Autor Wątek: FULL FAT  (Przeczytany 41095 razy)

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #60 dnia: Października 10, 2015, 10:01:01 pm »
rama stalowa czy alu to jeden kit, waga ta sama, alu zastęuje stal tle że trzeba dac większą średnice, wiec jeden kit, spawarkę mam w pracy, palnik, giętarka, ogółem, przemysł stalowy, koszt ramy z profilem góra 70zł :P 3x amorki powietrzene 400zł szt to masz 1200, osprzęt na xt to 700 + fotelik 1900 + jakieś duperele typu zrobić błotnik, lepsze hamulce, fotelik lepszy, ja swb cruza zrobiłem za 30zł a swb który przejechał na razie 6 tys km za 250zł :)

Jeździ, jeździ , a waga przy dodatkowym silniku elektrycznym 5kg w tą czy w tą nie zrobi :) owszem z silnikiem koszta większe, ale nie 5 tyś, wkońcu na czymś trzeba zarobić jeszcze, czy hoby, nie powiedziałbym, czemu sam nie robię, bo po prostu mam lenia i mi się nie chce, owszem jestem głupi bo bym mógł :)
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2015, 10:03:10 pm wysłana przez Danielasty »

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #61 dnia: Października 11, 2015, 06:16:00 am »
prędziutko to kolega Danielasty policzył :-)

tylko w twojej trajce jeszcze brakuje: kół, piast ,opon,zwrotnic,hamulców hydraulicznych, malowania proszkowego ,łańcucha, pedałów, ,oświetlenia ,bagażnika,chwytów,obróbki cnc.zamykaczy, łożysk .korby z blatami ,kierownicy,mostka,dzwonka,prąd, drut,gaz,
zawiesi,kilku śrubek, podatku wat ,podatku dochodowego i delikatnego zysku za robotę jakieś 50-60 r/h,gwarancja 5 lat na ramę, pewnie tez coś pominąłem  :-)

taka delikatna obsuwa przy wycenie ups ;)

zresztą generalnie biorąc ,to mam wyrzuty sumienia co do ceny w  porównaniu z innymi producentami  ;)

https://www.cyklotur.com/rowery/rowery-poziome/rowery-poziome/


 
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #62 dnia: Października 11, 2015, 08:43:57 am »
Nie do końca rozumiem o co się do Niego sadzicie.  Jak ktoś coś robi i ma na to klientów to dla mnie jest ok.  Według mnie jedyne co powinien poprawić to public relations a potem niech szuka frajerów tfu klientów.
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #63 dnia: Października 11, 2015, 08:49:02 am »
powiedzmy że ktoś to kupuje. .. na allegro stoi rower amg za 80 tyś zł a można kupić taki za 2 tys , chinczycy sprzedają szajs?, owszem pominąłem koła ale to co piszesz nie koniecznie musi być od razu, można się pokusić pierw o zwykłe amorki które pokazałeś w facie za 39zł :) i 1200zł znajduje się na koła, i to co wymieniłeś

przekonałem się do kół 20 cali, piasta shimano 485 , baaardzo łatwo się przerabia na maszyny , z mocowaniem jednostronnym nie powinno być problemu
Koła z rowerów dzieciecych są mega mocne w swoim swb mam takie ze śmietnika - tak, leżało to wziąłem proste, ile kroć przy waliłem w krawężnik na swb - proste - pomalować na czarno, mało kto się skapnie, piasta 89zł szprychy 2zł/szt - weźmy już te czarne to masz 89zł + koło nowe 40zł + 70zł szprychy - 199zł za koło przód , x2 to masz 398zł, koło tył pod tarcze, 149zł - 547zł

opony schwalbe pod 20 da się ustrzelić już za 47zł szt 26 89zł - 183zł

Podliczmy :
Amorki - 100zł
Koła  -    547zł
Opony -  183zł

830zł , więc z 1200 mamy 370zł

akurat na hamulce hydrauliczne , chociaż jak ktoś lubi i nie chce od razu wszytskiego na max można pokusić o cudowne tektro IO, hamulec hamulcem, na handel roweru nie budujemy tylko dla siebie kupie zatem 3szt za 50zł :) przecież to też hamuje akurat ten model jest całkiem mocny na metalicznych klockach :)


zwrotnice i obróbka cnc, dałoby się załatwić, ale jak komuś nie zależy na czasie i ma dostęp do narzędzi, kawałek blachy, gilotyna - ucinasz na wymiar, szablon rysik, frezarka ręczna, wiertarka do otworów , wykończenie tarczą listkową można na lustro nawet, malowanie za free we firmie, ew proszkowe u mnie na osiedlach rama rowerowa z piaskowaniem 30zł

