Autor Wątek: owiewki  (Przeczytany 189642 razy)

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #255 dnia: Października 01, 2010, 02:07:04 pm »
Witam
 Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B: Ja znam adresy plantatorów wikliny.
Są praktycznie w kazdym rejonie Polski ja rozmawiałem z gościem z pod Warszawy -Leszno.
Adres - http://www.wiklinaleszno.pl/ Cena  40 zł za paczkę10kg   długość 2.5 m. najmniejsza ilość 1 paczka.
 Asortyment zobaczysz na stronie.
Mogę ci podać namiary na dostawcę w dowolnym regionie RP ale w Holandii to musisz sam poszukać!
 Pozdrawiam T1

OK, Technolog 1! To mi w zupełności wystarczy! Dziękuję! Rzecz w tym że jak decyduję się na jakąś "technologię" - powiedzmy że wybieram metal/ spawalnictwo/ konstrukcje skręcane to i stelaże do owiewki robię z metalu. Po prostu tak jest (mi) łatwiej budować/ konstruować. Nie lubię laminowania/ klejów głównie dlatego że jest dużo smrodu (tak - wiem są maski). "Serwisowalność" też jest ważna - w miastach przeważnie łatwo znaleźć profile metalowe/ maszyny/ urządzenia do obróbki to i w razie "w" mogę szybko zreperować usterkę w metalu. Metal ma jedynie "tę wadę" że wymaga dużo precyzji w obróbce - ciężko go "naciągnąć" czy "skrzywić" gdy już coś źle od samego początku skonstruowaliśmy. Ale jak się już opanuje precyzję to jest już dobrze.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 02:11:01 pm wysłana przez Maciej Długosz »

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: owiewki
« Odpowiedź #256 dnia: Października 01, 2010, 02:11:19 pm »
Wpływ wagi całego roweru na prędkość po płaskim:
- Varna Diablo: 28 kg, 130 km/h
- Quest: 38 kg, 60 km/h


ILE FAKTYCZNIE SPOWALNIA WAGA W JEŹDZIE POD GÓRKĘ

Teraz widzisz?
Jakub Sałata

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #257 dnia: Października 01, 2010, 02:13:54 pm »
Wpływ wagi całego roweru na prędkość po płaskim:
- Varna Diablo: 28 kg, 130 km/h
- Quest: 38 kg, 60 km/h


ILE FAKTYCZNIE SPOWALNIA WAGA W JEŹDZIE POD GÓRKĘ

Teraz widzisz?

Widzę. Teraz jestem w płaskiej Holandii i problemu z nadwagą roweru nie mam. A cały czas z "nadwagą" rozbija się o podjazdy. I zamiast silnika elektrycznego ludzie chcą tytanowe ramy, karbonowe owiewki. Ja widzę elektryczne rozwiązania. Jak podam "na talerzu" ILE FAKTYCZNIE SPOWALNIA WAGA W JEŹDZIE POD GÓRKĘ to ... chyba przesadzasz - bo możesz to policzyć sam. Podałem konkretne kalkulatory. Ja nigdy pod górkę nie byłem "sprinterem" - zawsze redukuję i "młynkuję". Daj mi kolarkę o wadze 7 kg to może trochę podgonię, ale i tak nie będę się na podjazdach mordował.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 02:42:26 pm wysłana przez Maciej Długosz »

Konios

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 30
Odp: owiewki
« Odpowiedź #258 dnia: Października 01, 2010, 03:05:31 pm »
A cały czas z "nadwagą" rozbija się o podjazdy. I zamiast silnika elektrycznego ludzie chcą tytanowe ramy, karbonowe owiewki. Ja widzę elektryczne rozwiązania.
No nie tylko pod górke. Słyszałeś o II Prawie Newtona?

