Autor Wątek: optima rider - tuning ;)  (Przeczytany 5714 razy)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 996
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 01, 2017, 05:10:43 pm »
standardowy rozstaw otworów IS dla mocowania zacisku hamulca tarczowego to włąsnie 51mm +/- 0,1
50,8mm

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 01, 2017, 05:43:53 pm »
standardowy rozstaw otworów IS dla mocowania zacisku hamulca tarczowego to włąsnie 51mm +/- 0,1
50,8mm
bede jednak polemizować

« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2017, 05:45:52 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 02, 2017, 03:24:26 pm »
Plik do cięcia wysłałem. Pozdrawiam.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 04, 2017, 07:35:07 pm »
chciałem dziś  jeszcze nacieszyć sie pogoda i nawinąć pare kilometrów  na koła ale po przejechaniu ledwie 2km przy hamowaniu omal nie wjechałem pod samochód bo jedno koło nie zahamowało co spowodowało gwałtowny skręt :/ powrót  i od razu inspekcja i przyczyna - wyciek oleju z zacisku na klocki zdiagnozowany

Pytanie za 100pkt gdzie można kupić uszczelki do zacisku hamulca hydraulicznego tektro auriga lub może ktoś polecić speca od takich rzeczy ??
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 11, 2017, 01:00:03 pm »
Problem rozwiązany przyczyna wycieku usunięta - to tak w skrócie  ,a cała story wyglądała następująco : po skontaktowaniu się z GGTrading ( firma która dorabia uszczelniacze wszelkiej maści )celem dorobienia uszczelniacza ,miałem rozebrać, i wyczyścić, zacisk , tłoczek i sama uszczelkę , następnie dostarczyć go w częściach do pomiarów , w trakcie rozbiórki po wyjęciu tłoczka z korpusu zauważyłem włos długości około 1cm leżący w poprzek na uszczelce ( taki  jak z pędzla takiego za 5pln w castoramie musiał tam dostać się w procesie produkcji innej opcji nie widzę bo od nowości nie był rozbierany)  postanowiłem sprawdzić czy on jest winowajca i czy usuniecie go zakończy temat wycieku, wiec odtłuszczaczem wypłukałem go z korpusu po czym osuszyłem korpus sprężonym powietrzem zasmarowałem tłoczek i uszczelkę olejem i poskładałem zacisk do kupy z reszta układu hamulcowego ( zalany świeżym olejem i odpowietrzony wedle prawideł sztuki) za pomocą uszczelki od weka na klamce poddałem go 24h działaniu ciśnienia roboczego i jak się okazało to był strzał w dychę zacisk się nie spocił ani odrobinę w okolicy tłoczka i nigdzie nie popuścił ani kropelki niestety zatłuszczone klocki raczej będą do wymiany mimo potraktowania kilkukrotnie odtłuszczaczem klocków i starannego odtłuszczenia kilkukrotnie tarczy siła hamowania pozostawia do życzenia co nieco choć daje im jeszcze ostatnią szanse w słoiczku zalałem je benzyna ekstrakcyjna może to wypłuka olej z okładziny jesli nie nowy komplecik będzie niezbędny.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 25, 2017, 04:52:08 pm »
Tak wyglądają nowe uchwyty zacisków hamulcowych zgodne z standardem mocowania IS , wycięte woda z płaskownika ze stopu aluminium 2017 PA 6  według mojego rysunku przekonwertowanego do "pliku CAD" przez Lowridera za co ślicznie dziękuje  :) Następna przeróbka będzie dotyczyć rolki prowadzącej łańcuch która jest mocno "zjedzona" przez łańcuch oraz przy maksymalnym wychyleniu kierownica wchodzi z nią w kolizje dodatkowo nie podoba mi się ( nie wiem czy słusznie) to że jest zamocowana kilka cm od ramy tworząc w lini łańcucha miedzy blatem a kasetą wygięcie w prawa stronę( przy niskich przełożeniach  jest ono spore i nawet przy najwyższych przełożeniach jest nie małe) będę dążyć aby wszystkie te mankamenty usunąć lub zminimalizować .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 19, 2018, 03:40:23 pm »
Dawno nic tu nie działałem wiec nadrabiam nieco zaległości . zima raczej mało sie działo merytorycznie wokół roweru za to sporo teoretycznie ale z nadejściem wiosny sprawy zostały popchnięte znacząco do przodu . Jeszcze śnieg lezał twardo a juz dokonałem zakupu zestawu uprawniającego do podniesienia optimy do rangi e-optima .Elektryfikacja była planowana od początku wiec w końcu się stała. Optima dostała całe nowe tylne koło wraz z zaplecionym w nie silnikiem 9C RH2809 D (7x9), który zasilany jest z dwóch baterii w obudowie bidonowej  wykonanych przez kolegę Michała z ogniw Sanyo NCR18650GA o parametrach S13P5 48V 17,5Ah połączonych równolegle za zarządzanie energia odpowiada sterownik GT1500 45A .Oczywiście standardem jesli nie tradycja w tym wątku sa problemy które musiałem jakoś rozwiązać w miarę skromnych możliwości aby osiągnąć cel. pierwszym zadaniem było wykonanie  blokady/zabezpieczenia obrotu osi silnika wykonałem to z kawałka stalowego preta o przekroju kwadratowym nie było trudne i chyba daje rade puki co
Potem zabrałem sie za umocowanie baterii rozważałem dwie opcje , pierwsza poziomo wzdłuż wahacza, druga skosnie za oparciem siedziska wybrałem druga opcje ze względu iż wydaje sie bardziej niezawodna( niższe ryzyko oberwania się baterii) kawałek blachy szybka akcja spawacza i baterie wkrótce znalazły swoje miejsce na stałe.