oświetlenie, tu już każdy ma coś swojego nie którzy jadą na reflektorach OP x1 , inni wolą jeden op drugi kolimator inni jadą jak ty na kupnych solarstormach - ciekawe czy kupujesz chociaż te orignały czy podróbki za 90zł :) - z zewnątrz nie widać

pedały, nie oszukujmy się, w większości rowerów są VP za 19zł i się sprawdzają, kto chce kupuje spdki :) tutaj an siłe też nie ma co wciskać, ja np pinowych nie lubię wcale, a spd tylko shimano bez platform , cranki mi nie pasują :)

korba z blatami wwliczona w cene, jak ktoś chce nowe, to złoży alivio za 600zł, na używkach , sam kompletuje xt do tej ceny :) kiera to to samo, alu, piasek i giętarka, ew stal i palnik :P

a prąd itp, to jak mówiłem u nas we firmie można wszystko, nawet buggy budują po godzinach :)

@up, dobrze napisał, jak masz klientów to spoko, ale to co na filmie że w parku na wzniesieniu trajka się unosi jednym kołem to aż strach wjechać w teren, nie znam się, ale na moje środek cięzkości za wysoko, ew jest za wąska, ew za mały skok bądź za twarda zawiecha że nie łykło tego pagórka :)
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2015, 08:51:17 am wysłana przez Danielasty »

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #64 dnia: Października 11, 2015, 10:02:36 am »
teraz się czepiacie matixa a gdybym złożył na tym co piszesz to już suchej nitki by nie zostało  :)
niestety nasze wyobrażenia o rowerze trochę się różnią i bardzo dobrze  ;)
każdy ma swoje kryteria
gdybyś ty był klientem i miał ochotę kupić jakiś trajk co byś chciał w nim miec za 7tys?   :D
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #65 dnia: Października 11, 2015, 10:39:49 am »
pełne zawieszenia na alivio bez elektryki by mi wystarczyło, wolałbym kupić frame set i samemu skladać, chociażby, Ty wsadziśz dampery dt swissa, które mają inną charakterystyke niż epicon, czy fox z powiększoną komorą, a ja bym się pokusił o cane creeka który łyka wszystko :P

