Autor Wątek: Mhroczny poziom - czyli początki :)  (Przeczytany 74078 razy)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #60 dnia: Lutego 23, 2012, 07:35:54 pm »
[A to akurat ciekawa informacja. Te hulajnogi są dośćc tanie to zawsze można kupić taką hulajnogę i ześwinić ją na części. Rurę wykorzystac, że ma odpowiedni wymiar pod stery. A z kółek zrobić rolki łańcucha :D

Jest jeszcze kierownica i śruba do szybkiego mocowania.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Mhrok

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #61 dnia: Lutego 23, 2012, 10:35:21 pm »
Teraz ważne pytanie:
Jaką średnicę rur zastosować przy takiej lub podobnej geometrii ramy?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #62 dnia: Lutego 23, 2012, 11:41:54 pm »
Jak już wielokrotnie pisałem 45x45x2 się NIE nadaje :) Taki był IMK P7 i się połamał. Raffi ma chyba profil 50x50x2 - to jest minimum. Obejrzyj jeszcze raz dokładnie rower Raffiego (pewnikiem w jutro na WMK) - wychodzi, że twój jest bardzo podobny.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Mhrok

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #63 dnia: Lutego 24, 2012, 07:01:41 am »
Jak już wielokrotnie pisałem 45x45x2 się NIE nadaje :) Taki był IMK P7 i się połamał. Raffi ma chyba profil 50x50x2 - to jest minimum. Obejrzyj jeszcze raz dokładnie rower Raffiego (pewnikiem w jutro na WMK) - wychodzi, że twój jest bardzo podobny.
Tylko mój stalowy!

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #64 dnia: Lutego 24, 2012, 07:34:17 am »
Ja zastosowałem (na dole pierwszej strony):
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=576.0
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #65 dnia: Lutego 24, 2012, 01:13:21 pm »
Jak SWB to polecam nieco wyższą konstrukcję.

To mój pierwszy poziom stalowy.


Wiem że wiele konstrukcji powstaje z profili kwadratowych, prostokątnych.
Osobiście wyznaję dewizę że ma to wyglądać i i być komfortowe ;)

Ja wykorzystałem rury (te 2 łączące mostek w tyłem) ze złomu 3cm średnica gr.2 większe mają od 5 do 6.
Polecam 2 rury okrągłe niż jedną kwadratową bo taka konstrukcja jest bardziej wytrzymała i lżejsza.
A stalowy to stalowy i trzeba uważać aby nie wejść w kategorię wagową czołgu co może być jedynie przyjemne gdy ktoś nam zajedzie drogę.
Z taką masą korba wcina się w maskę jak w masło ;)))
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Mhrok

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #66 dnia: Lutego 26, 2012, 01:10:30 am »

Witam,
dziś pół dnia spędziłem na układaniu tego wszystkiego w jakąś logiczną całość. Mam nadzieję, że będzie się do czego przyczepić :P
Kilka słów o tym:
1. Linia łańcucha jeszcze ulegnie zmianie, jak jutro rozrysuję mocowanie wahacza i sprawdzę czy nic tam nie koliduje.
2. Co myślicie o średnicy rur 48,3 mm? Jaką grubość ścianek zastosować?

Pozdrawiam

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #67 dnia: Lutego 26, 2012, 10:52:53 am »
Skróć odległość (przestrzeń) za fotelem przesuwając oś wahacza do przodu - zmniejszy się obciążenie przodu, bo tylne koło będzie bliżej fotela (a także skróci się rower).
Spróbuj, może się uda trochę przesunąć przednie koło do przodu, oczywiście tak, żeby korby nie zawadzały (piety mogą zawadzać, to nie jest problem) - zmniejszy się obciążenie przodu, bo nie będziesz siedział na przednim kole. Już przy 450mm odległości między osią suportu a osią koła 20" (406 ETRETO) korby 170mm nie powinny zawadzać o koło.
Im mniej obciążone przednie koło, tym łatwiej jedzie po nierównościach.
Rury - kwadrat 40x40x2 był wystarczający w przypadku ram Storma, BartkaZ (Bzaborow) i Xun'a.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

