Autor Wątek: Witam- Jacek  (Przeczytany 22458 razy)

wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Witam- Jacek
« dnia: Lutego 14, 2011, 03:49:25 pm »
Witam
Mam na imię Jacek. Jestem z Łodzi.
Jeżdżę na rowerze turystycznie a opisywane w internecie zalety rowerów
poziomych nakręciły mnie na własną konstrukcję.

Postanowiłem, że zrobię LWB jednorurowca jako że ta konstrukcja wydawała mi
się najłatwiejsza na początek.
Nie chciałem też za dużo inwestować póki nie przekonam się czy ten rodzaj
roweru będzie mi odpowiadał.
Bazą do budowy posłużył mi stary góral i rura stalowa kupiona za parę
złotych na złomie.
Osprzęt wzięty z roweru żony i córki.
Rower wyszedł trochę za długi - baza ? 215 cm ale na razie nie będę go
skracał.
Z tyłu koło 26 ze względu na piwoty choć wolałbym 28 . Z przodu koło 24.
Mocowanie siedzenia i suportu regulowane bo zupełnie nie miałem wyczucia
jakie przyjąć odległości.
Niestety nie miałem okazji żeby go zważyć.

W sprzyjającej aurze zimowej udało mi się zrobić jazdę testową i z
zadowoleniem stwierdziłem, że da się na tej konstrukcji jeździć, a co
więcej właściwości trakcyjne są bardzo dobre.
Zwrotność może jest nie najlepsza ? duży promień skrętu, ale myślę że
trochę treningu i oswoję się i z tym manewrem.
Perspektywa widzenia świata z poziomu roweru poziomego wydała mi  bardzo
ciekawa i z niecierpliwością czekam na wiosnę.

Pozdrawiam wszystkich Poziomkowców.
Jacek

Moja galeria:
http://wodnik1002.fotosik.pl/albumy/815809.html

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 14, 2011, 04:24:32 pm »
Serdecznie witamy w naszym gronie

rowerek bardzo zgrabny
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

cruzbike

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Solec Wielkopolski
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 14, 2011, 04:25:46 pm »
Witamy ;) Bardzo ładny rower
GG: 13949582

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 14, 2011, 05:09:30 pm »
Elegancka samoróbka. Przy przedłużaniu roweru pomyśl może o dodatkowej dolnej belce dla usztywnienia tak długiej ramy, punkty zaczepienia już masz (trójkąty pod ramą z tyłu i przy suporcie oraz oczywiście przy główce ramy).
Jakub Sałata

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 14, 2011, 06:00:10 pm »
Witam w gronie LWB USS.
Opony na błoto raczej się nie przydadzą. LWB to konstrukcja na asfalt. Fotelik zbyt wysoki i zbyt długi.
Kilka ciekawych rozwiązań w układzie kierowniczym.
Rower całkiem zgrabny i lekka wizualnie konstrukcja. Mam nadzieję, że wystarczająco wytrzymała.
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2011, 06:02:46 pm wysłana przez hansglopke »
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 14, 2011, 07:37:20 pm »
Dzięki za miłe słowa i uwagi techniczne  :).
Oczywiście konstrukcyjnie rama byłaby do poprawy - krótsza o ok. 10-15 cm  i dla zapewnienia większej sztywności grubsza rura.
Może się zmobilizuję i ją skrócę, ale na razie muszę się nacieszyć nowym sprzętem, a z czasem narodzą się nowe inspiracje i pomysły.
O zmianie  opon już myślałem, ale założyłem to co miałem a na pewno znacie to uczucie niecierpliwości i chęci najszybszego sprawdzenia swojej konstrukcji.
Fotelik to drewniany wkład fotela biurowego obity karimatą i skają.
Pewnie jego mankamenty wyjdą po kilku wycieczkach.
Układ kierowniczy też był wyzwaniem. Powstało kilka nieudanych wersji zanim zaczął spełniać swoją funkcję.
Najbardziej do mnie przemawiało sterowanie linkami stalowymi - mam wrażenie że to układ większej precyzji , niemniej skończyło się na drągu z główkami cięgła który też się sprawdza.
Jazda testowa spełniła moje oczekiwania więc teraz pora na dopieszczanie.
Być może jak "naładuję akumulatory" -  wezmę się za budowę następnego roweru bo jak ktoś zauważył jest to bardzo zaraźliwe  ;D.
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2011, 07:45:38 pm wysłana przez wodnik »

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 14, 2011, 08:51:37 pm »
Na pierwszy rzut oka, to rower wygląda jakby miał z 3m, a fotel zabrałeś z salonu wypoczynkowego :)

Skajowy fotelik. Może mam przykre doświadczenia, ale osobiście bardzo odradzam. Na urodziny (albo inną okazję) zamów sobie ze sklepiku (i żyłkowy materacyk) :)

Chyba największy problem to wytrzymałość ramy. Rura będzie się gięła (no chyba że jest to 50x5mm :). Zamiast zmieniać całą po prostu dospawaj dodatkowy kawałek od na całość. W tej wersji długość bym zostawił (zero problemów z kolizją z przednim kołem). Jak koniecznie chcesz zmieniać, to lepiej zrób CLWB (support w okolicy sterów).