Im większa masa tym trudniej jest rozpędzić pojazd. Nie tylko pod górkę:)
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 03:09:14 pm wysłana przez Konios »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #259 dnia: Października 01, 2010, 03:07:00 pm »
No ale trochę konkretów. Owiewka przyspiesza na płaskim. Z górki tym bardziej.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 03:12:06 pm wysłana przez Maciej Długosz »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #260 dnia: Października 01, 2010, 05:00:35 pm »
A tutaj komuś bardzo zależało na przezroczystości. Twórca tej osłony jest z Irlandii, nazywa się John Sturdy. Ta obudowa... chroni go też ... przed psami - bo ponoć tam ganiają i "przeszkadzają". To sobie poradził w ten sposób:

http://www.cb1.com/~john/Exercise/recumbent.html      ----> źródło







(Jeżdżący) Prototyp wyglądał nieco inaczej:





« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 05:07:32 pm wysłana przez Maciej Długosz »

tomigelo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • 20 latek od pierwszej poziomki :)
    • www.poziome.republika.pl/techno12.htm
Odp: owiewki
« Odpowiedź #261 dnia: Października 01, 2010, 05:26:42 pm »
Był Ktoś z was na Zlocie Rowerów Poziomych w Krakowie - kilka wiosen temu?
Marek Utkin zaprezentował ciekawą owiewkę z ortalionu (nie wiem dokładnie jaki) na stelażu na elementach jak w namiotach   
http://www.poziome.republika.pl/techno/oslona.htm


MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #262 dnia: Października 02, 2010, 01:29:54 am »
Wiecie co? Ludzie np. coś twierdzą - coś powiedzą. Ale czy później rewidują to co powiedzieli?

Mam taki przykład do rozważenia - jakiś "specjalista" "autorytatywnie" powiedział:

"Zysk 20-25% na prędkości średniej po dodaniu zwykłej owiewki włóż między bajki."

No to zrewidujemy "specjalistę":

Tutaj: http://www.recumbents.com/wisil/scale_project/streamliners.htm nieco dalej jak w połowie strony znalazłem oficjalne informacje (to nie są informacje teoretyczne - tylko praktyczne):
- rowerzysta jest w stanie utrzymać średnią prędkość (nie maksymalną - tylko średnią) 53 km/h przez 45 minut. Właściciel tym samym rowerem ale już bez obudowy (Challenge Fujin SLII) uzyskiwał prędkość średnią 40 km/h przez 45 minut)
- kompletny "bolid" z owiewką waży 15,5 kg
- szerokość bolidu 46 cm
- koszty materiału na obudowę 80 EUR (+/- 320 zł)
- czas wykonania obudowy/ pracochłonność 80 godzin
- obudowa z "coroplast'u" - czyli polipropylen komórkowy





Po malowaniu:



No to teraz sprawdźmy. Czy nasz "autorytet" w kwestii aerodynamiki oraz w kwestii "zwykłości" miał rację czy nie?

"Zysk 20-25% na prędkości". No to liczymy. Prędkość "bazowa" 40 km/h. 25% z 40 km/h = 10 km/h. Czyli Powinniśmy osiagnąć minimum 50 km/h żeby spełnić oczekiwania naszego specjalisty. No i z tego co raportuje twórca owiewki prędkość ŚREDNIA dzięki owiewce wynosi 53 km/h. Czyli warunek "procentowy" został spełniony!

Teraz kolejne warunki: "po dodaniu zwykłej owiewki". No to teraz pytanie - czy polipropylen komórkowy jest zwykłą owiewką? Moim zdaniem tak, tym bardziej że koszty materiałów i narzędzi są niskie - policzmy: koszty materiału na obudowę 80 EUR (+/- 320 zł), czas wykonania obudowy/ pracochłonność 80 godzin, potrzebny pistolet do klejenia na gorąco, nitownica, wiertarka. No to już można się zmieścić w 600 zł!!! Spróbujcie kupić pełną osłonę za takie pieniądze - nawet owiewki przedniej nie kupicie za 600 zł. Więc - taka owiewka robiona własnymi siłami jest zwykła!

No i mamy jeszcze trzeci postulat: "włóż między bajki". No i to co podałem to nie jest bajka, bo gość istnieje, nazywa się Lee Wakefield, publikuje na forum dyskusyjnym (ale nie na tutejszym forum) i udziela się w temacie owiewek z coroplastu (polipropylenu komórkowego).

Zatem mój wniosek: jeśli ktoś "autorytatywnie" coś stwierdzi to wpierw sprawdźcie dokładnie czy na pewno jest tak jak ktoś mówi. Bo może się okazać że "specjaliści" nie rewidują swych błędnych poglądów. A widać na tym przykładzie że "autorytet" nie wychylał zbyt daleko nosa żeby się upewnić czy na pewno "nie da się".