storm

  • Gość
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #68 dnia: Lutego 26, 2012, 11:30:52 am »
1. Franc - zależy w jakim rowerze... W SWB miałem 40x60mmx2mm i to był CZOŁG. Niezniszczalny. W LWB mam połaczenie tej samej częsci ramy z SWB z 40x40x2mm i mimo, że to łaczenie wypada mniejw ięcej pośrodku rowera - to też dalej jest jak czołg :)
2. Mhrok - na tym rysunku brakuje człowieka, w związku z czym odległość 955mm X-Seam wychodzi moim zdaniem tak od pępka do końca stopy a nie od biodra.
3. Czy tam ma być widelec amortyzowany? Bo jeśli tak to za mało tam miejsca na niego pod sterami.
4. Może być suport troszkę za wysoko - brakuje ludzika i linii serca...
5. Tak jak napisał Franc - musisz przesunąć amortyzator z tyłu bliżej pod fotelik (mniej więcej w okolice połowy obecnej odległości). Raz, że wtedy dopiero będzie on dobrze, działał, a dwa, że faktycznie zyskasz możliwość przesuniecia tylnego koła bliżej fotelika.
6. Celem uproszczenia konstrukcji - spróbuj przesunąć mocowanie (spaw?) rury suportowej bezpośrednio do rury widelca.
7. Skoro masz długie nogi, to możesz spróbować jeszcze obnizyć poziom siedzenia, wysuwając ciutkę dalej suport i zmniejszając kąt spawu przed fotelikiem. (bardziej pod kątem).
8. Nie zaplanowałeś jeszcze mocowania pod bagażnik ani kuferek? Warto pomyśleć o tym zawczasu :)
9. Nie narysowałeś linii po której ma wracać łańcuch - a tu już widzę, że będzie kolidował podczas skrętu w prawo z kołem przednim. Chyba, że zastosujesz rolki napinające mocowane do rury widelca lub do ramy. Albo rurki prowadzące.

Ogólnie, w przypadku SWB jesteś w stanie zejść poniżej 2 m długości - postaraj się to zrobić, bo to zawsze mniej miejsca trzeba na trzymanie roweru czy jego przewożenie, np w pociagu :) I w zasadzie chyba wszystkie warszawskie SWBy mają poniżej 2m? (OIDP?)

I jeszcze jedna mala prośba - postaraj się rysować na "papierze", gdzie linie wyznaczają normalne jednostki centymetrowe - tak aby koło przednie zajmowało te 4-5 kratek a nie trochę ponad półtorej. Co tam ustawiłeś za skalę?

Mhrok

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #69 dnia: Lutego 26, 2012, 01:12:05 pm »
Skróć odległość (przestrzeń) za fotelem przesuwając oś wahacza do przodu - zmniejszy się obciążenie przodu, bo tylne koło będzie bliżej fotela (a także skróci się rower).
Zrobione!
Rury - kwadrat 40x40x2 był wystarczający w przypadku ram Storma, BartkaZ (Bzaborow) i Xun'a.
Faktycznie, wybijam sobie z głowy rury okrągłe, bo to samobójstwo :D
Na ten moment 40x40x2 jest w planach.

2. Mhrok - na tym rysunku brakuje człowieka, w związku z czym odległość 955mm X-Seam wychodzi moim zdaniem tak od pępka do końca stopy a nie od biodra.
I już masz człowieczka :P
3. Czy tam ma być widelec amortyzowany? Bo jeśli tak to za mało tam miejsca na niego pod sterami.
Tak, ma być tam widelec amortyzowany. A co do miejsca - nie wiem, nie mam go nie mam jak sprawdzić ;)
5. Tak jak napisał Franc - musisz przesunąć amortyzator z tyłu bliżej pod fotelik (mniej więcej w okolice połowy obecnej odległości). Raz, że wtedy dopiero będzie on dobrze, działał, a dwa, że faktycznie zyskasz możliwość przesuniecia tylnego koła bliżej fotelika.
O to chodziło, czy raczej chodzi o pochylenie go bardziej?
6. Celem uproszczenia konstrukcji - spróbuj przesunąć mocowanie (spaw?) rury suportowej bezpośrednio do rury widelca.
Obniży to suport - nie wiem czy to dobrze?
8. Nie zaplanowałeś jeszcze mocowania pod bagażnik ani kuferek? Warto pomyśleć o tym zawczasu :)
Ano warto, w następnym rysunku będzie ;)
9. Nie narysowałeś linii po której ma wracać łańcuch - a tu już widzę, że będzie kolidował podczas skrętu w prawo z kołem przednim. Chyba, że zastosujesz rolki napinające mocowane do rury widelca lub do ramy. Albo rurki prowadzące.
Ano rolki :)
I jeszcze jedna mala prośba - postaraj się rysować na "papierze", gdzie linie wyznaczają normalne jednostki centymetrowe - tak aby koło przednie zajmowało te 4-5 kratek a nie trochę ponad półtorej. Co tam ustawiłeś za skalę?
Skala siatki jest dynamiczna.

No i aktualna wersja:

Między mufą łożyska a rurą pod fotelem będzie jeszcze wzmocnienie - jak będzie to wyjdzie na końcu :)

Pozdrawiam.
edit: nie sprawdziłem jak idzie linia łańcucha - poprawiam...
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2012, 01:48:46 pm wysłana przez Mhrok »

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #70 dnia: Lutego 26, 2012, 03:54:05 pm »
Poprzednia wersja posiadała ładniejszą linię.
Zachował bym ją bo jest ładna.