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #66 dnia: Października 11, 2015, 11:12:12 am »
Maxtix w wielu aspektach ma INNĄ rację - wygląda podobnie do naszej prywatnej prostej, ale szerzej patrząc jest ona dostosowana do "szerszego" grona odbiorców.
Zaczęło się wprawdzie od delikatnego "wytykania" błędów konstrukcyjnych a skończyło na wartościowaniu cudzej pracy - trochę żenada ...
1. Produkt fabryczny a szczególnie nowy wymaga na wprowadzeniu na rynek dostosowania do pewnych wymogów prawnych - dobrze że jeszcze nikt nie pyta o znak B dopuszczenia do obrotu produktu jako bezpieczny bo się jeszcze okaże że Matix powinien być poddany próbom ogniowym i wytrzymałościowym na profesjonalnym stanowisku badawczym na kilkunastu modelach przedprototypowych - a wartość badań certyfikacyjnych powinna zostać oczywiście dodana do modeli z produkcji seryjnej.
(Podpowiem tylko że samo przyznanie certyfikatu CNBOP jednej rodzinie opraw kosztuje ok. 40000 zł a chodzi tylko o kilkanaście godzin prób czy oprawy sie nie popala, czy plastik wytrzyma temperaturę ogniw awaryjnych i czy oprawa poprawnie zachowuje się w pewnych warunkach określonych przepisami).
2. Koszt produktu to oprócz pracy własnej także zysk oraz pewność, że przez 5 lat gwarancji jaką daje producent odbiorca nie zgłosi się z jakąś wada która pogrąży producenta w bankructwie - nawet jeśli elementy są pancerne i mało filigranowe to jeśli spełniają założenia trwałości "po Matixowemu" to dobrze bo oznacza że produkt mimo "wad" zachowuje się jak rower - brzęczy piszczy skrzypi ale pełni swoja zasadniczą funkcje - JEŹDZI.
3. normalny "ludź" woli kupić produkt nowy na częściach prosto z magazynu producenta a nie ze śmietnika - w tym cały ambaras że lekko używany rower poziomy za "niechodliwość ogólną" i brak akceptacji jako równoważnik pionowca karany jest jak "nówka samochód po salonie" połową swojej wartości - bo takie są realia rynku.
Cyklotur majątku nie zrobił na poziomach tylko na pionach i usługach - może dlatego nie przykładał się do marketingu bo to rower pionowy  ciągnął jego interes ogólny.
Matixowi może zależy bo ma jakieś powody - może to dodatkowy interes ale znaczący więc dlatego sie przykłada - nie wiem, nie wnikam, nie osądzam - istotne są wyniki - jeśli się sprzedaje a odbiorcy są zadowoleni to dla propagacji poziomej idei poruszania się lepiej.
4. Towar czy usługa zrobiona po znajomości lub w ramach "chwili wolnego" dla podobnego "prawdziwka poziomego" nie ma nic wspólnego z zyskiem, ceną czy podejściem handlowym - tutaj liczy się to co wymaga "kupujący" - jeśli ma być po taniości to doświadczenie składacza i oko wybierze nawet rower śmietnikowy z częściami sprzed lat i skręci do kupy aby jeździło - jedyną rzeczą, która nie ulegnie zmianie przy takim podejściu to będzie jakość i precyzja osądu części śmietnikowych i jakość pracy przy składaniu i skręcaniu ich w kompletną całość - w ramach oczywiście "za piwo, za darmo, za byle co byle fajnie było" - czyli z dystansu biznesu patrząc "za frajerskość".
Rower wyjdzie zapewne nie gorszy od nówki, a znacznie tańszy - problem gdy znajomy wróci z 10 mu podobnymi którzy zechcą "po taniości" wykonać w krótkim czasie takie samo cudo (bo fama głosi że da się po taniości) - wtedy będąc np. pracownikiem firmy gdzie z maszynami do metalu lekko zakłopotani bedziemy tłumaczyc seryjna produkcje ram rowerowych dla znajomych "po znajomości" z wykorzystaniem materiału firmowego (bezkosztowo hyhyhy czyli kradnąc - wersja ekstremalnie tania) ...
Przykład może z nieba ale bardzo sorry za taki układ - ile można mieć znajomych dla których moja praca jawi się w realiach polskich niczym miska ryżu jak u chinola - śmieciówki to rzecz normalna w Polsce i choć nikt nie chciałby tak - od innych wymagamy pracy za darmo to swoją dla innych cenimy zazwyczaj drogo? - żenada i bardzo polskie podejście ostatnio ...
5. jak ktoś chce tani rower poziomy na prostych i  nieskomplikowanych częściach z gwarancja zadowolenia na wstępnym etapie znajomości to polecam albo używki albo Rocka z jego niewydumanymi ale sensownie złożonymi rowerami.
Jeśli ktoś pomaca lub "ocznie" oceni, że to nie to i jakoś tak biednie to bardzo sorry niech znajdzie znajomego co po kosztach mu rower z częściami ze śmietnika wykona za połowę tej ceny, w standarcie wyposażenia i przede wszystkim kultury i jakości wykonania jak Velogice chociażby czy Velotechnikizłoży - z własnego doświadczenia na innym polu gwarantuje że dłgo szukac mu przyjdzie. Jeden egzemplarz może ale 10 koejnych? - żona i rodzina producenta wybije mu z głowy drugie życie zawodowe bez kasy i czasu dla nich ...

Podsumowując po mojemu - po kosztach i po znajomości można wiele rzeczy zrobic tanio - po fabrycznemu, z gwarancją na towar i gwarancją zadowolenia klienta w ilości kilkanaście sztuk rocznie - moim zdaniem nie - zbyt czasochłonne to jest aby marnować własny czas na cudzą radość i satysfakcję.
Sam osobiście wolałem kupić nówkę z nowymi częściami bo raz przygotowałem się do tego finansowo to dwa za dobrze wykonany (i ładny bo fajnie mieć ładny rower) produkt warto dać komuś kasę.
Mercedesa w cenie malucha to .. na złomie wyrwać można. Nie neguję możliwości życia dla innych dla samej satysfakcji ale rzadko zdarza się spotkać Matkę Teresę która nie wystawi rachunku za swoją fachową pracę - kogoś kto tak myśli życie, otoczenie lub sama rodzina mocno zweryfikuje ;)
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2015, 11:50:28 am wysłana przez Mociumpel »

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #67 dnia: Października 11, 2015, 11:35:25 am »
Trochę przypominają mi się utyskiwania MD, że nikt nie chce mu dać nic za darmo. Też chciał wszystko po taniości. Ktoś wie jak mu idzie interes?
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #68 dnia: Października 11, 2015, 04:51:58 pm »
Kurcze koła ze śmietnika to hit:). Kiedyś zadzwonił do mni gość który chciał kupić handbika. Tylko cena mu nie odpowiadła ja mu na to że zawsze może kupić fabryczny i wyjdzie mu z dofinansowaniem taniej jak muj.  On mi że mój mu się bardziej podoba ale za dużo kosztuje i on by sam sobie zrobił właściwie bo to proste . Na to życzyłem mu powodzenia mówie mu jeszcze może nawet będzie Pan robił rowery lepsze od moich :)