Korba w Optimie jest na kwadrat wiec zamawiając prepiteta do e-bike zamówiłem czujnik pas właśnie pod taka korbę i tu zonk nie ma miejsca na czujnik miedzy najmniejszym blatem a suportem wiec wymyśliłem że uchwycę śrubkami koło magnesowe do najmniejszego blatu tak by nie mogło odpaść a sam czujnik po modyfikacji jego uchwytu przymocowałem do wspornika przedniej przerzutki wyszło to tak



Hamulce w nowym uchwycie spisują się znakomicie muszę uważać z siła hamowania żeby blatem nie zaryć w asfalt
cdn...
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2018, 06:05:58 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 916
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 19, 2018, 04:30:15 pm »
pomniejsz proszę zdjęcia :)

kenneth

  • Gość
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 19, 2018, 08:17:45 pm »
@Danielasty - zdjęcia są właśnie spoko. Dzięki temu widać co zostało zrobione i jak to wygląda.

@Inc0 - ile waży sam silnik? A ile koło? Ile bakterie? na ile km starczają takie baterie? Z jaką V możesz polecieć max? Czy istnieje możliwość wykorzystania max ciągu bakterii kosztem zasięgu? Tak aby uzyskać chwilowo w krótkim okresie czasu np (przykładowo, nie znam się) ~70-80 km/h?

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 19, 2018, 09:08:12 pm »
zasięg... hm za wiele km nie wykręciłem jeszcze na bakteriach w każdym razie nie udało mi sie ich rozładować do zera w jeden dzień . Dziś przejechałem  około 120km do chwili gdy indykator 3 led ( narazie taki mam "wskaźnik" energii w aku bardziej precyzyjny sprzęt płynie z Azji) zaczął mrugać pierwsza diodą i w ten sposób wskazywać 50% stanu baterii dojechałem jeszcze około 20km i zgasła pierwsza dioda na stałe czyli w trybie pas ( wspomagania pedałowania) mogę założyć że 150km spokojnie przejadę gdybym zapomniał dolne kończyny zabrać ze sobą to na samej manetce jadąc zasięg od 30 do 50km a nawet więcej (zależnie od prędkości) jest realny.
Waga silnika to według producenta 6,4kg całe koło pewnie 7-7,5kg sobie wazy nie ważyłem bo przy elektryku masa to drugorzędna sprawa. podobnie bakterii z wcześniej wymienionego powodu nie ważyłem ale paczka w której przyszły ważyła jeśli mnie pamięć nie zawodzi 11kg. Na wypadek sytuacji "ruszania na światłach ,wyprzedzania babci w wózku inwalidzkim na ścieżce rowerowej czy podczas pokonywania stromych podjazdów jest na kierownicy manetka kciukowa która działa dokładnie jak w quadzie czyli można uwolnić cały potencjał jaki drzemie w tej instalacji jednym ruchem kciuka i muszę przyznać że to przyspieszenie jest odczuwalne bardzo wyraźnie nie mierzyłem w jakim czasie osiąga od 0  prędkość maksymalna ale w moim odczuciu  dzieje się szybko,  zwłaszcza że cały zestaw z kierującym wazy dobrze ponad 130kg. Jak wspomniałem silnik jest z nawojem 7x9 ( nawój 10x6 daje z 48v prędkość około 50km/h kosztem momentu - przyspieszenia ) czyli został zaprojektowany dla uzyskania dużego momentu obrotowego ( 90Nm ) niż dla V-max konkretnie na samej manetce rozwija przy  napięciu 48v około 39km/h z wspomaganiem bez większego wysiłku osiągam i utrzymuje 35km/h . Ten konkretnie silnik nie rozwija takich prędkości  80km/h ale przy odpowiednim sterowniku i bakterii (120v ) osiągnie . Optima to nie bolid f1 ma sztywny przód wiec prędkości powyżej 40km/h zwłaszcza na naszych ulicach są...delikatnie mówiąc mało komfortowe dla 4liter ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2018, 09:10:44 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

kenneth

  • Gość
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 19, 2018, 09:43:57 pm »
A istnieje opcja aby zeskalować elektronikę tak, aby mieć tak jakby 2 obwody:
- pierwszy do normalnej pracy wspomagającej tudzież lekko zastępczej
- drugi do odpalania na maksa. Np chcę coś dogonić TERAZ, NATYCHMIAST. Kosztem zasięgu wyciągnąć na najbliższym 1 kilometrze max. (zakładam nawet do 100km/h)
?

