Autor Wątek: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...  (Przeczytany 292808 razy)

Grzesinek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #495 dnia: Września 12, 2014, 12:09:31 pm »
Bo to powinny byc prace interwencyjne a nie odsiadka
Dla kierowców pieszych i rowerzystów na przykład 5 niedziel po 8 godzin zzamiatania chodników
Ale zaraz się odezwa głosy że nie można bo niedziela do odpoczynku itp
Panowie a czy nie uważacie że "bydło" jest w każdej nacji?
Kierowca ma w dupie pieszych i rowerzystów  ale nie zjeżdzą na chodnik czy na DDR
Pieszy ma w dupie kierowców i rowerzystów łazi po chodniku , ulicy i DDR jak Świeta krowa
rowerzysta ma w dupie pieszych i kierowców jeżdzi tam gdzie mu wygodniej

i tak to u nas wyglada , oczywiście generalizuje bo wydaje mi się że tych złych jest jednak mniej

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
« Ostatnia zmiana: Września 12, 2014, 12:26:19 pm wysłana przez kaczor1 »

Grzesinek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #497 dnia: Września 12, 2014, 02:06:32 pm »
No fakt zapomniałem o parkowaniu
ale też mama filmik
http://www.youtube.com/watch?v=W4m3l4QrKFs
« Ostatnia zmiana: Września 12, 2014, 02:12:52 pm wysłana przez Grzesinek »

Grzesinek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #498 dnia: Września 12, 2014, 02:23:27 pm »
No fakt zapomniałem o parkowaniu
ale też mama filmik
http://www.youtube.com/watch?v=W4m3l4QrKFs
i dla przestrogi
bo ile racji byśmy nie mieli jadąc rowerem to połamanych nóg i rowerów
nikt nie zrekompensuje lepiej omijać silniejszego
http://www.youtube.com/watch?v=mL8S8hftlD0

storm

  • Gość
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #499 dnia: Września 13, 2014, 08:48:18 pm »
@Danielasty - wiesz co to jest półmrok? Zdajesz sobie sprawę z tego co widać w półmroku? Wiesz jak reaguje oko ludzkie na światło a jak na ruch?
Chyba nie - więc doczytaj. A najlepiej - zacznij w końcu jeździć!

@Dziantek - celowo ;) Uwielbiam takie wejścia z napięciem ;)
A roweru z piła nie potrzebuję, bo już w sumie mam ;)

@Forrest - żeby nie być gołosłownym o tych lepszych hamulcach - to sprawdziłem czy aby na pewno się da wyhamować z ~50km/h na rowerze w te kilka sekund.
Testy przeprowadziłem dwukrotnie jadąc SLRem na dłuższych zjazdach o dość duzym nachyleniu tuż pod Świeciem, prędkość ~50km/h. W obu przypadkach hamowałem jednocześnie oboma hamulcami:
- przedni Avid BB7 z zużytymi już nieco klockami
- tylny wibrejk Shitmano z made in China prawie nowymi klockami
Hamulce wyregulowane tak, aby miały podobny zakres ruchu klamką.
W obu przypadkach byłem w stanie wyhamować w około 2-3 sekundy i mieszcząc się na dystansie 20-25 metrów. Za każdym razem rower był stabilny i nie udało mi się utracić przyczepności w tylnym kole. (było sucho)

@Kaczor - zbydlęcenie jest odczuwalne po prostu nieco bardziej w niektórych regionach kraju. Mniej co ciekawe w mazowieckim, a bardziej odczuwalne np w kujawsko-pomorskim.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #500 dnia: Września 13, 2014, 10:02:00 pm »
Storm osiągnąłeś magiczne 0.5g na suchym asfalcie. "Gratuluje". Jakby to przeskalować to hamujesz ze 100km/h na dystansie 80m - 100m. Jeździj ostrożniej.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

storm

  • Gość
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #501 dnia: Września 13, 2014, 10:34:45 pm »
@Neverhood -
http://regiomoto.pl/portal/porady/bezpieczenstwo/zdjecie-droga-zatrzymania-samochodu-osobowego-na-suchym-asfalcie-przy-okresl-0

Mieszczę się w normie :>
A ty, sprawdzałeś ile mogą osiągnąć twoje hamulce przy takich prędkościach? Czemu się nie pochwalisz? Nie masz czym? :P