Przygotowałem dla Ciebie taką szybką wizualizacje poskładaną w szopie.
Wg. mnie jest ładna i mocowanie amora masz na środku fotela a mocowanie widelca na zgięciu rur ;)

« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2012, 03:55:39 pm wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

bzaborow

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 151
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #71 dnia: Lutego 26, 2012, 06:14:15 pm »
Rury - kwadrat 40x40x2 był wystarczający w przypadku ram Storma, BartkaZ (Bzaborow) i Xun'a.

Nigdy nie mialem ramy z profilu 40x40x2;) We flevo (stalowym) jest 30x30x2 (sam nie weim dlaczego to wytrzymuje, ale przejechalo 20kkm czasem nawet z duzym bagazem po wertepach i nie peklo) a w LWB (stalowym) 50x30x2. Jak chcesz miec z grubsza odpowiedz jakie rury uzyc, to sciagnij sobie programik Frame2D (ze strony poziome.republika.pl), wprowadz tam geometrie i ustaw obciazenia (jesli ma byc przyblizone, to wystarcza 3 punkty - siedzenie, kark i suport). Ja zakladam zawsze margines bezpieczenstwa na przeciazenia 3-4g (tzn mnoze obciazenia statyczne x3 albo x4) i z reguly rury ramy wychodza wystarczajaco wytrzymale (dla amortyzowanych ram). Czy polaczenia wytrzymaja to juz zalezy od ich wykonania.

bartek maupa bzaborow.org

Mhrok

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #72 dnia: Lutego 26, 2012, 06:30:52 pm »
Jak chcesz miec z grubsza odpowiedz jakie rury uzyc, to sciagnij sobie programik Frame2D (ze strony poziome.republika.pl), wprowadz tam geometrie i ustaw obciazenia (jesli ma byc przyblizone, to wystarcza 3 punkty - siedzenie, kark i suport). Ja zakladam zawsze margines bezpieczenstwa na przeciazenia 3-4g (tzn mnoze obciazenia statyczne x3 albo x4) i z reguly rury ramy wychodza wystarczajaco wytrzymale (dla amortyzowanych ram). Czy polaczenia wytrzymaja to juz zalezy od ich wykonania.
Dzięki Raffiemu zapoznaję się z tym programem już od kilku godzin i jak ustalę jakąś docelową geometrię to wprowadzę tam moje wypociny ;)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #73 dnia: Lutego 26, 2012, 07:42:51 pm »
No i wsad ode mnie.

a. Najpopularniejsza Capa ma wymiary niemal identyczne z widelcem sztywnym 26": od osi do korony jakieś 39.5cm, wyprzedzenie z 4cm. Ten z amortyzatorem "w środku" jest znacznie niższy (o jakieś 4cm). Jak nie masz amorka, to próby możesz robić z zastępczym widelcem. Na rysunku masz widelec 32cm, czyli stricte sztywniak 20" (a i może też zabraknie, ale nie mam takowego to nie wiem).

b. Sprawdź jeszcze damper. Z rysunku wynika 155mm. "Standard" to chyba 165 albo 190.. Przelicz także jego położenie, żeby nie było, że zawsze dobija albo jest twardy jak kamień.

c. Pochyl lekko "ogon": będzie możliwość regulacji położenia fotelika oraz łatwiejsze mocowanie bagażnika.

d. A czy faktycznie masz ręce do kolan, czy tylko tak na rysunku wyszło? :) Będziesz miał problem z wysokością kierownicy..

e. Osobiście polecam metodę "ściągania" z fotek. Na dobrym wzorze można naprawdę wiele się nauczyć i nie popełnić potem wielu "głupich" błędów. Upatrz sobie jakiś model.. i wymiarujesz na prawo i lewo :)

Tak jak Antonowitch proponuje na swojej składance:
- rura sterowa zespawana z bomem i z rurą przed siodełkiem
- dodatkowy kawałek rury pod siodełko do zamocowania wspornika siodełka.

Mhrok

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
Odp: Mhroczny poziom - czyli początki :)
« Odpowiedź #74 dnia: Lutego 26, 2012, 07:46:25 pm »
b. Sprawdź jeszcze damper. Z rysunku wynika 155mm. "Standard" to chyba 165 albo 190.. Przelicz także jego położenie, żeby nie było, że zawsze dobija albo jest twardy jak kamień.
Ano fakt, RS SID mój ma 155mm :)
d. A czy faktycznie masz ręce do kolan, czy tylko tak na rysunku wyszło? :) Będziesz miał problem z wysokością kierownicy..
Oj tam, tak wyszło, poprawię w następnej wersji :) W ciągu godziny powinno się coś pojawić :)