałem w opcji słabszej  6W ( mocne maja 15W a to zdecydowanie za dużo) lampki ustawione tak na oko jak widać plama światła pada dość blisko ale muszę to dokładniej jeszcze ustawić tak by nie jarały zbytnio po oczach ale też tak by te parę metrów w przód coś widać było  i wyprodukować uchwyty bo te fabryczne to lipton trzęsie się lampka na nich jak galareta i wymuszają bardzo niski montaż na poziomie osi kół , coś wymodzę żeby powędrowały wyżej i wtedy kąt padania strumienia światła na drogę będzie korzystniejszy z punktu widzenia bezpieczeństwa nie tylko mojego ale tez innych użytkowników dróg. Planuje zapodać druga przetwornice  5V dla zasilania telefonu a jeśli się okaże że lampy będą działać w trybie 5V to zapodam drugi tryb oświetlania niskiej mocy fotki zrobiłem zaraz po montażu na pobliskim nie uczęszczanym ślepym odcinku starej 19-tki która teraz służy tylko kilku osobom jako dojazd do posesji i rolkarzom .
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2018, 08:35:58 am wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3793
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 04, 2018, 05:18:55 pm »
drugi ważniejszy to mój mały trajkocyklista zachęcony  biernym korzystaniem z uroków przejażdżek rowerowych i postanowił aktywnie sie zabawić pojazdem,  zwłaszcza przypadło mu do gustu wciskanie przycisku stacyjki bo to uruchamia indykator napięcia  w postaci 3 świecących kolorowych diod co mu sprawia wielka frajdę
Złapał watowicę, nie ma rady musisz mu coś zbudować :) Jak rider bardzo młody to może coś na silniczkach od hoverborda?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 04, 2018, 06:34:47 pm »
hm.. moi starsi dwaj łobuzy mieli swego czasu auto z napędem elektrycznym ot takie zabawkowe made in czajna na dwa silniczki 12v po 30W każdy ale rozwijało to 11-12kmh strach było chodzić po podwórku jeździli jak piraci aż w końcu pewnego pięknego dnia młodszy nie wyrobił na zakręcie i zrobił dzwona ze studnia sam wyszedł bez szwanku z wielce zadowoloną z siebie mina ale autko nie nadawało się do kolejnej reanimacji i wyjechało do zakładu przetwórstwa odpadów plastikowych ..obawiam sie że najmłodsza latorośl mogła by odwinąć coś w ten deseń. Wracając do tematu wczoraj było zbyt ciemno żeby cokolwiek innego niz lam działanie uchwycić dzisiaj sam obiekt i jego tymczasowe mocowanie .
 tak wygląda centrala zarządzania mocą ;P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 05, 2018, 08:21:11 pm »
Kilka dni temu dorwałem na OLX długo poszukiwaną  nastepczynie 750lbs/inch sprężyny do mojego dampera o twardości 850lbs/inch 21pln z przesyłką dziś rano przyszła 15min i była na swoim miejscu krótka przejażdżka i to jest to czego mi brakowało w zawieszeniu i to cytując klasyka ;)  to "zrobiło mi dzień " na tyle że strzeliłem sobie mała wyprawę na górki ..następnym razem będę wiedzieć że mój rower na tych oponach które ma i strome podjazdy po klińcu to kiepski pomysł :P najpierw zgrzany silnik ( cały podjazd pilnowałem nie zważając zbytnio na jakość drogi by utrzymać tempo optymalne dla huba by ograniczyć grzanie cewek mimo to na szczycie silnik był gorący ) wiec profilaktycznie 20 min dałem mu odpocząć a przy zjeździe zaliczyłem delikatnego "snake'a" który dał mi możliwość wypróbowania empirycznie metody łatania dziurawej dętki bez zdejmowania koła poszło całkiem sprawnie po 15min wyruszył w dalsza drogę łącznie pokonałem 112km z czego około 20 km po górkach i na złej jakości drogach , napięcie baterii po zatrzymaniu się w "bazie" ustabilizowało się na poziomie 48,5V  co daje około 3,7V na cele ( sterownik odcina przy 41V+/- 0,5V czyli około 3,2V na cele co mi się jeszcze nie udało praktycznie potwierdzić) co pozwala mi szacować ostrożnie zasięg w pełni naładowanej baterii na około 150-170km
