Autor Wątek: Witam- Jacek  (Przeczytany 11552 razy)

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 266
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 17, 2011, 09:29:00 pm »
Tak na moje niedoświadczone oko to na płaskim terenie w takiej pozycji na tym sprzęcie przy wytresowanych nogach da się kręcić do 40km/h. Na taką prędkość przełożenie 46/11 w zupełności wystarcza. Na pionie MTB 26` przy 46/11 kadencji zaczyna mi brakować tak od 55km/h

wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 17, 2011, 09:55:40 pm »
Brzmi obiecująco - 40 km/h - więcej nie potrzeba.
Jak dyszel sobie zasłuży to może mu kiedyś sprezentuję tarczę 52.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3840
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 17, 2011, 10:38:44 pm »
Tak na moje niedoświadczone oko

Można wspomóc oko tym przydatnym narzędziem:
http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

wodnik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 17, 2011, 10:52:09 pm »
Nie znałem tego.
Bardzo fajny kalkulator.
Dzięki

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 266
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 18, 2011, 12:30:39 pm »
Fajny "ułatwiacz" ale jak się dużo jeździ to w zasadzie wszystko "na oko" łapie się z dość dużą dokładnością. Z drugiej strony kiedyś do zaplatanych kół długość szprych też dobierałem na oko. W 95% zawsze wychodziło. Ale te 5% znaczyło, że jedno koło na 20 trzeba było rozpleść i zaplatać od nowa albo zmieniać szprych. Od chyba 10 lat mam program i jest to rewelacja. Można nawet każdą stronę koła zapleść innym wzorem

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3840
Odp: Witam- Jacek
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 18, 2011, 09:19:05 pm »
Fajny "ułatwiacz" ale jak się dużo jeździ to w zasadzie wszystko "na oko" łapie się z dość dużą dokładnością.
Problem zaczyna się gdy chcemy mieć np. takie same przełożenie przy kołach 20" jak mamy przy 26" i układzie powiedzmy 44t z kasetą 11-32t. A tu kilka kliknięć i mamy obliczone.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)