Autor Wątek: optima rider - tuning ;)  (Przeczytany 17573 razy)

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 18, 2019, 02:57:40 pm »
Fajny temacik. Planuje podobnie zamocować baterię (też mam od Michała) - czy mógłbyś wrzucić jakieś lepsze zdjęcie mocowania? A opakowanie na sterownik gdzie kupiłeś?

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 275
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 18, 2019, 03:26:55 pm »
Mocowanie bidonów oparte o kawałek blachy wygrzebany z kata w garazu przyspawany do stelazu bagaznika reszta to banał 4x M6


obudowa /pojemnik na sterownik z aliexpress przypłynęło, na forach o tematyce EV pojawiaja sie w dziale giełda od czasu do czasu.
Baterie od Michała same sie polecaja bedziesz zadowolony.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 18, 2019, 05:04:27 pm »
Dzięki. Ja się chyba przykręcę bezpośrednio do ramy, jest z kwadratowego profilu. Nitonakrętki załatwią temat. Tylko zastanawiałem się czy wisząca na boku bateria się nie urwie ale już widzę któryś z kolei taki montaż i jest ok.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 275
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 01, 2019, 04:22:30 pm »
Sezon trwa kilometry sie nawijają na licznik i ofc dopieszczanie maszyny postepuje powoli ale systematycznie. lata zrobiły swoje i zagłówek został mocno nadgryziony zebem czasu
wiec zastąpił go nowy ventisit'a zakupiony u kolegi Antonowitch któremu dziekuje za szybka realizacje zamówienia i niespodziewany gratis -jak sie okazało przydatny bo zaoszczędził mi przerabiania obecnego wiec wyladował jako "stelaż" dla nowej podusi
 Tylne koło odziedziczyło oponę po fabrycznym kole Optimy czyli dość wąska i z bieżnikiem mocno szosowym konkretnie schwalbe marathon racer 26"x1,5

 niskie opory toczenia i bardzo dobra przyczepność na suchej nawierzchni to jej największe zalety niemniej gdy wylądowała w jednym kole z silnikiem juz na pierwszej przejażdżce sie dobitnie przekonałem (ssssnake :P  ) ze w tych warunkach ta opona musi byc napompowana na ful czyli 5,5-6,0 bar ale wtedy jest twarda jak kamulec i miała niekorzystny wpływ na komfort jazdy . Ostatnimi czasy coraz częściej zapuszczam się w leśne trakty
i to co było zaleta na asfaltach w pisaku się łatwo zagrzebuje. Gwoździa do trumny tej oponie wbił poślizg na mokrej nawierzchni jaki zaliczyłem ostatnio za sprawa zablokowanego tylnego koła omal nie wpadając na skrzyżowanie w stylu żużlowym. Długo nie zastanawiając sie stara opona wróciła na stare koło jej miejsce zajęła nowa schwalbe marathon GT 26"x 2,0

szersza i z bieżnikiem o większej dzielności terenowej która mam nadzieje spisze sie lepiej na mokrej nawierzchni i na drogach gruntowych bo komfort jazdy jest wyraźnie lepszy . Przy okazji tej operacji konieczny jest nowy szerszy błotnik oraz zauważyłem że obręcz dokonuje swojego żywota tj. pojawiają się pęknięcia wokół otworów nypli

wkrótce ja wymienię zapewne na jakąś kapslowana, jaka obręcz polecacie mocna niezbyt szeroka i w budżecie około stówy.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2019, 06:00:41 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 275
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 04, 2019, 06:47:55 pm »
Dawno nic nie działo sie w temacie wiec kilka modyfikacji jakie zaszły opisze i zapowiem te które są w trakcie realizacji .
jak widać w poprzednim poście chińska obręcz utraciła swój mandat do bycia zaufaną częścią trajki i została po odmowie wykonania tej operacji przez kilka serwisów rowerowych zasłaniali sie nawałem pracy i kazali przyjść po sezonie :/ wiec postanowiłem że sam to uczynię i po długim ociąganiu sie i wielokrotnym przekładaniu na tzw "jutro" została wreszcie zastąpiona przez nowa obręcz,  kapslowana Mavic XM319 z szprychami sapim hard. Operacja wymiany obręczy i jej zaplotu została przeprowadzona przeze mnie samodzielnie w ten sam dzień w którym zrobił ten sam manewr leszczu ..ciekawy zbieg okoliczności XD , i poszło to o wiele sprawniej niż się tego spodziewałem i wyszło naprawdę nieźle jeśli chodzi o bicie a jak wyszło z naprężeniami szprych no cóż starałem sie by szprychy z lewej strony były naciągnięte w miarę równo
Kolejna modyfikacja jaka w miedzy czasie wykonałem to zamontowanie zakupionych na aliexpres lampki podpatrzone u kolegi z forum które maja dwa niezależne zestawy diod oraz bez wygibasów z przełącznikami , diodami czy opornikami 3 tryby mocy oświetlenia i dwa tryby świateł "pozycyjnych" a ponadto stylistycznie lepiej sie wpasowały w moja wizje tego wodziła ze względu na czerwone akcenty
następna rzeczą która jest jeszcze w trakcie realizacji jest zastąpienie rolki plastikowej prowadzącej łańcuch pod siedziskiem ( która jest stopniowo i nieubłaganie rzeźbiona przez łańcuch ) na model z aluminium i zębatką stalowa prowadzącą łańcuch obudowa jest gotowa i obecnie oczekuje na wycięcie zębatki z tego miejsca dziękuje kolegom którzy zaangażowali sie w pomoc w jej wykonaniu i przeniesieniu projektu z papieru do pliku w programie CAD :) cdn....
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 310
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 04, 2019, 08:45:31 pm »
Swego czasu dla firmy Optima duże ilości takich siodeł - jak to na tej Trajce widoczne - robiłem.
Cholera!!!
Nie wiedziałem, że  w tak brzydkich i niezgrabnych pojazdach zastosowanie miały.
Gdy Trajki Optimy na różnych wystawach oglądałem, to wyglądały nieźle.
Wręcz znakomicie.
Wykonanie, proporcje czy geometria wrażenie robiły.
Oglądam te zmieszczone tu zdjęcia i nie czaję co się stać mogło.
Czyżby twórcy tych Trajek koncept zmienili???
Czy też nabywca tejże Trajki - fantazji swej folgując - po prostu przedobrzył i oryginalne założenia oraz rozwiązania holenderskich konstruktorów po staropolsku ( a co) "ulepszył".