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 19, 2018, 09:59:15 pm »
hehe nikt takich fikołków nie buduje sterowniki maja różne ciekawe funkcje niektóre panele LCD w których mozna zmieniac wszelakie parametry w tym ustawienia siły wspomagania , tempomat, wsteczny bieg , ograniczyć moc , hamulec regeneracyjny ( odzysk energii hamowania do doładowania baterii).
 Moc tak naprawdę określa sterownik  i to ile tej mocy jest wstanie dostarczyć bateria praktycznie każdy sterownik ma opcje podłączenia manetki i to za jej pomocą można wyzwolić 100% mocy w ciągu sekundy . Żeby uzyskać na e-bike prędkość rzędu 100km/h potrzebny jest sterownik  będący w stanie wpompować w silnik moc rzędu 15-20kW a silnik musi być w stanie to przełknąć , no i niezbędna jest bateria która jest w stanie dostarczyć odpowiednio dużo energii do sterownika. Prędkość i zasięg sa ze sobą powiązane im szybciej jedziesz  ( rozważamy opcje samej manetki bez wspomagania )tym bliżej zajedziesz mniej więcej dwukrotne zwiększenie prędkości skraca zasięg czterokrotnie.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2018, 10:09:02 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3779
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 20, 2018, 09:44:13 am »
@ Inc0 Fajna elektryfikacja - pamiętaj o loctite pod gwinty śrub w mocowaniu tarczy silnika. Masz silnik zabezpieczony termicznie? 

@ Storm: Tłumacząc w uproszczeniu - przędność wynika z napięcia ( im większe tym większa przędność ) nawoju silnika ( nawój szybki z małym momentem obozowym nawój średni - kompromis miedzy szybkością i momentem oraz nawój wolny duży moment mały v-max. Przyspieszenie wynika z tego ile amper idzie w silnik.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 20, 2018, 10:07:34 am »
Yin tak śrubki są niebieskim klejem i specjalnymi podkładkami zabezpieczone przed samo-luzowaniem się, silnik nie jest zabezpieczony termicznie przy tym napięciu i natężeniu jakie może wygenerować ta instalacja ( maxymalnie 54,4V i 45A )oraz moim stylu jazdy ( głównie pas sporadycznie wspomaganie sie manetką) nie zdołałem go jeszcze rozgrzać na tyle żeby obudowa silnika przekroczyła 45C . niemniej w planach jest wykonanie alarmu  wysokiej temperatury w oparciu o czujnik temperatury który jest zamontowany fabrycznie w silniku. planuje alarm ustawić dla temperatury 120-130C wydaje się to być lepsze rozwiązanie niż montaż zabezpieczenia termicznego które może odciąć nam zasilanie w najmniej odpowiednim momencie( Start pod światłami ..20m od szczytu stromego wzniesienia itp tu dostane sygnał że silnik zbliża się do temperatury krytycznej i trzeba "ująć gazu") no i modyfikując samodzielnie silnik pozbawiamy się gwarancji
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 185
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 26, 2018, 01:15:19 pm »
Ponieważ zawsze jest coś co można w swoim sprzęciorku  poprawić , ulepszyć , udoskonalić czy zwyczajnie wymienić na nowe tak tez korzystając z 2tygodniowej przerwy spowodowanej awaria silnika i procesem jego serwisowania zrobiłem kilka rzeczy które planowałem na koniec sezonu . Tak wiec celem likwidacji powstałego w wyniku zużycia łożyskowania osi wahacza wymienione zostały tuleje z brązu osi wahacza na nowe .
 Ze stopu 7075 PA9 
wyrzeźbiłem druga blokadę obrotu osi silnika zintegrowana z mocowaniem tylnego hamulca tarczowego
i tym sposobem spowalniacz v-brake przeszedł na emeryturę zastąpiony heblem tarczowym hydraulicznym
wyposażonym dodatkowo na zbiorniku z płynem i klamce przez moja osobę w czujnik magnetyczny .
Wszystkie te modyfikacje umożliwiły mi uruchomienie w sterowniku opcji hamulca regeneracyjnego... i muszę potwierdzić jest moc.
Po kilkuset kilometrach doszedłem do wniosku ze manetki szosowe jakie zastosował producent ze względu na ich sposób mocowania i przeprowadzona elektryfikacje znajdują się w miejscach utrudniających ich wykorzystanie wiec zostały zamienione na manetki 3x9 deore "cyngle" ale i tu nie obyło się bez kombinacji koniec końcem znalazły swoje miejsce po przeciwnych stronach kierownicy :D to oczywiście nie koniec z odległego państwa przeludnionego jak żadne inne płyną kolejne gadżety :]
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2018, 09:53:06 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.