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #69 dnia: Października 11, 2015, 05:52:48 pm »
Nikomu się nie da dogodzić - bo jednemu za drogo bo chce tanio, a drugiemu za tanio bo drogi to dobry;)
Yiun konstruktywnie zjechał konstrukcje i tego się trzymajmy - Matixa do poprawy ;) bo ma drobne wady ;)

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #70 dnia: Października 12, 2015, 11:21:37 am »
Szczerze - nikt nie robi ideałów od pierwszego projektu, bo się nie da, ilu ludzi tyle będzie opinii, jeden lubi hamulce hydrauliczne, drugi uważa że to szajs bo tak, i nie ważne co AGA zastosuje w swoim rowerze - zostanie objechany przez jedną osobę. Ja mam zasadę, jeżeli sam nie potrafię zrobić czegoś lepiej to owszem mogę ocenić konstrukcję i co bym poprawił, ale jechać po człowieku, jakieś wycieczki osobiste itd? Trochę to nie fajne.

Poza tym ktoś pisze - koła ze śmietnika, ciekawych czasów się doczekałem - koła do fatbike leżą na śmieciach... może jeszcze z nowymi gumami, full zestaw? To akurat nie są tanie rzeczy i nie ma co porównywać do standardowych normalnych obręczy i gum, nie można tam zastosować normalnego hamulca, MUSZĄ być tarcze plus kilogramy niestandardowych części przez co są po prostu droższe. Sam kombinowałem żeby sobie dynamo w piaście założyć do swojego fata, ale kosztuje jakieś półtorej tysiąca... dla porównania dodam że standardowe dynamo kosztuje 10 razy mniej. Dlatego jak ktoś nie zna realiów niech łaskawie zastanowi się kilka razy zanim zacznie płakać że ochooo drogo buuuhuuu drogo ojaaaa drogo itd.

Dla mnie trajka by była faktycznie zajebi.... bardzo fajnym rozwiązaniem, ale na pewno nie w bloku i na pewno z elektrycznym dopalaczem o mocy 4 cyfrowej :) wtedy spokojnie cały rok można by tym się poruszać, ale nie widzę siebie na takim rowerze do szalenia w terenie... w teren najlepszy jest jednak pion, szaleństwa na trajkach wyglądają troszkę nieporadnie.
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #71 dnia: Października 12, 2015, 11:42:36 am »
Ale generujecie kontentu ;)

Prawda jest taka Igor "Trajkocyklista" jest znany z ultralekkich stików.
Są wyjątkowo udanymi konstrukcjami.Sam buduję poziomy, jeździłem na jego konstrukcjach i wiem że to dobry sprzęt.
Rama jest z rur okrągłych. I są konstrukcje oparte na ponad 10 letnim doświadczeniu w budowie.

Matix jest na rynku od paru lat, nie ma za sobą takiego bagażu doświadczenia w budowie i nadrabia korzystając z rozwiązań wypracowanych prze innych.

Innowacyjność polega na ulepszaniu, tworzeniu nowych rozwiązań konstrukcyjnych.
Prostych, tanich i niezawodnych. Tylko w ten sposób wniesiemy coś nowego na rynek.
Patrząc na konstrukcje Matixa nie widzę innowacyjności, dlatego zachęcam Pana z Tarnowa aby opracował rozwiązania które wniosą powiew świeżości
na rynku rowerów poziomych.
Czyli moja recepta to:
- mniej pisania,
a więcej:
- samodzielnego myślenia,
- prototypowania,
- wdrażania wypracowanych rozwiązań,
- i dopiero brandowanie i promocja

Tak przynajmniej robią firmy kluczowych marek.
Reszta pozostająca w cieniu klepie podobne produkty wypracowane przez tych pierwszych.
To w jakiej grupie się producent znajdzie zależy wyłącznie od niego.

« Ostatnia zmiana: Października 12, 2015, 11:53:42 am wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #72 dnia: Października 12, 2015, 10:15:00 pm »
Grzegorz ty się tu nie wymądrzaj bo zaraz założymy wątek o twoim sklepie :)

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #73 dnia: Października 13, 2015, 05:30:54 am »
myślę ;) ze wiele by było do napisania  :)sam mam pewne doświadczenia w tej materii  :'(
ale nie zależy mi na smarowaniu gościa wiec cierpliwie znoszę jego komitywę
proponuje powrót do pierwotnego tematu  ;)
« Ostatnia zmiana: Października 13, 2015, 05:42:34 am wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #74 dnia: Października 13, 2015, 09:08:56 am »
Żartem konstruktywnym:
No więc tak - Matix jest brzydki, ale mi się podoba, ma kupę wad ale mi nie wadzą, wzdycham chociaż go nie kocham, obserwuję rozwój chociaż mi wszystko jedno.
Krótko - jest jaki jest ale to dobrze ;)