Autor Wątek: FULL FAT  (Przeczytany 41077 razy)

Vredenickus

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 32
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #75 dnia: Października 13, 2015, 10:06:05 pm »
Przejechałem się co mogę powiedzieć?
Olać Velotechnik Matix jest naprawdę dobry, a cena nie jest wysoka w stosunku do jakości wykonania.
Nie rozumię Iigora dlaczego tak nadaje na kolegę Aga. (chyba że chodzi o to że ma w ofercie u siebie rowery Velotechnika)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #76 dnia: Października 14, 2015, 01:22:53 am »
pisz sobie te swoje pseudo fachowe opinie kropisz znawce
od samego początku masz bulą bo ktoś ci dopiekł teraz sie odgrywasz
robię rowerki dla swojej satysfakcji
akurat z tego się nie muszę utrzymywać ot takie hobby
nie mam parcia na kasę
wpieronia mnie twoje bzdetowanie i zasłanianie sie jakimiś autorytetami których
 opinia do niczego mi nie jest potrzebna
z twoich opisów aż kipi złośliwością
myślę ze większość czytających ma podobne zdanie
poza tym naruszasz regulamin forum pkt 5
generalnie zlewam te twoje wypociny


poza tym naruszasz regulamin forum pkt 5


Przynajmniej z punktem 2. nie mam problemu ;)



rozumie ze nie jest to najlepszy rower na świecie ale i cena nie jest najwyższa


Tu się zgodzę. Kosztuje całe 700 ojro mniej niż np. HP Velotechnik Scorpion FS. Co prawda na ciut tańszym osprzęcie bo HPV ma standardowo DualDrive, Avid BB7 hamulce.

Mi osobiście nigdy nie chodziło o cenę. To jest sprawa producenta, ile policzy za swoją pracę. Jeśli komuś za drogo, to niech nie kupuje.






Rama jest z rur okrągłych. I są konstrukcje oparte na ponad 10 letnim doświadczeniu w budowie.
.. korzystając z rozwiązań wypracowanych prze innych.

Żeby nie było: patykbike, to dość prosta konstrukcja i gdy ja doszedłem do wniosku że "to jest to" jeśli chodzi o szosowego pozioma,
już wiele marek od lat takie produkowało.
Każdy, rzecz jasna miał swoje interpretacje, ale jako że jest to konstrukcja bardzo prosta, wiele różności nie będzie.
Tak samo moja wyszła nieco inna, bo inne materiały dostępne, inne narzędzia itd.
Ale w zasadzie jasne było że to koncept jak najbardziej otwarty, a każdy patyk po prostu nie ma się czym za bardzo odróżnić nawet gdyby się ktoś uparł.
Co prawda chyba jako pierwszy zastosowałem rozwiązanie kierownicy z oddzielnym masztem i mostkiem ze pionowego roweru,
co na tysiące sztuk  rocznie sprzedawana Bacchetta zastosowała w swoich rowerach parę lat później, i przestali robić te swoje zintegrowane mostko-maszty w różnych długościach i rozmiarach.
Ja jak wspominano już, pożyczyłem od nich koncepcję, tak że jesteśmy na równo teraz ;)
A pożyczyłem tylko dlatego że wtedy nie było mnie stać by nawet Stradę za 500 dolców za frejmset(wtedy ok 320 euro tyko!) sprowadzić ze Stanów (u Niemca kosztowała 800 euro, niestety :/ ) Reszta to historia..
Śmieszne jest to że ja takie rozwiązanie mostku zastosowałem bo nie miałem jak(tak ładnie) zrobić takie jak ich ;D
Można było kupić w Stanach za 40 dolców, lub u Niemca za 80 ojro. + shipp.
Ale okazało się później że to fajna rzecz, bo maszt można zrobić w 5 minut na inną wysokość,
można samemu skrócić jeśli trzeba, a odległość kierownicy można dopasować tylko przez zmianę mostku na mostek innej długości,
a także łatwo rozwiązać problem kierownic innych średnic (1 cal lub OS)