Aha - mam też drugiego "specjalistę" który "autorytatywnie" stwierdził:

coroplast to kupa [...] w życiu nie wpadłbym na to żeby obudowywać tym jakikolwiek środek transportu, może jako wyściółka bagażnika [...] jako tymczasowa i prowizoryczna zabudowa roweru, chyba tylko po to żeby sprawdzić czy jest jakaś różnica w obudowanym rowerze vs niezabudowany, na zabudowę stałą nie nadaje się. [...] doskonale się sprawdza jako pudełko/ opakowanie towaru, i to opakowanie niezbyt trwałe[/b], nie jesteś w stanie zweryfikować w jakim zakresie miałem do czynienia z coroplastem[...]

Tutaj też "autorytet" jest w sporym błędzie bo sporo ludzi jeździ z owiekami z "coroplastu" i używają ich na co dzień (nie tylko na zawody), które są w ciągłym użytku i sprawują się dobrze (nie rozleciały się):

























« Ostatnia zmiana: Października 02, 2010, 02:09:51 am wysłana przez Maciej Długosz »

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: owiewki
« Odpowiedź #263 dnia: Października 02, 2010, 10:40:44 am »
Jeśli raczysz się do tego przyznać, maluczki demagogu, to rozmowa wtedy dotyczyła owiewek przednich. To jest dla mnie zwykła owiewka a nie pełna aerodynamiczna obudowa. Owiewka =/= obudowa. Rozumiesz różnicę?
Nie odpowiadaj, wiem że nie, kiedy znów wyrzygałeś 2 strony bełkotu wobec jednego stwierdzenia na dodatek interpretując celowo źle.
Jakub Sałata

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #264 dnia: Października 03, 2010, 12:23:35 am »
W takim razie wyrwałem z kontekstu. Ah - faktycznie, to Ty Saurus twierdziłeś że "zwykła" owiewka nie da efektu. I miałeś w takim razie na myśli "zwykłą" - tzn. w domyśle przednią owiewkę. No to teraz masz rację. Ta pełna obudowa jest niezwykła. W tak prosty i tani sposób poprawić osiągi średniej prędkości o 32%. Przy okazji masa wzrosła, Newton chce przytrzymać pojazd siłą a tu prędkość i tak wzrosła. Dodam że coroplast jest bardzo lekki, lżejszy niż włókno szklane, więc rower z "coro" nie musi ważyć 10 kg więcej.

Demagogia? To zamiast robić owiewki/ ulepszać dotychczasowy to wymieniać cały rower? To też jest demagogia?
« Ostatnia zmiana: Października 03, 2010, 01:03:43 am wysłana przez Maciej Długosz »

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: owiewki
« Odpowiedź #265 dnia: Października 03, 2010, 11:23:57 am »
To zamiast robić owiewki/ ulepszać dotychczasowy to wymieniać cały rower?
Maćku jeśli gówno zawiniesz w złotko - przestanie być gównem?
Może łatwiej, lepiej, taniej, korzystniej, ładniej jest popełnić nową konstrukcję niż babrać się ze starą?
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #266 dnia: Października 03, 2010, 11:47:48 am »
To zamiast robić owiewki/ ulepszać dotychczasowy to wymieniać cały rower?
Maćku jeśli gówno zawiniesz w złotko - przestanie być gównem?
Może łatwiej, lepiej, taniej, korzystniej, ładniej jest popełnić nową konstrukcję niż babrać się ze starą?

"A jak szybkie masz dotychczasowe gówno?" Czasem warto owinąć w złotko - kwestia do rozważenia. Ze złotkiem jeździ szybciej. A nieobudowany raczej ma kiepskie osiągi.

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: owiewki
« Odpowiedź #267 dnia: Października 03, 2010, 11:48:44 am »
Demagogia? To zamiast robić owiewki/ ulepszać dotychczasowy to wymieniać cały rower? To też jest demagogia?

Czysta demagogia to twoje działania na forum. Tu coś przeczytasz, tam rzucisz jakimś kategorycznym stwierdzeniem, coś sobie dopowiedz i już jesteś specjalistą. "Magister po Google".
Jakub Sałata

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: owiewki
« Odpowiedź #268 dnia: Października 03, 2010, 11:51:54 am »
Demagogia? To zamiast robić owiewki/ ulepszać dotychczasowy to wymieniać cały rower? To też jest demagogia?