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 18, 2018, 07:22:01 pm »
W wolnych chwilach kilka kolejnych modyfikacji wprowadziłem . Pierwsza to wykonałem przy pomocy zaawansowanych materiałów , narzędzi i technologi ( pilnik,piła do metalu imadło, wiertarka, płaskownik alu 8mm ) uchwyty do lampek przednich zlikwidowałem dzięki temu efekt trzęsących sie świateł podczas jazdy na nierównościach oraz podwyższyłem ich punkt umocowania co powoduje że snop światła pada bardziej stromo na podłoże mniej  oślepiając jadących z przeciwka . Chcąc jeszcze bardziej zredukować oślepianie jeszcze mocniej podjąłem się tez przy okazji zmusić je do świecenia w dwóch trybach 100% i 50% pomysł był prosty   ,
za pomocą przełącznika dwukanałowego zmieniał się sposób połączenia lampek z równoległego ( 100%) na szeregowy (50%) próby wykonałem zasilając lampki przez przełącznik zmiany trybu świecenia z akumulatora o napięciu 12,5V i wypadły pomyślnie ,
 ale po zmontowaniu wszystkiego i zasileniu z przetwornicy 12,0V tryb 50%( połączenie szeregowe) nie odpalił jak sie okazało napięcie 12,0V to za mało wiec teraz rozważam zastosowanie opornika lub diod prostowniczych by postawić na swoim ale tym razem przepuszczając prąd do lampek swobodnie lub przez opornik/diody prostownicze , temat jeszcze muszę przemyśleć.
Kolejna modyfikacja jaka zastosowałem to światła STOP-u , wykorzystałem tu diody led 3W 12v w obudowie typu "bycze oko " ,
 które idealnie się wpasowały swoim gabarytem w konstrukcje bagażnika , do ich aktywacji użyłem niezwykle zaawansowanego i skomplikowanego układu elektronicznego pomysłu kolegi zeeltoma ,
 układ ów składa się z tranzystora bd140 którego baza przez rezystor 100ohm podłączony jest do czujnika klamki hamulca który gdy jest aktywowany unieruchamia silnik a teraz także  odpala światła STOP-u za pośrednictwem tranzystora ,
 (efekt świateł pozycyjnych wyszedł niechcący) :P Ponieważ przedni hamulec odcina tylko zasilanie silnika a tylni dodatkowo włącza hamowanie rekuperacyjne a podłączone oba do jednego układu automatycznie powodowało że obie klamki aktywowały wszystkie funkcje obu hamulców aby uniknąć tego efektu każda ma swój układ sterowania światłem STOP-u
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 08, 2018, 06:34:42 pm »
Od dłuższego czasu przymierzałem się do przerobienia na bardziej przyjazne dla procesu regulacji zbieżności kół drążki cięgien ale weny jakoś brakowało ..do czasu. Ostatnio gdy uskuteczniałem światło STOP na czas przeciągania przewodów zdemontowałem drążki cięgien po skończonej pracy przykręciłem je na swoje miejsce i zadowolony z siebie wyruszyłem na wycieczkę - to był wielki ... dość kosztowny błąd . Mniej więcej po przejechaniu 40km moja uwagę zwróciły nasilające się piski z okolicy kół przy najmniejszym wychyleniu kierownicy pomyślałem to pewnie ten zasmołowany asfalt rozmiękł od upalnego słońca i z bananem na twarzy "pomknąłem" dalej przed siebie. Przejażdżka zakończyła się przebiegiem około 120km i po powrocie skumałem że to nie rozmiękły asfalt od słońca tak popiskiwał tylko mordowane przez zła zbieżność opony . Ich całkowity przebieg to 1000km ale tak naprawdę do ruiny bieżnik doprowadziła ostatnia przejażdżka tyle zostało po powrocie z prawie nietkniętego bieżnika przed wyjazdem
 Po sprawdzeniu okazało się że zbieżność odbiegała od optimum jakieś 10-15mm z każdej strony ( mierze od obręczy lewej  do obręczy prawej po przeciwstawnych stronach osi koła na poziomie osi) ustawienie zbieżności jest cokolwiek upierdliwe każde skrócenie lub wydłużenie cięgna musi być zweryfikowane procedura przykręceniem na gotowo główek cięgien i  pomiarem i tak jakieś 10-20 razy ...
