Hansglopke zdaje się "siedzi w branży" więc zaraz może się zdradzi. Zdaje się że są giętarki do drutu. W palcach wyginanie idzie nieciekawie. Niekoniecznie więc będzie problem z wygięciem. A waga? Z laminatu osłona nie jest lekka. Możemy nawet porównać sztywność/wagę szkieletu vs. sztywność/wagę samonośnej owiewki z laminatu. Nie będzie rewelacji. A dostępność szkieletu/ prostota/ ekonomia wykonania mogłaby zachęcić ludzi do obudowania swego roweru. Laminowanie na szkielecie byłoby 100x prostsze niż bawienie się w formy. Dostajesz szkielet - i oklejasz go czym chcesz: folią, nylonem, laminujesz, itp..
Wpływ wagi całego roweru na prędkość po płaskim:
- Varna Diablo: 28 kg, 130 km/h
- Quest: 38 kg, 60 km/h
Ten szkieletowy "nosek" (właściwie to pokrywa koszyka wiklinowego) z pręta 3,5 mm waży 0,7 kg.
Aha - jak mamy taką "niechęć" do nadwagi to możecie sobie dokładnie policzyć ile kg "jak wpływa" na prędkość, obydwa kalulatory mają parametr "wzniesienie" (grade, slope) - bo waga przeszkadza najbardziej na podjazdach (dowolnie wybraną wagę też można w te kalkulatory wpisać):
http://bikecalculator.com/veloMetricNum.html ----> tu jest jeden kalkulator dla dietetyków
http://www.recumbents.com/wisil/simul/HPV_Simul.asp ----> tu jest drugi (warto zmienić system na metryczny - kliknąć "Switch to metric")