Aga, w odróżnieniu, w pierwszym swoim poście na tym forum, (nie będę teraz szukał żeby zacytować, ale zainteresowani jeśli nie pamiętają
to pewnie mogą sobie wyszukać)
napisał coś w stylu "Siema, mam zajebistą amortizowaną trajkę na sprzedaż w bardzo atrakcyjnej cenie, o taką dokładnie - i zaprezentował "pożyczone" zdjęcie ze strony niemiecko-austryjackiego dystrybutora Steintrikes-a.
Tyko za ten tekst i zdjęcie mógł zostać wyzwany do sądu.
Ale Tomas Seide pewnie ma ważniejsze sprawy w swoim życiu, Robert Stein też.
Stronę czy dwie później, okazało się że to jednak nie "ot taka" a "zrobiona na wzór"
Czyli Matix pożyczył pomysły z innej znanej konstrukcji na szeroko, a Aga nigdzie to nie chciał przyznać.
Gdy mamy na świecie tylko jedną trajkę w produkcji która tak wygląda i działa,
to nie można powiedzieć tylko że "korzystałem z ogólnie dostępnych rozwiązań"
No i ja przez to "hejtuję" szanownego forumowicza.
Bo to nie ładnie. Bo tak się nie robi. Bo nie można "braść" ciężkiej pracy innych, robić komercyjnie swój produkt na "pożyczonej" projektanckiej pracy innych, i mieć to gdzieś.
I jeszcze udawać że nic takiego miejsca nie miało. Pomimo wspomnianego pierwszego wątku szanownego kolegi...

Ba, słuchajcie - ładnych parę lat temu, gdy Greenspeed wyrzucił na rynek model GT 3, ich pierwszy składany model
oraz znaczniej tańszy od ich poprzednich, bo produkowany był w Chinach(czy tam Tajwanie, nie jestem pewien)
i bo na dużo większą skałę.
No i jakoś pół roku czy rok potem, pojawiły się identyczne trajki na AliExpress czy jakiejś takiej stronie.
Gdy tylko wieść dotarła na forum BROL, poleciało  od razu ostrzeżenie od Greenspeeda do wystawiającego ogłoszenie że jeżeli nie usunę ogłoszenie i swoją stronę na internecie, będzie się działo.
Strona, i każdy ślad tej trajki zniknął po tygodniu.
Oni naprawdę zrobili taką samą, może nawet w tej samej fabryce! czyli w zasadzie to mógł być ten sam GT3, tylko dali inną naklejkę i o połowę niższą cenę, i robili sobie poza godzinami gdy im się nudziło ;)
 

No ale, u Matixa nie mamy tak że identycznie, bo produkcja ani dostępne materiały nie są na tym samym poziomie,
no więc zrobiono tak jak się mogło i umiało.
I to co się mogło i umiało zostawiło wiele do życzenia, nawet gdyby to był jeden czy dwa egzemplarze dla kumplów za dwa czy cztery piwa zrobione.
Dokładnie pisałem już(też w innych wątkach) co tu nie halo, a niektóry z kolegów także napisali, zwłaszcza Yin to ładnie przedstawił.
Też są pewne rzeczy których Aga "pożyczając" nie skumał czemu służą. No trudno, niech się pomęczy, ja mu nie powiem ;)
Ale powiem że np. widziałem tu na forum dwie inne podobne trajki, domowe i dla siebie robione - więc nie musi się wykonawca tłumaczyć u kogo wypatrzył rozwiązania -gdzie tego detalu nie brakuje,
bo widocznie człowiek skumał jak to wszystko i dlaczego, zanim wziął się za długopis czy CAD oraz spawarkę.
CNC niestety nie miał, więc nie obrabiał ramę CNC ;)
I w dodatku dużo lepiej te trajki zostały wykonane porównując z Matixem. 
I o to właśnie mi chodzi przede wszystkim w mojej krytyce, że nawet na "garażowy" produkt to nie wypełnia za wiele wymogów by powiedzieć że ful zajefajny.
Czyli do Matixa mam krytykę.
Hejt mam do Agi(przepraszam jeśli to tak się nie odmienia, bo nie wiem czy to imię, czy jakiś akronim) a dlaczego - to opisałem już powyżej.

I tyle no, zgodziliśmy się już że się nie zgadzamy, więc wolałbym dalej nie kopać zdechłego konia.
Jak będzie coś nowego, to powiem co o tym myślę jako forumowicz.


P.S. Sorki za tyle editów, starałem się szanować punkt 5. regulaminu ;)



Pozdrower z 25-cio centymetrowego amortyzowanego poziomu ;)


Igor.
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2015, 03:00:47 am wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #77 dnia: Października 14, 2015, 07:09:12 am »
igor czlowieku co ty wypisujesz
mam matixa już prawie rok zero problemów ,nawet silnik od pralki spisuje się dobrze :)
kolega kupił używanego skorpiona 3 latka i ciągle coś nawala ostatnio nawet pokazała się rysa na mocowaniu koła do wahacza
zrobiłem matixem parę tysiecy i tylko smarowanie i regulacja
na przyszły sezon kupie dla żony drugiego matixa
zastanawiam sie co ci leży  na wątrobie z matixem  pewnie ego  :P
a odwoływanie sie do 2 punktu regulaminu to żenada
łamiąc samemu 5
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2015, 07:14:05 am wysłana przez DONCIO »

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #78 dnia: Października 14, 2015, 07:17:31 am »
Doncio
a nie sprzedales MATIXA ?