Czysta demagogia to twoje działania na forum. Tu coś przeczytasz, tam rzucisz jakimś kategorycznym stwierdzeniem, coś sobie dopowiedz i już jesteś specjalistą. "Magister po Google".

Posłuchajmy "autorytetów" raz jeszcze:

Pieprzysz jak potłuczony. Jedź sobie na jakich kołach chcesz ale nie wysnuwaj skomplikowanych i bzdurnych teorii w swoim pseudonaukowym bełkocie.

No to może skoro ja jestem potłuczony to spytajmy kogoś "nie-potłuczonego" najlepiej kogoś z branży. Pytanie brzmi "co daje rozmiar kół"? Spytajmy twórcę velomobila "Quest". Oto jego odpowiedź:

Ymte Sijbrandij:

http://www.totolidou.de/bent/en/2010/02/24/%E2%80%9Cit-was-never-a-dream-to-have-our-own-business-we-just-wanted-to-build-the-quest%E2%80%9D-an-interview-with-velomobiel-nl%E2%80%99s-ymte-sijbrandij/     ----> źródło

"Rolling resistance is at cruising speed 35-40 km/h still half of the total resistance of an aerodynamically optimised velomobile. There were some indications 26" tyres would have 30% less rolling resistance than 20"."

Opór toczenia kół przy prędkości jazdy 35-40 km/h, w przypadku zoptymalizowanego aerodynamicznie velomobila, stanowi połowę wszystkich oporów. Zrobiliśmy testy z których wynikło że 26" koła [z samej racji posiadania większe średnicy] mają 30% mniejszy opór toczenia aniżeli koła 20".

Pewnie zaraz się okaże że zmniejszyć opory toczenia o 30% nie ma większego znaczenia/ albo że to jest "nie takie proste". Radzę jednak zainteresowanym popatrzeć na kolarki 700c i wyciągnąć właściwe wnioski co do samego rozmiaru kół (nie tylko sama  szerokość, ciśnienie, bieżnik gum ma znaczenie).





« Ostatnia zmiana: Października 03, 2010, 01:04:42 pm wysłana przez Maciej Długosz »

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: owiewki
« Odpowiedź #269 dnia: Października 03, 2010, 09:05:11 pm »
"A jak szybkie masz dotychczasowe gówno?"

  Maciej, napisz jak szybkie jest Twoje dotychczasowe gówno.
  Jak piszesz o tym co  SAM ZROBIŁEŚ  to zauważ nikt tego nie neguje, jak przepisujesz internet to też to jeszcze nie bardzo wkurza (jeżeli się nie przeładowuje, nie zaśmieca wątków)
  Jak zaczynasz pisać o swoich marzeniach- to przedstaw że to są Twoje marzenia- wolno Ci je mieć. Ale jak przedstawiasz swoje marzenia jak prawdę objawioną na Górze Synaj, i krytykujesz ludzi za to że mają inne marzenia to już zwyczajnie wq...sz >:(
Czysta demagogia to twoje działania na forum. Tu coś przeczytasz, tam rzucisz jakimś kategorycznym stwierdzeniem, coś sobie dopowiedz i już jesteś specjalistą. "Magister po Google".
  Przeczytaj UWAŻNIE parę postów Yin-a, Technologa1,Rumcajsa i się  na tych wzorcach ucz co to znaczy "wiedzieć co się mówi"  oraz jak w piosence Perfektu "Człowiek który sprawę znał, bez potrzeby nie otwierał ust"
  Chłopie, czytaj kurwa ze zrozumieniem - tego wymaga się od dzieci w szkole podstawowej. Długa bytność w Niderlandach "huje morgen" (to "dzień dobry" po ichniejszemu) Cię nie usprawiedliwia.
   Dedykuję Ci stare polskie przysłowia "Mowa jest srebrem a milczenie złotem" oraz  "Głupi jak milczy za mądrego ujdzie"
   Saurus, oraz koledzy,  po co ja to piszę?  ??? Tyle razy już sobie obiecywałem że na posty Pacieja nie będę odpisywał a tu znowu wpadka... :-[
Sławek