Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P9  (Przeczytany 27104 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2013, 11:13:13 pm »
Neverhood: dobrze piszesz z tym wulkanizatorem - jak będę wiosennie dłubał w P9 to się do wulkanizatora wybiorę.

Szerokość piasty to 58.5mm
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2013, 11:24:24 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 27, 2013, 11:30:45 pm »
Można też kupić gotowe dętki z odgiętą rurą - Schwalbe AV-1, dostępne w Unibike'u po 19zł.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 28, 2013, 07:41:55 am »
Schwalbe AV-1 ? http://allegro.pl/detka-12-1-2x1-75x2-1-4-schwalbe-av1-sc67-i3037568603.html
Nie wygląda mi to na wygięty wentyl.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 28, 2013, 12:26:39 pm »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 28, 2013, 12:44:16 pm »
Dzięki live_evil, dodałem do ulubionych
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 27, 2015, 10:33:09 pm »
Obiecany adapter do mocowania tarczy hamulcowej do plastikowego koła 12"

Instrukcja obsługi - wyjmujemy z koła łożysko od strony tarczy, wbijamy w miejsce łożyska adapter (stroną D26m8), mierzymy odległość między wnętrzem drugiego łożyska a dnem wgłębienia D26H8/8 - docinamy na wymiar rurkę D12x1 albo D14x2 albo jakąś podobną, która będzie robić na dystans między łożyskami, wrzucamy do dziury, w gniazdo D26H8/8 wkładamy wyjęte wcześniej łożysko i skręcamy wszystko śrubą i nakrętką (w miejsce osi koła). Poprzez otwory 12xD3 w adapterze wiercimy D3.3 adapter i plastik koła na jakieś 20~25mm w głąb plastiku a potem razem gwintujemy M4. W powstałe otwory wkręcamy śrubki dociskowe PN-EN ISO 4026 4x20. Na koniec wyjmujemy śrubę i voila - mamy zamocowany adapter do tarczy.
Wkrótce rysunek zamontowanego adaptera.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 30, 2015, 09:07:41 pm »
Regulowany suport:






Obrazki i zdjęcia zamocowanego adaptera tarczy do plastikowego koła wkrótce.

Oczywiście wszystko w galerii: https://plus.google.com/u/0/photos/105277250576881179178/albums/5648793357846642641
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 31, 2015, 07:56:17 pm »
Plastikowe koło 12" z adapterem do mocowania tarczy hamulcowej:





Dystans do włożenia pomiędzy łożyska - należy zamocować do koła adapter a dopiero potem pomierzyć wszystko i ustalić właściwą długość dystansu:
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 318
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 02, 2015, 08:53:30 am »
Nie jestem specjalistą kółkologiem, ale przemyślałbym stosowanie plastikowych kółek z hulajnogi do trzykołowca. Nikt Ci nie zagwarantuje, że tworzywo użyte na obręcze wytrzyma wyboczenia i siły odśrodkowe takie, jakie są w zakręcie. Poszedłbym dalej - za 12 złotych tam musi być recykling recyklingu. W mojej historycznej trajce mam przednie koła od składaka, a i w tych przy ostrej jeździe strzelały szprychy. Jak pęknie szprycha, to do do domu wrócę. A jak rozpadnie się na zakręcie całe koło ???

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 02, 2015, 10:09:59 am »
Kółka z hulajnogi są za małe oraz mają za cienkie ośki (najczęściej D8mm).
Kółek od składaka - byłyby trochę za duże, a przeróbka szprychowanych kółek 12" na mocowanie tarczy wysoce nieopłacalna.

IMK P9 jest rowerem dziecięcym, co prawda dość szybkim bo Junior może jechać marszowo ~25km/h a rozpędza się do 30km/h ale ciągle jest to rower dziecięcy, czyli mała masa =  małe obciążenia. Do tej pory wytrzymywało, nawet jak się na nim Dżimi wygłupiał.

Strzelanie szprych - może wynikać ze złej geometrii układu kierowniczego.

Baj de łej - pomiędzy koło (łożysko) a zwrotnicę, trzeba podłożyć podkładkę 2mm, żeby zacisk hamulca tarczowego pasował.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 10:12:10 am wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1591
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 02, 2015, 07:37:53 pm »
Nie jestem specjalistą kółkologiem, ale przemyślałbym stosowanie plastikowych kółek z hulajnogi do trzykołowca. Nikt Ci nie zagwarantuje, że tworzywo użyte na obręcze wytrzyma wyboczenia i siły odśrodkowe takie, jakie są w zakręcie. Poszedłbym dalej - za 12 złotych tam musi być recykling recyklingu. W mojej historycznej trajce mam przednie koła od składaka, a i w tych przy ostrej jeździe strzelały szprychy. Jak pęknie szprycha, to do do domu wrócę. A jak rozpadnie się na zakręcie całe koło ???
Jak dobrze kojarzę to takie kółka Franc zastosował w rowerze który śmiga już od kilku sezonów.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 02, 2015, 07:42:17 pm »
Dokładnie tak - IMK P9 ma już dobrych kilka lat, Junior i koledzy łagodnie się z nim nie obchodzą i wszystko działa.
No stress.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 318
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 08, 2015, 09:24:38 am »
Szerokości  ;)

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 08, 2015, 07:33:10 pm »
Uważam, że przekombinowałeś z tym bajeranckim adapterem. Skoro bawisz się maszynami, to zrób dobry wkład:
- piasta stalowa -  rura z przyspawanym kołnierz do mocowania tarczy
- przewiercić plastikowe koło i zamocować cały ten wkład gotowej piasty, na wcisk, na klej.

Możliwe, że taki wkład da się zrobić jeszcze taniej na bazie taniej piasty rowerowej z usuniętym kołnierzem na szprychy.

E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P9
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 08, 2015, 07:52:19 pm »
Ale po co?
To było tanie - 2 odpadowe kawałki EN-AW2017A, chwila samodzielnego toczenia, flaszka dla operatora wiertarki współrzędnościowej i znowu samodzielne toczeni + uprzejma prośba do tokarza, żeby wytoczył gniazda pod łożyska - wewnętrznego toczenia jeszcze nie opanowałem, gwintowanie również dokonałem samodzielnie. Daje to koszt 1 flaszki + trochę mojej robocizny + chwila roboty tokarza. Śrubki miałem z odzysku.

Jak bym musiał robić nową piastę, to trzeba byłoby toczyć kółko (tokarz i do tego z dużą tokarką, fucha rzucałaby się też w oczy, trochę trwa, więc pewnie flaszeczka by się przydała), obtoczyć rurę (pewnie dałbym radę), wykonać kołnierz (wytoczyłbym, ale do operatora wiertarki i tak musiałbym iść), potem spawacz (też płatne). Eeeeee tam, nie chce się.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800