Autor Wątek: Kilka pytań o specyficznego trajka.  (Przeczytany 52753 razy)

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #30 dnia: Września 05, 2010, 11:49:17 am »
A tutaj coś dla Rumcajsa. Byłem nie dawno w Jicinie i tam w Rumcajsowym warsztacie natrafiłem na coś takiego:

http://img85.imageshack.us/img85/3338/dscf7511x.jpg

Wygląda mi to na poziomke SWB : ). Cipisek to Syn Rumcajsa : ).

Czy to od tego pochodzi twój nick ? : )

A tutaj jeszcze kilka zdjęć z Jicina:

http://img121.imageshack.us/gal.php?g=dscf7514.jpg

Pozdrawiam Serdecznie.

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #31 dnia: Września 05, 2010, 12:59:21 pm »
Chmm.. Bajka była świetna, a że brodę noszę odkąd pamiętam to jakoś samo się narzuciło (a dokładniej: tą ksywkę mam od ponad 25 lat, jeszcze z czasów pomieszkiwania w Bieszczadach).. :D
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #32 dnia: Września 05, 2010, 01:53:40 pm »
Stronę wcześniej(ostatni post) dałem troche swoich wypocin, jakbyście mogli rzucić okiem.. : ).

Tak też myślałem, ze to dłuższa historia ale od razu mi sie skojarzyło jak zobaczyłem w domu Rumcajsa maszyne podobną do poziomki :).

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #33 dnia: Września 05, 2010, 02:22:08 pm »
Jak widzę - mamy podobne gusta odnośnie trajek :) Do Twojej listy dodałbym

- podoba mi się wkomponowanie siedziska w ramę

- przejście fotela w ramę

- całość, plus pochylanie się na zakrętach (TTL)

W temacie http://forum.poziome.pl/index.php?topic=669.0 Yin zamieszcza różne moje znaleziska - w ostatnim poście zamieścił książkę "BikeScooterAnd_Chopper_Projects_For_The_Evil_Genius" - jest to zbiór projektów udostępnionych przez Atomic Zombie (nie ma tam planów Warriora, ale jest coś podobnego, z amortyzowanym tyłem :))
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #34 dnia: Września 05, 2010, 05:12:59 pm »
Materiały już ściągam.

Ten drugi to carbon, konstrukcja bardzo ciekawa i na pewno lekka co jest olbrzymim Plusem.

Tripod-a znam, pomysł fajny ale konstrukcja skomplikowana. Ale zapisze sobie zdjecie jego zwrotnicy, prosta i solidnie wygląda, ale ona sie chyba nie rusza ?: ) to nic ale i tak moze sie trzydać.

Chciałbym, zeby trajk był taki wszędobylski dlatego wyścigówki odpadają, nie zawodny i nie zbyt duzy gabarytowo.

Na pewno troche potrwa budowa mojego trajka, ale pomimo trudności mam zamiar ukonczyć ten projekt, nawet za 2 lata jak bedą takie okoliczności : ).

Na razie dobry projekt musze znaleść potem ewentualnie coś leciutko zmienić i już porządnie wykonać w jakimś cadzie czy w bloku milimetrowym : ).

No tak ale Rumcajsie jakbyś miał wybrać, biorą pod uwage moje zerowe doświadczenie w budowie poziomek, polskie realia z dostępem do niektórych cześci czy ich cenę to na jaki byś sie zdecydował ? Który rokuje najwieksze nadzieje na pojazd który bedzie dało sie bez jakiś wielkich problemów wykonać a potem co Najważniejsze cieszyć sie w pełni jazdą na nim ?


Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #35 dnia: Września 05, 2010, 06:44:17 pm »
Im prostsze pytanie - tym trudniejsza odpowiedź :).. Proponował bym, byś zaczął od rzutu poziomego, a na nim od narysowania fotelika (siedziska) i zaznaczenia osi suportu. Gdzieś na wysokości bioder masz środek ciężkości, i to musi być Twój punkt odniesienia. Następnie narysuj pionowe linie (przed i za środkiem ciężkości) - odległość pomiędzy nimi będzie 100% rozstawu osi. Przednia linia powinna być tak ok. 40% od środka ciężkości, tylnia - 60% (w ten sposób przód przejmie ok. 60% ciężaru, a tył - 40%). Wyznacz linię poziomą (linia gruntu), i zaznacz osie kół - pamiętaj, że im niżej środek ciężkości tym lepiej!! Na koniec pozostanie Ci połączenie poszczególnych punktów, a skoro nie masz dostępu do giętarki - musisz zachować maksymalnie dużo linii prostych (żeby nie załamać spawacza :)). Ot - i cała filozofia :)
Wśród planów z ostatniego postu Yina jest opis Street Fox'a - na oko całkiem miła konstrukcja, i całkiem prosta rama. Proponowałbym przyjąć ją jako zestaw startowy - jeśli chcesz przeszukam swoje archiwum i zamieszczę schematyczne rysunki innych konstrukcji, ewentualnie - proponuję ściągnąć coś z tej stronki: http://jetrike.com/plans.html :)
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #36 dnia: Września 05, 2010, 10:08:46 pm »
Rozrysuje to sobie i mam nadzieje, ze tym razem zrozumiem : ).

Jetrike znam, dość klarowe dwie konstrukcje, ale nigdzie nie moge znaleść zdjęć już zbudowanych trajek na podstwie tych planów, wszedzie tylko te ich pijane zataczające sie trzy kółka.

Tutaj tez znalazłem podobne schematy: http://www.fleettrikes.com/

Ok, musze troche mniejszyć swoją listę :). Mam taki pomysł: Są dostępne dość dokładne zdjęcia tych niemieckich Rondane, wydaje mi sie, że ze zdjęcia z pełnego profilu jestem w stanie sciągnąć kąty poszczególnych rurek, problem pojawia sie przy długościach, ale jakby np. wziął za odniesienie korbe której długość bede znał to jestem w stanie chyba z proporcji tak do +/- 5cm odczytać wymiary. Czy to głupi pomysł ? :):)

Jak na razie Dziękuje za pomoc. Zaraz przyjrze sie tym planom streetfox-a, coś wczesniej nie mogłem sciągnąc z rapida pierwszej części, ale jakoś teraz sie udało.

Pozdrawiam Serdecznie Marek.

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #37 dnia: Września 05, 2010, 10:15:09 pm »
teoretycznie dasz rade na podstawie dł. korb, lub ew. średnicy koła
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #38 dnia: Września 06, 2010, 06:41:17 am »
Tak jak pisze cyqlop - jest to jedyny sposób, ale odnoszący się w zasadzie do najprostszej części, czyli - konstrukcji ramy. Drugim czynnikiem - i kto wie o ile istotniejszym - są kąty pochylenia zwrotnic i wyprzedzenia (raczej niemożliwe do odtworzenia z fotek), oraz kompresja Ackermana :)
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #39 dnia: Września 06, 2010, 02:04:02 pm »
No właśnie, tam wartości nie przekraczają kilku stopni także, błąd 2-3stopnie w takiej małej skali moze być dość znaczącym błędem : ).

No nic, ale i tak sie zawiodłem na niemcach bo sie okazuje, ze one też są z Chin :), http://www.twbents.com.tw/HTM/artifice.htm identyczny jak ten od Q-cycles.Tam(twbents) nawet w linkach mają, że ich partnerem jest ten sklep http://www.outdoorexperts.de/ co tez sprzedaje te rondane i tego składanego niunisa. A ja sie głupi zastanawiam czy by nie zbierać na rame od nich za 400e, a oni są w stanie kupić taką w chinach za 50e...

Czekam jeszcze czesi mają odpisać z tą ramą od azuba ale to pewnie też krzykną z 300e a to sie mija z celem całkowicie.

** W fazie eliminacji odrzuciłem tego http://www.anthrotech.de/index.html taki dość nie stabilny moze byc, choc konstrukcja prosta.

Musze to dalej porozkminiać :).
« Ostatnia zmiana: Września 06, 2010, 02:20:07 pm wysłana przez mareksiudak »

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #40 dnia: Września 09, 2010, 10:12:40 pm »
Ok, jestem troche bardziej niż wstępnie zdecydowany : ) Jak tylko bede miał gotówke biore plany Warriora od Zombich.

Poprzeglądałem troche ich forum i natrafiłem na małą ale bardzo fajną zmianę w tym projekcie, gościu po prostu zmienił troche kąt tego profilu na którym opiera sie siodełko i wojownik nabrał takiego lekko terenowego charakteru( banalne ale sam bym na to nie wpadł):

http://forum.atomiczombie.com/showthread.php?t=3744&highlight=warrior+seat&page=2

ale żeby nie było, ze lece tylko na wygląd to przemyślałem dokładnie sprawe i jak na pierwszy raz ten projekt bedzie dla mnie najlepszy z najlepszych branych przez ze mnie pod uwage.

Zobacze jak wyjdzie w praniu ale chciałbym też troche zeszpecic Wojownika i takie widelczyki na przód jakoś mądrze zamontować:

http://www.rowery-arkus.pl/towar/index/958.html

Troche to potrwa na pewno bo z kasą stoje cienko ale spokojnie, powoli po elemenciku jakoś sobie bede dziubał.

Na razie Dziękuje jeszcze raz wszystkim za Pomoc ale myśle, ze tak szybko sie mnie nie pozbędziecie : ).

Pozdrawiam Serdecznie Marek.


pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #41 dnia: Września 10, 2010, 08:06:37 am »
ale naprawdę go zeszpecisz. Piasta jednostronna jest znacznie ładniejsza.

Zwykły widelec musisz poprowadzić do góry, dodać rury sterowe, tak na oko razem z 30 cm ponad koła. Nawet rama będzie kaszaniasto wyglądała: "podniesienie" do widelca będzie trzeba wzmocnić (albo rury albo blaszki), inaczej będzie się wyginało.. Całości nie da się podnieść, bo wypadnie ci punkt CoG (center of gravity) poza trójkąt (temat był omawiany na forum) i jeździć się nie da..

Piasty jednostronne można uzyskać z wózka inwalidzkiego (sklepy ze sprzętem dla inwalidów, albo nawet w całości, do "znalezienia na alledrogo, ale nie bijcie za "profanację sprzętu dla potrzebujących": w końcu.. wątek o low racerze aktualnie z Janowa Podlaskiego :) ), albo zrobić "na supporcie" (znowu forum).

Jak się "nie śpieszysz" i kasy za dużo nie masz, to najpierw pomyśl, jak będziesz miał pełną koncepcję to wtedy kupuj :) Wszystkie błędy zostaną Ci wskazane przez kolegów z forum za darmo :)
« Ostatnia zmiana: Września 10, 2010, 08:08:35 am wysłana przez pajak_gdynia »

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #42 dnia: Września 10, 2010, 04:15:45 pm »
Niet ! Nie tak myśle zamontować ten widelec, to była by już kompletna profanacja : ).

Robie klasyczną Ceownikową zwrotnice i do tej zwrotnicy przymocowuje jedną z nóg widelca, a rure sterową utne całkowicie.

Coś takiego mniej wiecej:

http://recumbentcountry.osgoodeonline.com/tftgallery1/?album=bicycles%2FPictures&pic=Rods%20trike.jpg

Ewentualnie tak jak mówisz piasty z hamulcem bębnowym stosowane w wózkach inwalidzkich.

Ale jeśli znajde takie solidne i mądre rozwiązanie na te widelce to zamontuje widelce, do tego vałki i klasyczne piasty na zacisk i to bedzie zestaw najtańszy, najmniej kłopotliwy w razie jakiejś awarii, wydaje mi sie, ze na wadze tez za duzo nie strace, a do tego do transportu bedzie mozna szybciutko koła pościągać, bo bedą na zacisk a nie na 12mm nakrętke samokontrującą.

Na razie tak mi sie wydaje przynajmniej : ). Mozliwe, ze w "praniu" wyjdzie inaczej. Tarcz nie chce, bo są drogie, potem klocki do nich też są drogie, w regulacji bywają upierdliwe i jak zniszcze takiego avida bb5 za 140zł to bedzie szkoda a taką vałke za 20zł to sie patykiem z błota obczyści, zeby na brudasa nie wyjść i mozna jechac dalej :).

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #43 dnia: Września 12, 2010, 10:20:44 am »
mareksiudak - a coś takiego: widelec, ale dospawany w poziomie? Nie obcinać szyjki do końca - miałbyś od razu mocowanie do chwyt, krótkie linki hamulców..
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #44 dnia: Września 12, 2010, 10:43:03 pm »
Chodzi mi to też po głowie. Ale wtedy wydaje mi sie, ze na ten punkt przymocowania widelca bedą działać duże siły, moment od vałki + z tego ramienia zewnetrznego bedzie "ciągło" do góry.

Wtedy można by moment załatwić takimi wspórkami, a to ciągnięcie(Nc) az tak duze chyba nie jest. Tak na szybko taki schemat zrobiłem:

http://img228.imageshack.us/img228/2896/widly.jpg

Pow. czołowa by sie troche zmniejszyła i tak jak mówisz od razu do układy sterowania można by je wykorzystać.


*** OOoo takie coś jeszcze z forum wydłubałem : ). Fajny malutki, super stabilny, ale o stopień bardziej skomplikowany w budowie od Wojownika.

http://www.amidesign.ch/en_hpv-trike.htm
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2010, 01:12:11 am wysłana przez mareksiudak »