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #502 dnia: Września 14, 2014, 01:22:39 am »
Norma to 0.7g, czyli 14m dla 50 km/h. Nawet w twoim linku to podali. Podczas mocnego hamowania ograniczeniem ma być przyczepność opon, a Tobie jeszcze dużo brakuje do tego.
Co do moich hamulców, to średnio mnie to interesuje. Czasem nie mam żadnego, czasem jeden ledwo sprawny. Mi to lata. Nie mam ciśnienia bezpieczniackiego. Ja się dostosowuje do tego co mam. Najnowsza zabawka z tarczą z przodu (hydrauliczne) mnie zadziwia. Przejechałem już 800km i nadal ją poznaje. Najpierw zdziwiłem się, że klamkę hamulca można też wcisnąć mocniej niż jednym paluszkiem. A i tak ostro hamowało. Ostatnio pogrzebałem w hamulcach, przeczyściłem i  ustawiłem. I znów muszę się odnowa uczyć je wyczuć. Nadal nie udało mi się podnieść tylnego koła podczas hamowania. Przy mocnym hamowaniu czuję na kierownicy jakby koło mi zygzakiem jechało. Z kolei wczoraj podczas ulewy próbowałem ostro hamować i niestety ale nie udało mi się zerwać przodu. Ale znów hamulce były zimne i mokre. Nie rozgrzałem hamulców bo nie mam czym.
Tarczę z przodu mam 220mm, opony niby chińskie i z opinią śliskich na mokrym, a ja cały czas odjeżdżam osobówką na ciaśniejszych  zakrętach np. ronda. No i tutaj mnie boli, bo nie wiem gdzie jest granica przyczepności, a szlif może boleć. Trzeba się na tor wybrać  ;D
Do tego odkryłem, iż po dłuższym puszczeniu kierownicy wpada mi cholera w drgania - klasyczne shimmy.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #503 dnia: Września 14, 2014, 07:43:28 pm »
20-25m to normalna droga zatrzymania w dobrych warunkach dla 50km/h.

storm

  • Gość
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #504 dnia: Września 14, 2014, 08:28:12 pm »
To znaczy, że czas hamowania wynosi:
- dla 20 metrów około 2.88 sekundy
- dla 25 metrów około 3.6 sekundy

Czyli można było zahamować znacznie szybciej w opisanym przez @Forresta przykładzie.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #505 dnia: Września 14, 2014, 08:48:31 pm »
Wy doliczacie czas reakcji, czy podajecie czystą drogę hamowania. Ta druga powinna być w granicach 14m. 25m to miała syrenka.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

storm

  • Gość
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #506 dnia: Września 15, 2014, 01:32:28 pm »
Liczyłem cały czas drogę i czas samego hamowania + ewentualnie czas hamulców na rozpoczęcie hamowania z pełną siłą jaą zadał kierujący.

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #507 dnia: Września 15, 2014, 03:10:35 pm »
Wy doliczacie czas reakcji, czy podajecie czystą drogę hamowania. Ta druga powinna być w granicach 14m. 25m to miała syrenka.
Droga zatrzymania, nie hamowania, czyli łącznie z czasem reakcji - Nie widzę najmniejszego sensu podawania wartości bez uwzględnienia tych danych, bo inaczej wynik był by oderwany od rzeczywistości.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #508 dnia: Września 15, 2014, 10:17:23 pm »
A widzisz kaczor1, storm jednak podawał bez czasu reakcji. Czyli miałem nosa. Co do wyniku oderwanego od rzeczywistości to w tym wypadku protestuje. Mowa jest o różnych hamulcach i na tym się skupiliśmy. Droga przebyta podczas reakcji w tym przypadku dl;a różnych hamulców była ta sama, więc po co to uwzględniać?

Ogólnie nie wiem po co stor wyciągnął drogę hamowania. To co opisywał forest to jest ruch uliczny. Pewnie do samego końca myślał, że jednak przepisowo  go przepuści. 1, 2 ,3 sekundy ... ajjjj .... wymusza ... uuuu już brakuje miejsca.

Storm uważaj na syrenki i warszawy, mają hamulce ostre jak brzytwa. A tak na serio, to jest tylko rower, tu nikt nie lata w kosmos. Jak są słabsze hamulce to nie ma tragedii, jeździ się wtedy bardziej  asekuracyjnie. I tyle w temacie kosmicznych technologii.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

storm

  • Gość
Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia...
« Odpowiedź #509 dnia: Września 16, 2014, 12:01:19 am »
@Neverhood - komu ty to piszesz???

Co do czasu reakcji - na ogół 0.2 sekundy. Czyli 2-3 metry w tym przypadku. Czyli niewiele więcej i da się zmieścić w zakładanym limicie bez najmniejszego problemu.