wykonałem projekt i zleciłem wytoczenie końcówek cięgien nowego modelu tak wygląda końcówka drążka cięgna po akcji tokarza .
  Gwintowałem je 3szt M6x1mm i 3 szt M6Lx1mm nieco podpicowałem za pomocą kawałka skóry pasty do polerowania chromów i alufelg K2 i wkretareczki a następnie osadziłem po jednej z prawym  i lewym gwintem za pomocą kleju w rurkach z włókna węglowego a po 10min w piekarniku rozgrzanym do 100C otrzymałem taki wypiek a'la "rurki z kremem"
tu uzbrojone w główki cięgien gotowe do montażu Dzięki tym zabiegom uzyskałem drążki bardzo ułatwiające proces regulacji zbieżności kół ( wystarczy zluzować nakrętki kontrujące główki cięgien i kręcąc w jedna lub druga stronę drążkiem skraca lub wydłuża się w sposób płynny odległość miedzy osiami główek cięgna gdy jest jak ma być wystarczy skontrować nakrętka ) wzorowane na tych podpatrzonych na filmiku instruktażowym na temat regulacji zbieżności kół w trajkach  ICE
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 272
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 08, 2018, 08:04:18 pm »
Tak, ten patent sprawdza się znakomicie. Wprawdzie u mnie jest pancernie bo spawane do rurki stalowej, ale zadanie spełnia jak powinno. Btw, jak szerokie masz opony? Bo ja mam 2,15  i od razu czuć w nogach jak się zbieżność zgubi...
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 08, 2018, 08:25:07 pm »
 Przy wspomaganiu trudniej wyczuć że zła zbieżność stawia opory zwłaszcza gdy się ma za plecami 1,5kW mocy ciągłej.
Orginalnie producent zamontował schwalbe marathon racer 20x 1,5 i sie tego trzymałem, świetnie się sprawdzały przed elektryfikacja,  ale gdy prądy zaczęły hulać  w optimie  to zaczęły trafiać się i snake wiec musiałem ciśnienie podnieść do maximum dopuszczalnego przez producenta ale zrobiło się twardo i nieco niekomfortowo i gdzieś z tyłu głowy miałem że gdy się zedrą kolejne trzeba by szersze kupić.  Wypadek z zbieżnością wykorzystałem by to zmienić i kolejny zestaw nieco szerszy kupiłem też od schwalbe energizer 20x1,75 i jest nieco lepiej
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2018, 08:28:36 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 215
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 04, 2018, 10:51:17 am »
Sezon dobiega końca ..ale tak naprawdę nie wiadomo kiedy go , jak dla mnie, zakończą mrozy i/lub opady śniegu. Puki co sukcesywnie obsługę roweru przeprowadzam( czyszczenie, smarowanko i konserwacje ruchomych elementów) i tak przy okazji zajrzałem pod blokadę obrotu osi wykonana ze stopu aluminium tak wygląda po przejechaniu ponad 2000km z aktywnym regenem

Jak widać aluminiowa ściskana dwoma śrubami blokada obrotu osi u mnie sie sprawdza.
 Miejsce styku z osia nie jest wygniecione,jedynie poczerniało,
 dla porównania blokada"sklepowa z nierdzewki po przejechaniu nieco ponad 100km bez aktywnego regena jak widać luz jaki jest udziałem takich blokad spowodował że oś odcisnęła sie po jednej stronie  co z kolei wpływa na wzrost tego luzu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.