No i jeszcze "napinacz" mocno odstaje od ramy i jest strasznie nisko. Pierwszy badyl i już go nie ma. Kup sobie taki napinacz "nakręcany" na przedni support i będzie git.

Domyślam się, że myślałeś ( :) ) o przerzutce na korbie, ale jak widzę problemy natury geometrycznej przesuną ją do tyłu. Przy takiej konfiguracji to nawet nie musisz "tracić" 3 tarcz: wystarczy dokręcić (albo dospawać) jeszcze jedną tarczę na dystansach.

A tak w ogóle.. To gdzie "rządzisz"? :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 14, 2011, 09:31:18 pm »
Witaj na forum, gratuluję pierwszej konstrukcji :) Jako że dawniej ujeżdżałem jedno - belkowca i mam pozytywne doświadczenia z taką konstrukcją to dam głoś przeciw przerabianiu roweru na kratownicę. Zakładając że główna belka ma  odpowiednia średnicę i ścianki to druga jest zupełnie niepotrzebna a tylko podnosi wagę. Do tego pojedyncza belka w lwb z stali bardzo fanie wytłumia nierówności. Wzmocnienia w newralgicznych miejscach też są więc nic złego nie powinno się dziać.
Btw jeśli z przodu dał byś mostek z 10cm kawałkiem kierownicy to miał byś wygodny dwustronny punkt mocowania latarek (po jednym na prawą i lewą stronę).


wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 14, 2011, 10:14:40 pm »
Faktycznie czuję, że rura na nierównościach robi za amortyzator  :)

Zobaczymy - jak rura się zegnie to spawarka pójdzie w ruch.

Myślałem o wzmocnieniu rury, tylko pojawiają się problemy -
dospawać wzmocnienie od spodu  to koliduje z układem kierowniczym, dospawać od góry - to mam tam uchwyty do mocowania siodełka ,  kierownicy i suportu.
Na razie nie mam sensownego pomysłu na wzmocnienie.
Będę się głowił jak coś się rozwali.

Zresztą tak jak pisałem - ta konstrukcja miała upewnić moje pozytywne wyobrażenia o rowerach poziomych. Myślę że zostało to osiągnięte.

Napinacz za nisko - cenna uwaga - nie pomyślałem.
Miałem podwiesić łańcuch na rolce  ale wtedy przednia przerzutka nie obsłużyłaby mi trzech tarcz. Choć może się okazać że wystarczy tylko tylna przerzutka.
Myślę też o wprowadzeniu napędu z jednym łańcuchem.
Wtedy mógłbym zrezygnować z przedniego napinacza i zamontować wysoko przy ramie rolkę podtrzymująca łańcuch powrotny.

Fotelik ze sklepu - jak najbardziej - jak mi tyłek sparcieje zamówię błyskawicznie.

Myślę że na wiosnę po pierwszych 100 km pojawi się wiele innych problemów ;D

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 14, 2011, 10:20:21 pm »
Osprzęt wzięty z roweru żony i córki.


Witaj Jacek! Ladny rowerek!

Ale czkekaj, żona i córka na czym teraz jeżdżą !? ;)


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 14, 2011, 11:40:19 pm »
Dopiero teraz zauważyłem że jesteś z Łodzi. Powiedz z której części, ja mieszkam w Konstantynowie, najbliżej mi na Retkinię i Złotno.
Jakub Sałata

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 15, 2011, 07:14:00 am »
Myślałem o wzmocnieniu rury, tylko pojawiają się problemy...
Na razie nie mam sensownego pomysłu na wzmocnienie.

Ja widzę drugą rurę rurę między suportami i do przedniego wzmocnienia-trójkąta. Ta druga rura nie musi być taka gruba, bo będzie na nią działać siła na rozciąganie. Śmiałbym powiedzieć, że pręt zbrojeniowy wystarczy, ale mógłbym zostać opacznie zrozumiany. ;) :D


"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 15, 2011, 08:22:04 am »
Ciiiiiszej  !!  Żona i córka na razie o niczym nie wiedzą  - do wiosny cos wymyślę  :).

Saurus , mieszkamy po przeciwnych stronach Łodzi - ja w okolicach Widzewa.

Hansglopke - myślę że to dobry pomysł - rurka miedzy suportami i  miedzy suportem a główką ramy bo jednak ważę ok. 90 kg  a przy tej długości  konstrukcja pracuje.
Dzięki

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 15, 2011, 10:22:51 am »
Ciiiiiszej  !!  Żona i córka na razie o niczym nie wiedzą  - do wiosny cos wymyślę  :).

Saurus , mieszkamy po przeciwnych stronach Łodzi - ja w okolicach Widzewa.

Hansglopke - myślę że to dobry pomysł - rurka miedzy suportami i  miedzy suportem a główką ramy bo jednak ważę ok. 90 kg  a przy tej długości  konstrukcja pracuje.
Dzięki


W takim razie jak się ociepli to spotkamy się na terenie neutralnym gdzieś pomiędzy naszymi osiedlami ;)
A co do rurki to przecież dokładnie to samo sugerowałem w pierwszym poście :P
Jakub Sałata

wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 15, 2011, 10:39:30 am »
Cytuj
A co do rurki to przecież dokładnie to samo sugerowałem w pierwszym poście


Zgadza się ,tylko jakoś przeczytało mi się bez zrozumienia :)