Nie wiem jak inni, ale ja wiem, że lepsze wrogiem dobrego jest.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 275
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 04, 2019, 09:15:26 pm »
Uroda czy jej brak to kwestia gustu a gust to sprawa indywidualna i o gustach się nie dyskutuje bardzo się ciesze że jakiś produkt made by "proktolog"  zaszczyca moje 4litery.
Zawiedziony jestem i to srodze....tylko 10 linijek????słabo!  naturalna zniżka formy  w miarę "posuwania się"  ;) ..... w latach  :P czy tylko chwilowa niedyspozycja w "przedbiegach" do "rozwolnienia"?  doktorku?

P.S czuje się zaszczycony że tak nietuzinkowa postać produkująca różnorakie "jarmarczne plastiki" aspirująca do detronizacji najbardziej wypoziomowanego osobnika w galaktyce pana Miecia 
 zaszczyca mój temat.
 btw ukończyłeś już "nocnik" upstrzony odpowiednia ilością tęczowych wlepek na swoje spróchniałe cztery litery  :P ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2019, 10:15:33 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 310
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 06, 2019, 09:05:14 am »
Pisząc "brzydki" wygląd tej Trajki w odniesieniu do rasowych Trajek poziomych w moich myślach miałem.
(Zakładam, że doświadczeni poziomowcy wiedzą o co mi chodzi)
Jeśli zawarty w tytule tego tematu "tunning"  przerobienia Trajki poziomej na
sportową Wersję Wózka Inwalidzkiego (sWWI) tyczył,
to wyszło nieźle i na najwyższe uznanie tunning ten zasługuje.
Szacun.
Ja - niestety - mimo starczego uwiądu i spróchniałego zadu czymś takim na ulicę wyjechać bym się wstydził.
Ale ja, po wielu latach pracy mam wśród pojazdów spory wybór.
Wielu jednak tego wyboru nie ma i cieszyć się musi tym co posiada.

Mniemam więc, że autor tego tunningu, jak i wielbiciele Jego talentu podczas widzeń pojazdu najwyższych estetycznych uniesień doznają.
I z tym - mimo moich wstrętów - pogodzić się należy.

Dodam też, że ludzi w ten czy inny sposób przez los poszkodowanych,
a mimo przeciwności próbujących działać i sportowo się ruszać OD  ZAWSZE (podkreślam to)
wielkim szacunkiem darzyłem i wspierałem (kilkanaście rowerów rehabilitacyjnych min. robiąc
i szczęście poszkodowanym dając).
Tak więc Inco.
Krytyką moją (niesłuszną) nie przejmuj się, wrednemu losowi śmiało czoła stawiaj,
działaj  i nie poddawaj się.
Będzie dobrze, a może i jeszcze lepiej.
Ja przynajmniej za Ciebie i powodzenie Twoich działań kciuki trzymał będę.

p.s.Jeśli Cię moja wcześniejsza krytyka uraziła, to oczywiście przepraszam.
Wspomniany przez Ciebie pan Miecio i ja, to jedna i ta sama osoba.
Pisał o tym dość dawno temu live_evil.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2019, 09:09:45 am wysłana przez Maciej K »

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 275
Odp: optima rider - tuning ;)
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 06, 2019, 04:45:16 pm »
No,
 Maciuś!
 Tym razem tekst jest nieco dłuższy,
 choć ta długość,
 jakaś,
 taka,
 naciągana  ;P
...wiec niby można by odtrąbić tryumf ale jest tylko...poprawa bo  choć 2 dni pisany zapewne w pocie czoła i zwieracza maksymalnym zwarciu to czegoś tu zabrakło :P ...a gdzie piosnka ? wierszyk?  chociaż fraszka byle jaka   na okrasę?!  bo jeszcze się poczuje dyskryminowany XD
 i nie zamartwiaj się że psy szczekają , karawana jedzie dalej :P obiecuje dążyć w doskonaleniu ubrzydzania tegoż SWWI ( podoba mi się!!!!  jeśli pozwolisz  oficjalnie taka nazwę mu nadam a z ciebie wujcia chrzestnego (WC) Macieja uczynię o ile z butelczyna pikolo na "wodowanie" się stawisz XD  )wytrwale kontynuować dzieło mimo iz zdaje sobie sprawę że nigdy nie zdołam tak bardzo go oszpecić swoimi nieudolnymi przeróbkami jak zrobiło to twego autorstwa siedzisko :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2019, 05:59:57 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.