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #79 dnia: Października 14, 2015, 07:20:43 am »
sorry
 to BOROMIR sprzedal

paradoxbike.pl

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 24
    • Paradoxbike.pl
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #80 dnia: Października 14, 2015, 07:32:11 am »
Cytuj
Ba, słuchajcie - ładnych parę lat temu, gdy Greenspeed wyrzucił na rynek model GT 3, ich pierwszy składany model
oraz znaczniej tańszy od ich poprzednich, bo produkowany był w Chinach(czy tam Tajwanie, nie jestem pewien)
i bo na dużo większą skałę.
No i jakoś pół roku czy rok potem, pojawiły się identyczne trajki na AliExpress czy jakiejś takiej stronie.
Gdy tylko wieść dotarła na forum BROL, poleciało  od razu ostrzeżenie od Greenspeeda do wystawiającego ogłoszenie że jeżeli nie usunę ogłoszenie i swoją stronę na internecie, będzie się działo.
Strona, i każdy ślad tej trajki zniknął po tygodniu.
Oni naprawdę zrobili taką samą, może nawet w tej samej fabryce! czyli w zasadzie to mógł być ten sam GT3, tylko dali inną naklejkę i o połowę niższą cenę, i robili sobie poza godzinami gdy im się nudziło ;)

Nie chciałbym odbiegać jakoś znacznie od głównego tematu, ale do końca nie jestem pewien czy rzeczywiście tak jest jak piszesz (o własności intelektualnej włącznie.)
Nie powinniśmy wrzucać do jednego wora własności intelektualne i patentów. Jeśli coś(pewne rozwiązanie) nie jest opatentowane, a jedynie wymyślone przez kogoś to ciężko jest je chronić. Jednak z drugiej strony patrząc, czy chciałbyś płacić "podatek" za każdą wyprodukowaną przez Ciebie poziomkę, twórcy(ojcu chrzestnemu) pierwszej poziomki ever?
Jak popatrzysz na Forda Fiestę i Opla Corsę to czy nie widzisz podobieństwa? Dodatkowo każdy z tych samochodów posiada wady, rozwiązania które chętnie by się zmieniło na lepsze.
Ale niestety by wypuścić coś dla "ludu" trzeba iść na pewne kompromisy, gdzieś trzeba pourywać te złotówki by interes był opłacalny.

Zapożyczanie(jeśli oczywiście takowe jest) pewnych podpatrzonych rozwiązań nie jest kradzieżą. (gdyby tak było,to wszyscy dzisiaj byśmy używali kątówek firmy FLEX ;)

Jeszcze taka myśl na koniec: jeśli coś jest złe a działa, to znaczy że nie jest złe :)
Paradoxbike.pl - forum budowniczych rowerów

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #81 dnia: Października 14, 2015, 08:32:32 am »
to moze inaczej czy ktos sam z glowy bez wiedzy doswiadczenia innych sam cos zbudowal
weźmy na przyklad  system kompensacji Ackerman
kazdy to stosuje 
w zwiazku z tym każdy to kopiuje jeden bardziej udolnie drugi mniej

nie wiem czy ktos wymysli cos innego
jest jakis projekt i mozna go tylko troche modyfikowac

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #82 dnia: Października 14, 2015, 10:35:47 am »
a propo taniosci
z checia bym przygarnal jkies kola 2o cali pod tarcze i maszynowki takie tanie do 50 zeta

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #83 dnia: Października 14, 2015, 12:22:21 pm »
Siedzę sobie na netku i tak z ciekawości szukam jakiś realizacji trajek igora i cienizna \
skoro gość jest takim guru rowerowym jakiego kropi to powinno być masę realizacji w sieci a tu pusto
znalazłem natomiast jakiś filmik z trajką na fb jak zjeżdża po schodach chyba igor
to ta babcia u matixa to prawdziwa kaskaderka  ;)
tak na spokojnie żeby nie rozbudzać niechęci w sobie a zarazem upewnić się o fachowości igora
może  igor pokaże kilka swoich realizacji trajek i poziomek dla porównania czemu to matix taki zły  8)
do mnie najlepiej przemawia obraz koledzy z forum tez pewnie kukną  :D

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #84 dnia: Października 14, 2015, 03:49:05 pm »
myślę ;) ze wiele by było do napisania  :)sam mam pewne doświadczenia w tej materii  :'(
ale nie zależy mi na smarowaniu gościa wiec cierpliwie znoszę jego komitywę
proponuje powrót do pierwotnego tematu  ;)

Ja też niemiło wspominam naszą rozmową tel. i informuję że wiele od tego czasu się zmieniło na lepsze.
Głównie jeżeli chodzi o dostępność od ręki w tym wersji z carbonu o połowę lżejszych ale to kosztuje.

Co do wymądrzania dzielę się swoim doświadczeniem i przedstawiam kierunki rozwoju.
Cóż, akurat poziomkami zajmuję się od 1999 roku i znam osobiście wszystkich starych wyjadaczy z branży.
Dlatego moje uwagi często są poprzedzone doświadczeniem nie tylko moim i warto czasami posłuchać lub przynajmniej przeanalizować na chłodno.
Co do sklepu najlepszą reklamą są zadowoleni klienci.

Co do głównego wątku, proponuje rury okrągłe jak wspominałem i analizę moich wcześniejszych wypocin bez emocji.
Wierzę że to pomoże.
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #85 dnia: Października 14, 2015, 04:30:58 pm »
Aga, w odróżnieniu, w pierwszym swoim poście na tym forum, (nie będę teraz szukał żeby zacytować, ale zainteresowani jeśli nie pamiętają
to pewnie mogą sobie wyszukać)
napisał coś w stylu "Siema, mam zajebistą amortizowaną trajkę na sprzedaż w bardzo atrakcyjnej cenie, o taką dokładnie - i zaprezentował "pożyczone" zdjęcie ze strony niemiecko-austryjackiego dystrybutora Steintrikes-a.
Tyko za ten tekst i zdjęcie mógł zostać wyzwany do sądu.
Ale Tomas Seide pewnie ma ważniejsze sprawy w swoim życiu, Robert Stein też.
Stronę czy dwie później, okazało się że to jednak nie "ot taka" a "zrobiona na wzór"
Czyli Matix pożyczył pomysły z innej znanej konstrukcji na szeroko, a Aga nigdzie to nie chciał przyznać.
Gdy mamy na świecie tylko jedną trajkę w produkcji która tak wygląda i działa,
to nie można powiedzieć tylko że "korzystałem z ogólnie dostępnych rozwiązań"
No i ja przez to "hejtuję" szanownego forumowicza.
Bo to nie ładnie. Bo tak się nie robi. Bo nie można "braść" ciężkiej pracy innych, robić komercyjnie swój produkt na "pożyczonej" projektanckiej pracy innych, i mieć to gdzieś.
I jeszcze udawać że nic takiego miejsca nie miało.

Każdy kto wymyśla nowe rozwiązanie które się sprawdza, wdraża je na rynek wie ile czasu zajęła praca i ile innych środków pochłonęła.
Popieram stanowisko kolegi bo to trzeba nagłaśniać i tępić.


Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

świeżak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 173
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #86 dnia: Października 14, 2015, 06:34:14 pm »
 A ja widziałem sprzęt AGI i chylę czoło dla goscia, bo to była najlepsza konstrukcja na zlocie,wykonana samodzielnie. Nawet jeśli pewne rzeczy zostały zaporzyczone to myśle ,ze w ramach rozwoju wypracuje własne rozwiązania. Trajka to już bardziej zawansowana technalogia i doceniam zmysł techniczny AGI.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #87 dnia: Października 14, 2015, 06:55:44 pm »
anton to co było kiedyś to ja już dawno nie żywię do ciebie urazy 
 myślę ze będę robił z takiego materiału jaki jest odpowiedni dla mojej koncepcji i zamysłu
w sumie moja firma moja kasa mój produkt  ;)
co do charakterystyki materiału to nie są to jakieś rury do ogrodzenia używam 18G2A stal o której nawet nie masz pojęcia ze istnieje
natomiast ta cała paplanina o plagiatach i cudzych pomysłach to raczej w swerze chorej wyobraźni igora a ty powtarzasz po nim jak papuga te bzdety
jakie dokumenty posiadam na oryginalność matixa  to już inna sprawa ,chyba nie myślisz ze zainwestowałem kilkaset tysięcy w produkt niesprawdzony pod wieloma punktami
a co do zadowolonych klientów to widzę ze wpisów u mnie też przybywa
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2015, 07:26:28 pm wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #88 dnia: Października 14, 2015, 06:57:56 pm »
Panowie na zlocie w Gdyni 2015 tylko dwie trajki były mojego autorstwa, proszę nie mylić z trajkami AGI.
Z tego co pamiętam AGA był w Bełchatowie i tam pokazywał swoje trajki.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #89 dnia: Października 14, 2015, 07:08:23 pm »
w sumie łatwo pomylić mają po 3 koła fotelik i kierownice  :D
ty masz swoje kolory ja mam swoje ,wiec chyba wielka inkwizycja tego forum nie pomyli naszych rowerków  ;)
nic ci nie grozi nagonka jest na matixa  :-)
« Ostatnia zmiana: Października 15, 2015, 05:39:33 am wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane